Kampania W14 "Armia Polska"

Zaczęty przez kowdar, Lipiec 10, 2011, 08:01:21 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: Waldzios w Czerwiec 08, 2023, 10:28:12 AM
Pierwsza rzecz, to odwrócone strony Axis/Allied.
Cytat: kowdar w Grudzień 31, 2015, 11:20:24 AM
Na stronie opublikowałem zmodyfikowaną wersję 4.4a gdzie strony Axis/Alied zostały zamienione
(nie jest to tak uciążliwe jakby się wydawało, wystarczyło zmienić w głównych ustawieniach scenariusza i już).
Czy z powyższego wynika, że wersje się rozbiegły (w wersji 4.6 RoP jest stroną 'Axis', Niemcy są 'Allied'), czy może wystąpiły jakieś problemy techniczne z podmianą stron :huh?
Właśnie przetestowałem  :banghead.

W Suite po zamianie stron, pozornie wszystko wygląda OK, ale w grze są problemy (hexy mają odwrócone strony).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

jacko

Cytat: Waldzios w Czerwiec 08, 2023, 11:37:31 AM
Cytat: Jaro w Czerwiec 08, 2023, 10:55:33 AM
Nie znam kampanii.
W skrócie: mamy wrzesień, ewakuacje przez Bałtyk, szlak PSZ, udane powstanie Warszawskie (bunt LWP), atak na Berlin, i wojnę z ZSRR (1945+).   

Trochę przypomina scenariusz z książki Czerwona Ofensywa

kowdar

Cytat: Waldzios w Czerwiec 08, 2023, 02:30:23 PM
Na stronie opublikowałem zmodyfikowaną wersję 4.4a gdzie strony Axis/Alied zostały zamienione
(nie jest to tak uciążliwe jakby się wydawało, wystarczyło zmienić w głównych ustawieniach scenariusza i już).

Czy z powyższego wynika, że wersje się rozbiegły (w wersji 4.6 RoP jest stroną 'Axis', Niemcy są 'Allied'), czy może wystąpiły jakieś problemy techniczne z podmianą stron :huh?

Próbowałem gdzieś znaleźć wersję 4.4a kampanii W14, ale mi się nie udało. Wszędzie mam wersję 4.6. Musiałem wcześniejsze usunąć, a co się wydarzyło ponad 7 lat temu z tą przeróbką, to niestety ale także już nie pamiętam ...

Wydaje mi się, że w Suite jest opcja masowej zmiany przypisania hexów ...
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Waldzios

Cytat: kowdar w Czerwiec 09, 2023, 12:05:29 PM
Wydaje mi się, że w Suite jest opcja masowej zmiany przypisania hexów ...
W Suite jest możliwość masowej zmiany przypisania heksów. Ale to dotyczy tylko właściciela Hexa (gracz i flaga).
Problem jest że zmianą ostawień VH.

Pozornie wystarczy zmienić strony na karcie scenariusza,


i z punktu widzenia Suite przypisania wyglądają prawidłowo.


Ale po odpaleniu gry, strony VH pozostają po staremu.


Najwyraźniej oznaczenie Side1/Side2 jest mylące, i w praktyce jest równoznaczne Axis/Alied.

Nie znalazłem opcji pozwalającej hurtowo odwrócić ustawienie Side1/Side2.


Jedyne rozwiązanie to manualnie odwrócić strony w każdym VH.
Ale IMHO to dość ryzykowne zadanie, praktycznie gwarantujące problemy (łatwo się pomylić).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Ma to wyglądać tak? - istotny jest napis "Friends"?


Waldzios

Cytat: sympatyk w Czerwiec 09, 2023, 02:46:50 PM
Ma to wyglądać tak? - istotny jest napis "Friends"?
Tak jest w tej chwili. Jest prawidłowo. bo gracz (RoP) jest ustawiony jako 'Axis', a Niemcy jako 'Allied'.

Po zmianie stron, czyli gracz  (RoP) ustawiony jako 'Allied', powinno być:
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

No dobrze i tak nie rozumiem - dlaczego gracz ROP powinien być ustawiony jako  'Allied'?
Jaki to ma wpływ na grę? --> gram, zajmuję VH i przechodzę do następnego scenariusza ...

Waldzios

Cytat: sympatyk w Czerwiec 09, 2023, 09:29:18 PM
No dobrze i tak nie rozumiem - dlaczego gracz ROP powinien być ustawiony jako  'Allied'?
Jaki to ma wpływ na grę? --> gram, zajmuję VH i przechodzę do następnego scenariusza ...
RoP w kampanii walczy po stronie "aliantów", przeciwko państwom "osi".
Więc odwrócenie stron wygląda trochę dziwnie.

To nie ma istotnego wpływu na rozgrywkę, poza aspektem wizualnym.
Od taki drobny detal, który niektórych irytuje.


GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

#38
Przygotowałem poprawioną wersje kampanii.

Nie miałem cierpliwości do zamiany stron. Zostawiam to na przyszłość...

Główne zmiany:
- wprowadziłem zaległe poprawki w transportach (kawaleria, motocykle);
- ograniczyłem ilość leaderów (jednostki AUX) po 1940; okres wrześniowy pozostawiłem bez zmian (dowódcy są zbyt użyteczni);
- wyłączyłem CAP'a; kampania jest dość wymagająca, a CAP uniemożliwiał rozrywkę na podwyższonym poziomie prestiżu;
- włączyłem opcje przezbrajania samolotów;
- urozmaiciłem przynależność jednostek AUX; w scenariuszach obok jednostek gracza (RoP) występują jednostki PSZ, LWP i AK;
- zmodyfikowałem scenariusz 'WARSAW RISING'; zamiast wystawiać grupę jednostek (które pojawiały się z znikąd), możemy wystawić pojedynczy oddział spadochroniarzy/komandosów (jak w oryginalnym scenariuszu PG2), i opanować lotnisko; zdobyte lotnisko funkcjonuje jako SH; oddziały broniące miasta zastąpiłem jednostkami AK;
- poprawiłem kodowanie w polskojęzyczny plikach tekstowych;

Pliki do pobrania: W14_ver46+.zip.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

A jak ze strzelaniem przez jednostki?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Czerwiec 10, 2023, 04:59:26 PM
A jak ze strzelaniem przez jednostki?
Kowdar ustandaryzował te ustawienia dawno temu...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Odnośnie liderów - te dwie jednostki (core i aux scenariusz pierwszy)  nie mają przydzielonych liderów i za każdym razem liderzy są losowani ... chyba to kiepskie - raz dostaniesz coś lepszego, a raz gorszego na starcie ...

*  Kawaleria , Konie ,  , 1 bars , 100 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/12 , Street Fighter  , 0 kill , 0 pp - U:021
lub
*  Kawaleria , Konie ,  , 1 bars , 100 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/12 , Resilience  , 0 kill , 0 pp - U:021
albo
*  Kawaleria , Konie ,  , 1 bars , 100 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/12 , Extended Front  , 0 kill , 0 pp - U:021

Waldzios

Cytat: sympatyk w Czerwiec 10, 2023, 07:22:22 PM
Odnośnie liderów - te dwie jednostki (core i aux scenariusz pierwszy)  nie mają przydzielonych liderów i za każdym razem liderzy są losowani ... chyba to kiepskie - raz dostaniesz coś lepszego, a raz gorszego na starcie ...
Spotkałem się z tym w kilku kampaniach (ostatnio w W00).
To dość popularne rozwiązanie w kampaniach z paczki Wxx. W W00 masz dwóch losowych leaderów na początek, w W02 czterech, w W04 jednego, itd.

Rozwiązanie dyskusyjne, ale technicznie poprawne. Leader zdobywany w tradycyjny sposób też jest przecież losowy.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Znalazłem w archiwum paczki tej kampanii z przed epoki

W14_POL_20
https://drive.google.com/file/d/151Wcrjhi0UgiiaIfOkJQ91jPjdNsYUdQ/view?usp=sharing

w14_pol
https://drive.google.com/file/d/156t2JAEx5G2VsKu1Ao0sEsdsO8Rn1eVE/view?usp=sharing
Proszę spróbować zagrać tę wersję(najwcześniejszą) - zdecydowanie trudniej - brak sztabu, bunkry odporniejsze .....

Waldzios

Cytat: sympatyk w Czerwiec 10, 2023, 10:47:37 PM
Proszę spróbować zagrać tę wersję(najwcześniejszą) - zdecydowanie trudniej - brak sztabu, bunkry odporniejsze .....

Zapewniam cię, że ta kampania jest wystarczająco trudna  :P.




GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons