Fulda #2 - prace budowlane

Zaczęty przez sympatyk, Lipiec 30, 2025, 07:59:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Koncepcja jaką przedstawiłem do tej pory
1 i 2 scenariusz obronny
3 scenariusz wychodzimy z atakiem i odbijemy Fuldę (miedzy innymi)
4 scenariusz kontynuacja ataku na północ i wschód
5 scenariusz utworzenie "2 frontu" - atak i odzyskanie Bonn
6 scenariusz pozbycie się sowietów i popleczników z Holandii
7 scenariusz atak dalej na wschód(granica Dania/Niemcy
8 scenariusz wracamy na stare tory

sympatyk

A więc Fulda po upadku nie powinna być odzyskana aż do 3 scena
Ja bym posyłał posiłki sowieckie w kierunku Fuldy dajmy od 3 tury, tak aby odbicie było niemożliwe ... albo nieopłacalne(za cenę własnych jednostek)
Może trochę transportem kolejowym, bez transportu zmechanizowanego - trochę z pobliskich miast NRD
Technika należy do Ciebie - czy przesuniesz obronę, czy nie ... --> Mówiłeś, ze Amerykanie zdobywają za mało doświadczenia

Jaro

Zagraj w pierwszy scenariusz i powiedz jaki to poziom trudności.
A ja pomyślę nad innym wariantem - to będzie duża zmiana, bo trzeba wycofać własne jednostki, osłabić obronę na granicy i zlikwidować płatne flagi aby nie złościć gracza, że nie może dorzucić punktów.
Może zostawię jakąś perełkę na tyłach dla spadochroniarzy...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Ja jako tester? -- nigdy nie grałem współczesnym sprzętem, ja tego nie ogarniam ...
Randowe się zapytał o tę kampanię - ale czy zechce zagrać?

Jaro

śmiało. kiedyś musi być pierwszy raz.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

#36
No to zagrałem - 3 podejście
Postawiłem na obronę - wycofałem się - bardzo chaotycznie
Nie mogłem ogarnąć tych jednostek
Straciłem śmigłowiec i może coś jeszcze?

Jeśli obrona - to posiłki amerykańskie można opóźnić  o 1 turę --> śmigłowiec doskonały był by w końcówce (opóźnić 2 tury)
W wiadomości do scenariusza zamiast zapewniać o posiłkach - zasugerować konieczność obrony "drugiej linii"

Pod jaką Suite to robiłeś? - gram pod najnowszym silnikiem -w raporcie są znaki zapytania zamiast tytułów scenariusza dla następnego scena

OpenGen 25.08.21.0 * 21 Ago 2025  *  AI version: 3.0  (Dev)
Efile folder: D:\OG_510b\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G39 7 DNI DO RENU v4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GIESSEN , #0 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 50  *  Average: 50

BV:1   V:0   TV:0   L:0 
..
Current scenario: #0  GIESSEN,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 2320
Army cost: 684 , Current prestige is 196
Prestige available on map yet is 1000 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive   Using map: 1520
if BV: +1350, #1  ??? , cap disabled, 12 turns prestige: 380
if V : +600, #1  ??? , cap disabled, 12 turns prestige: 380
if TV: +100, #1  ??? , cap disabled, 12 turns prestige: 380
Ls: Loss , turn prestige: 380

Units killed by player's core units
Class  Equipment Name            Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  +Kills  +Exp 
INF    Infantry 1973               .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +39(104)
INF    Infantry 1973               .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +0(65)
INF    Engineers 1973              .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +2(67)
INF    Rangers 1974                2   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(2)   +6(131)
TNK    M60A3                       .   .   .   .   1   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(2)   +33(93)
TNK    M60A3                       3   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +3(3)   +4(54)
RCN    M113 ACAV                   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +0(50)
FlK    M163 VADS                   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +49(103)
ATY    M107                        .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +20(170)
ATY    155mm M198                  .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +4(54)
ATY    M109A2                      .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +13(63)
 AD    MIM-72C Chaparral           .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +0(50)
FTR    F-4G Phantom II             .   1   .   .   .   .   .   .   2   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +3(3)   +83(137)
-----  Totals all units          Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  Kills   Exp   
       For Scenario                5   1   .   .   1   .   1   .   2   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +10     +253
       For Campaign                5   1   .   .   1   .   1   .   2   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +10     +1141
       Total Kills (core + aux)   15   4   4   1   1   .   7   2   6   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +40 
       Total Loses (core + aux)    5   .   .   1   1   6   3   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .  +17 

* Averages *
  Class    . Units . Leaders . Prestige-Average . +Kills CamKills Average  . +Exp    CamExp   Average
  INF      . 4     . 0       . 2064     516     . +2      2        1       . +47     367      92
  TNK      . 2     . 0       . 1368     684     . +5      5        3       . +37     147      74
  RCN      . 1     . 0       . 264      264     . +0      0        0       . +0      50       50
  FlK      . 1     . 0       . 312      312     . +0      0        0       . +49     103      103
  ATY      . 3     . 0       . 2280     760     . +0      0        0       . +37     287      96
   AD      . 1     . 0       . 432      432     . +0      0        0       . +0      50       50
  FTR      . 1     . 1       . 1188     1188    . +3      3        3       . +83     137      137
* Summary  . 13    . 1       . 7908     608     . +10     10       1       . +253    1141     88

..
Core Units for USA:
  *   -> original core (don't count against cap)
  +   -> BV prototype
  pp  -> prestige points


Piechota
*  Infantry 1973 , M113A2 ,  , 1 bars , 104 exp , USA , 9/10 ,0 kill,104 exp ,U:003 ,  [+39 exp]
*  Infantry 1973 , M113A2 ,  , 0 bars , 65 exp , USA , 10/10 ,0 kill,65 exp ,U:004 ,
*  Engineers 1973 , M54 ,  , 0 bars , 67 exp , USA , 9/10 ,0 kill,67 exp ,U:005 ,  [+2 exp]
*  Rangers 1974 , M151 MUTT [W] ,  , 1 bars , 131 exp , USA , 10/10 ,2 kill,131 exp ,U:006 ,  [+6 exp]

Czołg
*  M60A3 ,  , 0 bars , 93 exp , USA , 8/10 ,2 kill,93 exp ,U:001 ,  [+33 exp]
 M60A3 ,  , 0 bars , 54 exp , USA , 10/10 ,3 kill,54 exp ,U:010 ,  [+4 exp]

Rozpoznanie
*  M113 ACAV ,  , 0 bars , 50 exp , USA , 10/10 ,0 kill,50 exp ,U:078 ,

Artyleria uniwersalna
*  M163 VADS ,  , 1 bars , 103 exp , USA , 8/10 ,0 kill,103 exp ,U:058 ,  [+49 exp]

Artyleria
*  M107 ,  , 1 bars , 170 exp , USA , 10/10 ,0 kill,170 exp ,U:002 ,  [+20 exp]
*  155mm M198 , M54 ,  , 0 bars , 54 exp , USA , 10/10 ,0 kill,54 exp ,U:060 ,  [+4 exp]
*  M109A2 ,  , 0 bars , 63 exp , USA , 10/10 ,0 kill,63 exp ,U:075 ,  [+13 exp]

Obrona plot.
*  MIM-72C Chaparral ,  , 0 bars , 50 exp , USA , 10/10 ,0 kill,50 exp ,U:098 ,

Myśliwiec
*  F-4G Phantom II ,  , 1 bars , 137 exp , USA , 7/10 , First Strike ,3 kill,137 exp ,U:080 ,  [+83 exp]

..
Player 1  USA   has 53 units total (core+aux):
 18  INF
  4  TNK
  3  RCN
  5   AT
  2  FlK
  1  FRT
  8  ATY
  5   AD
  6  FTR
  1   LB

..
Player 2  ZSRR, NRD   has 14 units total (core+aux):
  7  INF
  1  RCN
  1   AT
  3  FRT
  1   AD
  1   TB



sympatyk


Jaro

Posiłki amerykańskie - masz na myśli lotnictwo?
Śmigłowiec - to jest core więc nie ma co opóźniać.
Nazwy scenariuszy - najnowszy Suite też nic nie pomaga... Napisałem do Luisa.
Jak Ci się grało? Łatwo, trudno? BV czyli spoko.. Zatrzymałeś ruskich na podejściach czy wdarli się pod VH?
Balans sił stron ok? Walczyłeś do końca, czy od którejś tury (której) miałeś już ogarniętą bitwę.
 
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

CytatJeśli obrona - to posiłki amerykańskie można opóźnić  o 1 turę --> śmigłowiec doskonały był by w końcówce (opóźnić 2 tury)
To zdanie jest do usunięcia - nie posiłki lecz jednostki core ...
Wszystko mi się poplątało - nie wiedziałem co z nimi zrobić (założenie obrona, nie atak) Zaraz na początku straciłem śmigłowiec
Tak naprawdę wzięły udział w walkach na samym końcu - jak by przybyły w 3 turze - to by nic to nie zmieniło ( a właściwie zmieniło - miałbym śmigłowiec)
Wszystkie VH były zagrożone - najbardziej północny - ruski czołg niezniszczalny
W końcówce kupiłem czołg i pomógł w utrzymaniu amerykańskiego VH
Zagrożenie było do samego końca--> ale to tylko dzięki moim umiejętnością gry, czyli ich braku i pogubieniu się kompletnie
A, wisienka na torcie - jedna jednostka pomocnicza piechoty zawieruszyła mi się przy wycofywaniu i okopała się na drodze w lesie - wpadały na nią kolejne sowiety i do piachu --> jak bym chciał, to bym tego nie wymyślił

Jeśli Twoja poczta jest aktualna - mogę przesłać zapisy tur






Jaro

Coś czuję, że wycofałeś nie tylko jednostki z drugiej linii - mobilne ale również okopane jednostki broniące granicy. Te na granicy - mocno okopane - powinieneś zostawić na straty a pozostałe wycofać do obrony VH lub zaatakować.
Ja zaatakowałem i rozjechałem wroga.
Ważne jest lotnictwo. Najpierw wybić wrogie myśliwce korzystając z własnych samolotów z przewagą zasięgu i ewentualnie obrony plot (dopiero potem wycofujemy plot jeśli zdążymy).
Po paru turach Sowieci są trochę rozproszeni i samoloty eliminują ich artylerię i czołgi - o ile się da to w tej kolejności. Tu śmigłowiec będzie potrzebny.
Pomyślę nad przerobieniem tego scenariusza na bardziej obronny - bez możliwości i sensu kontrataku (brak płatnych flag).
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Wysłałem Ci zapisy z poszczególnych tur .. (na pocztę outlook)
Jednostki  na pierwszej linii broniły się wyśmienicie

Jaro

Dzięki.
Poprawiony scen 1. Jak dla mnie to bez napięć i stresów. w 11 turze wybiłem ostatnich atakujących.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Ok! - niech tak zostanie
Co Ty robisz siłami core amerykańskimi? -ja wysyłam do obrony pod VH i czekają ...
Dlatego napisałem, że mogą być później ...
Ale niech tak zostanie - Przejdź do 2 scena

tura 12 - ostatnia wersja
OpenGen 25.09.01.0 * 1 Sep 2025  *  AI version: 3.0  (Dev)
Efile folder: D:\OG_510b\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G39 7 DNI DO RENU v4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
--
Campaign score: 0  *  Average: 0

BV:0   V:0   TV:0   L:0 
..
Current scenario: #0  GIESSEN,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 684 , Current prestige is 756
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive   Using map: 1520
if BV: +1350, #1  ??? , cap disabled, 12 turns prestige: 940
if V : +600, #1  ??? , cap disabled, 12 turns prestige: 940
if TV: +100, #1  ??? , cap disabled, 12 turns prestige: 940
Ls: Loss , turn prestige: 940

Units killed by player's core units
Class  Equipment Name            Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  +Kills  +Exp 
INF    Infantry 1973               .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +32(97)
INF    Infantry 1973               1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +20(85)
INF    Engineers 1973              .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +0(65)
INF    Rangers 1974                .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +19(144)
TNK    M60A3                       1   .   1   .   .   .   4   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +6(6)   +23(83)
TNK    M60A3                       1   1   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +3(3)   +43(93)
RCN    M113 ACAV                   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +2(52)
FlK    M163 VADS                   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +0(54)
ATY    M107                        1   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(2)   +23(173)
ATY    155mm M198                  2   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(2)   +16(66)
ATY    M109A2                      .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +24(74)
 AD    MIM-72C Chaparral           .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +14(64)
FTR    F-4G Phantom II             1   .   .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(2)   +60(114)
 TB    AH-1Q Cobra                 .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +13(63)
-----  Totals all units          Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  Kills   Exp   
       For Scenario                7   2   2   .   1   .   4   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +17     +289
       For Campaign                7   2   2   .   1   .   4   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +17     +1227
       Total Kills (core + aux)   19   4   5   1   1   .   7   2   6   1   .   .   .   .   .   .   .   .  +46 
       Total Loses (core + aux)    3   1   1   2   1   6   3   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +17 

* Averages *
  Class    . Units . Leaders . Prestige-Average . +Kills CamKills Average  . +Exp    CamExp   Average
  INF      . 4     . 0       . 2064     516     . +2      2        1       . +71     391      98
  TNK      . 2     . 0       . 1368     684     . +9      9        5       . +66     176      88
  RCN      . 1     . 0       . 264      264     . +0      0        0       . +2      52       52
  FlK      . 1     . 0       . 312      312     . +0      0        0       . +0      54       54
  ATY      . 3     . 0       . 2280     760     . +4      4        1       . +63     313      104
   AD      . 1     . 0       . 432      432     . +0      0        0       . +14     64       64
  FTR      . 1     . 0       . 1188     1188    . +2      2        2       . +60     114      114
   TB      . 1     . 0       . 996      996     . +0      0        0       . +13     63       63
* Summary  . 14    . 0       . 8904     636     . +17     17       1       . +289    1227     88

..
Core Units for USA:
  *   -> original core (don't count against cap)
  +   -> BV prototype
  pp  -> prestige points


Piechota
*  Infantry 1973 , M113A2 ,  , 0 bars , 97 exp , USA , 8/10 ,0 kill,97 exp ,U:003 ,  [+32 exp]
*  Infantry 1973 , M113A2 ,  , 0 bars , 85 exp , USA , 10/10 ,1 kill,85 exp ,U:004 ,  [+20 exp]
*  Engineers 1973 , M54 ,  , 0 bars , 65 exp , USA , 10/10 ,0 kill,65 exp ,U:005 ,
*  Rangers 1974 , M151 MUTT [W] ,  , 1 bars , 144 exp , USA , 10/10 ,1 kill,144 exp ,U:006 ,  [+19 exp]

Czołg
*  M60A3 ,  , 0 bars , 83 exp , USA , 10/10 ,6 kill,83 exp ,U:001 ,  [+23 exp]
 M60A3 ,  , 0 bars , 93 exp , USA , 9/10 ,3 kill,93 exp ,U:010 ,  [+43 exp]

Rozpoznanie
*  M113 ACAV ,  , 0 bars , 52 exp , USA , 9/10 ,0 kill,52 exp ,U:078 ,  [+2 exp]

Artyleria uniwersalna
*  M163 VADS ,  , 0 bars , 54 exp , USA , 10/10 ,0 kill,54 exp ,U:058 ,

Artyleria
*  M107 ,  , 1 bars , 173 exp , USA , 10/10 ,2 kill,173 exp ,U:002 ,  [+23 exp]
*  155mm M198 , M54 ,  , 0 bars , 66 exp , USA , 10/10 ,2 kill,66 exp ,U:060 ,  [+16 exp]
*  M109A2 ,  , 0 bars , 74 exp , USA , 10/10 ,0 kill,74 exp ,U:075 ,  [+24 exp]

Obrona plot.
*  MIM-72C Chaparral ,  , 0 bars , 64 exp , USA , 3/10 ,0 kill,64 exp ,U:098 ,  [+14 exp]

Myśliwiec
*  F-4G Phantom II ,  , 1 bars , 114 exp , USA , 8/10 ,2 kill,114 exp ,U:080 ,  [+60 exp]

Bomb. taktyczny
*  AH-1Q Cobra ,  , 0 bars , 63 exp , USA , 10/10 ,0 kill,63 exp ,U:079 ,  [+13 exp]

..
Player 1  USA   has 53 units total (core+aux):
 20  INF
  3  TNK
  2  RCN
  4   AT
  2  FlK
  1  FRT
  8  ATY
  5   AD
  6  FTR
  1   TB
  1   LB

Jaro

Siły amerykańskie wysyłam do obrony południowego vh. Niestety nie mają tam za dużo roboty.
Dlatego chcę zmienić to jeszcze. Myślę o przeniesieniu ich na północ aby odbili lotnisko i zaszli wroga od tyłu.
Muszę pomyśleć nad wrzuceniem core jako posiłki z opóźnieniem, choć gracz będzie bardzo zdziwiony że nie ma własnego wojska tyko same auxy...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI