Fulda #2 - prace budowlane

Zaczęty przez sympatyk, Lipiec 30, 2025, 07:59:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

#120
Jarku, Jarku
Pierwsza wersja - dograłem do 6 tury(na rysunku) i zrezygnowałem z dalszego grania - wiem, że ze spacerku(Twoja wersja) do mojej(słusznie - rzeźnia) --> poprawiłem i zagrałem --> rezultat masz w postaci raportu (nie było źle)
Co do czerwonej artylerii rakietowej --> zobaczyłem dopiero w ostatniej turze (jak przestało padać), że się przemieszcza --> więc jeszcze raz dokonałem poprawek (dałem okopanie - można jak radzi Waldzios - kazać jej zostać na miejscu)
Ta arty jest do obrony tyłów ...
Jeśli chodzi o łasicę --> pierwsza odsłona - rzeźnia - dała mu lidera i sporo punktów (atakowałem p-lot)
Druga odsłona - poprawiny scen - nie atakowałem p-lot --> trochę mniej doświadczenia, ale wyższy stan siły (oceniam dobrze) --> ten samolot jest szykowany na 3 scenariusz --> po analizie osłony p-lot czerwonych - w drugim i 3 scenie, oraz 4 --> łasica pokaże pazurki w scenie 3 i 4 (scen 2 jest przez Gustlika nafaszerowany p-lot)
No przecież miało być Alamo

Proszę zagraj tą poprawioną - ostatnią wersję
https://drive.google.com/file/d/1HVPsul3oufMceyRmt9_D2G6CgngZqOZl/view?usp=sharing
Przesunąłem niektóre działa wroga do tyłu, innym zmniejszyłem siłę ...
Tochka dostała okopanie 6 - i raczej nie będzie problemem (ze względu na zasięg) --> można jej kazać stać w heksie do 9 tury ...
Te mosty one pomagają nam - blokują jednostki czerwone(robią zamęt) - bo jest mało miejsca ... ale możesz zostawić po 1 w każdej grupie(mają przypisane OH)
Czołgi bym zostawił jak jest - 1 VH i tak straciłem, by później odbić
Jasnym jest, że do raczej do 7 tury trzeba się bronić i nie myśleć o wypadach



sympatyk

Jeszcze zapisy z poszczególnych tur początek i koniec --> to jeszcze przed ostatnią poprawką (bez okopania) --> nie analizowałem ich
Ponieważ sprawdzałem niszczenie radaru (dokonywałem zmian - bo nie chciał się niszczyć) --> grałem początek 1 tury wielokrotnie
To, co widać - to jeden z najgorszych wyników - 1 samolot czerwony zniszczony, drugi uszkodzony, 3 się kompletnie obronił - dlaczego piszesz,że porażka? --> przeważnie 2 zestrzelone lub 1 zestrzelony, a 2 poważnie uszkodzone --> nasze samoloty dają radę
Nie latamy samolotami za fioletową linię (z rysunku do scenariusza) zwłaszcza w pierwszych turach

Zobacz- Toczka mogłem zniszczyć w ostatniej turze --> nie dokonałem zwiadu i została ukryta (musiała uciekać) --> chciałem już zakończyć grę

https://drive.google.com/file/d/1q5UUcYqvh8GoJYISUaaCoZHQtqgoixel/view?usp=sharing



Jaro

#122
SCUD miał siłę 5 a Toczka 10. Dlatego były upierdliwe. SCUDA z osłona plot dodałem jako wabik dla samolotów Wild Waesel. Przebieg bitwy nie daje miejsca na realizację tego planu dlatego wylatują.

Co do samolotów to pierwsza tura jest ok. Czerwoni dostali od plot. W drugiej turze zaatakowałem ich resztki moimi samolotami. Czerwoni w następnej turze się odgryźli i zniszczyli mi mój samolot.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Cytat: Jaro w Październik 09, 2025, 07:57:33 AMSCUD miał siłę 5 a Toczka 10. Dlatego były upierdliwe. SCUDA z osłona plot dodałem jako wabik dla samolotów Wild Waesel. Przebieg bitwy nie daje miejsca na realizację tego planu dlatego wylatują.

Masz rację. Będzie bezpieczniej - dużo zależy od rzutów kostką

sympatyk

Wczoraj padał deszcz ...
Więc

Aktualizacja obrazka do scenariusza 3 (Fulda_02)



Teksty do scena 3

Do 3 scenariusza (G39_Fulda_02) dla BV i V proponuję tekst

Nie taki czerwony diabeł straszny, jak go malują.
Tylko tak dalej ...

Dla porażki l

Co zawiodło? ... Mamy przewagę technologi ... A jednak, nie daliśmy rady ...
Cóż ... pod naporem całego Układu Warszawskiego, musimy wywiesić białą flagę ...

>>>Koniec Kampanii<<<
...................................


Komunikat kolejkowy - tura 1
---------------------------------------------
Dowództwo NATO wyśle specjalną grupę.
Czas - około 4 - 5 tury.
Cel - zdobyć Bad Kissingen.

Oczywiście możesz sam zdecydować, co z tą grupą zrobisz.
----------------------------------------------------

Teraz moje spojrzenie - scenariusz do sprawdzenia i testów
https://drive.google.com/file/d/1oPlAc3RO4o0q7MaoZL1a5iUFYekmB4oF/view?usp=sharing

Rozegrałem ten scenariusz i moje zapisy z gry (scenariusz 3)
ostatnia litera
p - początek scenariusza
k- koniec scenariusza

https://drive.google.com/file/d/1v5hYTnwyjbpwfo9Mhx_aVcT4yt1mC7Cp/view?usp=sharing

Po rozegraniu dodałem
- 2x recon dla niebieskich - na tej mapie jednostki giną w rozmiarze mapy (zwiad lotniczy - tak , jak zawsze --> Gustlikowy był dobry przy małej mapie)
- kilka jednostek czerwonych na tyłach (np. w SH)

Dostosowałem płatne flagi do rejonu w jakim może operować niebieski --> myślę, że i tak wszystkich nie zajmie ...

Tak poprawiony scenariusz (w stosunku, co grałem) przesyłam (powyżej)



sympatyk

Jeszcze krótki opis
Do składu niebieskich dodałem jako core p-panc (nic specjalnego)
Czerwony czołg bezpośrednio zaatakował go i poleciały wióry  --> dlatego piszę - "nic specjalnego"

Abrams zdobył lidera Skilled Reconnaissance - też nic specjalnego
Natomiast F-4G Wild Weasel V - lidera , Battlefield Intelligence ,oraz 112 exp
Zakupiony  F-16A - lidera - Influence i 97 exp --> na jego zakup sprzedałem śmigłowiec i  M163 VADS
Dokupiłem też 2x  M109A2

Raport
OpenGen 25.09.06.0 * 6 Sep 2025  *  AI version: 3.0  (Dev)
Efile folder: D:\OG_510b\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G39 7 DNI DO RENU v4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GIESSEN , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M1 Abrams
 2   FRANKFURT , #1 , Brilliant Victory , score:52
 3   PAYBACK , #2 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 162  *  Average: 54

BV:3   V:0   TV:0   L:0 
..
Current scenario: #2  PAYBACK,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 2040
Army cost: 5800 , Current prestige is 1833
Prestige available on map yet is 1840 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Defensive   Using map: 1520
if BV: +1160, #3  SECOND ROUND , cap disabled, 16 turns prestige: 510
if V : +600, #3  SECOND ROUND , cap disabled, 18 turns prestige: 510
if TV: +100, #3  SECOND ROUND , cap disabled, 20 turns prestige: 510
Ls: Loss , turn prestige: 510

Units killed by player's core units
Class  Equipment Name            Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  +Kills  +Exp 
INF    Infantry 1973               1   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(4)   +48(226)
INF    Engineers 1973              1   .   .   .   .   .   1   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +3(4)   +11(88)
INF    Rangers 1974                .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(2)   +0(154)
TNK    M60A3                       4   1   .   2   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +8(24)  +118(263)
TNK    M60A3                       2   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(13)  +41(255)
TNK    M1 Abrams                   2   1   1   1   1   .   3   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +9(19)  +98(253)
RCN    M113 ACAV                   1   .   .   1   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +3(5)   +31(151)
 AT    M901 TOW                    .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +34(292)
ATY    M107                        1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(5)   +30(224)
ATY    155mm M198 (RAP)            .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(2)   +45(170)
ATY    M109A2                      .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(1)   +15(158)
ATY    M109A2                      .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +26(86)
ATY    155mm M198 (RAP)            .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +24(134)
ATY    M107                        .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(3)   +48(142)
ATY    155mm M198 (RAP)            1   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(3)   +76(214)
ATY    M109A2                      .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +53(113)
 AD    MIM-72C Chaparral           .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(2)   +42(140)
FTR    F-4G Phantom II             1   .   .   .   .   .   .   .   1   .   1   .   .   .   .   .   .   .  +3(6)   +55(248)
FTR    F-4G Wild Weasel V          .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(3)   +112(343)
FTR    F-16A                       .   .   .   1   .   .   .   2   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +4(4)   +97(157)
-----  Totals all units          Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  Kills   Exp   
       For Scenario               14   3   1   5   2   .   9   3   2   .   1   .   .   .   .   .   .   .  +40     +1004
       For Campaign               36  11   7   6   5   .  20   9   5   2   1   .   .   .   .   .   .   .  +102    +3811
       Total Kills (core + aux)   72  20  13  10   6   .  34  14  14   3   3   .   .   .   .   .   .   .  +189
       Total Loses (core + aux)    7   1   2   3   2  11   6   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +32 

* Averages *
  Class    . Units . Leaders . Prestige-Average . +Kills CamKills Average  . +Exp    CamExp   Average
  INF      . 3     . 1       . 1536     512     . +5      10       3       . +59     468      156
  TNK      . 3     . 1       . 2568     856     . +19     56       19      . +257    771      257
  RCN      . 1     . 0       . 264      264     . +3      5        5       . +31     151      151
   AT      . 1     . 0       . 432      432     . +0      0        0       . +34     292      292
  ATY      . 8     . 0       . 6339     792     . +5      16       2       . +317    1241     155
   AD      . 1     . 0       . 432      432     . +0      2        2       . +42     140      140
  FTR      . 3     . 2       . 4164     1388    . +8      13       4       . +264    748      249
* Summary  . 20    . 4       . 15735    787     . +40     102      5       . +1004   3811     191


Piechota
*  Infantry 1973 , M113A2 ,  , 2 bars , 226 exp , USA , 7/10 , Overwhelming Attack ,4 kill,226 exp ,U:003 ,  [+48 exp]
*  Engineers 1973 , M54 ,  , 0 bars , 88 exp , USA , 10/10 ,4 kill,88 exp ,U:004 ,  [+11 exp]
*  Rangers 1974 , M151 MUTT [W] ,  , 1 bars , 154 exp , USA , 10/10 ,2 kill,154 exp ,U:005 ,

Czołg
*  M60A3 ,  , 2 bars , 263 exp , USA , 7/10 ,24 kill,263 exp ,U:001 ,  [+118 exp]
 M60A3 ,  , 2 bars , 255 exp , USA , 2/10 ,13 kill,255 exp ,U:006 ,  [+41 exp]
+  M1 Abrams ,  , 2 bars , 253 exp , USA , 6/10 , Skilled Reconnaissance ,19 kill,253 exp ,U:014 ,  [+98 exp]

Rozpoznanie
*  M113 ACAV ,  , 1 bars , 151 exp , USA , 9/10 ,5 kill,151 exp ,U:010 ,  [+31 exp]

Artyleria ppanc.
*  M901 TOW ,  , 2 bars , 292 exp , USA , 3/10 ,0 kill,292 exp ,U:084 ,  [+34 exp]

Artyleria
*  M107 ,  , 2 bars , 224 exp , USA , 11/10 ,5 kill,224 exp ,U:002 ,  [+30 exp]
*  155mm M198 (RAP) , M809 ,  , 1 bars , 170 exp , USA , 11/10 , Special Munition ,2 kill,170 exp ,U:008 ,  [+45 exp]
*  M109A2 ,  , 1 bars , 158 exp , USA , 11/10 ,1 kill,158 exp ,U:009 ,  [+15 exp]
 M109A2 ,  , 0 bars , 86 exp , USA , 10/10 ,1 kill,86 exp ,U:011 ,  [+26 exp]
 155mm M198 (RAP) , M809 ,  , 1 bars , 134 exp , USA , 11/10 ,0 kill,134 exp ,U:016 ,  [+24 exp]
 M107 ,  , 1 bars , 142 exp , USA , 10/10 ,3 kill,142 exp ,U:017 ,  [+48 exp]
 155mm M198 (RAP) , M809 ,  , 2 bars , 214 exp , USA , 11/10 ,3 kill,214 exp ,U:018 ,  [+76 exp]
 M109A2 ,  , 1 bars , 113 exp , USA , 10/10 ,1 kill,113 exp ,U:135 ,  [+53 exp]

Obrona plot.
*  MIM-72C Chaparral ,  , 1 bars , 140 exp , USA , 10/10 ,2 kill,140 exp ,U:013 ,  [+42 exp]

Myśliwiec
*  F-4G Phantom II ,  , 2 bars , 248 exp , USA , 9/10 ,6 kill,248 exp ,U:012 ,  [+55 exp]
*  F-4G Wild Weasel V ,  , 3 bars , 343 exp , USA , 9/10 , Battlefield Intelligence ,3 kill,343 exp ,U:015 ,  [+112 exp]
 F-16A ,  , 1 bars , 157 exp , USA , 10/10 , Influence ,4 kill,157 exp ,U:136 ,  [+97 exp]

..
Player 1  USA   has 52 units total (core+aux):
 18  INF
  4  TNK
  2  RCN
  4   AT
  2  FlK
  1  FRT
 11  ATY
  3   AD
  5  FTR
  1   TB
  1   LB

..
Player 2  ZSRR, NRD   has 31 units total (core+aux):
  6  INF
  2  TNK
  5   AT
  5  FlK
 10  ATY
  3   AD





Waldzios

Cytat: sympatyk w Październik 10, 2025, 05:44:38 PMDla porażki l

Co zawiodło? ... Mamy przewagę technologi ... A jednak, nie daliśmy rady ...
Cóż ... pod naporem całego Układu Warszawskiego, musimy wywiesić białą flagę ...

>>>Koniec Kampanii<<<
No z tą "przewagą technologii" to może być lekka przesada, zwłaszcza jeśli patrzymy z punktu widzenia  przegranej bitwy.

Bardziej pasowałoby coś w rodzaju "myśleliśmy, że mamy przewagę technologii".
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

CytatBardziej pasowałoby coś w rodzaju "myśleliśmy, że mamy przewagę technologii".

Jak najbardziej - im więcej osób patrzy, tym lepiej

Scenariusz4 ( czyli 03)
--------------------------
Rozegrałem na małej mapie - poszło łatwo

Rozrysowałem sobie jak by to na dużej mapie było
Korygowałem później rysunek, jak przymierzyłem w realu odległości
Najbardziej spadochroniarze - lecieli by nawet 3 tury + rozładunek

Sprawdzimy też kontener na czołg oraz zbudujemy lotniskowy odcinek drogowy (o ile gracz się zgodzi ... trzeba 3x "buduj lotnisko", za drobną opłatą)
Aby gracz korzystający z helikopterów nie był pokrzywdzony w 5 turze dostanie bazę dla śmigłowców(jak czegoś nie pokręciłem)


Waldzios

BTW. Dla inspiracji natowski plakat informacyjny "Soviet Big 7" z 1981 roku:

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Pytanie odnośnie do list zakupowych. Czy da się umieścić na liście zakupowej jednostkę z transportem. Chodzi mi o to czy da się zmusić AI do kupienia np. piechoty z transportem?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#130
Raczej nie. Nie kojarzę takiej możliwości.

AI generalnie skłania się ku zakupowi tanich jednostek, co zwykle oznacza piechotę/moździerze bez transportu.
Nie oczekiwałbym zbyt wiele po listach zakupów.
Raczej nie spotkałem się w grze z sytuacją by AI kupił coś sensownego.
Wyjątek stanowią tanie myśliwce we wczesnym okresie WWII, gdy AI ma możliwość wystawienia nowych jednostek tylko na lotnisku (brak SH). Ale to specyficzna sytuacja.

Teoretycznie możesz symulować mechanizm zakupu.
Jeśli przydzielisz AI jednostkę która będzie dostępna z opóźnieniem ('Reinforce'), ale nie pojawi się bezpośrednio na mapie (status 'Not deployed(HQ)'), to AI (w miarę możliwości) powinien wystawić ją w SH (utrata SH zablokuje wystawienie).
Pozbędziesz się losowości, będziesz mógł ustalić jednostce OH, a z punktu widzenia gracza będzie wyglądało jakby AI jednostkę kupił.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Cytat: Waldzios w Październik 12, 2025, 03:45:10 PMTeoretycznie możesz symulować mechanizm zakupu.
Jeśli przydzielisz AI jednostkę która będzie dostępna z opóźnieniem ('Reinforce'), ale nie pojawi się bezpośrednio na mapie (status 'Not deployed(HQ)'), to AI (w miarę możliwości) powinien wystawić ją w SH (utrata SH zablokuje wystawienie).
Pozbędziesz się losowości, będziesz mógł ustalić jednostce OH, a z punktu widzenia gracza będzie wyglądało jakby AI jednostkę kupił.


I wtedy nie będzie już kupował? --> czy trzeba pozbawić Al kasy?

Waldzios

Cytat: sympatyk w Październik 12, 2025, 04:56:14 PMI wtedy nie będzie już kupował? --> czy trzeba pozbawić Al kasy?
To już zależy od was.

Możecie zablokować tradycyjne zakupy przez pozbawienie kasy, albo przez pustą listę zakupów.
Możecie też zostawić tak jak jest. AI będzie kupi kilka losowych jednostek, które będą miały minimalny wpływ na rozgrywkę.
W oryginale kampanii AI dostawał ~100pp na turę. Przy "współczesnych" cenach jednostek niespecjalnie mógł zaszaleć.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Podoba mi się pomysł z SH. To zachęca gracza do zdobycia SH aby AI więcej nie wystawiało jednostek.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#134
BTW. Jestem w trakcie porządków w czołgach (wprowadzenie tabeli "RHA").
Amerykanie są już gotowi, Rosjanie w trakcie.

Poniżej orientacyjny podgląd głównych czołgów dostępnych w tej kampanii (po zmianach).
Jak widać, nie będzie łatwo...

Wartości inicjatywy nie są ostateczne, prawdopodobnie ulegną zmianie, puki co są nadal ustalane "na oko".

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons