Nowy projekt - tytuł roboczy "Hubal" aka "Leśni Ludzie"

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 10, 2008, 02:17:31 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Exiter

#120
a u mnie przy konwoju nie było widocznych różnic między graniem z małą polską flagą a bez niej, niemcy dalej prą na VH. natomiast nie przyszło mi do głowy zdobywać niemiecką flagę  ;D

:offtopic  wiem że o tym już było, ale proszę was o wyjaśnienie parametru Close Defense. czy to ma znaczenie tylko przy starciu dwóch piechot? i jakie znaczenie - dodaje się do SA?

Gustlik

Znajdę gdzieś tekst, który o tym pisałem i wkleję do Akademii Wojskowej.

Teraz, żeby Off Topicu nie przedłużać powiem, tylko:

1) Nie, nie tylko dla piechoty, a dla KAŻDEJ jednostki, która broni się w trudnym terenie PRZED ATAKUJĄCĄ PIECHOTĄ.

2) Nie dodaje się jej do niczego, tylko ZASTĘPUJE parametr GD

CD, to także wartość, którą jednostka przyjmuje zamiast GD - kiedy wpadnie na wroga ("Surprised!") i walczy w zaskoczeniu. Również samoloty w warunkach: "Out Of The Sun!"
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg

Czołem

Doszedłem do ostatniego scenariusza "Akcja Wehrwolf".
Już z furgonem dla ckm od początku.
Poniżej liczba tur w jakich przeszedłem ostatnie 3 scenariusze (bez Wehrwolf)
Kedyw - 7 tura
Lotnisko - 15 tura
Zniwa - 9 tura (3 magazyny - do Wehrwolf podszedłem z 282 na koncie)
Odnośnie ostatniego scenariusza to porażka - Niemcy, jak już ktoś wcześniej zauważył, mnożą się na potęgę na miejsce jednej zniszczonej jednostki pojawiają się dwie nowe :).
Dlatego próbowałem 4 razy różne taktyki, atak, obrona ostatniej flagi itp ale wszystko na nic, ja się poddaję. Moim zdaniem trzeba jakoś wzmocnić Polaków, może ze dwie jednostki jakiś jeden ckm i partyzanci.
Chyba żeby ponownie spróbować scen "Zniwa" i zając więcej magazynów ale musiałbym zacząć od nowa, bo robię sejwa tylko przed nowym scenem starych zapisów nie zostawiam  >:(

Poniżej dodatkowo przedstawiam raport:

Campaign: Lesni ludzie , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Pierwsza akcja (#0), Brilliant Victory
02 Za bronia (#1), Brilliant Victory
03 Oblawa (#2), Brilliant Victory
04 Terror (#3), Brilliant Victory
05 Dlugi marsz (#4), Brilliant Victory
06 Wywiad (#5), Victory
07 Oblawa II (#6), Brilliant Victory
08 Konwoj (#7), Brilliant Victory
09 Przez most (#8), Brilliant Victory
10 W gory (#9), Brilliant Victory
11 Wycieczka (#10), Brilliant Victory
12 Oblawa III (#11), Tactical Victory
13 Bieszczady (#12), Brilliant Victory
14 Transporty (#13), Victory
15 Barbarossa (#14), Brilliant Victory
16 Zrzut (#15), Tactical Victory
17 Oboz (#16), Brilliant Victory
18 Oblawa IV (#17), Tactical Victory
19 Poligon (#18), Brilliant Victory
20 Spotkanie (#19), Brilliant Victory
21 Kedyw (#20), Brilliant Victory
22 Lotnisko (#21), Tactical Victory
23 Zniwa (#22), Brilliant Victory

Current scenario: Akcja Wehrwolf , VH prestige is 0 , All hex prestige is 0
Total army value: 804 , Current prestige is 4
BV: 120 ,  , cap 0 , 20 turn prestige: 0
V : 90 ,  , cap 0 , 20 turn prestige: 0
TV: 70 ,  , cap 0 , 20 turn prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
*  , Piechota[Zaprzeg] , 5 bars , 773 exp , 10 base , 10 curr , Ferocious Defender - No unit can ig , 26 kill , 0 pp
*  , Kawaleria [R] , 5 bars , 1481 exp , 10 base , 13 curr , Influence - Has prestige modifier f , 29 kill , 0 pp
, Cichociemni [CP][Furgon] , 5 bars , 656 exp , 10 base , 10 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 10 kill , 408 pp
, Partyzanci [M] , 5 bars , 905 exp , 10 base , 10 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 22 kill , 72 pp
, Kedyw [E] , 0 bars , 0 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 156 pp

FlaK
*  , MG 42 [FS][Furgon] , 5 bars , 723 exp , 5 base , 6 curr , 8 kill , 0 pp

Artillery
, Mozdzierz 81 mm [MA] , 2 bars , 215 exp , 10 base , 10 curr , 4 kill , 168 pp

Killed: AD  7 ,  AT  2 ,  ATY 14 ,  INF 78 ,  REC 10 ,  TK  8 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total: 119
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF 10 ,  REC  1 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  11

BV 17
V   2
TV  4
L   0



Gustlik

No więc powiem tylko tyle, że pomału czuję się jakbym pisał scenariusz do "M jak Miłość". Najgorzej to zacząć i nie wiedzieć jak się ma skończyć. Kampanii fikcyjnych nie wolno robić bez planu !!  :D Muszę chyba na chwilę dać jej spokój, chyba, że ktoś ma pomysły na ciąg dalszy. Chętnie udzielę licencji lub pomogę.

Ale nie martwcie się - ja nie mogę siedzieć bezczynnie, więc już lada moment (dzisiaj?) wyrośnie tu obok nowy temat z całkiem historyczną rzeczą - myślę, że robota pójdzie nawet szybciej niż przy "Znaku Orła". Zwłaszcza, że już nabiera rumieńców.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg

To akurat "Akcja Wehrwolf" będzie ostatnim scenariuszem nie do przejścia :)
Można najwyżej coś dopisać w brefingu, że to koniec.

Cytat: Gustlik w Grudzień 17, 2008, 02:14:18 PM
chyba, że ktoś ma pomysły na ciąg dalszy. Chętnie udzielę licencji lub pomogę.
Pomysł jest jeden dotrzymać do 44/45 i potem razem z LWP.
No ale tak jak jest też jest dobrze,  kawał dobrej rozrywki,  odskocznia od dużych batalii.

Gustlik

Ja raczej myślałem, żeby jeszcze ze dwa napisać (i pewnie to zrobię), podciągnąć pod Powstanie Warszawskie i tu skończyć. To taka "naturalna granica" dla AK.

Jakoś to łączenie z LWP mi "nie brzmi".
Poza tym nie chciałbym spalić tematu LWP i zabrać się za to historycznie, po całości.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Cytat: Gustlik w Grudzień 17, 2008, 07:47:42 PM
Ja raczej myślałem, żeby jeszcze ze dwa napisać (i pewnie to zrobię), podciągnąć pod Powstanie Warszawskie i tu skończyć. To taka "naturalna granica" dla AK.
Jakoś to łączenie z LWP mi "nie brzmi".
Poza tym nie chciałbym spalić tematu LWP i zabrać się za to historycznie, po całości.
Trochę pogubiłem się z tym presiżem, wersjami kampanii, ale szczerze mówiąc- to rzeczywiście Powstanie Warszawskie byłoby idealną granicą. Czekam za to z utęsknieniem na te nową;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Exiter

jeszcze trochę o Hubalu. przeszedłem całość

Campaign: Lesni ludzie , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Pierwsza akcja (#0), Brilliant Victory
02 Za bronia (#1), Brilliant Victory
03 Oblawa (#2), Brilliant Victory
04 Terror (#3), Brilliant Victory
05 Dlugi marsz (#4), Brilliant Victory
06 Wywiad (#5), Brilliant Victory
07 Oblawa II (#6), Brilliant Victory
08 Konwoj (#7), Brilliant Victory
09 Przez most (#8), Brilliant Victory
10 W gory (#9), Brilliant Victory
11 Wycieczka (#10), Brilliant Victory
12 Oblawa III (#11), Tactical Victory
13 Bieszczady (#12), Brilliant Victory
14 Transporty (#13), Brilliant Victory
15 Barbarossa (#14), Brilliant Victory
16 Zrzut (#15), Tactical Victory
17 Oboz (#16), Brilliant Victory
18 Oblawa IV (#17), Tactical Victory
19 Poligon (#18), Brilliant Victory
20 Spotkanie (#19), Brilliant Victory
21 Kedyw (#20), Brilliant Victory
22 Lotnisko (#21), Tactical Victory

Current scenario: Zniwa , VH prestige is 0 , All hex prestige is 200
Total army value: 508 , Current prestige is 268
BV: 100 , Akcja Wehrwolf , cap 850 , 12 turn prestige: 0
V : 50 , Akcja Wehrwolf , cap 850 , 14 turn prestige: 0
TV: 0 , Akcja Wehrwolf , cap 850 , 16 turn prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
* Piechota-1;amo , Cichociemni [CP][Furgon] , 5 bars , 1061 exp , 13 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 24 kill , 0 pp
* Kawaleria-1;hex , Kawaleria [R] , 5 bars , 1422 exp , 14 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 47 kill , 0 pp
Piechota2;hex , Partyzanci [M] , 5 bars , 1052 exp , 10 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 31 kill , 72 pp
Piech3;tlumienie , Partyzanci [M][Furgon] , 4 bars , 495 exp , 12 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 6 kill , 316 pp

Recon
Zwiad1 , Zwiad Konny , 5 bars , 548 exp , 10 curr , 12 kill , 120 pp

FlaK
* CKM-1;most , MG 42 [FS][Furgon] , 5 bars , 1062 exp , 10 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 18 kill , 0 pp

Killed: AD  8 ,  AT  3 ,  ATY 15 ,  INF 110 ,  REC 15 ,  TK  7 ,  FTR  0 ,  TB  2 ,  Total: 160
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  1 ,  INF  6 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   7

BV 18
V   0
TV  4
L   0

wkleiłem swoją armię tuż przed Żniwami, żeby pokazać problem z prestiżem, w zasadzie to nie jest problem, tylko brak motywacji do zdobywania magazynów. zdobyłem dwa i wystarczy. uciułany prestiż wydałem na zamianę partyzantów na cichociemnych - mogłem co prawda zamienić kawalerię na cichociemnych, zdobyć wszystkie magazyny i dopiero potem partyzantów na cichociemnych, tylko że kawaleria jest dobrą jednostką.
a może zrobić mała zmianę i warunkiem zwycięstwa w Zniwach uczynić zdobycie wszystkich magazynów (a VH zamienić na SH).

Ale za to zrobiłem majstersztyk w Wehrwolfie, przeszedłem w 6 turach. i to jest chyba sposób na tego scena, bo w 6 turze przyjeżdżają niemieckie czołgi i inne posiłki. Zostawiłem tylko jedną jednostkę do obrony jedynego polskiego heksa, a resztę skierowałem środkiem do walki z Niemcami.

Ervin von Rommel

cześć

Sorki że się ostatnio nie odzywałem ale miałem "mały" świąteczno-sylwestrowy wyjazd ale wracam do żywych Panowie Generałowie :) I odrabiam zaległości. Na początek skończyłem Hubala. Oto mój mały raporcik:

Campaign: Not found , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
(*) Sequence is unknown as campaign file was not found
?? Pierwsza akcja (#0), Brilliant Victory
?? Za bronia (#1), Brilliant Victory
?? Oblawa (#2), Brilliant Victory
?? Terror (#3), Brilliant Victory
?? Dlugi marsz (#4), Brilliant Victory
?? Wywiad (#5), Brilliant Victory
?? Oblawa II (#6), Brilliant Victory
?? Konwoj (#7), Brilliant Victory
?? Przez most (#8), Brilliant Victory
?? W gory (#9), Brilliant Victory
?? Wycieczka (#10), Brilliant Victory
?? Oblawa III (#11), Tactical Victory
?? Bieszczady (#12), Brilliant Victory
?? Transporty (#13), Brilliant Victory
?? Barbarossa (#14), Brilliant Victory
?? Zrzut (#15), Tactical Victory
?? Oboz (#16), Brilliant Victory
?? Oblawa IV (#17), Tactical Victory
?? Poligon (#18), Brilliant Victory
?? Spotkanie (#19), Brilliant Victory
?? Kedyw (#20), Brilliant Victory
?? Lotnisko (#21), Tactical Victory
?? Zniwa (#22), Brilliant Victory

Current scenario: Akcja Wehrwolf , VH prestige is 0 , All hex prestige is 0
Total army value: 707 , Current prestige is 4
BV: ? , ??? , cap ? , 20 turn prestige: 0
V : ? , ??? , cap ? , 20 turn prestige: 0
TV: ? , ??? , cap ? , 20 turn prestige: 0
Ls: ? , ??? , cap ? , 20 turn prestige: 0

Infantry
*  , Cichociemni [CP][Furgon] , 5 bars , 2120 exp , 10 base , 15 curr , 54 kill , 0 pp
*  , Kawaleria [R] , 5 bars , 3001 exp , 10 base , 15 curr , Liberator , 78 kill , 0 pp

Recon
, Zwiad Konny , 5 bars , 2382 exp , 10 base , 3 curr , Resilience , 43 kill , 120 pp
, Zwiad Konny , 5 bars , 1471 exp , 10 base , 7 curr , Superior Maneuver , 24 kill , 120 pp

Panzer General II
*  , MG 42 [FS][Furgon] , 5 bars , 2149 exp , 5 base , 10 curr , 36 kill , 0 pp

Artillery
, Mozdzierz 81 mm [MA][Furgon] , 5 bars , 551 exp , 10 base , 13 curr , 6 kill , 467 pp

Killed: AD 22 ,  AT  4 ,  ATY 22 ,  INF 184 ,  REC 31 ,  TK 14 ,  FTR  0 ,  TB  7 ,  Total: 284
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  1 ,  INF  7 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   8

BV 19
V   0
TV  4
L   0

Powiem że bardzo fajnie mi się kolejny raz grało a teraz widzę że mam na poczcie Amerykańców to nimi trochę potłukę. Myślę że za 2-3 dni dam znać jak mi idzie na froncie.

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

connor71

Witam Wszystkich!

Skoro ruszył nowy projekt B.R.O., to czy Hubal ukaże się jako stabilna kampania?
Pozdrawiam
Connor71

Gustlik

Ukaże się - tak jak obiecałem, ale nie wcześniej niż w połowie lutego. Na początku lutego będę miał parę dni urlopu i wtedy planuję to skończyć.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Prośba pilna - w związku z powyższą obietnicą pracuję również nad skończeniem Hubala, ale mam  problem - postanowiłem równioeż zmodyfikować nieco ostatni z dotychczasowych scenariuszy - ten z akcją na Zamojszczyźnie, bo przez wielu został uznany za zbyt trudny.

Niestety nie mam save'a sprzed tego scenariusza i nie mogę go testować, a nie dam rady teraz zagrać całej kampanii. Jakby ktoś miał "pożyczyć" jakiegoś zaawansowanego w kampanii save'a - ale jeszcze sprzed tego scenariusza - to bym prosił na maila.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

OK - prośba nieaktualna - już dostałem, dzięki.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

#133
Hasło przewodnie kampanii brzmi:

Cytat: Gustlik w Wrzesień 10, 2008, 02:17:31 PM
misje typowo partyzanckie, czyli nie "przełamać front i wejść na heks" - a raczej wyścigi z wrogiem i wymykanie się.

Zakładam więc, że w każdym scenariuszu należy się spieszyć i nie oglądać na boki. Do tego ścisła dyscyplina finansowa. Ale i tu można znaleźć trochę nadwyżkowej kasy.

Pierwsza akcja. Ruszam żwawo na północ. Kawaleria na czoło, reszta za nimi. Trzeba się spieszyć, bo już w trzeciej turze widać żandarmerię. Piechota nie nadąża. Decyduję, że pozostanie do wzmocnienia obozu, a na VH ruszą dodatkowo partyzanci. Okazuje się to dobrym pomysłem. Z satysfakcją patrzę jak więźniowie rozwalają jednostkę niemiecką. Ponownie okazuje się, jak bardzo losową grą jest Panzer General 2.
Brylant w ósmej turze, ale kawaleria ledwo, ledwo przeżyła. Ponieważ jest to test, dogram do ostatniej tury. Było to dość ryzykowne, gdyż pojawił recon niemiecki. Gdyby zdobył obóz (a niewiele brakowało), przegrałbym scenariusz! Na szczęście dla gracza, ataki przeciwnika są mocno nie zsynchronizowane. Ale to już taka uroda tej kampanii.
Zdobyte 20 pp zostaje na lepsze czasy.

Za bronią. Kolejna szybka marszruta na heks niemiecki. Ostrożnie, ckm nie wychyla się przed kawalerię. Decyduję się na obejście lasu od północy. Nie atakuję z marszu magazynów, gdyż za nimi już czai się recon. Jak on wejdzie do VH będę miał problem, żeby go stamtąd wykurzyć. Powolna piechota zajmuje się posterunkiem. Życzę im powodzenia.
Brylant w siódmej turze. Nie walczę dłużej, Niemców dookoła pełno, a pewnie i posiłki w drodze. Piechota bez powodzenia.
Następne 30 pp pozostanie zaoszczędzone. Z resztą, nie ma na co ich wydać.

Obława. Jednostki aux do obrony, a corowe na wschód. W polu (7,14) miga mi jednostka niemiecka. Czemu ich widzę? Nie powinienem!
W trzeciej turze widać kolejne jednostki przeciwnika. Znów trzeba się spieszyć. Rozpoczyna się zaciekła walka o oba punkty. Jest gorąco. Idzie mi bardzo ciężko na wschodzie, a Niemiec dostaje baty przy bunkrze. Brylant w siódmej turze. Ale gram do końca. Powstrzymuję odwody SS, dzięki temu kawaleria dostaje belkę. Tym razem 60 pp.

Terror. Można kupić pierwszą jednostkę. Poważny dylemat, gdyż pp wystarcza tylko na partyzantów. Jednostka nie jest zbyt mocna, ale ma potężny walor - Mountain movem. Decyduję się na nich.
Znowu scenariusz typu "utrzymać jeden punkt i zdobyć drugi". I znowu trzeba się spieszyć.
Civilians nie nadają się do walki, ale można nimi blokować, czekając na dojście "regularnej armii". Walki są bardzo atrakcyjne. Z jednej strony "ruddeg defence" robi ludność cywilna, z drugiej z bezsilnością widzę jak jednostka o sile 1 po trzech (!) atakach z wdziękiem się odsuwała.
Bardzo ciekawa mapa. Miasto w zakolu rzeki jest świetne do obrony, jednak trudno znaleźć idealne miejsce dla ckm-u.
Czas jest dość wyśrubowany. Najlepiej nie angażować kawalerii w obronę miasta, tylko ruszyć nimi od razu na północny - wschód.
Brylant w ostatniej turze, ale spokojnie można wydłużyć. Najtrudniejszy dotychczas scenariusz. Trzy moje jednostki dostały po belce.

Długi marsz. Domyślam się, że ja zaczynam w prawym górnym rogu, a Niemiec w lewym górnym. I cała zabawa polega na tym, kto szybciej. No to sprintem na południe. Spróbuję zachować spójność oddziału. Nie jest to łatwe, bo teren trudny. Nawet kawaleria zostaje. Tym razem partyzanci robią za przewodnika. Co jakiś czas wyskakują na mapie jakieś niespodzianki. Scenariusz pełen napięcia.
Brylant w 9. turze, ale unikałem walki, a jedynie pęd do przodu. Popróbuję dłużej. Zobaczę, w której turze pojawią się przy VH niemieckie wojska. Są w 12. turze. Nie ma ich jednak dużo, już więcej angażuje się w obronę lotniska. Nawet recon poszedł na lotnisko.
Dopiero w 15. pojawia się ich więcej. Tym razem atakują śmielej. Odpuszczam lotnisko, bo moje siły w tym miejscu są już mocno wykrwawione.
Typowa złośliwość losu: moi partyzanci robią "ruddeg defence" wtedy, gdy nie mają amunicji.
Belek zarobiłem tu dużo, ale lidera ani jednego. A dobry lider, przy niewielkiej liczbie jednostek, jest jak dodatkowy zawodnik!

Wywiad. Znowu pośpiech  i unikanie walk. Próbuję od południa. Pojawia się wieżyczka obserwacyjna w środku lasu. Do takich zadań są partyzanci. Piechota nie nadąża, więc obejdzie las od północy.
No to zostałem pokarany. Kawaleria dostała lidera. Influence! Bardzo przydatna umiejętność w tej kampanii  ;D.
Brylant w szóstej turze, ale gram dalej. Walki są intensywne, trzeba bezwzględnie pamiętać o uzupełnianiu amunicji.
A jednak umiejętność mojego lidera się przydaje. Belka dla kawalerii nie kosztuje teraz 11 pp, a tylko 5. Co więcej, po tym scenariuszu jest już trochę nadwyżkowej kasy. Dokładnie 5 pp! Będzie na belkę dla kawalerii.

Obława II. Początek wygląda groźnie. Na starcie jestem w okrążeniu. Pędem na południe. Brylant w trzeciej turze, ale Niemcy nieźle dają się we znaki.
Pojawiający się partyzanci nie przydali się.
Piechocie i kawalerii dodaję po belce.

Konwój. Obrona okrężna w Proszowicach. W pierwszej rundzie robię niespodziankę niemieckiemu reconowi. Ale jest ciężko, nawet bardzo ciężko. Belki zredukowane. Przeciwnik walczy ostro, jego ataki są zakiekłe, w dodatku próbuje obchodzić. Dodatkowi partyzanci są tu niezbędni.
Brylant w 9. turze. Udowódczyła się moja piechota. Infiltration Tactics. Coś czuję, że w tej kampanii może się to przydać.

Pozdrawiam, Czata

czata

Przez most. Kolejny wyścig z wrogiem. Na początku daję mu fory, marudząc trochę podczas walk. Niespodziewanie przynosi to efekt, bo recon wpada na moją piechotę. Surprise.
Brylant w piątej turze, ale fuks niemiłosierny. Mimo, że partyzanci zostali z tyłu, wychodziło mi wszystko.
Od siódmej tury zacząłem szukać przeciwników, żeby jeszcze trochę powalczyć. Ale znajduję dopiero w ostaniej turze, obok tego dużego miasta (Krakowa?).

W góry. I znowu wyścig z wrogiem. Zobaczymy, kto lepszy. W piątej turze Niemiec zaczyna mnie lekko wyprzedzać, głownie dlatego, że zamarudziła moja kawaleria. Tylko CKM daleko w przodzie. Chyba będzie musiał trochę zaczekać.
Próbuję podjąć bój spotkaniowy, jednak przeciwnik twardo idzie na południe. Trwają mordercze walki, bo wroga ciągle przybywa.
Brylant w 11 turze, bo posterunek nie wytrzymal ciągłego ognia CKM - u. Ale kawaleria już się czaiła w pobliżu. VH zajęli dodatkowi partyzanci, bo reszta poszła dalej walczyć.
Można kupić następną jednostkę. Lubię różnorodność, więc wybór jest prosty - zwiad konny.

Wycieczka. Pędem na północ. Zdobywam miasteczko po drodze, a tu w środku mojego ugrupowania wyskakują żandarmii. Kampania pełna niespodzianek.
No, no, no. Ależ pięknie wygląda VH. Sztab otoczony piechotą, do tego artyleria. Będzie ostra jazda. Partyzanci dostają lidera. Uff. W ostatniej chwili. To tylko bridging, ale chyba idaelnie pasuje do tej jednostki. Ale zwiad musi wiać, dostał niezłe baty.
Brylant w siódmej turze, ale gramy dalej. Lubię niespodzianki Gustlika.
Niespodzianka pojawiła się od razu, nadleciał samolot. Jest super. Jednostek niemieckich coraz więcej. Są nawet za plecami. Trzeba uważać, bo mignął recon. On zawsze jest groźny. Emocje są do końca.
Zasłużony dowódca dla CKM - u, i to Fire Dyscypline. Szkoda, oczywiście, że nie Devastating Fire.

Oblawa III. Zająłem pozycje, a partyzanci poszli sprawdzić punkt wyjściowy. Po wywalczeniu przejścia, szybko wracają do zespołu. Przeciwnika tu dużo i nadciąga z wielu stron. Pojawiają się nawet czołgi i artyleria, a recon próbuje wejść na plecy. Szczególnie na lewym punckie zrobiło się gorąco. Muszę dokonywać przegrupowania sił. Scenariusz ciekawy do samego końca.

Bieszczady. Trzeba mądrze podzielić siły. Spróbuje tak: zwiad z piechotą pójdą po prawej, kawaleria z CKM po lewej, a partyzanci środkiem. Asekurują jednostki typu aux. Ruszam na pełnej szybkości na północ. Pierwsze łupem padają punkty obserwacyjne. Pelotka robi wrażenie, więc jest nie ruszam.  Na szczęście i ona nie strzela do mnie. Partyzanci ze środka schodzą na prawo. Tam się bardziej przydadzą. Ze wszystkich stron nadciągają jednostki niemieckie. I znowu walka w okrążeniu.
Po zdobyciu prawego punktu, Niemcy niespodziewanie go odpuszczają. Wszyscy idą na lewy. Brylant zdobywam w dziewiątej turze, ale trochę się bawię. Podoba mi się ta walka. Do końca jest interesująco.
Po scenariuszu można pozyskać nową jednostkę. Decyduję się na moździerz. Zostaje jeszcze trochę prestiżu. Pójdzie na belki.

Niestety, przyszedł leśniczy (karta graficzna) i wywalił nas z lasu.

Pozdrawiam, Czata