Kampania floty USA (fikcyjna)

Zaczęty przez Gustlik, Kwiecień 07, 2009, 07:11:37 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

Kolejna nocka zarwana, ale 3 poszły sceny na jeden raz :D
Gibraltar Base- irytuje mnie, ze komputer nie dąży do morskiej bitwy, ale to akurat odpowiada temperamentowi Włochów, dodałbym trochę samobieżnej artylerii dla Niemców,
- może dodać Niemcom KW-2- wszak zdobyczny miał brać udział w desancie;) (bodajże Operacja Herkules),
- koło zachodniego VH cos bym dodał, plotke, ckm, moździerz, podobnie bym wzmocnił lotnisko,
- jedna plotka brytyjska nie moze się ruszać, ta z zasięgiem na 3 -to zamierzone???, bo ta druga owszem...
A sam przebieg? Początek jest ostry, potem ma flota wreszcie dopływa (a mam juz dwa pancerniki;D) i walczę sobie dzielnie, wcześniej Ubooty siłami powietrznymi trzebię i jestem bezkarny;) Nie mozna szarzować;) Udany scenariusz;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Polar nights- stanowczo-co niemal nigdy ni mówię- potrzebny jest limit- zbyt dużo jest jednostek własnych ( 6-7) ...
Niemcom dodałbym Zepellina i mały oddział lotnictwa pokładowego, jak szaleć z fikcją, to czemu nie?;)
Sztab, parę moxdzierzy i chyba nieco więcej Ubootów.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Narvik- wzmocniłbym lotnictwo i Ubooty, akurat tam tego nie brakowało, moze jeszcze krążownik?
Dokupiłem lotniskowiec, bo zamierzam się asekurować, nieco poulepszałem jednostki lądowe, podwyższenie stanów wybranych  i do dzieła;)
Nie doceniłem terenu i na północnym krańcu musiałem morzem przerzucać oddziały, a i to dopiero jak wykończyłem Kriegsmarine. Sztab, parę bunkrów, z jeszcze jedną 88 koło północnego VH,  z dwie 37mm koło innych, ... czekam na udowódczenie okrętu...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

A właśnie czytając qnioski Czaty- moze by ten desant puścic od drugiej strony z małą eskortą niszczyciela hiszpanskiego?
Desntowi powietrznemu- dodałbym eskortę, może jakiś FW 200?
A na pewno FW200 w Polar nights, no i jakąś łódź latającą.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

#34
 Polar Nights. Jednostki aux, będące w mieście, muszą obronić most do czasu dojścia sił core. Pozostałe jednostki aux udadzą się na nadbrzeże i będą pilnować przed ewentualnym desantem morskim.
Jednak pierwsze korekty następują jeszcze w fazie rozstawienia, bo okazuje się, że niektóre jednostki niemieckie już sforsowały rzekę.

Świetny scenariusz do celów treningowych. Moje jednostki, mające donośność dwóch pól, właściwie bezkarnie ostrzeliwały przeciwnika stojącego po drugiej stronie rzeki. Artyleria wystrzeliwała setki pocisków, bo komputer wciąż nacierał. Kiedy myślałem, że nie postrzela sobie mój okręt podwodny, to pojawił się desant morski.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

CytatNiemcom dodałbym Zepellina i mały oddział lotnictwa pokładowego, jak szaleć z fikcją, to czemu nie?

Podjąłem już pewne kroki w tym kierunku :). Wymaga to dorobienia Niemcom lotnictwa pokładowego - na szczęście są odpowiednie dane.

Tylko tak się zastanawiam - czy tego całego morskiego wyposażenia nie zablokować jako "Can't Buy", żeby nie wypaczać innych kampanii.

Co prawda myśliwce pokładowe, to wierne kopie konkretnych typów Me 109, tylko z cechą [Y], do tego droższe niż pierwowzory - więc kupowanie bez lotniskowca jest nieopłacalne, ale już taka torpedowa wersja Ju87 E-1, której w końcu nie wprowadzono, mogłaby namieszać w niektórych bitwach.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Też tak uważam, lepiej zablokować, zwłaszcza, ze wtedy mógłbyś dodać Storcha morskiego, zastanawim sie na wiatrakowcem... Parę ich mieli...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

majerek

Polar Nights - Niemcy tu nie mają możliwości zdobycia miasta, może by przenieść ze dwie jednostki spadochroniarzy na południe od miasta, lub ustawić tam kilka barek desantowych ale obok lądu żeby w następnej kolejce się wyładowali.
Nie bo nie :)

czata

Narvik. Pojawia się 90mm M2 - moja ulubiona amerykańska jednostka. Zaczyna mi się robić kampania przeciwlotników, mam już pięć jednostek różnych typów.
Interesująca mapa, trzeba pilnie zdobyć lotnisko. No cóż, tylko mała mojej armii część pójdzie lądem, reszta drogą morska i powietrzną. Czy ktoś zgadnie, jaki tym razem popełniłem błąd przy rozstawianiu? Ustawiłem pancernik tak, że nie ma możliwości ruchu!
Na początku idzie nieźle. Samoloty przeciwnika znikają w pierwszej turze, a siły morskie zdecydowanie wyprzedzają lądowe.
W trzeciej pojawia się Bismarck, lecz jeden (sic!) celny strzał Iowy zakańcza jego żywot. W piątej turze zdobywam lotnisko, ale zaraz potem muszę pędzić na północ. Jego artyleria stoi tam w takim miejscu, że nie można jej zaatakować samolotami. Muszą się nią zająć okręty.
W związku z dzieleniem sił na różne kierunki, w moją grę wkrada się chaos, ale u mnie to całkiem normalne. Aczkolwiek, w dziewiątej turze jest już pozamiatane. Szkoda tylko, że ostatnia wroga jednostka była w mieście z dużą flagą. Nie będzie za to miasto punktów prestiżu.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

Cytatpojawia się Bismarck, lecz jeden (sic!) celny strzał Iowy zakańcza jego żywot.

No cóż,  to nie jest wcale takie dziwne, jeśli tylko przypomnieć historię zatopienia "Hood'a".

Albo "Littorio" - z tym, że tam to była jedna bomba.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Zagrałem "Toronto"- wnioskuję o :
-dodanie więcej stanowisk artylerii nabrzeżnych, bunkrów, artylerii plot, posiłków lotniczych,
-poza tym może by desant amerykanski zaczynał się dopiero na morzu? I na brzegu byłby mały komitet powitalny?
-zmasakrowałem pancernikami i lotnictwem tak prędko, że musiałem pilnować, by jednak coś zostało, zakupiłem mnóstwo sprzętu desnatowego, ale ledwo zdążył powalczyć...
- przede mną Pacyfik, zatem czas na zakup lotniskowca.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

#41
Cytat: Gustlik w Kwiecień 22, 2009, 01:22:24 PM
Cytatpojawia się Bismarck, lecz jeden (sic!) celny strzał Iowy zakańcza jego żywot.
No cóż,  to nie jest wcale takie dziwne, jeśli tylko przypomnieć historię zatopienia "Hood'a".
Albo "Littorio" - z tym, że tam to była jedna bomba.
... zwłaszcza, że strzał to umowne określenie całej salwy, a zatonął pancernik "Roma"- i ten pomysł na kierowane bomby to jest ciekawa idea na uaktualnienie Efilu;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

#42
Przed Tarawą... Jeszcze nic nie zrobiłem- znaczy się zakupy i uzupełnienia dopiero nastapią. Nie ukrywam, że trzeci lotniskowiec mam w planach;)

Campaign: Not found , Prestige modifier 100% , SSI standard formula
Current scenario: Tarawa , VH prestige is 360 , All hex prestige is 360
Total army value: 21936 , Current prestige is 4908

Infantry
* Inf1 x des , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 3 bars , 337 exp , 10 base , 10 curr , 3 kill , 0 pp
* Inf2 x , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 3 bars , 316 exp , 10 base , 10 curr , 6 kill , 0 pp

Tank
* TG3X , M4A1/76 , 1 bars , 116 exp , 10 base , 10 curr , 4 kill , 0 pp
* TG2 x s.t. , M4A3 , 4 bars , 414 exp , 10 base , 13 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 37 kill , 0 pp
* TG2 x , M4A1 , 3 bars , 365 exp , 10 base , 13 curr , 25 kill , 0 pp

Recon
R3 d , M20 [P] , 0 bars , 26 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 144 pp
* R1 x , M6 Staghound , 1 bars , 134 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 0 pp
* R2 x , M8 Greyhound , 0 bars , 89 exp , 10 base , 10 curr , 2 kill , 0 pp

Anti-tank
AT1 , M10 S , 0 bars , 15 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 240 pp

FlaK
* CKM1 x , MG 50 cal. [FSTP][Jeep [T]] , 3 bars , 352 exp , 10 base , 13 curr , 7 kill , 0 pp

Artillery
, LVTA4 , 0 bars , 0 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 252 pp
, 105mm M3 [PT][Jeep [T]] , 0 bars , 4 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 252 pp
, 81mm Mortar [PTM][Jeep [T]] , 0 bars , 0 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 180 pp
* AG1 x , M1 Long Tom[M5 HS Tractor] , 2 bars , 258 exp , 10 base , 12 curr , 6 kill , 0 pp
AG2 Influence , M12 , 1 bars , 121 exp , 10 base , 11 curr , Influence - Has prestige modifier f , 2 kill , 420 pp
Art.G3 , M1 Long Tom[Mack] , 0 bars , 15 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 528 pp

Air Defense
AA1 , M15 [G] , 1 bars , 168 exp , 10 base , 11 curr , 6 kill , 216 pp
AA2 , M15 [G] , 1 bars , 106 exp , 10 base , 11 curr , 0 kill , 216 pp

Fighter
, P-38H , 0 bars , 95 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 588 pp
, F6F-3 Hellcat [Y] , 0 bars , 17 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 456 pp
FG3 , P-47C , 0 bars , 96 exp , 10 base , 10 curr , 6 kill , 564 pp
FG3 , F4F-4 Wildcat [Y] , 0 bars , 52 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 432 pp
* FG1 x c.s. , F4F-4 Wildcat [Y] , 5 bars , 603 exp , 10 base , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 8 kill , 0 pp
* FG2 x aggr.att. , F4F-4 Wildcat [Y] , 5 bars , 614 exp , 10 base , 15 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 19 kill , 0 pp

Tactical Bomber
BG2 x , SBD Dauntless [Y] , 5 bars , 563 exp , 10 base , 15 curr , 6 kill , 432 pp
RF1 , OS2U Kingfisher [RY] , 2 bars , 241 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 252 pp
RF2 , OS2U Kingfisher [RY] , 0 bars , 36 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 252 pp
, TBF Avenger [Y] , 0 bars , 79 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 456 pp
* BG1 x resilence , TBF Avenger [Y] , 5 bars , 853 exp , 10 base , 13 curr , Resilience - Harder to Destroy , 1 kill , 0 pp
BG3 , SBD Dauntless [Y] , 3 bars , 328 exp , 10 base , 12 curr , Skilled Ground Attack - Bonuses pro , 3 kill , 432 pp
, PBY-5A Catalina  , 1 bars , 190 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 624 pp

Level Bomber
SB1 , B-17 Flying Fortress [L] , 0 bars , 11 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 1428 pp

Submarine
SUB1 , Tench Class , 0 bars , 6 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 1224 pp
SUB2 , Tench Class , 0 bars , 33 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 1224 pp

Destroyer
* N3 x f , Fletcher [F] , 2 bars , 275 exp , 10 base , 10 curr , 5 kill , 0 pp
* N2 x f , Fletcher [F] , 3 bars , 374 exp , 10 base , 10 curr , 6 kill , 0 pp
* N1 x f , Fletcher [F] , 2 bars , 201 exp , 10 base , 10 curr , 8 kill , 0 pp

Battleship
, Iowa , 0 bars , 26 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 2880 pp
, Iowa , 2 bars , 273 exp , 10 base , 10 curr , 8 kill , 2880 pp
, North Carolina , 2 bars , 217 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 2772 pp

Carrier
, Essex , 0 bars , 8 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 2592 pp
* L1 x , Yorktown , 0 bars , 63 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 0 pp

Cruiser
* K2 x , Northampton CA , 4 bars , 414 exp , 10 base , 10 curr , 6 kill , 0 pp
* K1 x , New Orleans CA , 2 bars , 254 exp , 10 base , 10 curr , 13 kill , 0 pp
* K1 x , New Orleans CA , 2 bars , 281 exp , 10 base , 10 curr , 14 kill , 0 pp

Killed: AD 22 ,  AT 17 ,  ATY 33 ,  INF 109 ,  REC 15 ,  TK 23 ,  FTR 24 ,  TB 20 ,  Total: 263
Lost  : AD  4 ,  AT  3 ,  ATY  8 ,  INF  4 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  4 ,  Total:  24

BV  8
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  2 Units * 0 Leaders
Total :    653 exp,      9 kill,      0 pp
Average:    327 exp,      5 kill,      0 pp

Tank *  3 Units * 1 Leaders
Total :    895 exp,     66 kill,      0 pp
Average:    298 exp,     22 kill,      0 pp

Recon *  3 Units * 0 Leaders
Total :    249 exp,      3 kill,    144 pp
Average:     83 exp,      1 kill,     48 pp

Anti-tank *  1 Units * 0 Leaders
Total :     15 exp,      1 kill,    240 pp

FlaK *  1 Units * 0 Leaders
Total :    352 exp,      7 kill,      0 pp

Artillery *  6 Units * 1 Leaders
Total :    398 exp,      8 kill,   1632 pp
Average:     66 exp,      1 kill,    272 pp

Air Defense *  2 Units * 0 Leaders
Total :    274 exp,      6 kill,    432 pp
Average:    137 exp,      3 kill,    216 pp

Fighter *  6 Units * 2 Leaders
Total :   1477 exp,     34 kill,   2040 pp
Average:    246 exp,      6 kill,    340 pp

Tactical Bomber *  7 Units * 2 Leaders
Total :   2290 exp,     13 kill,   2448 pp
Average:    327 exp,      2 kill,    350 pp

Level Bomber *  1 Units * 0 Leaders
Total :     11 exp,      0 kill,   1428 pp

Submarine *  2 Units * 0 Leaders
Total :     39 exp,      0 kill,   2448 pp
Average:     20 exp,      0 kill,   1224 pp

Destroyer *  3 Units * 0 Leaders
Total :    850 exp,     19 kill,      0 pp
Average:    283 exp,      6 kill,      0 pp

Battleship *  3 Units * 0 Leaders
Total :    516 exp,      9 kill,   8532 pp
Average:    172 exp,      3 kill,   2844 pp

Carrier *  2 Units * 0 Leaders
Total :     71 exp,      0 kill,   2592 pp
Average:     36 exp,      0 kill,   1296 pp

Cruiser *  3 Units * 0 Leaders
Total :    949 exp,     33 kill,      0 pp
Average:    316 exp,     11 kill,      0 pp

Summary * 45 Units * 6 Leaders
Total :   9039 exp,    208 kill,  21936 pp
Average:    201 exp,      5 kill,    487 pp

*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Eryk

Czy ja również moglbym porsić o przesłanie tej kampanii ? Z góry dzięki.

pzdr
Eryk
Quaeritur belli exitus, non causa

czata

Taranto. I znowu dylemat, lądem czy wodą? A może powietrzem?
Najlepsze siły i tak pójdą lądem. Trzeba uchwycić lotnisko. Potem się zobaczy.
Decyduję, że lądem wyślę największe siły, które zrobią walec z południa na północ, część jednostek (cztery) poleci samolotami z zadaniem zajęcia lotniska północno - zachodniego, reszta (raptem dwie) popłynie statkami i zostanie wysadzona jak najdalej na północ.
Pięknie wygląda włoska flota stojąca w porcie. Tylko dlaczego się nie porusza?  Przez to, w drugiej turze, praktycznie przestaje istnieć.
Sporym utrudnieniem natomiast są, świetnie ustawione i nawzajem ubezpieczające się, armaty przeciwlotnicze.
W szóstej trochę za późno dostrzegam SM 79, jednak nie przysparzają mi one kłopotów i w siódmej jest już po wszystkim.
Tak na marginesie. W tym scenariuszu są nieograniczone możliwości transportu lotniczego.

Pozdrawiam, Czata