Aktualna wersja gry

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 16, 2010, 10:35:55 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

FilipDnk

#360
Niestety ciągle jest coś nie tak.
Nie można uzupełnić w ogóle amunicji, jeśli przynajmniej jedna wroga jednostka przylega do naszej.
Z tego co pamiętam do tej pory było tak, że każda przylegająca jednostka wroga powodowała zmniejszenie uzupełnienia o 1/3.
Teraz jest tak, że nie uzupełnia się nic...


edit:

Przepraszam za zamieszanie, chyba jednak wszystko jest ok.  :P
Ja po prostu źle zrozumiałem zasadę uzupełniania ammo. (albo się coś zmieniło w między czasie, jak nie grałem.) Każda wroga jednostka przylegająca do naszej powoduje zmniejszenie uzupełnienia o 1/3 od wartości maximum, a nie jak myślałem do tej pory od wartości jakiej nam brakuje od stanu obecnego do maximum (10/16, brakuje 6, dajemy uzupełnienie - uzupełnia nam o 4 do 14/16).

Gra działa jednak tak, że:
Jeżeli mam 12/16 i daje uzupełni - to nie uzupełni mi nic.
Ale jeśli mam 2/16 i daje uzupełni - to uzupełni mi do 11/16.

edit2:

Z ciekawości sprawdziłem jak było na starej wersji (posiadam na dysku wersję 0.90.26.3).
Okazuje się, że wtedy, gdy przylegała tylko jedna jednostka wroga do naszej, amunicja uzupełniała się na full - bez żadnych ograniczeń. Mam 9/11 - uzupełnia mi na full.

Wniosek - albo tamta wersja była zabugowana, albo się coś zmieniło w międzyczasie.

edit3:
Sprawdziłem też na wersji 0.90.30.8 i jest tak samo jak na 0.90.26.3 - czyli uzupełnia na full, gdy w do naszej jednostki przylega jedna wroga jednostka.
Wychodzi na to, że wszystkie poprzednie wersje były zabugowane... albo obecna a ja nie znam zasad  :P

edit4 ;) :

Przeczytałem manual w pdf ze stronki Luisa. Pisze w nim, że każda przylegająca jednostka wroga powoduje stratę o 1/3 punktów uzupełnień. Czyli wychodzi na to, że wszystkie poprzednie wersje były zabugowane, a obecna jest zgodna z zasadami.
Abstrahując od tego, która wersja była/jest zabugowana, to mi osobiście bardzo podoba się taki limit jaki mamy w najnowszej wersji. Sprawia, że gra jest ciut trudniejsza i realniejsza.
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

FilipDnk

Świąteczny prezent od Luisa.  ;D

CytatOpenGen Version 0.90.31.0  (23-Dec-2013)

Bugs and glitches fixed:

Deselecting a unit when playing Pg1Mode didn't make unit to lose pending actions.
Resupplying planes in carrier's hangar crashed the game if only right-clicking on carrier (that is: if carrier was not selected first).
Planes within hangar was able to spot yet.
Resupplying from units window (right-click) was showing weird values for ammo/fuel to add.
After resupplying from units window (right-click), unit can move yet.
After resupply/refit from units window (right-click), unit can move/fire yet... sometimes.
Deployment list after initital HQ was sometimes not shown.
Single scenario titles saved with format 22 was not visible when picking or showing info.
In deployment phase, deploying unit and later undoing deployment, made unit to get full ammo and fuel.
In deployment phase, opening unit detail dialog for units with hangars and pressing launch button made crazy things.
Fixed a bug making "bridge" attachments not working same than "bridge" special.
Bridges could be built over existing ones.
There was a bug when aborting a repair in progress.
if you resupply or refit a air unit in hangar manually, then the unit lost fuel points to the next turn as if it being flying.
AI units set with specific stance at design time should work now.
Deployment of units from HQ, embarked in Train had display problems.
Coastal movement units deployed in port couldn't use adjacent river hexes for deployment; only ocean hexes.
Experience counter was not reset when next scenario start, so gained experience was always shown from the initital scenario.
"Ports don't allow deploying naval units" scenario-option didn't work properly, allowing using adjacent ocean hexes.
Units being embarked in ATP could not deploy on hexes occupied by other ground unit.
Unit having no movement, could embark, disembark and again embark in one turn using unit dialog.
In scenario having VH to control victory condition, was givin a lost if last AI unit was killed.
Kamikaze units running out of ammo are killed now.
Dirt airfields was not checking if ATP had "NoDirt" special.
When upgrading unit having attachments to another unit not allowed to use, attachments are removed now.
Fixed a bug when next scenario in campaign included units in a DH (to be removed at load time), making units with a higher unit number setting up wrongly and so making weird actions.
Fixed a bug when kamikaze units was attacked (attacker was destroyed !).
Wrong result when a friend player controlled by AI lose scenario losing last MSU unit.
When changing efile, menu_attachment.png was not refreshed until exe is restarted
Playing PBEM had a couple of problems, that are fixed now.

New features/changes (some require OpenSuite 5.0.29) :

Efile folder now can include a MAP private folder for not official maps. Only png/jpg are allowed though.
First implementation of "Landing weights" ... Requires OpenSuite 5.0.29.0 or later.
Default strenght and default experience is shown in scenario options pop up window.
Some improvements in AI's pathfinding.
Bridge units will show only as pontoon when in river or stream and no road already (that is when acting as pontoons).
Terrain.txt allow defining terrain limits to supply by a percentage instead of fractions. Values must be prefixed by % sign. Old values (fractions) will be converted automatically to percentages when file is loaded. Using these new %prefix, any terrain can be defined to avoid supply, by assigning %0 as parameter (no resupply allowed).
Token for frozen and mud ground condition supply bonus/penalty added:
[frozen-supply = +/- # ] ... sample [frozen-supply = - 10 ]
[mud-supply = +/- # ] ... sample [mud-supply = - 20 ]
Roads/Railroads supply can be also defined as bonus or penalty (prefix with minus sign)
[road-supply = %# ] ... sample [road-supply = %100 ] to make any road able to full resupply
[rail-supply = %# ] ... sample [rail-supply = %100 ] to make any rail able to full resupply
Menu attachement can use full 18px heigh now
New variable in config to define how Attachment count in ArmyCost (and so in the cap):
0 Attachments don't count in ArmyCost
1 Attachments count in ArmyCost
2 Attachments count in ArmyCost only if no penalty defined
Only meaningful for efile and campaign CFG files
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

Gustlik

Ponieważ testuję tę wersję już od jakiegoś czasu powiem tak - UWAGA! Komputer często gra zupełnie inaczej.
Znane kampanie nabierają zupełnie nowego wymiaru, zwłaszcza gdy AI jest ustawiony na "Aggressive".
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Pioniere

W najnowszym silniku gry, przy otwartym oknie deploy, jak wystawimy jednostkę i wciśniemy Escape by zamknąć okno wszystkie ikonki się zawieszają, a jednostka nie potrafi się ruszyć, trzeba wczytywać grę używając skrótu z klawiatury bądź pamiętać by wychodzić klikając myszką na odpowiednia ikonkę zamykającą okno. Też tak macie?

Waldzios

U mnie (wersja 0.90.32.1 * (14 Feb 2014)) wszystko w porządku.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Pioniere

#365
A to Ja mam poprzednia wersje, musze czym prędzej zmienić na wczorajszą bo już z 10 razy wczytywałem podczas wystawiania samolotów ciągle zapominam i wciskam odruchowo Esc. Dzięki za info już lecę do Luisa na stronę po update.
Edit
Wymieniłem i wszystko jak na razie OK

Pioniere

Niestety przedwczesna radość. Po tym jak kończę  sen. i wczytuje mi z netu kolejną mapę, otwiera się nowy scen. i okno z dostępnym nowym sprzętem... no i tu właśnie nie wyskakuje to okno i na nim się przywiesza, lecz tylko za pierwszym razem, gdy wczytam ponownie automatyczny zapis zakończenia scen. już jest ok.

Gustlik

OpenGen Version 0.90.32.0 (14-Feb-2014)

Nowa wersja gry - jak podaje Luis - żadnych nowych opcji, natomiast usunięto sporo błędów:

When a save has no comment, a default comment including scenario file is added when saving game.
Blown bridge over an ocean hex was displayed as blown, instead of blown bridge
Hidden supply hexes was revealed when AI purchased units there.
When enabled to air mission, deploying any unit using air space was taken as an air unit and thus AM menu was pop up.
When resupplying using hotkey, unit movements were not reset
A warning message pops up when upgrading a unit with any attachment to a unit that cannot use attachments?
AI should handle airborne units starting or appearing embarked in ATP better now.
When trying to give green reinforces to a plane in hangar, rename menu was popped instead
Air missions bases are no more checked if scenario ends with AI victory
'N' hotkey was not working to embark a unit in NTP, cycling to next unit instead.
Initial HQ status was not reset after closing HQ if there were no units to deploy.
Airborne units embarked in an air-transport with movement = 0 handled by AI, will drop as soon as any position is available to do.
Bridge units can work on hexes with blown bridges again and movement cost is 2 x road-cost.
AI was skipping "ports don't behave as sh" scenario option.
When terrain avoided full refitting, units could refit many times from HQ.
using E/G-Replacement and Disable Auto-Refit options, made units refitting after deployment from HQ to keep actions
AAR showed same value for all kind of victories when scenario was the last one in campaign
Pressing hotkey 'D' (to deploy) from HQ, was crashing the game.
Reinforcement in HQ, is notified to player, and deploy button is enabled
Ammo lost because LB attack was showed without halved in top banner

http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenGenAdv.rar
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Pioniere

#368
OpenGen Version 0.90.32.3  (23-Mar-2014)
-Choice scenarios changed according Gixian's suggestion.
-New trigger type to raise specific unit (can define unit and optionally also a ground transport)Choice scenarios changed according Gixian's suggestion.
-Air units arriving as reinforcements, now scan adjacent hexes if hex is occupied by another Air unit.
If Air Missions are enabled or plane is defined to arrive in a carrier, no adjacent hexes are scanned.
-Stations now allow to disembark any unit even if the unit cannot enter the terrain due to Terrain.txt table

OpenGen Version 0.90.32.2  (1-Mar-2014)
-Embarked in AirTransport when using Air Missions requered to re-select in order to disembark

Gustlik

Version 0.90.32.5 (1-Apr-2014)

   
Country selector in HQ now filter units for suport countries. For main country all units are shown
Country selector when buying filters units for each suport country, regardless it use same country than main
New trigger type to raise specific proto unit (can define unit and optionally also a ground transport
New feature for naval units. Can configure naval targets getting a critical hit, making them to scuttle
    Must be enable by adding this line in .CFG files: critical_hit = N (0 to disable, >0 factor in formula)
    Formula is:
    Chance for critical hit (%) = C(firing) = ( NA(Firing) * (1+bars(Firing)) * SP(Firing) * N - D(Fired) * (1+Bars(Fired)) * SP(Fired) * N ) / 30
        NA(Firing) is naval attack of unit firing
        SP(Firing/Fired) is unit strength at start of combat
        D(Fired) is GD or AD depending unit firing is Air/Gnd.
    Submarines always add 10% when firing (either attacking or defending)
    If C(firing) > 75 then C(firing)=75  and if C(Firing) < Dice(1,100) then critical hit, fired unit is sunk

    Critical hits are shown in top banner and also included in logs
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Pioniere

#370
Cytat: Pioniere w Luty 16, 2014, 03:09:29 PM
Niestety przedwczesna radość. Po tym jak kończę  sen. i wczytuje mi z netu kolejną mapę, otwiera się nowy scen. i okno z dostępnym nowym sprzętem... no i tu właśnie nie wyskakuje to okno i na nim się przywiesza, lecz tylko za pierwszym razem, gdy wczytam ponownie automatyczny zapis zakończenia scen. już jest ok.
Temat nadal aktualny, nowy komp, nowa instalka od Kowdara i nic dalej to samo - jak wystawiam samoloty, czesto jest tak: mapa się nie przewija i nic nie można zrobić, ikony nie działają, trzeba wczytywać save'a używając skrótu z klawiatury. Zawsze tak jest jak wcisnę Esc zamiast ikonki zamykającej okno Deploy.  Podobnie po zakończeniu scen., jak wyżej opisałem.

ps.1 Wszystko zaczeło się od zmiany silnika na nowszy jeszcze na poprzednim kompie, teraz mam ten z aktualnej instalki, czyli na taki jaki poprzednio wymieniałem i jest źle  :(

Czy ktoś tak miał ? Czegoś brak, czy to bład gry?
ps. 2 Na starym siniku nie obsługujacym nowych możliwośći i najnowszych kampanii było wszystko OK

Miał tak ktoś ? Czegoś brakuje, czy to błąd gry?


Zsamot

Nie, mi wszystko działało... Jak będziesz miał nadal problem, to zgram Tobie na płytkę i podeślę.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Pioniere

Może tak jest tylko w wersji instalki bez map? - bo taką zawsze instaluje, teraz mam OG_setup_4.09.
Dlaczego na starej wersji silnika jest dobrze, a na nowej już nie? Może to wina braku jakiegoś pliku. Istalowałem na nowo na nowym systemie i to samo w obu przypadkach.

Zsamot

Zawsze instalowałem z mapami. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Ja aktualizuję TYLKO PLIK "exe", więc nie znam takich problemów.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/