Test - Blitzkrieg made by Rozprza

Zaczęty przez Zsamot, Październik 06, 2010, 07:47:30 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

1. W pierwszym scenie briefing pod scenariusz hiszpański.
2. Zmniejszałeś widoczność?- bo ja tych posterunków reconem z 3 heksów nie widzę...
3. Jest SH, ale nie mogę wystawiać...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

#1
Cytat: zsamot w Październik 06, 2010, 07:47:30 AM
1. W pierwszym scenie briefing pod scenariusz hiszpański.
2. Zmniejszałeś widoczność?- bo ja tych posterunków reconem z 3 heksów nie widzę...
3. Jest SH, ale nie mogę wystawiać...
1. Brifingi później...
2. A jak tam pogoda?
3. Poprawiłem. Był dla Polaków  ;D

PS Wysłałem poprawki.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Zsamot

Pogoda dopisywała... Wszak skoro mogę bombardować, to i widoczność idealna. Chyba, że coś tam zmieniłeś w ustawieniach.
ps. no to jutro zobaczę, co i jak.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Debiutancki scen za mną. Nie było łatwo, czyli jest super. O tyle mi poszło dobrze, ze ta plotka stoi bardziej przy sztabie, pociągi są chronione przez ckmy- co jest łatwiejsze do zniszczenia, ale i realniejsze. ;) Zakupiłem stukasa, co by pomóc naziemnym- mocno postrzępionym oddziałom, a na finał myśliwiec- bo trafiłem na Karasia z liderem,co to dwa razy pomyśli niż zaatakuje  :/ ( 2x więcej amunicji...), no i masakrował mi jednostki naziemne... Bez nagrody...

OpenGen 0.60.b * (1 Oct 2010) *  Efile version:GusOpen Ver:0.8
Campaign: BLITZKRIEG,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:46
--
Campaign score: 46  *  Average: 46

Current scenario: Borowa Góra , VH prestige is 0 ,  All hex prestige is: 0
Total army value: 828 , Current prestige is 68
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture)
if BV: +1200, Suomussalmi , cap 2500, 15 turn prestige: 280
if V : +900, Suomussalmi , cap 2500, 15 turn prestige: 280
if TV: +600, Sedan , cap 4000, 15 turn prestige: 280
if Ls: +150, Sedan , cap 4000, 15 turn prestige: 280

Infantry
*  Schutzen , Ford , Schutz Reg 12 , 0 bars , 9 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:005)
*  Pioniere , 251/1 [W] , Pio Bat 79 , 0 bars , 60 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:006)
*  Kradschutzen , Krad Abt 34 , 0 bars , 40 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:009)
*  Hauptquartier , Opel Blitz , 4. Panzer-Division , 4 bars , 400 exp , Germany , 10/1 , 0 kill , 0 pp (U:011)

Tank 
*  Pz IVD , Pz Reg 35 , 0 bars , 46 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:003)
*  Pz IVD , Pz Reg 36 , 0 bars , 93 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:004)

Recon
*  PSW 232 , Aufkl Abt 7 , 0 bars , 59 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:008)

Anti-Tank
*  3.7cm PaK36 , Wagon , Pz Abw Abt 49 , 2 bars , 249 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:010)

Artillery
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Art Reg 103 , 0 bars , 27 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:007)

Fighter
Bf-109E-1 ,  , 0 bars , 7 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 408 pp (U:002)

Tactical Bomber
Ju-87B ,  , 0 bars , 28 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 420 pp (U:001)

Killed: AD  4 ,  AT  4 ,  ATY  5 ,  INF 14 ,  REC  2 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  30
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  1 ,  INF  2 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   4

BV  1
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

#4
Borowa Góra- rozumiem, ze brak paliwa w jednostkach niemieckich to celowy zabieg? Ja w każdym razie od razu buduję 4 lotniska, co by bliżej frontu mieć zaplecze dla Luftwaffe. me uwagi:
- mylący briefing- miało nie być lotnictwa, tymczasem jest... (therefore no aircraft will impede your advance.): w efekcie Stukasy ledwo wróciły na lotnisko...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

#5
Cytat: zsamot w Październik 08, 2010, 02:20:21 PM
Borowa Góra- rozumiem, ze brak paliwa w jednostkach niemieckich to celowy zabieg? Ja w każdym razie od razu buduję 4 lotniska, co by bliżej frontu mieć zaplecze dla Luftwaffe. me uwagi:
- mylący briefing- miało nie być lotnictwa, tymczasem jest... (therefore no aircraft will impede your advance.): w efekcie Stukasy ledwo wróciły na lotnisko...
Zapomnij o brifingu, jeszcze nie zrobiłem! Maluję, szpachluję i "coś tam coś tam", nie mam czasu zrobić Bzury  :'( (myślę, że w niedzielę skończę i sprawdzę). Te trzy sceny są najtrudniejsze, bo nie mogę zniszczyć JP dla pozostałych scenów, które mają tylko kosmetyczne zmiany.
Nie pomyślałem o tym, że można lotnisko zbudować bliżej frontu :huh? (sam latałem jak głupi :laff)
Prosiłem o test tylko tych dwóch scenów (chociaż można grać dalej, ale nie dodałem "sztabów i plotek" ;)...jeszcze...), to i Bzura jest najważniejszą zmianą w kampanii.
Napisz, jak sobie poradziłeś z pociągami, bo ja rozwaliłem samolotami, nie zważając na ckmy i plotkę i uważam, że było zbyt łatwo.
PS Prototyp po 3 scenie  :ihope
PS 2 Brak paliwa to błąd (nie mam zbyt dużego doświadczenia i umykają mi takie szczegóły >:()
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Gustlik

CytatProsiłem o test tylko tych dwóch scenów (chociaż można grać dalej,

Aha, to znaczy, że można podstawić sceny z tego mojego Blitza do dalszego ciągu?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rozprza

#7
Cytat: Gustlik w Październik 08, 2010, 08:41:04 PM
CytatProsiłem o test tylko tych dwóch scenów (chociaż można grać dalej,

Aha, to znaczy, że można podstawić sceny z tego mojego Blitza do dalszego ciągu?
Tak... jak wyślę resztę scenów do podstawienia :laff
Zaraz wysyłam.

PS Gustlik, nie mam materiałów historycznych do scenu Termopile (chciałem bardzo utrudnić ten scen, sztaby i plotki ;)), posiadasz coś ciekawego?
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Gustlik

Chodziło mi o to, że gra się drze o brak dalszych scenów, (Suite też) więc - żeby nie wrzeszczała -  podstawiłem jej te stare, a sukcesywnie będę zastępował nowymi.

Ale te pociągi mi urządziły bęcki na dzień dobry...  :argh
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rozprza

#9
Cytat: Gustlik w Październik 08, 2010, 09:11:19 PM
Chodziło mi o to, że gra się drze o brak dalszych scenów, (Suite też) więc - żeby nie wrzeszczała -  podstawiłem jej te stare, a sukcesywnie będę zastępował nowymi.

Ale te pociągi mi urządziły bęcki na dzień dobry...  :argh
Te pociągi mnie zastanawiają, bo jak testowałem (kilka razy dostałem łomot) to szybko je zniszczyłem i poszło gładko.
Przeczytaj posta wyżej.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Gustlik

#10
No, to Mokra za mną (drugie podejście) w 8-mej kolejce

1) Pociągi rozwaliłem Twoim systemem, ale zanim do tego doszło, narobiły sporo szkód. Tu mała uwaga a propos liczebności. Ja ustawiłem pociągi na 12 i 8, ale kawaleria miała pełne etaty. Skoro kawaleria ma teraz po 5, to i te pociągi bym zmniejszył. Ale generalnie jednak przesunąłbym środek ciężkości siły w kierunku "Wołyńskiej BK" - czyli wzmocnić tę kawalerię. Teraz padają od jednej salwy. Poza tym, pamiętaj, że u mnie był o jeden heks więcej do obrony... W zasadzie nie było możliwości skupienia wszystkiego w jednym miejscu. Zresztą z przyzwyczajenia i tak uderzyłem na Popów :)

2) Niebronione heksy dające kasę - za duzo ich jest, za łatwo ta kasa wpada. Dodatkowo, komputer usiłuje jednak bronić tych heksów używając piechoty, która przydałaby się gdzie indziej. Gdybym podglądał w Suite (czego nie robiłem) od razu puściłbym recon na "wycieczkę" po tyłach. Proponuję jakieś zasieki, albo ziemne bunkry, czy miny. Tak jak jest teraz, to jest można całkiem szybko objechać.

3) W OpenGen (jak zauważyłem) o wiele większe znaczenie ma doświadczenie. Dlatego, proponuję zmniejszyć różnicę belek do 1. Wystarczy 1:0, albo 0:1. Sztab niech ma 2-3, powinna być jakaś motywacja do ryzyka żeby się podszkolili :) Cztery, to za dużo.

Zakupy - dużo kasy a mogło być więcej. W czasie scena kupiłem 88 ppanc i naprawiłem jeden czołg PzII. Po scenie miałem prawie 1400pp co pozwoliło na zakup myśliwca, czeskiej 150-tki (mojej ulubiopnej), piechoty MGSchutzen i upgrade czołgów do PzIII E

OpenGen 0.60.b * (5 Oct 2010) *  Efile folder:C:\OpenPG\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8
Campaign: BLITZKRIEG,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Brilliant Victory

Current scenario: Borowa Góra , VH prestige is 0 ,  All hex prestige is: 0
Total army value: 1476 , Current prestige is 41
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture)
if BV: +1200, Suomussalmi , cap 2500, 15 turn prestige: 280
if V : +900, Suomussalmi , cap 2500, 15 turn prestige: 280
if TV: +600, Sedan , cap 4000, 15 turn prestige: 280
if Ls: +150, Sedan , cap 4000, 15 turn prestige: 280

Infantry
*  Schutzen , Ford , Schutz Reg 12 , 0 bars , 6 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:004)
*  Pioniere , Opel Blitz , Pio Bat 79 , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:005)
*  Kradschutzen , Krad Abt 34 , 0 bars , 34 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:008)
*  Hauptquartier , Opel Blitz , 4. Panzer-Division , 4 bars , 400 exp , Germany , 10/1 , 0 kill , 0 pp (U:010)
MG Schutzen , Opel Blitz ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 204 pp (U:110)

Tank 
*  Pz IIIE , Pz Reg 35 , 0 bars , 31 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:002)
*  Pz IIIE , Pz Reg 36 , 0 bars , 84 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:003)

Recon
*  PSW 221 , Aufkl Abt 7 , 0 bars , 46 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)

Anti-Tank
8.8 FlaK36 ATG , 251/4 ,  , 0 bars , 7 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 348 pp (U:001)
*  3.7cm PaK36 , Wagon , Pz Abw Abt 49 , 2 bars , 237 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:009)

Artillery
*  7.5 le. IG 18  , Pferde , Art Reg 103 , 0 bars , 22 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:006)
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 516 pp (U:109)

Fighter
Bf-109E-1 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 408 pp (U:108)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Małe "PS" na początek Borowej Góry.

Działa 10.5 sK18, to nie była artyleria dywizyjna, fajnie się nimi gra, bo mają duży zasięg, ale prawda jest taka, że było ich niewiele. Dlatego w nowej wersji "Znaku Orła" zdjąłem je. W PG2 trzeba było czasem dać je komputerowi bo on dział nie ruszał z miejsca.
Proponuję zdjąć te trzy baterie po 5 pkt, a dać jedną, pełną 15cm sFH. Na początku wojny, własnie działa 150mm sFH, albo
sIG33, dawały piechocie niemieckiej przewagę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rozprza

#12
Cytat: Gustlik w Październik 08, 2010, 11:07:57 PM
Małe "PS" na początek Borowej Góry.

Działa 10.5 sK18, to nie była artyleria dywizyjna, fajnie się nimi gra, bo mają duży zasięg, ale prawda jest taka, że było ich niewiele. Dlatego w nowej wersji "Znaku Orła" zdjąłem je. W PG2 trzeba było czasem dać je komputerowi bo on dział nie ruszał z miejsca.
Proponuję zdjąć te trzy baterie po 5 pkt, a dać jedną, pełną 15cm sFH. Na początku wojny, własnie działa 150mm sFH, albo
sIG33, dawały piechocie niemieckiej przewagę.
Też o tym myślałem...

Dzięki za sugestie, jutro się za to wezmę. Co do kasy za heksy i na początek, to już po wysłaniu zmieniłem u siebie. Prestiż jest ważny, bo po Bzurze wartość armii musi pasować do dalszej części kampanii, gdzie zmiany będą tylko utrudniające grę (sztaby i plotki ;))
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

#13
Wysłałem do testów. Bardzo mnie interesuje, co myślicie o Bzurze. Musiałem zrobić ją od początku, bo ligowa była tragiczna.
Oczywiście najbardziej interesuje mnie co kupujecie i dlaczego, oraz czy prestiż jest właściwy.
PS znowu zapomniałem o paliwie :argh wysyłka jeszcze raz.
Robiłem zmiany i zapomniałem, dzięki zsamot za przesłanie plików (to przez nie ten błąd).

Mogą być błędy, bo przez pomyłkę zrobiłem sobie jatkę w plikach i od zsamota odzyskiwałem, ale najważniejsze dla mnie to czy Bzura jest grywalna (bo obecnie jest tylko "historycznie poprawna").
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Gustlik

Moze zrobimy z tymi briefingami tak, że naszkicujesz mniej więcej jak miałyby wyglądać, a ja spróbuję je "zredagować", w końcu zajmuję się tym całe życie....:)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/