Spanish Civil War - przyłącz się do wojny dwóch armii

Zaczęty przez Szarik, Kwiecień 10, 2007, 05:57:05 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Roberto_tr

#15
Bardzo krótki wyciąg z regulaminu Spanish Civil War

- Warstwa strategiczna rozgrywana jest na mapie Hiszpanii. Mapa podzielona jest na prowincje, które z kolei są oznaczone kolorami (czerwony i coś na wzór niebieskiego) a wszystko po to aby wiedzieć które z nich są nasze a które wkrótce będą  :)

- Dostępne są jednostki sprzed Grudnia 1939 roku. Dla Nationalist Army - Niemieckie i Włoskie, dla Republika Army - Rosyjskie.

- Ilość graczy jest dowolna a w każdej ze stron konfliktu (drużyn) wybierany jest Rzecznik.
To jego słowo jest wiążące i On reprezentuje resztę drużyny, zarządza nią i rozdziela zadania np.: zarządzanie zasobami, tworzenie nowych jednostek, określa formacje wojskowe oraz ich ruchy itp itd. ale oczywyiście wszystkie zadania mogą być również dyskutowane w sztabie.

- W prowincjach stacjonują jednostki ale nie są one fizycznie widoczne na mapie a zatem nie mogą być na niej przemieszczane tak jak to jest w niektórych grach strategicznych np. seria Total War. Tutaj ich ruchy odbywają się nieco inaczej. Nie ma tu ograniczenia ze względu na odległość czy paliwo, ruch jednostek na poziomie strategicznym ogranicza jedynie czas np. przejście 3 prowincji zajmuje 6 dni. Jeśli wygramy bitwę w zaatakowanej prowincji nasze jednostki nie mogą ruszyć dalej, trzeba poczekać 5 dni.

- Jednostki mogą mieć dowódców oraz zdobywać doświadczenie. Zakup jednostek odbywa się w dwojaki sposób: w czasie bitwy (za darmowy prestiż) lub w warstwie strategicznej. Należy jednak pamiętać o tym, że utrzymanie każdej jednostki kosztuje a na dodatek  jeśli jednostka zakończyła bitwę z 1 punktem (siły) to nie jest ona po bitwie automatycznie uzupełniana do 10. Trzeba na to wydać kas(i)ę. Ciekawa rzecz: w każdej bitwie gracz posiada jedną specjalną jednostkę z 500 pkt doświadczenia. Jest to Jego jednostka. Czy to będzie samolot, czołg czy piechota (lub hulajnoga) to jego wybór. Jeśli ta jednostka zginie, gracz jest brany do niewoli ale bitwa nie kończy się (uff)
Można również spróbować ocalić jakąś ulubioną (lub z dużym doświadczeniem) jednostkę i poddać ją. Przeciwnik może zaakceptować kapitulację lub nie. Jeśli przyjmie to dana jednostka nie bierze już udziału w grze i nie ma prawa przeszkadzać w działaniach wojennych. Po bitwie jeńcy przewożeni są do obozu, którego utrzymanie nic nie kosztuje (błąd moim zdaniem - przecież taki żołnierz zeżre konia z kopytami i wypluje siodło). Oczywiście łapserdaków można wykupić z niewoli.

- Sytuacja jednostek, prowincji oraz budżetu jest opisana w odpowiednim pliku, który trzeba aktualizować. Robią to obie strony konfliktu - każdy swój. Plik jest wysyłany do War Master?a (Zarządzający grą, Sędzia, Big Brother - jak kto woli)

- Warstwa taktyczna odbywa się poprzez rozegranie scenariusza w PG2. Bitwa zależy od ilości jednostek zadeklarowanych przez każdą ze stron.

- Bitwy rozgrywamy tak jak to czynimy w lidze grając single, ktoś atakuje a ktoś broni, przy czym nie musi to być pojedynek 1 na 1, można grać również 2 na 2

- W trakcie rozgrywania scenariusza (bitwy) otrzymujemy co każdą turę 150 punktów prestiżu. Jeśli bronimy stolicy to 300. Punkty te nie pochodzą z budżetu, są za darmochę  ;D i możemy je wydawać jak je chcemy (2 ośmiopaki Tyskiego proszę ! :D ). Gdy bitwa się zakończy a nie zużyliśmy wszystkich to wtedy przepadają. Jednak aby otrzymywać te punkty trzeba mieć zapewnioną linię zaopatrzenia. Jest ona wtedy zapewniona, gdy dana prowincja ma kontakt z prowincją, w której znajduje się fabryka.

- W grze dysponujemy budżetem oraz zasobami. W momencie rozpoczęcia gry każda ze stron dysponuje takimi samymi środkami (wojska, fabryki, przemysł). Mogą one być rozdysponowane na tworzenie linii zaopatrzenia, zakup lub uzupełnienie jednostek, tworzenie infrastruktury i fabryk. To ma również znaczenie gdyż generuje wpływy i poprawia nasz budżet. Każda prowincja czy fabryka generuje jakiś dochód. Przemysł nie może być zniszczony a w każdej prowincji może stać tylko 1 fabryka.


P.S. To naprawdę tylko podstawowe informacje z regulaminu a i tak jeszcze o paru bym chętnie wspomniał gdyby nie to, że chce mi się spać  ;) Gdyby ktoś miał jakieś dodatkowe pytania to chętnie podeślę Regulamin (jest po angielsku) lub odpowiem mailem (po polsku).

Szarik

Wysyłam tłumaczenie listu naszego prezydenta wraz z oryginałem:

Generałowie!

Witam w symulacji Hiszpańskiej Wojnie Domowej (SCW), a szczególnie w Armii Republikańskiej!!!
Prawdopodobnie Piotr już mówił o już SCW. Był on jednym ze znakomitych generałów w poprzednim sezonie SCW. We dwójkę tworzymy HQ Armii Republikańskiej. Możemy mówić, że ja jestem Prezydentem, a on jest Głównodowodzącym Armii.
Chciałbym powiedzieć kilka rzeczy na temat SCW. W załączniku macie uaktualnioną listę graczy oraz uaktualnione deklaracje bitew z sierpnia 1936 roku. Załączyłem również mapę pokazującą sytuację na froncie.
Jak widzicie Wojna została rozpoczęta. Każda bitwa oznacza jeden lub więcej scenariuszy, które są grane w PG2.
W taktycznych bitwach, w których wszyscy będziecie uczestniczyć, głównym celem jest zadać przeciwnikowi tak dużo strat jak tylko możecie unikając zniszczenia własnych jednostek. Jeśli będziemy w stanie wygrać  bitwę będzie super  ... lecz to nie jest główny cel chyba, że specjalnie powiemy wam o tym. Maksymalna długość pojedynczej gry to 30 tur, lecz gracze mogą się wycofać po 10 turze jeżeli bitwa przebiega źle.
Zwycięzcą pojedynku jest gracz który zajmie trzy z pięciu wrogich pól zwycięstwa (VH). Wszystkie scenariusze mają 5 republikańskich VH i 5 VH nacjonalistów.
Atakujący musi podbić trzy wrogie VH aby podbić region, a obrońca utrzyma region jeżeli atakujący nie podbije 3 wrogich VH.
OK., otrzymacie swoje pliki dot. własnych bitew tak szybko jak to tylko możliwe ? aktualnie pracujemy nad nimi.
Powodzenia Panowie!

Cheers !!!!

VIVA LA REPÚBLICA !!!!
VIVAN MIS GENERALES !!!!!
VIVA YO !!!!
Prezydent Le Mounez (Ramon)

Treść oryginału:

Hi Generals,
Welcome to the Spanish Civil War simulation and specially to the
Republican Army !!!!!
Maybe Piotr has already told you about the SCW. He was one of the
outstanding Generals in the last season. We two perform the Republican
Army Head Quarter. We can say I am the Presidente and he is the Head
Commander General of the Army.
Just to tell you a few tings about SCW. Attached you have the updated
player list and the updated battle declaration files for august 1936. I
have enclosed a map with the battle situation as well. The War has just
started, as you can see. Each battle means one or more PG2 scenarios which
are played in PG2 game.
In the tactical battles, where you all are involved, the main target is to
cause the enemy as much damage as we can and avoid they could damage our
units. If we can win the battle, it'll be better... but it's not the main
objective unless we specifically say it to you. The games are maximum 30
turns long, but the players can withdraw after the 10th turn if it's going
badly.
The winner is the first player who conquers 3 out of 5 enemy victory
hexes. All scenarios has 5 republican victory hexes and 5 nationalist
victory hexes.
The attacker has to win 3 enemy victory hexes to conque the region and the
defender keeps the region if the attacker doesn't do it.
Ok, you will receive your battle files as soon as possible, as we are
currently building them.
Good luck, Sirs.
Cheers !!!!

VIVA LA REPÚBLICA !!!!
VIVAN MIS GENERALES !!!!!
VIVA YO !!!!
Presidente Le Mounez (Ramon)

Depet

#17
A gdzie ta mapka ?

Szkoda że wojna toczy się w Hiszpanii w czasach do 39 roku....pomysł genialny; połączenie ogame z Panzer General 2 :) elementy gospodarcze, współpraca....no i gra sie single....same zalety...ale pozostanę jednak wierny klasycznym grom ligowym. 

krzemyk

czyżby wraże armie Nacjonalistów i Republikanów zbombardowały jedynego dostawcę usług internetowych?
od jakiegoś czasu nie otwiera się ich strona...
a może tylko mi ? :(

Depet

Zgadza się; u mnie wyskakuje coś takiego:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Lost connection to MySQL server during query in /srv/www/htdocs/web20/html/aaaijijiji/foros/config/multiforums.config.inc.php on line 10
Unable to connect to database on 'mysql1-cluster1-med1.carpediem-it.co.uk' with user 'web20'
Please check your settings in multiforums.config.inc.php!


...tak jakby strona nie mogła połączyć się z bazą danych :)

grisha

wino, kobiety i PG2

krzemyk

czy Lupo efile mogę zainstalować na na starej wersji PG2 (z gazety CD Action ładnych parę latek temu wydanej) z nakładką UK2.10?  Szkoda mi trochę miejsca na HD aby tworzyć kopię wersji klubowej - zajmuje mi ponad 800 MB - tylko dla 3 małych pliczków... :-\

Depet

Jeśli ten e-file LUPO obsługuje ikonki z Panzer2.dat rayydersów/SSI to mogę w 5 minut przygotować Wam 4 GAMESET - po prostu ściągniecie >> rozpakujecie kilka pliczków do katalogu z grą klubową >> odpalacie za pomocą aplikacji Lupo_PG2UK210.exe :). Pogadam dziś z Szarikiem i jeśli to ten sam zbiór ikonek i dźwięków to jeszcze dziś w dziale DOWNLOAD znajdzie się 4 gameset zajmujący max. 3 mega a nie 800 :)

Depet

#23
OK - z moich powierzchownych obserwacji wynika że LUPO e-file korzysta z Panzer2.dat SSI posiłkując się nowymi ikonkami datupa RSF więc wszystko pięknie pasuje....zrobiłem GAMESETA (całość waży 1 mega) i wszystko pięknie działa. Zaraz wyedytuję tego posta i wrzucę pliki do działu download.

Instalacja:
1. Ściągnąć plik >> DOWNLOAD
2. Rozpakować do katalogu z grą - wersją klubową (obojętnie która wersja)
3. Uruchamiać grę pod e-file LUPO v2.14 przez aplikację Lup_PG2UK210.exe

Save wgrywać do katalogu xLup (czyli analogicznie jak z xRSF kiedy gramy scen Rayydersów [wersja ligowa 1.3], bądź xSSI kiedy gramy scen SSI [wersja ligowa 1.2]). Mapy wgrywać do katalogu MAP, scenariusze do SCEN_LUP.

Co do ef-ila to jest to tkz. hi-file - czyli dobre jednostki są bardzo drogi np. Tygrysek kosztuje tutaj bagatela 1560 punktów :) dla porównania dodam że w RSF kosztuje ok. 460 a więc w LUPO jest droższy o 1100 punktów  ::)

krzemyk


Depet


Szarik


krzemyk

właśnie rozegrałem sobie dwie bitwy... horendalnie drogie jednostki a piechota zdaje się jest hołubiona, trudniej ją zniszczyć... w każdym bądź razie gameset działa :)

Depet

No zgadza się - jednostki są strasznie drogie; normalnie nie da się grać; no chyba że ktoś lubi nawalankę w stylu kto ma więcej piechoty ten mistrz :) bo tylko piechotę da się kupić  :-*. Trzymam za Was kciuki Panowie ! - pokażcie Hiszpanom jak powinno się grać  ::)

Janus

bo to była wojenka słabo uzbrojonej piechoty ale warto stworzyć sobie liczna armijke by było czym walczyć . sa pewne jednostki na kture mozna bedzie sobie pozwolić czyli tania altylerja milicja a wzmocnione dobra dywizja piechoty nie wspomne o pancernej i moze być ciekawie.
szkoda ze rozpoznanie jest takie drogie bez tego człek naraża sie na ogromne straty.
DEPET DZIEKI ZA PROSTE ROZWIAZANIE PROBLEMU REWELACYJNE SZCZEGÓLNIE DLA MNIE .