Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.

Zaczęty przez Mario, Marzec 16, 2014, 11:39:26 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mario

    Przy okazji testowania nowej kampanii Gustlika :) "Greater America" pojawiło się kilak ciekawych pomysłów dotyczących  min. możliwości  okrętów podwodnych, niszczycieli.
Myślę, że w tym wątku można by było przedstawić przemyślenia i propozycję kolegów związane z morską i morsko- lotniczą tematyką.
Link z dyskusji:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/kampanie-nierankingowe-smieszne-cwiczebne-i-t-p/test-%27greater-america%27/105/
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Rudel

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

OK - przejrzałem Open Suite i to co można zrobić "na już" to:

1) Zwiększyć ruch niszczycieli o 1 hex i dodać im ruch fazowy (rozpoznawczy)
2) Odebrać bombowcom DOMYŚLNE atakowanie OP i wprowadzić SPECJALNE wersje przeciwpodwodne - bez możliwości ataku typu torpedowego (z kilku stron na raz). W ten sposób trzeba będzie przezbrajać się - tak jak teraz z bomb na torpedy - jeszcze na bomby głębinowe.

Niestety nadal pozostanie nierozwiązany problem wspólnego NA przeciwko jednostkom nawodnym i podwodnym

W ten sposób otrzymalibyśmy następujące kombinacje bombowców, które mogą atakować:
- bomby klasyczne - jednostki lądowe i okręty nawodne
- torpedowe - tylko okręty nawodne
- bomby głębinowe - okręty podwodne i (niestety) nawodne też - wynika to z tego, że istnieje możliwość zablokowania ataku na okręty podwodne, ale nie istnieje możliwość blokady ataku na okręty nawodne.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Myślałem też trochę o lotniskowcach eskortowych, a właściwie jak je uczynić atrakcyjnymi ( mała prędkość, mało miejsca w hangarach), Czy istniała by możliwość np powiązania ich z samolotem przeciw op. Na podobnej zasadzie jak samoloty rozpoznawcze z ciężkimi okrętami. Wszak to było ich główne zadanie przynajmniej na Atlantyku
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Mario

Cytat: Gustlik w Marzec 17, 2014, 12:37:34 AM
OK - przejrzałem Open Suite i to co można zrobić "na już" to:

1) Zwiększyć ruch niszczycieli o 1 hex i dodać im ruch fazowy (rozpoznawczy)
2) Odebrać bombowcom DOMYŚLNE atakowanie OP i wprowadzić SPECJALNE wersje przeciwpodwodne - bez możliwości ataku typu torpedowego (z kilku stron na raz). W ten sposób trzeba będzie przezbrajać się - tak jak teraz z bomb na torpedy - jeszcze na bomby głębinowe.

Niestety nadal pozostanie nierozwiązany problem wspólnego NA przeciwko jednostkom nawodnym i podwodnym

W ten sposób otrzymalibyśmy następujące kombinacje bombowców, które mogą atakować:
- bomby klasyczne - jednostki lądowe i okręty nawodne
- torpedowe - tylko okręty nawodne
- bomby głębinowe - okręty podwodne i (niestety) nawodne też - wynika to z tego, że istnieje możliwość zablokowania ataku na okręty podwodne, ale nie istnieje możliwość blokady ataku na okręty nawodne.
1 i 2 to już coś (a nawet więcej niż się spodziewałem).
Co do niemożliwość blokady ataku na okręty nawodne- no cóż nic nie jest doskonałe (może w następnych wersjach od Luisa będzie coś takiego wprowadzone).
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Rudel

Propozycje Twoje Gustliku sa dobrą wiadomością. Nowe możliwości samolotów rewelacja ileż więcej kombinacji w grze
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Mario

Cytat: Gustlik w Marzec 17, 2014, 12:37:34 AM

2) Odebrać bombowcom DOMYŚLNE atakowanie OP i wprowadzić SPECJALNE wersje przeciwpodwodne - bez możliwości ataku typu torpedowego (z kilku stron na raz). W ten sposób trzeba będzie przezbrajać się - tak jak teraz z bomb na torpedy - jeszcze na bomby głębinowe.
- bomby głębinowe - okręty podwodne i (niestety) nawodne też - wynika to z tego, że istnieje możliwość zablokowania ataku na okręty podwodne, ale nie istnieje możliwość blokady ataku na okręty nawodne.
Z tego wynika, że jeśli nie ma takiej możliwość to będzie się kupować wersję przeciwpodwodną( która będzie miała możliwość zwykłego bombowca) i przezbrajać ją na torpedową.
Nie prościej było by zablokować większości bombowców możliwość ataku na OP (a  tylko kilka typów wyposażyć w możliwość ataku przeciwpodwodnego bez możliwości przezbrojenia na wersję torpedową- nie wiem czy czegoś nie pomieszałem ;D).
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

CytatZ tego wynika, że jeśli nie ma takiej możliwość to będzie się kupować wersję przeciwpodwodną( która będzie miała możliwość zwykłego bombowca) i przezbrajać ją na torpedową.

Jeszcze raz  - różnica polega na tym, że wersja przeciwpodwodna może atakować OP i okręty nawodne
a wersja klasycznego bombowca mogłaby atakować jedn. lądowe i okręty nawodne.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Problem polega na tym jak wersji przeciwpodwodnej uniemożliwić atak na okręty nawodne.

Myślę, że mogłoby to być realizowane tak, że Naval Attack byłby stosunkowo niski, na tyle, żeby poradził sobie z OP, ale raczej nie nadawał się do okładania pancerników.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#9
Cytat: Gustlik w Marzec 17, 2014, 12:37:34 AM
1) Zwiększyć ruch niszczycieli o 1 hex i dodać im ruch fazowy (rozpoznawczy)
To już krok w dobra stronę.
Rozważył bym jeszcze dodanie niszczycielom opcji AD support (o ile działa dla nich?). Niszczyciel działający jako flak pochodzi z przed epoki samolotów torpedowych.
Cytat: Gustlik w Marzec 17, 2014, 12:37:34 AM
2) Odebrać bombowcom DOMYŚLNE atakowanie OP i wprowadzić SPECJALNE wersje przeciwpodwodne - bez możliwości ataku typu torpedowego (z kilku stron na raz). W ten sposób trzeba będzie przezbrajać się - tak jak teraz z bomb na torpedy - jeszcze na bomby głębinowe.
Moim zdaniem na początek wystarczyło by zablokować atakowanie OP samolotom torpedowym, to by już sporo zmieniło.
Zwykłe bombowce nie są przesadnie skuteczne przeciwko OP, więc tak naprawdę nie stanowią problemu.
Wprowadzenie oddzielnej "klasy" samolotów ASW mogłoby zbyt drastycznie obniżyć skuteczność AI przeciwko OP gracza (szczególnie w starszych kampaniach) .
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Cytat: Rudel w Marzec 17, 2014, 12:44:36 AM
Myślałem też trochę o lotniskowcach eskortowych, a właściwie jak je uczynić atrakcyjnymi ( mała prędkość, mało miejsca w hangarach), Czy istniała by możliwość np powiązania ich z samolotem przeciw op. Na podobnej zasadzie jak samoloty rozpoznawcze z ciężkimi okrętami. Wszak to było ich główne zadanie przynajmniej na Atlantyku
Ceną można je łatwo "upowszechnić". Ew. dodać statek eskortowy z katapultą- czyli np. jeden myśliwiec. O ile jest taka potrzeba...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rudel

#11
Mamy lotniskowce eskortowe w efilu ;D. Jest tylko kwestia uczynienia ich, że tak powiem bardziej cool >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatCeną można je łatwo "upowszechnić". Ew. dodać statek eskortowy z katapultą- czyli np. jeden myśliwiec. O ile jest taka potrzeba...

Od tego masz "seaplane tender"

CytatMamy lotniskowce eskortowe w efilu Grin. Jest tylko kwestia uczynienia ich, że tak powiem bardziej cool Evil

W temacie LE, to akurat nic poza ceną chyba nie będziemy w stanie wymyśleć - rakiety to to nie były :)

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

Mam kilka propozycji i zapytań.
Propozycje:
1.Dotyczące niszczycieli-wprowadzić 3/4 rodzaje/typy
-pierwszy zwykły (zmiany zaproponowane  przez Gustlika :)- zwiększyć ruch o 1 hex i dodać im ruch fazowy/rozpoznawczy)
-drugi przeciwpodwodny (zmiany jw. oraz Range/donośność zmniejszona o 1-lub 2 hexy, SA i HA zmniejszony o 25% a NA zwiększony o 25% przy stosunkowo niskich parametrach obronnych zastosowanie do zwalczania OP).
-trzeci -japoński/uzbrojony w tzw."Długie lance" (zmiany jak w pierwszym oraz Range/donośność zwiększona o 2-lub 3 hexy {ale nie więcej niż Range 7}  , SA i HA zmniejszony o 25% a NA zwiększony o 25% przy stosunkowo niskich parametrach obronnych, zastosowanie do tzw. ataków torpedowych >:D)
-ewentualne czwarty do minowania (zmiany jak w pierwszym oraz Range/donośność zmniejszona o 1-lub 2 hexy, SA i HA zmniejszony o 25% dodatkowo możliwość minowania).
W trzecim i czwartym można jeśli jest taka możliwość zablokować atak na OP.
2.OP: zwiększyć Range/donośność  o 2/3 hexy i dodać im ruch fazowy/rozpoznawczy.
I jeszcze szalony pomysł ;D- nie wie czy to możliwe ale dodać specjalny "rodzaj  oceanu" o charakterystyce zbliżonej do lasu na lądzie -utrudniający widoczność (co dawało by efekt tzw. Termokliny- warstwy wody o różnej temperaturze stanowią barierę dla sygnałów akustycznych co utrudnia wykrycie >:D)
Można dodać też OP minowce.
3.Japońskie krążowniki uzbrojony w tzw."Długie lance" (zmiany jak w pierwszym oraz Range/donośność zwiększona o 2-lub 3 hexy {ale nie więcej niż Range 7/8}  , SA i HA zmniejszony o 25% a NA zwiększony o 25% przy stosunkowo średnich parametrach obronnych, zastosowanie do tzw. ataków torpedowych i częściowo walki artyleryjskiej >:D).
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Mario w Marzec 17, 2014, 06:22:29 PM
1.Dotyczące niszczycieli-wprowadzić 3/4 rodzaje/typy
Niszczyciel to nie samolot, warianty uzbrojenia będą wyglądać dziwacznie.
Cytat: Mario w Marzec 17, 2014, 06:22:29 PM
-trzeci -japoński/uzbrojony w tzw."Długie lance" (zmiany jak w pierwszym oraz Range/donośność zwiększona o 2-lub 3 hexy {ale nie więcej niż Range 7}  , SA i HA zmniejszony o 25% a NA zwiększony o 25% przy stosunkowo niskich parametrach obronnych, zastosowanie do tzw. ataków torpedowych >:D)
Cytat: Mario w Marzec 17, 2014, 06:22:29 PM
3.Japońskie krążowniki uzbrojony w tzw."Długie lance" (zmiany jak w pierwszym oraz Range/donośność zwiększona o 2-lub 3 hexy {ale nie więcej niż Range 7/8}  , SA i HA zmniejszony o 25% a NA zwiększony o 25% przy stosunkowo średnich parametrach obronnych, zastosowanie do tzw. ataków torpedowych i częściowo walki artyleryjskiej >:D).
Nie obraz się, ale twoje pomysły maja się niestety nijak do realiów gry  :P. Jak sobie wyobrażasz okręt strzelający torpedami na 7 hexów? Atak torpedowy to atak na wprost, tymczasem okręt z zasięgiem 7 będzie mógł zatapiać cele oddzielone lądem, np po drugiej stronie wyspy.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons