Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

Jak hurtem wymazać napisy z terenu pod mapę?

Pokażę na przykładzie - trzeba mieć teren - będzie Leyte

Robimy zaznaczenie w/g koloru
Powiększamy obraz - lepiej trafić w odpowiedni piksel( kolor)
Próbujemy, aż uzyskamy odpowiedni efekt - bawimy się pogowaniem, używamy klawisza Shift w celu dodania zaznaczeń lub Ctrl - aby odjąć od zaznaczenia ( aby wrócić - Ctrl + z)

Teraz - Delete
Zaznaczenie powiększamy - o taką ilość px, aby zaznaczenie objęło cały napis/napisy (u mnie o 3)

Teraz kopiujemy zaznaczenie ( Ctrl + c) następnie wklejamy  (Ctrl + v) do nowej warstwy - nadajemy nazwę mod (cokolwiek)

Przechodzimy do warstwy Teren ..
Pobieramy reprezentatywny kolor z warstwy Teren ..
Robimy zaznaczenie na terenie(tekstura) - teraz kopiujemy zaznaczenie do schowka ( Ctrl + c)

Przechodzimy na warstwę mod - zaznaczenie w/g koloru w miejscu gdzie napis - teraz - zaznaczenie powiększ o 1 - teraz zaznaczenie zmniejsz o 2

Przybornik - wypełnienie kubełkiem - wypełnienie kolorem 85% - 100%
Przybornik - klonowanie - deseń- schowek ( krycie od 70 do 30% w/g potrzeb)

Jak już się podoba to - zaznaczenie zmniejsz o 2 - odwróć zaznaczenie -rozmycie gausa wartość 2, jeszcze raz powiększ zaznaczenie o 2 - rozmycie gausa wartość 2
Lepiej pobrać obrazek - wtedy widać w całości




sympatyk

Zebrałem wszystkie( prawie) swoje budowle w jedno miejsce.

Część pewnie się powtarza w różnym rozmiarze .. trzeba dopasować do mapy.
Części trzeba dorobić lub poprawić cień.
Jest kilka nowych nigdzie nieużywanych w prawym dolnym rogu.
Mosty są na jednej warstwie ( dotyczy pliku xcf) i trzeba je z niej kopiować ( po zaznaczeniu właściwego).

Plik gimpa do pobrania.
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/Budynki_Gimp_miniatury.xcf

A zobaczyć można poniżej.


Rudel

Dzięki cudowne latarnie morskie są, a polowałem na nie po mapach.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Zsamot

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rudel

#64




Wybierzcie jakie lasy są odpowiedniejsze
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

connor71

Jak dla mnie, to druga mapa (http://www18.zippyshare.com/scaled/97270607/file.html). Lasy wyglądają podobnie jak na oryginalnych mapach PG2.

Zsamot

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

#67
Cytat: Zsamot w Maj 15, 2014, 02:19:15 PM
http://www18.zippyshare.com/v/97270607/file.html
Klimat starych map. ;) Super!
Na początek należało by ustalić czy powinniśmy dążyć do wyglądu starych map, czy do bardziej realistycznego?
Dla mnie wygląd ma drugorzędne znaczenie, liczy się by mapa w miarę realistycznie przedstawiała dany teren, ale myślę ze przydały by się jakieś wstępne złożenia by uniknąć nieporozumień.

Zdjęcie satelitarne:


GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Ja tam wolę klimat starych map, z odświeżonym "wyglądem".
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Mario

Ja też preferuję tzw. stare mapy (ale żeby były dużo większe i miały  podpisywane  miejscowości, rzeki, góry itp-to robi klimat :)).
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Zsamot

I grę ułatwia. ;) Zamiast miasta x, muszę ominąć Wackerstadt. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

sympatyk

A jak z kolorami i terenem?
Jakieś preferencje?
Ustalić jakiś schemat? - z dokładnym podziałem na poszczególne tereny?
Pytanie o miasta -> dużo małych domków, czy mniej - większych, wyraźniejszych?

Rudel

No to będą drzewa z drugiej mapy. Poprawiłem lekko rozmieszczenie wysp. Inaczej to wygląda teraz niestety nie da się wszystkiego tak ustawić by było realnie ( jak pokazać 50 m cieśninę na mapie ). Część takich detali umyka. Nie jest to celowe. A że jest to pierwsza mapa naprawdę morska to wymaga jednak trochę zachodu. Słucham was i zmiany są dokonywane na bieżąco.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Rudel w Maj 16, 2014, 09:59:58 AM
( jak pokazać 50 m cieśninę na mapie ).
Tak jak tutaj:

Cieśnina nie musi zajmować całego hexa.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Tak tylko, że jest za duża by ją przejechać czołgiem , a niszczyciel pływający po lądzie to trochę nie tak. Wiele detali tak umyka. Heks to niestety heks. Trochę poprzesuwałem wyspy.  Ale zobaczymy czy to pomoże
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni