Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

#180
Cytat: Gustlik w Sierpień 26, 2014, 12:08:51 PM
CytatGustlik --> forum potrzebuje lidera, - tak myślę

A jeśli chodzi o forum, to mogę się nim zajmować - nie ma problemu.

Dzięki -  to dobra wiadomość

Nie mam nic przeciwko - kolorom ,stylowi, itp

Staram się jedynie powiedzieć jak to wygląda z prawnego punktu widzenia  ...
Cały czas chodzi o utwory zależne  ..
Jeśli obrazek zostanie wykonany z fragmentów innych   --> to trzeba mieć zgodę autora(autorów) tych obrazków - nawet wtedy jak dodamy do tego swoje elementy.
Jeśli obrazek powstanie jako inspiracja --> będzie podobny do innego, ale powstanie od początku- nie będzie zawierał elementów innych prac - to nie trzeba pozwoleń ..

Poniżej cytat z ustawy
Roz. 1: Przedmiot prawa autorskiego
Art. 2. Określenie czym jest utwór zależny

1. Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie, przeróbka, adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla prawa do utworu pierwotnego.

2. Rozporządzanie i korzystanie z opracowania zależy od zezwolenia twórcy utworu pierwotnego (prawo zależne), chyba że autorskie prawa majątkowe do utworu pierwotnego wygasły. W przypadku baz danych spełniających cechy utworu zezwolenie twórcy jest konieczne także na sporządzenie opracowania.

3. Twórca utworu pierwotnego może cofnąć zezwolenie, jeżeli w ciągu pięciu lat od jego udzielenia opracowanie nie zostało rozpowszechnione. Wypłacone twórcy wynagrodzenie nie podlega zwrotowi.

4. Za opracowanie nie uważa się utworu, który powstał w wyniku inspiracji cudzym utworem.

5. Na egzemplarzach opracowania należy wymienić twórcę i tytuł utworu pierwotnego.

Podsumowanie
Można robić ikony w stylu SSI --> muszą powstać od nowa --> nie może być to przekształcenie, modyfikacja ( kolejna modyfikacja) oryginalnych ikon
Taką ikonę opatrujesz licencją --> pozwalasz na rozpowszechnianie,  i problem jest rozwiązany.

To samo dotyczy gry --> taki sam wygląd, ale inny kod programu wykonywalnego- napisany od nowa --> to inspiracja

Tutaj artykuł
http://stgu.pl/art-teksty/art-czy-to-plagiat.html
oraz
http://lookreatywni.pl/kategorie/kultura/utwor-zalezny-remiks-opracowanie-cudzego-utworu/



Rudel

Też zauważyłem te nieszczęsne nowe ikony. Okręty są czasem za wielkie i kiepskie.Ale czy możemy jakoś to ominąć? Pewnie nie da rady bo cały zestaw ikon powstaje bez kontroli. Ikony w starym stylu były czytelniejsze. W zasadzie tylko w mapach możemy być samowystarczalni i w kampaniach. Prawa autorskie są ważne, lecz czy było potrzebne takie paniczne wymienianie ikon. Wystarczyło by rozsądnie do tego podejść. Nowe okręty czasem bardzo źle wyglądają w grze. Na JP's się rozpasali trochę.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

#182
Jako, że nowa mapa Midway zaczyna przypominać gotowy produkt zamieszczam ją tu by jakieś uwagi zebrać. Jak pasuje to dodam drobnicę typu parę drzewek ;), lotniska i małą bazę morską.



Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

Ja osobiście zrobił bym wielkość wysp według 500 m zrzutu Google - tak jak Waldzios napisał ..
Na około wysp , do strefy koralowców będzie pewnie strefa przybrzeżna?
Dalej ocean --> warto spojrzeć od strony ilości heksów --> jak z ostrzałem z pancerników, krążowników i innych i gdzie poszczególne typy będą mogły wpłynąć.
Ta mapa ma być przeznaczona pod konkretny scenariusz ( dwie już takie są) --> więc wielkości wysp, strefy płytkiej wody i oceanu powinny być dostosowane do fabuły i jednostek użytych w scenariuszu --> tak moim zdaniem ...

Gustlik

CytatTa mapa ma być przeznaczona pod konkretny scenariusz (

Moja sugestia była raczej taka, żeby mapa była jak najbardziej uniwersalna.
Te dwie które są, są właśnie ustawione pod japoński sektor, a tu mamy atol na środku.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Tak te wyspy są maleńkie i u mnie są dość przeskalowane. Na tyle by dało się tam coś wysadzić. Mapa jest robiona pod bitwę morską rozgrywaną na wielkiej przestrzeni. Zasmakowaliśmy jej w ostatniej kampanii stąd pomysł by na szybko nową mapę Midway dorobić. Oczywiście wszelkie większe okręty nie dopłyną do Midway zgodnie z mapą morską nie ma takiej możliwości. Tak też mapx będzie zgodny z mapami morskimi Atolu Midway.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

#186
[img=http://www9.zippyshare.com/scaled/2oz2I6Zg/file.html][/img]

Link by obejrzeć wersję Midway ma już mapx, nazwy nadam.

Poniżej link do lekko poprawionej wersji

https://www.dropbox.com/s/5jbc0bdhuq5tyw2/ATOL%20MIDWAY%20NEW%203.png?dl=0
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#188





Gotowa i opublikowana nr 1258
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Mario

Ta przestrzeń ;D
Super do morskiej kampanii.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Rudel

#190
Jako że mapa roboczo nazwana Milne Bay zaczyna coś przypominać to ją pokażę. Może jakieś sugestie się pojawią. Brak na niej jeszcze wszystkiego.

https://www.dropbox.com/s/6prgdpu482hogk7/Milne%20Bay.png?dl=0
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Jaro

Łoł... Ładniejsza niż poprzednia.   :)
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rudel

Cytat: Jaro w Luty 23, 2015, 06:59:11 PM
Łoł... Ładniejsza niż poprzednia.   :)

Spokojnie to jeszcze nie gotowa mapa tylko surowiec wyjściowy :P. Teraz dopiero się zacznie ją cywilizować tzn drzewka, rzeki, drogi (tych mało jest na szczęście). Uwagi jakieś do kolorystyki macie to podajcie postaram się to jakoś dopasować.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

No niestety Google są dość oszczędne w dokumentacji tego regionu, więc trudno o głębsze sugestie, natomiast po dogłębnym i użytkowym zapoznaniu się ze wszystkimi Twoimi mapami - mam taką jedną uwagę: jeśli ocean, to tak jak na mapie "Leyte", albo "Guadalcanal", a nie tak jak na "Rabaul". Na tej ostatniej jest stanowczo za ciemny. To nie jest jakaś wielka sprawa, ale na Leyte naprawdę lepiej się gra. 
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#194
Z oceanem to ciągle eksperymentuję, ale postaram się wszystkie sugestie uwzględnić. Google - w tamtym rejonie świata niewiele się zmieniło od czasów 2 WW. No i tylko potrzebuję w miarę realnej linii brzegowej i kolorystyki wysp tropikalnych. Korzystam też z map US Navy.

BTW mam pliki Rabaul mogę zmienić barwę oceanu na bardziej odpowiednią...
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni