Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

Cytat: Gustlik w Maj 15, 2015, 08:38:20 PM
..
A co do terenu "Shallow Sea" , to niestety, ale on nie dopuszcza ruchu w sytuacji gdy mapa jest ustawiona na "Frozen", nie reaguje też na "Mud". po prostu - działa jak ocean, a różnicuje jedynie ruch jednostek morskich.

A tak po za konkursem, czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć/ wskazać gdzie jest ten teren zdefiniowany ( w pliku TERRAIN. txt go nie ma)?  ???
Biorąc przykłady z życia to jeziora zamarzały i można było przez nie przechodzić/ przejeżdżać --> Jedyne dostawy dla Leningradu mogły docierać przez jezioro Ładoga. Od pierwszych dni listopada jezioro pokrył lód, dzięki któremu dostawy można było transportować również pojazdami kołowymi. ?Droga Życia? ? jak nazywano szlak dostaw do Leningradu, miała długość 300 km.
Bałtyk też podobno kiedyś zamarzł i do Szwecji saniami można było ...   ;)
Jeśli by można tak ustawić, że przy "Frozen" mogą się poruszać po "Shallow Sea" tez jednostki lądowe ..  8)

Takie rozwiązanie dało by nowe możliwości  >:D :yes  --> w lato pływają statki, a w zimę można chodzić/jeździć .. ;D

A jeśli nie, to pozostaje - Allow roads on any terrain (even ocean)? - może to działa?  ???



Gustlik

Cytatmógłby mi ktoś wytłumaczyć/ wskazać gdzie jest ten teren zdefiniowany ( w pliku TERRAIN. txt go nie ma)

Jest - na samym dole - oto on:

* -----------------------------------------------------------------------------
* New terrain Coastal / Shallow
* add this lines to customize (these settings are defaults built in executable)
* notice token coastal should be enclosed in [ ]
* -----------------------------------------------------------------------------
[COASTAL]
0,  99,  %100,  0,   0
255,255,255    *Tracked                   
255,255,255    *Half Tracked             
255,255,255    *Wheeled                   
255,255,255    *Leg                       
255,255,255    *towed                 
1,1,1          *Air                         
255,255,255    *Deep Naval                 
1,1,1          *Coastal                     
255,255,255    *All Terrain               
1,1,1          *Amphibious               
1,1,1          *Naval                       
255,255,255    *Mountain (Leg)           
255,255,255    *Rail
1,1,1          *Helo
255,255,255    *Custom


CytatJeśli by można tak ustawić, że przy "Frozen" mogą się poruszać po "Shallow Sea" tez jednostki lądowe ..

Ustawić to zawsze można, tylko co jak takim Shallow Sea będzie właśnie Zatoka Gdańska? Czołgiem na skróty, z Gdyni na Hel?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

O, faktycznie jest - jakiś ślepy byłem .. Dzieki  ^-^

To taka luźna dyskusja ..

CytatUstawić to zawsze można, tylko co jak takim Shallow Sea będzie właśnie Zatoka Gdańska? Czołgiem na skróty, z Gdyni na Hel?
- Jak koszt ruchu przez taki zamarznięty teren będzie dobrze ustawiony, to może drogą taniej wyjdzie ..
- Istnieje ryzyko, że się na dłuższej trasie nie dojedzie, bo pogoda się zmieni  >:D (Bo tylko przy mrozie takie cuda) ;) :P
- Strefa Shallow Sea może być odpowiednio ustawiona (3,4,5 heksów od lądu - na morzu)  ???

Trzeba, wziąć pod uwagę --> jak zachowa się gra, gdy na Shallow Sea będzie jednostka lądowa, a mróz się skończy? -->
wywali grę  ??? , jednostka będzie tylko unieruchomiona  ???

Ale, jak napisałem to takie dyrdymały  :o
Jednak, może warto  >:D , teren wielokrotnie w rzeczywistości był lepszym przeciwnikiem, niż niedoszkolona armia  :rollin



Gustlik

Cytat- Strefa Shallow Sea może być odpowiednio ustawiona (3,4,5 heksów od lądu - na morzu)  Huh

Dlatego właśnie uważam, że rysując mapę trzeba unikać rozwiązań "totalnych", odkąd możemy wszystko adjustować z dokładnością do jednego heksa, w czasie budowy scenariusza.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

#319
Po wielkich trudach i zmaganiach  >:D wysłałem do opublikowania mapę  ..
Jest to przyczółek sandomierko - baranowski

Moja nowa mapka - numer 1274. Mapa nazywa się Sandomierz.
Umieściłem też osobny plik txt z polskimi literami do dodania, do mapnames.zip
Wielkość mapy  3075x2800 px = 68x56 hex.
Redukowałem kolory w grafice do 128, aby nie przekroczyć limitu  ..
Góry jednak nie wychodzą mi najlepiej  :( ... ale za to są moje od podstaw ... >:D   :rollin

http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/1274.png <- zamieniłem na odnośnik - tak lepiej forum czytać   ;)

Gustlik

Śliczna mapa! Dawaj na maila, bo zanim znajdzie się na serwerze to trochę zejdzie, a ja już chciałbym coś na niej "ukręcić"... :)
Jakieś dalsze plany masz? Myślałeś o Lwowie?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Śliczna jest. :) Masz do tego talent.

Ps
Moim zdaniem warto by odróżnić góry (szare i ostre krawędzie) od wzgórz (zielone i obłe)
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Mario

Po raz kolejny świetna :clap robota-też uważam, że masz talent a co do gór to zgadzam się z kolegą Jaro.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

sympatyk

Bardzo dziękuję.
Jeśli chodzi o inne mapki z listy, to były one i obrębie zainteresowań Rudla ..
Nawet - 18 marca Rudel napisał tu na forum -" Tak samo w między czasie powoli coś robię przy tym Lwowie"

W zipie w załączniku jest mapx i polski txt.
Grafikę można pobrać klikając prawym na wrzuconym w poprzednim wpisie rysunku.


[załącznik usunięty przez administratora]

sympatyk

Poniżej w załączniku zamieszczam nowe domki do wykorzystania ..


[załącznik usunięty przez administratora]

Seta

Jaskrawe kolory, ikony jednostek będą się wyróżniać na tle mapy, dobra rzecz. Kiedy będzie można wypróbować?

Gustlik

Parę podobnych map można wypróbować w kampaniach - "7 dni do Renu" i "Delta Force", a tę najnowszą wykorzystam
pewnie w updacie "7 dni do Renu" - ale to jak zakończą się testy wersji wstępnej (których jeszcze nikt nie zaczął :) )
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Cytat: Jaro w Wrzesień 08, 2015, 03:16:06 PM
Śliczna jest. :) Masz do tego talent.

Ps
Moim zdaniem warto by odróżnić góry (szare i ostre krawędzie) od wzgórz (zielone i obłe)
Też mi to przyszło na myśl i nieco "zdjąć" nasycenia kolorów.
Ogólnie - kawał dobrej roboty!!!

Cytat: Gustlik w Wrzesień 08, 2015, 07:49:40 PM
Parę podobnych map można wypróbować w kampaniach - "7 dni do Renu" i "Delta Force", a tę najnowszą wykorzystam
pewnie w updacie "7 dni do Renu" - ale to jak zakończą się testy wersji wstępnej (których jeszcze nikt nie zaczął :) )
Zacznę, jak oddam prace zlecone...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Greg

Bardzo ładna mapka, może zmobilizuje mnie do powrotu do rozpoczętych projektów kampanii :)

sympatyk


Cytat: Zsamot w Wrzesień 08, 2015, 08:31:52 PM
Cytat: Jaro w Wrzesień 08, 2015, 03:16:06 PM
Śliczna jest. :) Masz do tego talent.

Ps
Moim zdaniem warto by odróżnić góry (szare i ostre krawędzie) od wzgórz (zielone i obłe)
Też mi to przyszło na myśl i nieco "zdjąć" nasycenia kolorów.


Niestety, to nie talent -> normalnie męczę się na tym i ciągle szukam rozwiązań  ;)
Dlatego te góry takie są, jak widać -> nie miałem już cierpliwości, aby coś jeszcze kombinować ...
A, nasycenie kolorów samo się powiększa (ostrość) po redukcji z 32 bitowego koloru na 128 .... choć lubię kolory żywe (na starość ślepota to normalna rzecz  >:D )

Cytat: Gustlik w Wrzesień 08, 2015, 03:14:49 PM
Jakieś dalsze plany masz? Myślałeś o Lwowie?

Napisałem do Rudla  ( pracował nad Lwowem) .. na razie żadnej odpowiedzi .. może Waldzioś coś wiesz?

Jeśli o mnie chodzi to wstępnie złożyłem/dociąłem  z 4 mapek całą przestrzeń ( różne były - od 1932 do 1939 roku)
Zaznaczyłem miejscowości  .. nie wszystkie .. i tak 100 przekroczone ..
No i znowu góry/pagórki ...
Poprzednią mapkę w sumie od zaczęcia robiłem od marca ..
Tak, że jeśli coś zrobię z tego -> to szybko nie będzie .. czas i możliwości są już inne :(
Najlepiej jakby wiedzieć co scenarzysta oczekuje  ;D - można by jakieś uproszczenia zastosować  >:D  :P

Zamieszczam 50% wielkości podkład roboczy pod Lwów - niestety - " katalog załączników jest pełny, skontaktuj się z administratorem  ..
Jak ktoś chce mogę na pocztę wysłać w normalnej skali
A jakby jacyś chętni chcieli w grafice się sprawdzić/pobawić ...   ;D