Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

#420
A propos map pacyficznych - takie cudo mi sie ostatnio przypomniało.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fort_Drum_%28El_Fraile_Island%29

Niby Corregidor i okolice są i to w kilku widokach, ale chyba nikt się nie pokusił o rzetelne
odtworzenie całego systemu fortyfikacji wyspowych u wejścia do Manilli

Philippine defense became the United States? responsibility when it annexed the country
in 1898. As part of its defense plan for its new colony against future invaders, the United
States fortified four islands at the mouth of Manila Bay beginning 1909 up to 1913. The four
islands were Corregidor, Caballo, Carabao and El Fraile, which became Fort MIlls, Fort Hughes,
Fort Frank, and Fort Drum, respectively
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#421
Tak wiem o tym systemie fortyfikacji wejścia do Zatoki Manilskiej. Kończę teren do Filipin i chyba jednak będą to dwie mapy bo zawsze czegoś nie ma >:( Ale też myślę, że te mapy mogą się nadać do jakiejś współczesnej kampanii. Mozolna to robota bo gór tam dużo i jest linia kolejowa >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

#422
Przedstawiam nową Okinawę. Jeszcze trochę pracy nad nią będzie, ale generalnie wszystkie wysepki są naniesione. Jest też pokazana siatka heksów. Czy jakieś sugestie macie odnośnie wysepek bo są niektóre przeniesione z okolic bliskich krańcom mapy.

Okinawa.jpg



Jeżeli nie będzie uwag do tej wyspy w lewym rogu mapy to ją zostawię no i wysepki archipelagu Sendai są bliżej niż faktycznie powinny być. Ale one też mogą grać rolę jakiejś bazy dla sił lekkich IJN czy innych ;D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Fajne - tylko mam jedną prośbę - poprzesuwaj delikatnie te najmniejsze wyspy, żeby nie były takie "pół na pół" woda z lądem.
Tak żeby trafiały w cały heks. Inaczej - strasznie niewygodnie się gra.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#424
Poprzesuwam to pierwszy szkic teraz dopiero zabawa się zacznie dopasowywaniem i całą resztą obróbki graficznej. Taka mapa wydaje mi się dość ciekawa i pozwalająca na spore manewry flotą. Może ze 3 heksy i Okinawę przesunę w prawo to lekko te Sendai się oddalą. Tą mapę złożyłem bez zastanawiania się za bardzo gdzie dokładnie umiejscowić główną jej atrakcję >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

Przesunięte wysepki Sendai, usunięte mniej istotne. Okinawa też zmieniła lokalizację. Myślę, że to poprawi grywalność mapy. Może jeszcze coś mi się nasunie to zmienię trochę mapę. Zaczynam walkę z terenem i cywilizowaniem mapy w infrastrukturę >:D



Riuku islands.png
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Rudel, czy mapa "Coral Sea" (1259), to ma w ogóle jakieś nazwy geograficzne w mapx?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Jest sprawa - otóż pracując nad nową kampanią (znów opóźnienie) zauważyłem z pewną zgrozą, że duże mapy pacyficzne
mają wiele oczywistych baboli w układzie heksów,

Nie jest dobrze, kiedy wróg okrąża moje odziały chodząc po wodzie, a nie jest to przecież kampania biblijna.

Niestety zdarza się to nader często, na mapach z wysp Salomona, a także na nowej mapie Tokyo, że heksy mające 80,90 a czasem nawet 100% (!) wody na rysunku, są oznaczone jako "clear"

Przykłady trzech takich heksów "CLEAR" pokazuje załączony rysunek.

Rozumiem, że czasem się nie da, że czasem pasemko lądu jest cienkie, rozumiem, że przez łachę piachu czy mierzeję można przejść mimo że jest to cieniutki pasek lądu ale....

Powtórzę raz jeszcze: ROBIĄC MAPĘ NALEŻY WSZYSTKO PODPORZĄDKOWAĆ GRYWALNOŚCI! To nie ma być praca na
festiwal kartografii, ani do Akademii Sztuk Pięknych, tylko schematyczna mapa do gry strategicznej!

Jeśli coś nie pasuje można trochę naciągnąć rzeczywistość. Uprościć linię brzegową, zastosować teren pośredni.
"RIVER", "SWAMP" czy coś takiego.... Nie wszystkie niuanse da się odwzorować na heksach o rozmiarze kilometra...

Część tych baboli poprawiłem w scenariuszach, ale pliki mapx są zdecydowanie do przejrzenia. Na jednej z map nawet lotnisko nie było lotniskiem!
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Poprzeglądam je jeszcze raz może to są babole automatu z którego korzystam by hurtowo zmieniać właściwości heksów (te mapy to ok 4000 heksów :( ) Mapx do nich to czasami mordęga >:(. Ale przy okazji robienia nowego przejrzę i stare.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatMapx do nich to czasami mordęga

No wiem, to jest ten moment kiedy zawsze dostaję qrwicy. Z tym, że raczej z powodu dróg. Ale mimo to robię ręcznie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

#431
Jest od dawna błąd w suite ...
Też kilka razy się na to naciąłem
Podstawą jest źle w/g suite wprowadzona nazwa( pusta, powtórzona) --> to powoduje od tego momentu przesuniecie nazw lub ich złą lokację.
Jeśli chodzi o wyznaczanie dużej ilości heksów, to trzeba uważać, aby nie zacząć wyznaczanie następnej partii od klik prawym klawiszem ...
Drogi to się dobrze wyznaczają ( po za rozgałęzieniami), gorzej było z koleją - teraz zostało poprawione ...
No jest to upierdliwa praca, nieraz gorsza od samej grafiki.
Dlatego dobrze jest jak inna osoba sprawdzi taki mapx technicznie ...


Gustlik

CytatPodstawą jest źle w/g suite wprowadzona nazwa( pusta, powtórzona) --> to powoduje od tego momentu przesuniecie nazw lub ich złą lokację.

Z tym, że tu nie chodził o nazwy, tylko o TYP HEKSA. Przesunięte nazwy mogą nieładnie wyglądać, ale nie mają znaczenia
dla rozgrywki. Natomiast hex typu "CLEAR", tam gdzie widać samą wodę, no to już może prowadzić do poważnego błędu
w planowaniu. 
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Rudel w Luty 26, 2016, 11:56:51 AM
Poprzeglądam je jeszcze raz może to są babole automatu z którego korzystam by hurtowo zmieniać właściwości heksów (te mapy to ok 4000 heksów :( ) Mapx do nich to czasami mordęga >:(. Ale przy okazji robienia nowego przejrzę i stare.
Warto użyć mapy kafelkowej (ALT+T) to pozwala dość wygodnie obejrzeć cały dostępny teren i wykryć błędy...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

To tylko informacja, może ktoś zainteresowany ...  ???
Ja obecnie rzeźbię dwie mapy na raz, bo wspólny teren mają - Berlin i Kostrzyn --> wspólny obrazek będzie 5385x2950 px, około 1,8 km/hex
Złożyłem mapy niemieckie i mam wycinek 13244 x 7280 px co daje 434x 233 km w realu .. można wycinać pod inne mapy ..