Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios


Cytat: sympatyk w Kwiecień 12, 2018, 06:53:09 PM
Czy taka Ci odpowiada?
Jak najbardziej. Zapowiada się świetnie.

Cytat: sympatyk w Kwiecień 12, 2018, 06:53:09 PM
Możesz pozaznaczać orientacyjnie górki, lasy jeśli chcesz ... wtedy jest dużo łatwiej  ;)
Odezwę się, gdy dopracuje szczegóły.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Jak idą prace ?
Chciałbym dokończyć mapę zanim znowu zmienią liczenie hexów i okaże się , że wymiary mapy są złe ...

Waldzios

Cytat: sympatyk w Kwiecień 23, 2018, 06:15:31 PM
Jak idą prace ?
Chciałbym dokończyć mapę zanim znowu zmienią liczenie hexów i okaże się , że wymiary mapy są złe ...
Powoli, to nie jest priorytetowy projekt.
Od początku zastrzegałem, że pytam orientacyjnie.
Na pewno do tematu wrócimy, ale chwilę to potrwa.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Gnębi mnie temat wielkości map .. chciałbym to uporządkować ostatecznie

Potrzebuję pilnie odpowiedzi na pytanie - Które z map wymienionych tu
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=47926&p=768345#p768340
są użyte i miały poprawianą ostatnią kolumnę w scenariuszu ? ( tą co pojawiła się wraz ze zmianą liczenia ilości heksów - przeważnie 71 kolumna)
I podobne pytanie o ostatni wiersz ..
Halo,  Kowdar, Gustlik

Można to zrobić( poprawić) na dwa sposoby ..
- poprawić mapx dla ostatniej kolumny, zrezygnować z ostatniego wiersza --> tak jak obecnie pokazuje suite
- poprawić rysunek - to jest najłatwiejsze --> uciąć 5px z szerokości, dodać 25 px do wysokości ..

kowdar

Do skorygowania nieprawidłowości na mapach użyłem gotowej opcji w Suite.
W menu Tools: Fix map size ...

Z tego co było widać w logach (niestety pełnych nie zachowałem) to po pierwsze automatycznie są korygowane rozmiary map w plikach .xscn, automatycznie są przemieszczane VH, EH, itp. elementy spoza mapy na jej nowy brzeg, oraz dodatkowo są pokazywane nieprawidłowości w rozmieszczeniu jednostek do ręcznego poprawienie (te logi mam).
Dodatkowo, to do sprawdzanych (lub korygowanych) map jest generowany plik xxx_sizecr.txt (xxx - numer mapy).

Zamieszczam Ci w załącznikach logi które mi pozostały z korekt położenia jednostek oraz te pliki z rozmiarem mapy (zapewne ustawionym przez toolsa z Suite na taką wartość w poszczególnych scenariuszach).

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

sympatyk

Bardzo Ci dziękuję
Ponieważ wszystkie mapy o szerokości 3135 zostały rozszerzone o 1 hex  - myślę, że aby nie korygować wszystkich scenariuszy  - każdy z osobna - opartych na tych mapach --> powinno się raczej przyciąć rysunki do 3130px
Co Wy a to?

Jeśli chodzi o wysokość - nie ma sensu rozszerzać, w zasadzie niema tam nic istotnego --> może być tak jak pokazuje suite ...

Mówię to na podstawie mapx, nie wiem jak w scenariuszach, ale  tu poczekajmy na Gustlika
Można zrobić jak tylko chcecie ...

kowdar

Trochę nie rozumiem ...
Wg mnie to narzędzie ze Suite skorygowało rozmiary map w scenariuszach automatycznie.

Przykładowo, sprawdziłem w kampanii G40, scenariusz G40_KRG18.xscn
używa mapy nr 1202, w scenariuszu jest wpisany rozmiar 3135x2975, 71x60
w pliku 1202_sizeCR.txt też jest rozmiar 71x60.

Czy to jest źle ? Było inaczej ? Powinno być inaczej ?
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

sympatyk

Cytat: kowdar w Kwiecień 24, 2018, 08:50:45 PM
Trochę nie rozumiem ...
Wg mnie to narzędzie ze Suite skorygowało rozmiary map w scenariuszach automatycznie.

Przykładowo, sprawdziłem w kampanii G40, scenariusz G40_KRG18.xscn
używa mapy nr 1202, w scenariuszu jest wpisany rozmiar 3135x2975, 71x60
w pliku 1202_sizeCR.txt też jest rozmiar 71x60.

Czy to jest źle ? Było inaczej ? Powinno być inaczej ?
Obejrzyj ten scenariusz ...
Było 70 kolumn, teraz jest 71 - Jaki teren w 71? - clear! - czy morze, czy pustynia dodaje kolumnę z terenem czysty ...
Więc albo, albo ..
Można poprawić wszystkie scenariusze i w ostatniej kolumnie 71 nanieść teren w/g potrzeb
lub zmienić ( uciąć ) rysunek i kolumn będzie jak poprzednio 70
W pierwszej wersji należy wygenerować nowy mapx i wysłać do Luisa
W drugiej wersji należy poprosić Luisa o zmianę 3135 px na 3130px --> nie będę jeszcze raz przesyłał wszystkich png ( 29 x  około 5MB)
No chyba, że Gustlik już poprawił część scenów   ....  ale trzeba to zrobić tyle razy ile była użyta mapka - bo jak wczytasz poprawiony mapx, to utracisz część danych ...

sympatyk

Miałem dopisać, że takich map jest 47 , jak dobrze policzyłem ...

Jeśli zostaną skorygowane sceny - to wystarczy wygenerować z niego nowy mapx   , ale gdzieś trzeba poprawić jeśli zdecydujemy się zostawić 71 kolumn ..

Waldzios

#789
Cytat: sympatyk w Kwiecień 24, 2018, 09:33:01 PM
Było 70 kolumn, teraz jest 71 - Jaki teren w 71? - clear! - czy morze, czy pustynia dodaje kolumnę z terenem czysty ...
Teraz ja się pogubiłem.
Otwieram niekorygowany G40_KRG18.xscn i mam 3135x2975, 71x60, wszystkie graniczne heksy są OK.

Edit.
Uruchomiłem korektę, pozornie nic się w parametrach mapy nie zmieniło. Kolumny 0 i 70 to rzeczywiście CLEAR, ale nie są dostępne dla gracza (w Suite), więc to chyba nie problem...

Edit2.
Właśnie uruchomiłem w grze i chyba zaczynam rozumieć.
W normalnym widoku 70(71 licząc od 0) kolumna wyświetla się tylko w połowie, ale można na nią wejść (zmodyfikowałem ręcznie teren).

Dopiero przełączenie na kafelki pokazuje przyczynę zmian:

Czyli psują stare mapy, żeby im kafelki lepiej działały  :banghead.

IMHO poprawianie terenu w mapx nic nie da, bo na klasycznej mapie pozostanie dziwny połowiczny heks, powodujący potencjalne problemy.

Edit3.
Przetestowałem, zmiana 3135 px na 3130px rozwiązuje problem. Kolumna 70 znika z mapy całkowicie w obu widokach (bez ingerencji w pliki scenariusza i mapx).


GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

No właśnie, a już myślałem, że mam starą wersję i specjalnie pobrałem EFILE_GUS_5.02.zip i nawet zrzut przygotowałem ...  ;D
.. nie będę zamieszczał bo byłeś szybszy

A od początku to było tak ..
Za czasów PG2 w części heksów widoczne na mapie, czy to wiersze, czy kolumny - można było przypisać teren
To samo w PEG - Darek jak konwertujesz za pomocą suite to tracisz często zapis z ostatniego wiersza  >:D
Na początku w OG też, jeśli było widoczne więcej niż pół hexa
Ponieważ suite na to pozwalała to sam tak robiłem - dlatego w niektórych mapach w wierszach są dane po za obrazkiem (nazwy, drogi)
Następnie zostało to zablokowane, choć pewnie przez niedopatrzenie taka możliwość pojawiała się jeszcze na krótki czas ...
Nastały kafelki ..
Ponieważ pokazywały pełne heksy, w miejscach gdzie na rysunku była tylko połowa ... wielkość map się rozjechała ..
Później to już tylko przepychanki ... a to czarne paski, a to zmiana liczenia hex ...

sympatyk

Halo Rudel
Twoje mapy i oparte na tym scenariusze są tak samo "popsute" jak moje ..
Gdy będzie się podejmować decyzję o zmniejszeniu obrazka z 3135 do 3130 px - to i twoje mapy tym objąć?

------------------------------------------------------------------
w/g sprawdzającego narzędzia w  EFILE_GUS jest użytych 29 map( 3135x  ... ) w 42 scenariuszach
Ponieważ naliczyłem 44 mapy o takim rozmiarze w katalogu MAP --> to jest do poprawienia dodatkowo 17 szt po za scenariuszami( mapy nie były użyte)

G36_MC06.xscn Map:1162 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG11.xscn Map:1162 (3135 2975) -> 71 60
G36_MC25.xscn Map:1165 (3135 2975) -> 71 60
G37_jap14.xscn Map:1165 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG23.xscn Map:1165 (3135 2975) -> 71 60
G36_MC21.xscn Map:1170 (3135 2975) -> 71 60
G37_jap20.xscn Map:1170 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG24.xscn Map:1170 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG12.xscn Map:1187 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG19.xscn Map:1188 (3135 2975) -> 71 60
G37_jap21.xscn Map:1189 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG14.xscn Map:1189 (3135 2975) -> 71 60
G37_jap17.xscn Map:1190 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG13.xscn Map:1190 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG07.xscn Map:1199 (3135 2907) -> 71 58
G36_MC27.xscn Map:1200 (3135 2907) -> 71 58
G37_jap19.xscn Map:1202 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG18.xscn Map:1202 (3135 2975) -> 71 60
G36_MC10.xscn Map:1258 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG15.xscn Map:1259 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG16.xscn Map:1266 (3135 2975) -> 71 60
G35_DELTA27.xscn Map:1267 (3135 2975) -> 71 60
G39_Fulda_10.xscn Map:1267 (3135 2975) -> 71 60
G41_WS_21.xscn Map:1267 (3135 2975) -> 71 60
G39_Fulda_07.xscn Map:1271 (3135 2975) -> 71 60
G41_WS_13.xscn Map:1274 (3135 2800) -> 71 56
G35_DELTA17.xscn Map:1279 (3135 2950) -> 71 59
G41_WS_16.xscn Map:1279 (3135 2950) -> 71 59
G41_WS_14.xscn Map:1284 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG21.xscn Map:1293 (3135 2975) -> 71 60
G41_WS_08.xscn Map:1301 (3135 2950) -> 71 59
G41_WS_09.xscn Map:1301 (3135 2950) -> 71 59
G41_WS_10.xscn Map:1303 (3135 2950) -> 71 59
G41_WS_11.xscn Map:1305 (3135 2950) -> 71 59
G41_WS_15.xscn Map:1306 (3135 2950) -> 71 59
G41_WS_22.xscn Map:1311 (3135 2975) -> 71 60
G35_Delta23.xscn Map:1317 (3135 2975) -> 71 60
G41_WS_17.xscn Map:1318 (3135 2975) -> 71 60
G35_DELTA28.xscn Map:1319 (3135 2975) -> 71 60
G41_WS_19.xscn Map:1319 (3135 2975) -> 71 60
G41_WS_20.xscn Map:1320 (3135 2975) -> 71 60
G35_DELTA15.xscn Map:1321 (3135 2975) -> 71 60

sympatyk

Pomocy
Co ja znów źle napisałem na JPs?
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=47926&p=768378#p768377

Nie takiej odpowiedzi się spodziewałem, nic nie jest naprawione ....

Waldzios

Cytat: sympatykCurrently, all maps with a width of = 3135px, created before March 2017 - received an additional column - clear
Napisałeś, że wszystkie mapy otrzymały dodatkową kolumnę. Najwidoczniej nasz bohater zrozumiał, że to ty dodałeś tą dodatkową kolumnę i teraz mapy są poprawione.

Takie są uroki dyskusji z ljtn.
Próbuj rozmawiać od razu z Luisem, najlepiej w prywatnej wiadomości. Poproś o obcięcie tych 5px w twoich mapach i ewentualnie wtedy tłumacz dlaczego przerabiane mapx nie ma sensu.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Dzięki

W domu jestem odcięty od internetu, nie wiem jak długo to potrwa ....