Szkoła Generałów

Zaczęty przez Kris_13, Czerwiec 02, 2006, 04:19:24 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

steelfox

Rozdział sił lotniczych Niemców.

Czerwony - zgrupowanie niszczy na południu co się da i ile się da
Zielony - zgrupowanie leci na północ i wspiera obronę, a potem kontrofensywę
Różowy - jeżeli JuDotrzyma zdolność dwukrotnego ataku, wówczas włączamy do zgrupowania czerwonego, w przeciwnym wypadku do zielonego

Franek Dolas


Hej,

mam takie pytania do doswiadczonych graczy...
chce zapytac jak to jest dokladnie z tym supression? Chodzi mi o sytuacje kiedy:
- piechota wroga ma liczebnosc np 5
-  ostrzeliwuje jedn wroga artyleria, kills: 0, supression: 5
- nastepnie ostrzeliwuje nast artyleria, kills: 1, supression: 1
- teraz atakuje np piechota i ...
co siedzieje z tymi wczesniejszymi supression points z ostrzalu? Czy one sie sumuja czy moze "wazne" jest tylko to z ostatniego ostrzalu? Bo jesli tylko z ostatniego to czy wogole oplaca sie ostrzeliwywac ponownie jednostke (pomijam redukcje okopania) jak osiagne tak wysoki wskaznik supression za 1 razem?
Jaka jest dokladnie roznica pomiedzy supression points zadawanymi przez bombowiec, artylerie i inna jednostke?

Cytat: steelfox w Październik 03, 2006, 10:10:46 PM
Paliwo:
...Przeanalizuj dobrze sytuację i jeśli konieczność uzupełnienia paliwa wystąpi zanim zakończysz misję szukaj szansy na uzupełnienie bez straty tury.
Szanse takie pojawiają się, jeśli naturalne bariery ograniczają ilość pól ruchu np. rzeka, wówczas czas na postawienie mostu wykorzystaj na uzupełnienia.
czy aby napewno jest jakis zysk przy przekraczaniu rzeki? Prosze mnie poprawic jesli sie myle, ale tu sie traci ture normalnie, albo stawiam most i jestem blizej (o ile chce) albo uzupelniam...
Cytat: steelfox w Październik 03, 2006, 10:10:46 PM
Taka sama sytuacja ma miejsce gdy jednostka przeciwnika blokuje drogę, a strzelanie do niej jest jeszcze przedwczesne (Uderzaj, nie pukaj) .
tu jak najbardziej :)
Cytat: steelfox w Październik 03, 2006, 10:10:46 PMJeśli Twój czołg wykonuje overrun attack zostaw sobie ruch na uzupełnienie, które jest bardziej korzystne niż strata tury.
hmmm, czy sa jakies dodatkowe ograniczenia na to? Ostatnio tak probowalem robic (tez bylem przeswiadczony o tym, ze to dziala) ale uzupelnienie po overrunie nie bylo juz mozliwe (czolg nie stykal sie z jedn wroga i nie bylo to na pustyni) :/

czyta ktos jeszcze szkole generalow ?:)


Gustlik

#77
Już odpowiadam - jeszcze się nie przyzwyczaiłem, że Szkoła Generałów nie jest już w tym samym widoku co reszta tematów z PG2....

A propos tłumienia moje tłumaczenie wykładu z JP's Panzers na ten temat znajdziesz tu:

http://jagdtiger.net/forum/viewtopic.php?t=209

Skrótowo mówiąc tylko bombowce taktyczna atakując, wywołują tłumienie pozostające do końca kolejki,  każda inna jednostka - tylko do nastepnego ataku (chyba, że ma lidera "Shock Tactics" - wtedy wywołuje tłumienie jak bombowiec)

Co do overruna - możliwość uzupełnienia występuje wtedy gdy jednostka ma jeszcze I STRZAŁ, I RUCH - jesli więc overrun został wykonany PRZED ruchem - można po nim uzupełniać - jeśli PO - to już nie.

Można uzupełniać także wtedy jeśli po overrunie na blokującej jednostce, nasz czołg "odzyskał" jeszcze choćby heks ruchu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Franek Dolas

Cytat: Gustlik w Czerwiec 19, 2007, 02:12:19 PM
Już odpowiadam - jeszcze się nie przyzwyczaiłem, że Szkoła Generałów nie jest już w tym samym widoku co reszta tematów z PG2....
no ja tak samo, wrecz nie moglem znalezc i skorzystalem z opcji szukaj!
imho, to chyba nie byl dobry pomysl
Cytat: Gustlik w Czerwiec 19, 2007, 02:12:19 PM
A propos tłumienia moje tłumaczenie wykładu z JP's Panzers na ten temat znajdziesz tu:

http://jagdtiger.net/forum/viewtopic.php?t=209

Skrótowo mówiąc tylko bombowce taktyczna atakując, wywołują tłumienie pozostające do końca kolejki,  każda inna jednostka - tylko do nastepnego ataku (chyba, że ma lidera "Shock Tactics" - wtedy wywołuje tłumienie jak bombowiec)
niestety ta stronka mi sie nie otwiera (jestem w pracy), wiec poczekam az bede mial net w domu
Cytat: Gustlik w Czerwiec 19, 2007, 02:12:19 PM
Co do overruna - możliwość uzupełnienia występuje wtedy gdy jednostka ma jeszcze I STRZAŁ, I RUCH - jesli więc overrun został wykonany PRZED ruchem - można po nim uzupełniać - jeśli PO - to już nie.

Można uzupełniać także wtedy jeśli po overrunie na blokującej jednostce, nasz czołg "odzyskał" jeszcze choćby heks ruchu.
no i wlasnie tez tak myslalem, ale nie... wykonalem ruch, overrun i zostal mi ruch na 1 hex (to chyba wystarczy?) i nie moglem zrobic uzupelnienia :( scen rostov dla ciekawskich...

Depet

Cytat: Gustlik w Czerwiec 19, 2007, 02:12:19 PM
Już odpowiadam - jeszcze się nie przyzwyczaiłem, że Szkoła Generałów nie jest już w tym samym widoku co reszta tematów z PG2....

Jasne że byłoby super gdyby był jeden dział a najlepiej jedno forum skupiające wszystkich fanów PG2 - ale niestety tego się nie udało zrobić (choć starałem się) i postanowiłem że nasze forum będzie jednak czymś dłuższym niż tylko poczekalnią na fuzję z PSFF - stąd podział tematów i "Akademia Wojskowa". Czy to źle ? Moim zdaniem lepiej - przynajmniej wszystkie cenne informacje skoncentrowane są w jednym dziale. "Panzer General 2" to wątek ogólny i tam z kolei w gąszczu masy innych informacji "Szkoła Generałów" wylądowała by na drugiej stronie zupełnie niewidoczna....

Gustlik

Juz sobie włączyłem tu "powiadamianie"  :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Depet

Cytat: Gustlik w Czerwiec 19, 2007, 02:12:19 PM
Co do overruna - możliwość uzupełnienia występuje wtedy gdy jednostka ma jeszcze I STRZAŁ, I RUCH - jesli więc overrun został wykonany PRZED ruchem - można po nim uzupełniać - jeśli PO - to już nie.

Chcesz powiedzieć że mogę sprzątnąć X jednostek ruszając się przy tym o Z < Y hexów (gdzie Y to max. zasięg pojazdu)...a na koniec jak jeszcze zostanie mi 1 hex ruchu i 1 pocisk dostać uzupełnienie ??

A propo uzupełnienie jeszcze - ostatnio w scenariuszu Sinyavino zaobserwowałem dziwną rzecz - otóż w pewnym momencie skończyły mi się pociski w T-34 ale nie miałem już możliwości uzupełnienia i więc zapisałem turę i wysłałem....dostaję ją z powrotem i ku mojemu zdziwieniu mój T-34 dostał full amunicji i paliwa za DARMO i może jeszcze się ruszać....!!! Czy to możliwe ?

Aha i nie jestem pewien ale takie cudo wystąpiło tylko w przypadku czołgów...

Gustlik

#82
CytatChcesz powiedzieć że mogę sprzątnąć X jednostek ruszając się przy tym o Z < Y hexów (gdzie Y to max. zasięg pojazdu)...a na koniec jak jeszcze zostanie mi 1 hex ruchu i 1 pocisk dostać uzupełnienie ??

Z ręką na sercu przyznam, że nigdy nie testowałem tego na wielokrotność zdarzenia... Ale postaram się dowiedzieć

Cytatostatnio w scenariuszu Sinyavino zaobserwowałem dziwną rzecz - otóż w pewnym momencie skończyły mi się pociski w T-34 ale nie miałem już możliwości uzupełnienia i więc zapisałem turę i wysłałem....dostaję ją z powrotem i ku mojemu zdziwieniu mój T-34 dostał full amunicji i paliwa za DARMO i może jeszcze się ruszać....!!! Czy to możliwe ?

Jest możliwe - wrzuć scenariusz po LG Suite i zobacz czy ma włączone: "Ver 200 Features", a tam czytanie paliwa i amunicji ze scenariusza (...so no RESET when loaded - to jest kluczowe zdanie) - 3 i 4 znaczek od góry. Bo jeśli nie, to będzie właśnie resetował po wczytaniu - do pełna. Krótko mówiąc: bez tej opcji czyta dane z efila, a nie z save'u scenariusza.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Franek Dolas

CytatChcesz powiedzieć że mogę sprzątnąć X jednostek ruszając się przy tym o Z < Y hexów (gdzie Y to max. zasięg pojazdu)...a na koniec jak jeszcze zostanie mi 1 hex ruchu i 1 pocisk dostać uzupełnienie ??

jak to mówił czarnuch w chłopaki nie płaczą: nie wydaje mnie sie :)

Cytat: Gustlik w Czerwiec 19, 2007, 09:27:17 PM
Krótko mówiąc: bez tej opcji czyta dane z efila, a nie z save'u scenariusza.
to dopiero jest "fjuczer" !:) da się to włączyć tylko dla jednej strony? >:D

wracając do tematu supression (bo nie otwiera mi sie jagdtiger)
1)
- wykonujemy ostrzal artyleryjski na wrogą jednostkę A. Wynik np. kills: 1, supression: 5
- następnie atakujemy jednostkę B Wynik nieważny...
Czy punkty supression utrzymają się na jednostce A czy nie i tzeba atakować daną jednostkę od razu?

2)
Atakujemy jednostkę wroga, która znajduje się 2 hexy od nas przy pomocy artylerii i naszej np. piechoty
Czy jest różnica (w inicjatywie jeśli się nie mylę) gdy:
a) - wykonuje ostrzał artyleryjski
     - podchodze piechotą
     - wykonuje atak piechotą
b) - podchodze piechotą
     - wykonuje ostrzał artyleryjski
     - wykonuje atak piechotą

? :)

Gustlik

1) Nie badałem, ale nie wydaje mi się, żeby kwestia strzelania "w międzyczasie" do czegoś innego miała znaczenie - choć to tylko przypuszczenie

2) Nie ma znaczenia - zauważ że w obydwu przypadkach piechota NAJPIERW wykonuje ruch, a POTEM strzela. Kluczowe dla inicjatywy jest to, czy W MOMENCIE strzelania jednostka ma choćby punkt ruchu.

A teraz najważniejszy "ZONK" - przed chwilą testowałem różne overruny i NIE MA MOŻLIWOŚCI zaopatrzenia w żadnej konfiguracji ruchowej po overrunie - nawet jeśli rozstrzelałem przeciwnika z miejsca. Te wywody są słuszne w przypadku, gdy możliwość drugiego strzału powstaje na skutek lidera "Devastating Fire", ewentualnie Devatating Fire" + overrun, ale NIE SAMEGO overruna.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Depet

Cytat: Gustlik w Czerwiec 20, 2007, 11:48:23 AM
A teraz najważniejszy "ZONK" - przed chwilą testowałem różne overruny i NIE MA MOŻLIWOŚCI zaopatrzenia w żadnej konfiguracji ruchowej po overrunie - nawet jeśli rozstrzelałem przeciwnika z miejsca. Te wywody są słuszne w przypadku, gdy możliwość drugiego strzału powstaje na skutek lidera "Devastating Fire", ewentualnie Devatating Fire" + overrun, ale NIE SAMEGO overruna.

No właśnie tak mi się wydawało - stąd moje nieco "cyniczne" wcześniejsze pytanie :) ale z tym automatycznym "doładowaniem" to mnie zaskoczyłeś...to jest istotna rzecz...powiedziałbym nawet bardzo istotna.

Gustlik

#86
UWAGA!!! Właśnie doczytałem na JP's Panzer's i sprawdziłem w działaniu... Jest tak z tym overrunem - jeśli wykona się go NIE WYKORZYSTUJĄC całego ruchu, lub lepiej - w ogóle nie ruszając się z miejsca, słowem - jeśli wciąż pozostanie nam możliwość strzału i ruchu - czyli po overrunie nie wykonamy normalnego ataku z dojazdem, mimo, że mamy amunicję - to DO NASTĘPNEJ KOLEJKI jednostka przystąpi w pełni zaopatrzona.

Wniosek - po overrunie nie można wcisnąć przycisku zaopatrzenia, ale gra zrobi to za nas - oczywiście o ile bazowe warunki do zaopatrzenia na to pozwalają i nikt w międzyczasie tej jednostki nie zaatakuje - TO JEST PRAWDA.

Ponieważ jak widzę, w temacie "zaopatrzenie" jest jeszcze sporo problemów, wkrótce na PSFF pojawi się kolejne tłumaczenie tego zagadnienia z JP's Panzers
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Depet

Powinienem jakąś nagrodę dostać za znalezienie tego osobliwego sposobu...  >:D

Czyli to już nie zależy od tej wartości w LG Suite ?? Liczy się tylko metoda zagrania po overrunie w każdym scenariuszu ?? A co jeśli taki numer wytniemy na pustyni - z punktu widzenia krajobrazu "normalne" uzupełnienie nam się nie należy...a w przypadku tego sprytnego zagrania dostaniemy ??

Gustlik

Czekaj, czekaj - bo my tu, zdaje się rozmawiamy o dwóch różnych rzeczach - ja mówię o "autouzupełnieniu" po overrunie - zapisywanie gry nie ma tu nic do rzeczy, a Ty postawiłeś problem "wracającego" od przeciwnika save'u z pełnym uzupełnieniem.

No więc powiem tak - jeśli amunicję w tym T-34 zużyłeś w trybie "overrun" - to, to jest ten przypadek, który opisałem powyżej. A jeśli wyczerpałeś ją na skutek normalnej walki, a mimo to wróciła bez czekania przez kolejkę, to przyczyn trzeba szukać w konstrukcji scena - czyli czytaj parę postów wyżej, o "Ver 200 features"

Co do pustyni - to tak jak napisałem - autouzupełnienie ma miejsce - o ile pozwalają na to warunki - czyli pustynia, sąsiednie jednostki wroga, mają na to wpływ. W tym sensie działa to tak samo jak autouzupełnienie poprzez pozostawienie jednostki w spokoju przez kolejkę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Depet

Cytat: Gustlik w Czerwiec 20, 2007, 12:38:29 PM
No więc powiem tak - jeśli amunicję w tym T-34 zużyłeś w trybie "overrun" - to, to jest ten przypadek, który opisałem powyżej.

Tak to było po overrunie - inaczej amunicja w T-34 nie skończyłaby się już w 3 turze :)