Nowy projekt - tytuł roboczy "Hubal" aka "Leśni Ludzie"

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 10, 2008, 02:17:31 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Gram właśnie od początku, żeby zobaczyć jak to wypada po stworzeniu "kraju" Armia Krajowa, zanim będę  kontynuować pracę - no i muszę powiedzieć że teraz jest chyba trudniej.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Dojechałem do scena "Poligon" i niestety utknąłem - coś tam trzeba zmienić - ktoś to podobno wygrał?  ;)

Jak dochodzę do poligonu, to zostają mi 3 kolejki, a wtedy moje czołowe jednostki (z reguły dwie wysuwają się do przodu) dopada sześć niemieckich i jest po zawodach.

Poza tym tak się zastanawiam - czy jednak transport konny (lekki) nie powinien być "All Terrain" ? Teraz też widzę, że ckm na wozie jest często bezużyteczny na bezdrożach.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

Cytat: Gustlik w Listopad 08, 2008, 10:12:27 PM
Dojechałem do scena "Poligon" i niestety utknąłem - coś tam trzeba zmienić - ktoś to podobno wygrał?  ;)

Jak dochodzę do poligonu, to zostają mi 3 kolejki, a wtedy moje czołowe jednostki (z reguły dwie wysuwają się do przodu) dopada sześć niemieckich i jest po zawodach.

Poza tym tak się zastanawiam - czy jednak transport konny (lekki) nie powinien być "All Terrain" ? Teraz też widzę, że ckm na wozie jest często bezużyteczny na bezdrożach.

hej

Poligon bardzo fajna bitwa. Jak się nie mylę to ta na mapie na której gra się Gigantów nad Wisła. Podaj mi skład swojej armii :) A co do transportu konnego to uważam że raczej nie. Może muły w góra tak ale wozy konne... Wyobrażasz sobie forsowanie bagna 3-4 hexy przez wóz konny  w jednej turze ;) A do tego ckmu dokup transport mechaniczny :) Przecież i tak nie zawyżysz sobie JC bo to corowa jednostka :)

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Gustlik

#63
Skład armii na wejściu:

Infantry
*  Piechota[Zaprzeg] , 5 bars , 838 exp , 10 base , 10 curr , Alpine Training - Can move through  , 14 kill , 0 pp
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 983 exp , 10 base , 13 curr , 27 kill , 0 pp
Partyzanci [M] , 2 bars , 269 exp , 10 base , 10 curr , 6 kill , 72 pp
Grupa Szturmowa  , 5 bars , 732 exp , 10 base , 14 curr , Influence - Has prestige modifier f , 24 kill , 201 pp
Partyzanci [M] , 2 bars , 239 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 72 pp

FlaK
*  CKM wz.30 [FAS][Zaprzeg] , 4 bars , 413 exp , 5 base , 9 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 3 kill , 0 pp

Tu masz mapę poglądową:



Próbowałem małych zmian polegających na:

Wycofaniu trzech niemieckich jednostek na pn-zach (w niebieskim kółku), chciałem, żeby pojawiały się w bardziej zróżnicowany sposób, no ale niestety - do celu idzie się tak długo, że oni i tak zdążą połączyć się z obrońcami poligonu.

Zmieniłem trochę pola rozstawienia - wysuwając ich linię bardziej do przodu - co widać na mapie, ale niewiele to zmienia, idzie się i idzie..... A innej koncepcji startu, jakoś tu nie widzę.

Podstawowym problemem jest przejście przez linię bunkrów (żółta), w czasie walki z nimi pojawiają się samoloty i mimo że są słabiutkie, to jednak zbijają mi partyzantów do 5-6 punktów w 2-3 atakach, przez co ci stają się niemal bezużyteczni w dalszej walce przeciwko 10 punktowemu wrogowi.

Wprowadziłem tu jedną płatną mała flagę 40pp - to ta na wyspie w czerwonym kółku, jako nagrodę za "odnalezienie miejsca upadku rakiet".

Nie wiem kiedy grałeś to ostatni raz, ale po wprowadzeniu Armii Krajowej, wartości bojowe dla piechoty i kawalerii w tej puli nieco zmniejszyłem w stosunku do "Poland" czy "PSZ", zwłaszcza jeśli chodzi o zdolności HA. Zakładam, że regularne oddziały, ocalałe z kampanii wrześniowej, nie wyszły z niej w pełni sprawne - zwłaszcza jeśli chodzi o stan broni ppanc.

Co do konnego transportu, to już przemyślałem sprawę i doszedłem do podobnych wniosków.

PS Przy okazji - jak widać moja piechota ma "Alpine Training", czyli lidera, którego prawie nikt nie widział i w którego istnienie niektórzy zaczęli już wątpić.  ;)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

#64
Drogi Gustliczku.

Moje przemyślenia są takie:
Porównując moją i Twoją armie. Wartość mojej to 336 a Twojej 345. W Twojej kampanii trzeba naprawdę rozsądnie wydawać kasę i uważać na JC. Ja planowałem zakupy na całą kampanię. Już na początku zobaczyłem gdzie się dostaje duże nagrody za zwycięstwo a jak rośnie JC. Czasami lepiej dokupić czasami zmodernizować.
Co do samej gry i linii bunkrów o której piszesz (żółta linia) to powiem Ci że świetnie to narysowałeś. Ja uderzam najpierw na te 3 jednostki na środku mapy (dodatkowo są tam drogi wschód-zachód) a więc ułatwiają poruszanie. A potem idę dalej dokładnie tędy gdzie kończy się twoja żółta kreska. Obchodzę górą tą linię i uderzam na niemiecki VH od północnego wschodu. Samoloty wkurzają ale ja miałem CKM na furgonie a więc nadążał za armią i trochę je przepędzał. A jak już atakujesz to w linii musisz to wtedy jak niemcy atakują to dostaję się tylko 2 razy po głowie i idzie to jakoś przeżyć (zwłaszcza jak puści się przodem niecorowych partyzantów).
Mam nadzieję że coś pomogłem. Jak tak Ci się nie uda to podeślij mi na maila Twojego save to coś może zaimprowizuje jeszcze ;)
PS. Alpine Training mi czasami się przytrafia. Z tego co pamiętam do słynny Forest Camuflage jeszcze się nikomu nie przytrafił  ;)

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Gustlik

Mam rozumieć, że obchodzisz bunkry od północy i w ogóle się nimi nie zajmujesz?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

Cytat: Gustlik w Listopad 09, 2008, 02:54:21 PM
Mam rozumieć, że obchodzisz bunkry od północy i w ogóle się nimi nie zajmujesz?

Świetnie rozumujesz. Oszczędzam dzięki temu jakieś dwie tury i moje jednostki są mniej poobijane ;)

Gustlik

Kolejne cztery podejścia i nic..... Ten ckm jednak musi mieć transport.

Na pewno grałeś to już PO wprowadzeniu "Armii Krajowej" ??

Tam ciężarówki są naprawdę drogie - w którym momencie kupowałeś transport dla ckm'u?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

hej

Zobacz datę publikacji mojego posta z poprzedniej strony, tam są moje postępy. Wydaje mi się że to po publikacji Armii Krajowej. A furgon dokupiłem:

Cytat16 Zrzut - poczekałem na samolot Smiley Wymieniłem moje corowe CKMy na lepszy model z furgonem

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Gustlik

Przeszedłem - po zaczęciu od nowa i muszę powiedzieć, że furgonu do ckm'u dorobiłem się już w okolicach szóstego scenariusza, ale też nie wzmacniałem żadnej jednostki.

Pojechałem jak burza, mając trzon zestawu w składzie: Kawaleria / Combat Support + Piechota / Infiltration + CKM / Shock Tactics.

No i teraz najśmieszniejsze - wziąłem poligon, ale niestety ze strata jednych partyzantów (własnych) i jak głupi - zamiast próbować poprawić, zapisałem save'a na poprzednim. ::).

Tak że mam o 1 jednostkę mniej do budowania i testowania kolejnych scenariuszy. Może się okazać, że dla kogoś, kto zachowa wszystkie - będzie za łatwo. Ale nie chce mi się trzeci raz, w ciągu trzech dni - grać od początku.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

hej

Mogę Ci podesłać mojego Save z armią którą masz w moim poście na poprzedniej stronie :) Będziesz miał zdecydowanie łatwiej ;)

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Gustlik

Podeślij - przetestuję na oba sposoby.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#72
Cytat: Gustlik w Wrzesień 18, 2008, 04:36:13 PM
Muszę tylko sprawdzić jak wygląda kwestia zmiany właściciela na Supply Heksie.
Normalne Supply Heksy nie przenoszą (chyba) prawa do rozstawienia na nowego właściciela po zdobyciu.
Nie wiem, czy to już Gustlik definitywnie rozstrzygnąłeś, ale w trakcie kampaniii Waffen SS- odświeżyłem sobie PG2 po 6 tygodniach przymusowego odwyku-karta... i właśnie tam niektóre SH były możliwe do "przejęcia" innym razem nie... Zatem sam mam o to pytanie, bo to mocno czasami pomaga.
Sprawdziłeś... Po prostu mści się długa absencja na forum, ja mam tylko prośbę do Rommla, by klarownie wyłożył Swą strategię do tego wskaźnika JC. Niekoniecznie tu...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Nie ustaliłem definitywnie wszystkich aspektów zjawiska, bo do tego potrzebowałbym przetestowania 6 rodzajów SHeksów, grając raz jedną, raz drugą stroną, co daje 12 kombinacji. Na tyle nie mam czasu - ale udało mi się ustalić warunki, przy których Supply Heks na pewno JEST przechodni - bo tyle mi było potrzeba. Niestety nie da się tego określić "z wyglądu" heksa w grze. Trzeba albo o tym wiedzieć, albo podejrzeć w Suite.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

A tak a propos dalszych scenariuszy do "Hubala",  to robię je - naprawdę je robię (mam już beta wersje dwóch kolejnych), ale problem polega na tym, że - wbrew pozorom - łatwiej zbudować scenariusz na 2x50 jednostek, niż na 2x6.

W tłumie, ustawienie tej czy innej jednostki, nie ma aż takiego znaczenia. W przypadku malutkich oddziałów - jeden heks w tę czy w tę - robi ogromną różnicę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/