Nowy projekt - tytuł roboczy "Hubal" aka "Leśni Ludzie"

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 10, 2008, 02:17:31 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

Wreszcie zacząłem porządnie testować- niestety przez dodatkową pracę: zajęcia w szkołach, mam cholernie mało czasu :'(- zatem me wnioski są pobieżne- ale:
1. pierwsza uwaga, to z uwagi na małą ilość jednostek, które mają zrealizować konkretne zadania (np. 3#"Obława" i misja kawalerią i partyzantami na bunkry), cholernie wiele zależy od korelacji, raz poszło mi gładko z bunkrem, plotką (ta niemal za każdym razem "pęka", bo nie może się wycofać), innym razem tak wylosowało mi wyniki, że kawaleria ostała się na 2-jce, partyzanci 1...
2. co od tego all terrain dla koni, to nie prównywałbym ich do koni, ale przecież nie chodzi o transport ciężkiego działa, a wtedy waga ckm-u nie jest chyba na tyle istotna, by ograniczać ruchy, a raczej ich prędkość i wszechstronność: vide ciężki teren... może więc chociaż zwiększyć zasięg?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Exiter

Cytat: Gustlik w Listopad 09, 2008, 02:54:21 PM
Mam rozumieć, że obchodzisz bunkry od północy i w ogóle się nimi nie zajmujesz?

ja przy poligonie robię jeszcze inaczej - ide środkiem  :D przeważnie niszcząc jeden bunkier żeby było szerzej, poza tym CKM jest już na ciężarówce więc skutecznie broni przed samolotami (nie wiem czy dobrze pamiętam ale tam chyba był tylko jeden samolot?)

Exiter

już sobie ostrzę zęby na nowe sceny, póki co "przecieram" teraz kampanię radziecką  ;D

Ervin von Rommel

#78
Cytat: zsamot w Listopad 12, 2008, 07:15:34 PM
ja mam tylko prośbę do Rommla, by klarownie wyłożył Swą strategię do tego wskaźnika JC. Niekoniecznie tu...

hej

Napiszę tu a najwyżej ktoś przeniesie gdzie indziej ;)
Moja filozofia kampanii "Hubal"  ;D

tabela...
scen      JC       bonus   suma
1          200      20       20
2          200      30       50
3          200      30       80
4          200      25       105
5          200      20       125
6          200      30       155
7          200      15       170
8          200      15       185
9          200      25       210
10        200      100      310
11        200       45       355
12        200      80        435
13        250      150      585
14        450      60        645
15        480      80        725
16        500      180      905
17        500      80        985
18        500      100      1085
19        550      110      1195
20        550      150      1345
I na końcu przy sumie widać dopiero potęgę JC. Kupując na szybkiego wydajecie 550 i macie jednostek za 550. A kupując i przezbrajając jednostki z głową możecie mieć armię za 1350 czyli prawie 2.5 raza silniejszą!!! Zaznaczam że ma to tylko zastosowanie wtedy gdy gracie tak jak ja czyli nie uzupełniacie jednostek na polu walki.
Ważnymi turami są:
10. Dostaje się 100 ale jak się coś kupi to już 12 będzie problem z dostaniem całej nagrody.
I potem od tury 15. Musicie mieć jakieś 100 najlepiej 150 wolnego prestiżu na przezbrajanie. Jak ktoś dokupi coś w 16 turze i będzie na 0 to przez ostanie tury dostanie max 50. Jak zostawi sobie pole do manewru to dostanie około 500.
I nikt nie będzie stratny na tym że będzie miał 150 na koncie a nie w jednostkach bo w 17 turze i tak będzie miał jednostki warte 1000 a nie 500 jak przewiduju JC.
PS. Przypominam tylko że jednostki które dostajemy na początku pierwszego scenariusza (również później przezbrojone) nie wliczają się do JC (są liczone jako zero).

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Gustlik

Świetna robota - właśnie zrozumiałem, że taka tabelkę powinienem sobie robić przed budową każdej kampanii.

Ale i tak mi się udało, robiąc "na pamięć".... Teraz patrząc na to tabelkowo widzę tu tylko jeden idiotyzm - więc jest nieźle.

Ów idiotyzm polega na tym, że zbyt długo utrzymuje się JC=200. Zwłaszcza w momencie, gdy graczowi zaleca się kupić drugich partyzantów. W tym momencie 2x72=144. Nawet przy założeniu, że ci wcześniej kupieni nie mają jeszcze ani belki więcej. Z kolei: 200 - 144 = 56, zatem widać, że na otrzymanie nagrody w wysokości 100, czy nawet 80pp po prostu nie ma szans. Mimo wszystko jestem zdania, że gracz powinien mieć szansę otrzymania pełnej sumy. Oczywiście pod pewnymi warunkami, ale jednak....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

#80
bez przesady, to są tylko zalecenia (odnośnie liczby jednostek), ja grałem Hubala już ze 4 razy i rzadko kiedy kupowałem dodatkową jednostkę wtedy kiedy mogłem (bardzo cząsto było tak, że mogłem mieć 4 jednostki a i tak kilka scenów grałem dalej 3), wolałem dodać ciężąrówke niż nową jednostkę.

apropos tabelki to wychodzi na to, że zanim zabierzemy się za jakąś kampanię to najpierw powinniśmy ją "przestudiować" pod LG Suite, żeby "rozplanować" wydawanie prestiżu >:D

Zsamot

Jak zawsze muszę mieć problem- HUB9i.txt Not Found- Rommel mówi, że też tego nie ma, poza tym czy był tu już podawany spis map, bo chyba przeoczyłem... Nie wiem, czy ktś się ze mna zgodzi,ale może takie całe kampanie, jak będą przetestowane ( a i wcześniej), to udostepniać na forum z całym dobrodziejestwem inwentarza, czyli mapy i te cholerne shp-y? Uniknie się problemów? Bo teraz muszę chyba zagrać od nowa Terror, skoro nie miałem mapy w Długim marszu??? Pozdrawiam. Z.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Exiter

Cytat: zsamot w Listopad 13, 2008, 01:32:50 AM
1. pierwsza uwaga, to z uwagi na małą ilość jednostek, które mają zrealizować konkretne zadania (np. 3#"Obława" i misja kawalerią i partyzantami na bunkry), cholernie wiele zależy od korelacji, raz poszło mi gładko z bunkrem, plotką (ta niemal za każdym razem "pęka", bo nie może się wycofać), innym razem tak wylosowało mi wyniki, że kawaleria ostała się na 2-jce, partyzanci 1...

to jest chyba największy problem tej gry, a przy małej liczbie jednostek dodatkowo bolesny, ale nie mamy na niego wpływu, jeszcze bardziej widać to w bitwach powietrznych, tam to już wogóle nie można przewidzieć skutku starcia.

pytanie techniczne:
czy podpowiadany wynik starcia (w "celowniczku") uwzględnia już support fire? tzn jeśli w grze widać armate przeciwnika i mój czołg atakuje czołg przeciwnika to podpowiadany wynik starcia uwzględnia to, że ta armata strzeli do mojego czołgu?

Exiter

jeśli chodzi o mapy czyli pliki ***.map i ***.shp to najlepiej użyć LG Suite, który podpowie jakie mapy są potrzebne, a jak masz jeszcze internet to sam automatycznie ci ściągnie  ;D

ale o ile pamiętam na początku Gustlik podał, które mapy trzeba ściągnąć (było to chyba w mailu razem z kampanią)

Exiter

Cytat: zsamot w Listopad 14, 2008, 02:41:00 PM
Bo teraz muszę chyba zagrać od nowa Terror, skoro nie miałem mapy w Długim marszu??? Pozdrawiam. Z.

nie musisz, pod warunkiem, że od czasu zakończenia Terroru nie rozegrałeś żadnego innego scena. wrzucasz wtedy mapę do Długiego marszu i odpalasz Autosave, który pamięta stan na koniec poprzedniej kolejki. więc cofnie cię na jedną kolejkę przed zakończeniem Terroru

Gustlik

Cytatmoże takie całe kampanie, jak będą przetestowane ( a i wcześniej), to udostepniać na forum z całym dobrodziejestwem inwentarza, czyli mapy i te cholerne shp-y?

Cytato ile pamiętam na początku Gustlik podał, które mapy trzeba ściągnąć (było to chyba w mailu razem z kampanią)

Dokładnie - spis map wysłałem w paczce z kampanią - musiałes przegapić.... Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, bo widzę, że zmusiło Cię to do szybkiego kursu LG Suite. To urządzenie - przy pewnej wprawie - ściągnie Ci wszystkie mapy i zainstaluje w odpowiednich katalogach odczytując ich spis z pliku .cam, więc na dobrą sprawę, żaden inny spis nie jest potrzebny. Ale oczywiście rozumiem, że nie każdy musi znać ten edytor, więc zawsze wysyłam spis.

Cytatpytanie techniczne:
czy podpowiadany wynik starcia (w "celowniczku") uwzględnia już support fire? tzn jeśli w grze widać armate przeciwnika i mój czołg atakuje czołg przeciwnika to podpowiadany wynik starcia uwzględnia to, że ta armata strzeli do mojego czołgu?

Prognoza jest obliczana na podstawie jednostek WIDOCZNYCH dla gracza w momencie celowania. Jeśli zatem widzisz ową armatę, to jej wpływ będzie uwzględniony, ale jeśli za nią stoi druga, której nie odkryłeś, a jesteś w jej zasięgu, to jej efekt będzie niespodzianką i zostanie dodany dopiero w momencie strzału - nie w prognozie. 
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

Cytat: Gustlik w Listopad 14, 2008, 03:25:07 PM
Cytatpytanie techniczne:
czy podpowiadany wynik starcia (w "celowniczku") uwzględnia już support fire? tzn jeśli w grze widać armate przeciwnika i mój czołg atakuje czołg przeciwnika to podpowiadany wynik starcia uwzględnia to, że ta armata strzeli do mojego czołgu?

Prognoza jest obliczana na podstawie jednostek WIDOCZNYCH dla gracza w momencie celowania. Jeśli zatem widzisz ową armatę, to jej wpływ będzie uwzględniony, ale jeśli za nią stoi druga, której nie odkryłeś, a jesteś w jej zasięgu, to jej efekt będzie niespodzianką i zostanie dodany dopiero w momencie strzału - nie w prognozie. 

Dokładnie tak. To tak jakbyś atakował piechotę piechotą i dostał po głowie od 3 artylerii z 4 hexów. Jednostka może nawet wyparować mimo korzystnych prognoz :)

Zsamot

Cytat: Exiter w Listopad 14, 2008, 02:54:49 PM
nie musisz, pod warunkiem, że od czasu zakończenia Terroru nie rozegrałeś żadnego innego scena. wrzucasz wtedy mapę do Długiego marszu i odpalasz Autosave, który pamięta stan na koniec poprzedniej kolejki. więc cofnie cię na jedną kolejkę przed zakończeniem Terroru
Wielkie dzięki wszystkim za radę, sam Terror, dzięki dwu etapowemu przebiegowi, zyskuje na dynamice, niemniej wspomniana pzeze mnie uprzednio korelacja losowa przy ataku na posterunek kawaleria i partyzantami/ew. piechotą, mocno irytuje. Rozbieżności sa kolosalne... Ale szkoda czasu na dywagacje, pora kontynuować batalię ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Cytat: Ervin von Rommel w Listopad 14, 2008, 10:46:40 PM
Prognoza jest obliczana na podstawie jednostek WIDOCZNYCH dla gracza w momencie celowania. Jeśli zatem widzisz ową armatę, to jej wpływ będzie uwzględniony, ale jeśli za nią stoi druga, której nie odkryłeś, a jesteś w jej zasięgu, to jej efekt będzie niespodzianką i zostanie dodany dopiero w momencie strzału - nie w prognozie. 
Dokładnie tak. To tak jakbyś atakował piechotę piechotą i dostał po głowie od 3 artylerii z 4 hexów. Jednostka może nawet wyparować mimo korzystnych prognoz :)
I to- tak na marginesie- jest duża zasługa Gustlika, a raczej jego E-file'a, bowiem po wprowadzeniu szerokiej gamy dalekonośnej artylerii (7 i > heksów) już nie zawsze recon da radę idealnie rozpatrzeć pole walki. a jak jeszcze dojdzie artyleria wsparcia...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Mam pytanko do Obławy IV- dlaczego po rozlokowaniu mój ckm nie miał amunicji?! Straciłem 1 kolejkę...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369