Nowa wersja Open General - ANKIETA

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 06, 2012, 08:25:14 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Co dalej z OG

Zecydowanie przechodzimy do nowej wersji - chętnie pomogę
12 (66.7%)
Przechodzimy do nowej wersji - ale na pomoc nie liczcie
2 (11.1%)
Zostajemy przy starej wersji OG - nie ma co się szarpać
2 (11.1%)
Nie mam czasu na zajmowanie się OG - chciałbym, tylko czasem zagrać
2 (11.1%)
Nie interesuje mnie to - wycofuję się z działań na forum.
0 (0%)

Głosów w sumie: 17

Głosowanie skończone: Wrzesień 20, 2012, 08:25:14 PM

marekreaktywacja

Hmm jeśli chodzi o angielski, niemiecki, rosyjski to mogę pomóc z tłumaczeniami. Tak samo jeśli chodzi o testowanie lub parametry sprzętu i jednostek to jakowąś wiedzę posiadam.  I teraz takie pytanie (przepraszam jeśli powtarzam ale braki czasowe mam ostatni) gdzie jest ta kampania Gustlika 1920?

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Cytat: majerek w Wrzesień 12, 2012, 08:42:42 PM
Przepraszam za off topic ale co to za efile OGNF?
Ja pykam sobie czasami w kampanię Zukowa na efilu Composite i na początku było ciekawie ale teraz zniesmaczył mnie scenariusz gdzie widzi się przez lasy miasta itp.
Chodzi właśnie o kampanie na efilu Composite (najnowszej wersji). Zabrałbyś się za tłumaczenie?

majerek

Tak tylko że nie działają mi kampanie na nowej wersji tego e-fila (1.0). Wyskakuje komunikat że nie może znaleźć mapy o numerze 17600 ???
Z tym że nie przeszkadza to akurat tłumaczyć tekstów.
Nie bo nie :)

czata

To jest właśnie ten błąd, który wykrył Gustlik.
Na szczęście, o błędzie dowiedział się też Luis i w nowej wersji gry (z 12.09.2012) błąd jest już wyeliminowany.

Innym sposobem walki z błędem jest pobranie map SHP.

Drugim błędem jest to, że kampanie nie chcą działać w polskiej wersji językowej gry. Musisz mieć włączoną angielską wersję.

Odnośnie tłumaczenia, to sugerowałbym kampanie oryginalne. Może, na początek, Arctic Storms? Jest najkrótsza.

Gustlik

Jest poprawka-  i do Suite i do OG likwidująca ten błąd i kilka innych - m.in. hotkey "N". Tylko mam prośbę - niech ktoś opisze to w odpowiednich tematach (dużo tego nie jest), bo muszę lecieć do roboty, a wracam dopiero wieczorem.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

#66
Odnośnie ciekawostek w nowej wersji to chyba nikt jeszcze nie wspominał o zmianach  w regułach działań marynarki wojennej.

New scenario option for "Extended naval rules" enabling these:
- Battle ships return fire to art.& forts.
- Ships cannot attack subs from range >1
- Destroyers will escort naval transports against sub attack like Fighters escort Bombers
- Submarines need direct LOF to attack

- okręty wojenne (liniowe) odpowiadają ogniem na ostrzał z artylerii i fortów
- okręty nie mogą atakować łodzi podwodnych z odległości większej niż 1 heks
- niszczyciele mogą eskortować statki transportowe i chronić je przed atakiem okrętów podwodnych na tej samej zasadzie jak myśliwce osłaniają bombowce
-  okręt podwodny  może zaatakować  tylko ogniem bezpośrednim (linia strzału musi być odsłonięta)
Gratia gratiam parti

derwiszx

#67
Pojawił się  manual OG v.02 w wersji anglojezycznej.   Z pobieżnego oglądu wnioskuję, że jest w miarę aktualny (są tam informacje dotyczace zmian które wprowadzono wraz z NF)

http://luis-guzman.com/OpenPG2/Manual_OG-en.pdf
Gratia gratiam parti

Gustlik

Cytat
- Ships cannot attack subs from range >1
- Destroyers will escort naval transports against sub attack like Fighters escort Bombers

No i tu mi własnie pachnie niekonsekwencją, bo skoro niszczyciel może atakować OP z tylko z jednego heksa, a sam OP może strzelać z dwóch, to o kant potłuc taką eskortę.....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

#69
No właśnie ja to zrozumiałem inaczej (nie wiem czy dobrze)

Niszczyciel w roli eskorty moim zdaniem może odpowiadać ogniem w całym zasięgu swoich dział, tylko jeżeli wykonuje swój atak na OP musi mieć z nim bezpośredni kontakt.

P.S.
Zastanawiam się jak to mogłoby działać w praktyce.

Jeżeli niszczyciel ma zasięg dział 4 heksy, a  OP ma zasięg torped 3 heksy i zaatakuje eskortowanego  transportowca  to zawsze byłby narażony na ogień eskortującego niszczyciela.

Ale jezeli Autor efila ustawiłby zasięg strzału OP na 4 , to wówczas OP musialby pozostać bezkarny, gdyż mógłby strzelać będąc poza zasięgiem eskortującego niszczyciela.

P.S. 2
Gustlik,  mógłbyś bardzo szybko sprawdzić jak to jest z tym eskortowaniem, jeden niszcyciel + transportowiec kontra OP i od razu będziemy mieli jasność w temacie.
Gratia gratiam parti

Gustlik

Do niedzieli jestem raczej wyłączony. Mogę pisać i odpowiadać z pracy, ale z dłubania przy grze - nici.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Ta opcja, to badziew!

Oba obrazki pokazują dokładnie ten sam moment.

derwiszx

Mam kilka kwestii:

1) Czy dobrze rozumiem LOF?  Czy op na pierwszym rysunku strzela zgodnie z zasadą, że może strzelać tylko wtedy gdy cel nie jest zasłonięty?

2) Zakładam, ze  warunek LOF jest spełniony, w takim razie wygladąłoby na to, że prognoza 0:7 na niekorzyść atakującego OP uwzględnia oddziaływanie eskorty niszczyciela.

3) W drugim przypadku prognoza 5:0 i można domniemywać, ze eskorta niszczyciela nie działa a to by znaczyło, ze nie ma dokładnej analogii z eskortowaniem bombowca przez myśliwce.

4) Nie znam się na tym, ale być może trzeba w scenariuszu włączyć jakąś opcję, żeby te nowe zasady bitew morskich zadziałały???

5) Szkoda, ze nie zamieściłeś wydruków z debug.loga, może to by cokolwiek wyjaśniło???
Gratia gratiam parti

czata

Powtórzę jedną bardzo ważną rzecz:
Cytat: czata w Wrzesień 14, 2012, 08:57:46 AM
Oba obrazki pokazują dokładnie ten sam moment.
Czyli, okręt podwodny przymierzył najpierw w górny statek, a potem w dolny.

Cytat: derwiszx w Wrzesień 14, 2012, 09:28:23 AM
1) Czy dobrze rozumiem LOF?  Czy op na pierwszym rysunku strzela zgodnie z zasadą, że może strzelać tylko wtedy gdy cel nie jest zasłonięty?
Okrętowi podwodnemu nie przeszkadza, że statek jest zasłonięty. Być może, trzeba taką zmianę wprowadzić w efilu.

Cytat: derwiszx w Wrzesień 14, 2012, 09:28:23 AM
2) Zakładam, ze  warunek LOF jest spełniony, w takim razie wyglądałoby na to, że prognoza 0:7 na niekorzyść atakującego OP uwzględnia oddziaływanie eskorty niszczyciela.
3) W drugim przypadku prognoza 5:0 i można domniemywać, ze eskorta niszczyciela nie działa a to by znaczyło, ze nie ma dokładnej analogii z eskortowaniem bombowca przez myśliwce.
Akurat odwrotnie, to przykład 3) świadczy o działaniu eskorty niszczyciela, ale to bez znaczenia.
Eskorta niszczyciela nie działa analogicznie, jak eskorta myśliwca.

Cytat: derwiszx w Wrzesień 14, 2012, 09:28:23 AM
4) Nie znam się na tym, ale być może trzeba w scenariuszu włączyć jakąś opcję, żeby te nowe zasady bitew morskich zadziałały???
Jest włączona opcja Entendend naval rules.

Cytat: derwiszx w Wrzesień 14, 2012, 09:28:23 AM
5) Szkoda, ze nie zamieściłeś wydruków z debug.loga, może to by cokolwiek wyjaśniło???
==
Scenario: Prolog
========================================================================

--
-- Moving  U:20  USS "Monssen" Benson [sDD]  from Hex(18,2) Ocean to (25,5)
--
-- Entering Hex(25,5) Ocean
------------------------------------------------

--
-- Moving  U:37  (no name) Type B   from Hex(24,10) Ocean to (24,6)
--
-- Entering Hex(24,6) Ocean
------------------------------------------------
**
Japan turn 1 * August 7, 1942
Weather is: Fair  *  Ground condition: Dry  *  Distance:2
Attacker: U:37  (no name)  (Eqp:Type B) [SUB - Japan]  Hex(24,6) Ocean
Defender: U:6  1st Marine/1Raiders  (Eqp:Marine Raiders) [INF - US Marines]  Hex(25,4) Ocean

U:37  <Str=10 Rng:2  Ini:9  Bar:0  Trench:0   SA:0   HA:0   AA:0   NA:12  GD:7  AD:3  CD:0  RDM:8
U:6   <Str=10 Rng:2  Ini:1  Bar:0  Trench:0   SA:4   HA:1   AA:2   NA:0   GD:4  AD:8  CD:0  RDM:2
Forecast:  Attacker:0  Defender:7  Seed:128730916
=========
.. ! Cannot attack. Target out of range (2>1) Air-Gnd * set range to 0!
.. Odds firing U:37:
.. U:37  EffAtk=12  EffDef=7 | U:6 EffAtk=0  EffDef=0
.. Combat is:  Range Attack   * Sequence:1 (Attacker First)

.. Loses on  U:6  EffDef:0  by  U:37  EffStr:10  EffAtk:16
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:+8  10 Dices(1,20)
   Dice   , +17, +10, +6, +15, +14, +6, +18, +18, +11, +12
   Result , +25, +18, +14, +23, +22, +14, +26, +26, +19, +20  | Destroy:8  Supress:6
   Adjusted   | Destroy:8  Supress:2

   Experience:  | U:37=+8  U:6=+16

.. U:6  : cannot fire .. no losses U:37
Result Attacker: U:37   *  Destroyed 0   Suppressed 0   
Result Defender: U:6    *  Destroyed 8   Suppressed 2   
----------------------------------------------------
US Marines turn 2 * August 7, 1942
Weather is: Fair  *  Ground condition: Dry * Player: 1 (Allied)

--
-- Moving  U:20  USS "Monssen" Benson [sDD]  from Hex(25,5) Ocean to (26,7)
--
-- Entering Hex(26,7) Ocean
------------------------------------------------
**
US Marines turn 2 * August 7, 1942
Weather is: Fair  *  Ground condition: Dry  *  Distance:1
Attacker: U:20  USS "Monssen"  (Eqp:Benson) [sDD - USA]  Hex(25,5) Ocean
Defender: U:37  (no name)  (Eqp:Type B) [SUB - Japan]  Hex(24,6) Ocean

U:20  <Str=10 Rng:4  Ini:10 Bar:0  Trench:0   SA:9   HA:6   AA:7   NA:10  GD:8  AD:6  CD:1  RDM:1
U:37  <Str=10 Rng:2  Ini:9  Bar:0  Trench:0   SA:0   HA:0   AA:0   NA:12  GD:7  AD:3  CD:0  RDM:8
Forecast:  Attacker:0  Defender:6  Seed:-1691953677
=========
Submarine evade
-------------------------------------------------------------------------


--
-- Moving  U:20  USS "Monssen" Benson [sDD]  from Hex(25,5) Ocean to (28,5)
--
-- Entering Hex(28,5) Ocean
------------------------------------------------

--
-- Moving  U:37  (no name) Type B   from Hex(24,6) Ocean to (27,5)
--
-- Entering Hex(27,5) Ocean
------------------------------------------------

Madlock

#74
Jeśli w grze oddział jednostki morskiej oznacza jedną jednostkę pływającą, to w takiej sytuacji w ogromnej większości przypadków nie byłoby wcale zasłonięcia linii strzału.