Kampania testowa dla OGNF

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 16, 2012, 10:03:08 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

mara

Czy dobrze rozumiem, że zarówno tory kolejowe, jak i stacje, są nakładane/kreowane na mapie przez twórcę scena (przy użyciu OS)?

czata


Gustlik

CytatCzy dobrze rozumiem, że zarówno tory kolejowe, jak i stacje, są nakładane/kreowane na mapie przez twórcę scena (przy użyciu OS)?

Ale mogą być także zrobione od razu przez twórcę mapy, choć z powodów oczywistych - na razie takich map jeszcze nie ma.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

Czyli tworząc taką mapę (z nowymi torami i stacjami) gracze PG2 i OG nie skorzystają z takiej mapy. Natomiast robiąc mapę po staremu tzn rysując tory, ew. stacje trzeba nakładać na nie tory i stacje z OGNF.

Gustlik

Nie skorzystają, bo taką mapę trzeba by zapisać w formacie mapx. A tego PG2 i OG nie czyta.

Oczywiście można to obejść, zapisując mapę DWA RAZY. Do tego samego obrazka tworząc raz plik .mapx z torami i stacjami, a drugi raz klasyczny plik .map gdzie tory będą martwymi heksami o wartości takiej jak teren.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Poproszę jeszcze raz- bo zgłupiałem.
Czy trzeba rysować tory dla OGNF gdy robi się plik mapx, czy też gra sama je nakłada tak jak stacje?

derwiszx

Cytat: derwiszx w Wrzesień 20, 2012, 05:38:32 PM
Ciekawostki z życia kolei cz. 2.  :D

...

Teraz pytanie za 1000 punktów prestiżu :) : Co stanie się jeżeli na naszym polu minowym będzie stała nasza jednostka (na przykład saperzy, którzy przed chwilą położyli minę) i  nasz pociąg będzie chciał przez to pole przejechać? ???

Jeżeli ktoś wie niech zgłosi się do mnie po nagrodę. A dla tych co nie wiedzieli podaję prawidłową odpowiedź.

Na mapie ujrzymy (zdjęcie w załączniku), że część torów po drugiej stronie  pola, na którym mamy minę i naszych saperów jest dostępna dla naszego pociągu. Jeżeli spróbujemy wysłać pociąg w drogę tak aby przejechał przez minę to... 
... wyruszy on w drogę i po dojechaniu do miny cofnie się do punktu wyjścia i stanie tam mając wyczerpany ruch w danej kolejce :D.  Nie ma możliwości cofnięcia takiego ruchu.  Jeżeli punktem wyjścia była stacja kolejowa to tym samym będzie ona zamknięta dla innych jednostek prze kolejną turę.  Czy to  przypadkiem nie zasługuje na miano buga???

W załączniku "mina + nasi na torze" czyli sytuacja tuz przed próbą przejechania pociągiem na pole po drugiej stronie miny,


Zgłosiłem ten przypadek Luisowi. Uznał to za nieprawidłowość i w następnej wersji naniesie stosowne poprawki, tak więc opisane zjawisko można zacząć rozpatrywać jako historyczną ciekawostkę :P
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatPoproszę jeszcze raz- bo zgłupiałem.
Czy trzeba rysować tory dla OGNF gdy robi się plik mapx, czy też gra sama je nakłada tak jak stacje?

Gra sama niczego nie nałoży. Wszystko - tory, stacje, drogi - trzeba wyznaczyć przy pomocy OpenSuite
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

Koledze Sympatykowi chodzi zapewne o to, czy z OS da się "nałożyć" tory (grafikę) podobnie jak to ma miejsce ze stacjami.

Gustlik

Da się. Komputer będzie taki heks rozumiał jako tory, ale gracz musi jeszcze je widzieć fizycznie obecne na obrazku.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Cytat: Gustlik w Wrzesień 24, 2012, 09:33:10 PM
Da się. Komputer będzie taki heks rozumiał jako tory, ale gracz musi jeszcze je widzieć fizycznie obecne na obrazku.

Napisałem i nie ma ...
Chodzi wyłącznie o grafikę. - Stacji nie muszę rysować -tak to rozumiem, a tory muszę? Gra nakłada ikonę stacji, a obrazu torów nie nakłada?

Gustlik

No tak - tory (podobnie jak drogi) trzeba fizycznie narysować.

Myślałem, że rozmawiamy o pliku map lub mapx a nie o jpg'u (png)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Dzięki, sam się oszukałem - na obrazku "mina+nasi na torze" wyraźnie widać narysowane tory i nałożone - ale to przy włączonej opcji pokazywania terenu i to mnie zmyliło

derwiszx

#73
Wreszcie zabrałem się za granie tej kampanii.  Na razie jestem po pierwszym scenariuszu, który zagrało się bardzo gładko :D

Kolei nie używałem (nie nada!) gdyż wyszło mi, że jej użycie jest w tym scenariuszu nieopłacalne.

Odnośnie misyjności lotnictwa powiem krótko: podoba mi się, aczkolwiek nadal nie za bardzo lubię grać samolotami.
Jednak za sprawa "fafika" czyli rozpoznawczego fi 156 misje lotnicze dostają u mnie dużego plusa. Ten samolot ze swoją niską ceną, dużym w porównaniu z reconami zasięgiem i nietykalnością podczas misji rozpoznawczych stanie się prawdziwym hitem w mojej armii.  To jest idealne narzędzie do namierzania wrogiej artylerii, niewrażliwe na ostrzał pelotek a jeżeli jeszcze przypadkiem zdobędzie lidera i powiększy swój zasięg widzenia to... drzyjcie wrogowie.

Do tego dochodzi możliwość ruchu fazowego w modzie mve/atack, dzięki czemu można pozwiedzać sobie tereny przygraniczne nawet kogoś zaatakować i na koniec gdy zostało jeszcze kilka punktów ruchu zmienić misję na Recon i bezkarnie wykonać zwiad nad bronioną przez pelotki artylerię i  wycofać się w bezpieczne miejsce (na przykład pod osłonę myśliwca).  Oczywiście jeżeli autor scenariusza nie postanowi zrobić nam psikusa i nie zabierze samolotowi nietykalność podczas misji.

Cytat4) Recon fly
- lot rozpoznawczy - leci obejrzeć zadane heksy - lot nie będzie przerwany przez ukryte flaki i samoloty chyba że ustawiono inaczej. Po zakończeniu misji NATYCHMIAST wraca do bazy

Tutaj jeszcze raz kłania się konieczność odpowiedniego uprzedzenia gracza o tym, jaka formuła misji rozpoznawczej obowiązuje w danej kampanii.  Czy pelotki i flaki mogą przechwytywać samoloty w misji rozpoznawczej czy nie.

Jednak lepiej, żeby Autor nie zabierał tej nietykalności. Jeśli  zabierze ją "fafikowi", to samolot ten  prawdopodobnie przestanie latać misje zwiadowcze w ogóle, (jeżeli ma ryzykować to będzie wykorzystywał do samego końca ruch fazowy w misji mve/atack) a najpewniej (tak jak to czynił  w mojej staro-formatowej armii) będzie latał tylko podczas złych warunków pogodowych uniemożliwiających działanie opl i myśliwców.
Gratia gratiam parti

derwiszx

#74
Zapomniałem wspomnieć, że nie przypadły mi do gustu heksy specjalne. A  ściślej losowość związana z nagrodami, które w  można w nich zdobyć i to, że te połozenie tych heksów nie jest z góry wiadome tak jak na przykład VH.

Takie heksy z pewnością przyczynią się do zwiększonej liczby reloadów, a jeżeli trafi się ortodoksyjny  gracz, który reloadów w ogóle nie uznaje, to częściej będzie on niezadowolony niż uradowany z napotkania takiego heksa. Poza tym dosyć głupie jest to, że do każdego heksa należy podchodzić tak, jakby miał to być ukryty heks specjalny i zdobywać go jednostką core nie posiadającą lidera.

Nie, nie  i jeszcze raz nie. Do tej konkretnej nowinki raczej nigdy się nie przekonam.
Gratia gratiam parti