Kampania testowa dla OGNF

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 16, 2012, 10:03:08 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

CytatTakie heksy z pewnością przyczynią się do zwiększonej liczby reloadów

A dlaczego - nagroda zawsze będzie taka sama.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

puciek2

Cytat: Gustlik w Wrzesień 25, 2012, 06:39:16 PM
CytatTakie heksy z pewnością przyczynią się do zwiększonej liczby reloadów

A dlaczego - nagroda zawsze będzie taka sama.

Raczej nie zawsze. Jak nie znajdziesz tego heksa w wyznaczonym dla scenariusza czasie to nie będzie
nagrody w ogóle.

A z drugiej strony jak ktoś chce sobie reloadować to źle ? To jego czas i ma prawo spędzać
ten czas tak jak sobie chce. Jak ktoś chce reloadować w kółko to niech reload-uje.

derwiszx

#77
CytatA dlaczego - nagroda zawsze będzie taka sama.

Tak, ale gracz nie wie jaka będzie ta nagroda i raczej nie powinien ryzykować zdobywania heksa jednostka AUX. A mówiąc o reloadach, miałem na myśli to, ze będzie korciło zaryzykować zdobycie heksa Auxem i dopiero po przekonaniu sie o jego wartości swoje ewentualne niezadowolenie zlikwidować przy pomocy reloadu.

CytatRaczej nie zawsze. Jak nie znajdziesz tego heksa w wyznaczonym dla scenariusza czasie to nie będzie
nagrody w ogóle.

O tego to nie wiedziałem. Możesz trochę więcej o tych ograniczeniach czasowych napisać? Czy automatycznie pokrywają się z czasem na BV czy może są dowolnie ustawiane przez Twórcę?

CytatA z drugiej strony jak ktoś chce sobie reloadować to źle ?
Nigdy i nigdzie nie napisałem, że reload jest naganną praktyką. Wręcz przeciwnie, często pisałem o tym, że to jest opcja dobra  jak każda inna w tej grze.  Oczywiście, że każdy ma prawo grać jak chce i powinien grać tak aby gra sprawiała mu przyjemność.  Tym niemniej reload jest dosyć uciążliwą czynnością (to nie tylko LOAD ale i SAVE). Jeżeli ktoś lubi reloady to duża liczba flag może spowodować, że te dodatkowe operacje trochę zmęczą go  fizycznie i ... psychicznie :D :D :D

A ortodoksi zaklną sobie pod nosem albo się ucieszą jeżeli dobrze trafią. Ale raczej częściej będą niezadowoleni bo jednak trudno będzie trafić w takiego heksa tak, żeby przypasowało.
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatRaczej nie zawsze. Jak nie znajdziesz tego heksa w wyznaczonym dla scenariusza czasie to nie będzie
nagrody w ogóle.

A kto tak powiedział?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

Cytat: Gustlik w Wrzesień 25, 2012, 08:54:56 PM
CytatRaczej nie zawsze. Jak nie znajdziesz tego heksa w wyznaczonym dla scenariusza czasie to nie będzie
nagrody w ogóle.

A kto tak powiedział?

Pytasz mnie czy kolegę pućka? :P
Gratia gratiam parti

Gustlik

Nie wiem już który z Was napisał o "wyznaczonym czasie". Tak było w PeG, ale w OG, to pierwsze słyszę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

puciek2

Cytat: Gustlik w Wrzesień 26, 2012, 12:03:28 AM
Nie wiem już który z Was napisał o "wyznaczonym czasie". Tak było w PeG, ale w OG, to pierwsze słyszę.

No jak się scenariusz skończy to raczej już później nie znajdziesz.
Albo jak chcesz skończyć z BV a nie znajdziesz to podobnie.

Gustlik

A to przepraszam, źle zrozumiałem, bo w PeG, to jest tak, że trigger heksy dają nagrodę, ale tylko wtedy, jeśli zajmiesz je w pierwszej połowie scenariusza.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

Cytat: Gustlik w Wrzesień 25, 2012, 06:39:16 PM
CytatTakie heksy z pewnością przyczynią się do zwiększonej liczby reloadów

A dlaczego - nagroda zawsze będzie taka sama.


Będzie taki sam rodzaj nagrody: lider, pp lub doświadczenie. Ale na przykład rodzaj lidera będzie zależał od losu i po każdym reloadzie będzie się zmieniał. Przed chwilą wykryłem taki heks w scenariuszu nr.2 i właśnie się zastanawiam której z moich jednostek przydzielić w nim lidera devast. fire
prawdopodobnie wybór padnie na samobieżną pelotkę  :(.  W sumie wolałbym nie mieć takiej pokusy, również nie chciałbym aby w taką premię przez przypadek wpakował się  jakiś  AUX. Generalnie wolę aby liderów zdobywało się tak jak do tej pory czyli w wyniku nabywanego doświadczenia. A jeszcze ciekawiej by było, gdyby liderzy byli jak stopnie wojskowe, przy mniejszym doświadczeniu byłaby szansa na słabszego lidera a później w miarę wzrostu doświadczenia mógłby on być zmieniany na wartościowszego (gradacje wartości liderów mógłby programować autor kampanii)  a decyzja czy zmienić  (przyjąć awans) należałaby do gracza. To są oczywiście tylko takie moje dywagacje przy okazji...

P.S.
Ciekawe co się stanie jeżeli wjadę na ten heks jednostka która już posiada  lidera ?
Gratia gratiam parti

derwiszx

CytatP.S.
Ciekawe co się stanie jeżeli wjadę na ten heks jednostka która już posiada  lidera ?

Już wiem. Po prostu traci się premie związaną z trigger hexem.
Gratia gratiam parti

Gustlik

Eee... Ja właśnie w ten sposób "straciłem" dwóch liderów, bo wjechałem na Trigger heksy - najpierw auxem, a potem swoim ale z  liderem, a ponieważ były to już ostatnie kolejki, więc ten aux nie miał sobie nawet do kogo postrzelać.

Ale koszuli bym nie darł z tego powodu. Zwłaszcza, że liderów można mieć tylko 15-tu więc to szaleństwo i tak sie skończy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

Scenariusz  nr. 2 OK. Łatwa przyjemna gra.  Trigger heksy z nagrodą w postaci prestiżu są w porządku, zachęcają gracza do myszkowania i zdobywania wszystkich flag bez względu na to czy są oznaczone jako premiowane, czy nie i nie wymuszają save,a każdorazowo przed ich zajęciem (na wypadek jakiejś nie do końca chcianej nagrody ).  Nagroda w postaci lidera moim zdaniem psuje zabawę i godzi w wizerunek "poważnej" gry czyniąc ją bardziej zabawową ale nie bardziej pasjonującą. Do kampanii testowej pokazujacej mozliwości jak najbardziej pasuje, ale do innych moim zdaniem nie.

Scenariusz nr 3.
Na razie tylko co rozpoczęty. Fajny briefing z wykorzystaniem grafiki. No i przyjemne wrazenie sprawia nowinka ze zmianą kamuflażu jednostek core w zależności od pory roku w tym wypadku na zimowy.
Gratia gratiam parti

derwiszx

scenariusz nr 3

*SCENARIO OPTIONS*
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Reinforces arrive when player gets active
Core added are free (don't count against cap)
Planes use air missions instead
Airborne units can misdrop
Ports won't behave as SH
Weather can change ground condition

Grę skończylem na 3 kolejki przed limitem BV, nie doczekałem się zapowiedzianej w brifingu odsieczy dla AI

Dużo trigger heksów, te z nagrodami w postaci liderów psuja radość jaką miewało się ze zdobycia lidera w trakcie potyczek.
Trzy scenariusze i chyba 4 liderów za friko dostałem.  Liderzy to już nie atrakcja na miarę pomarańczy czy bananów w czasach Komuny, tylko coś tak oczywistego jak kartki na deficytowe  produkty. Należny  przydział zawsze dostaniesz.

Zajrzałem na początek kolejnego scenariusza. Brifingi powoli staja się małymi dziełami sztuki, Ten z 4 scenariusza oprócz wartości estetycznych może mieć również edukacyjne.
Gratia gratiam parti

puciek2

Cytat: Gustlik w Wrzesień 26, 2012, 01:07:56 AM
A to przepraszam, źle zrozumiałem, bo w PeG, to jest tak, że trigger heksy dają nagrodę, ale tylko wtedy, jeśli zajmiesz je w pierwszej połowie scenariusza.

Ok, z tego co pamiętam z kolei w FG trigery mogły przynosić niemiłe niespodzianki.
Tak dla porównania Np. wchodzisz na trigger a obok Ciebie wyrasta wrogi wypasiony  Tiger z overwach-em.

Gustlik

CytatGrę skończylem na 3 kolejki przed limitem BV, nie doczekałem się zapowiedzianej w brifingu odsieczy dla AI

Napisane było "możliwe posiłki", bo tam jest SHex... A czy komputer cos kupi - to już inna sprawa.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/