Aktualna wersja gry

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 16, 2010, 10:35:55 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

derwiszx

Ale to przecież nie nowinka tylko bug.
Gratia gratiam parti

Pioniere

Version beta 0.90.22 ( 10-Feb-2013)

    Now you can group any number of efile folders within another subfolder. Can create as many groups as you need, but only one level of groups is possible.
    Agressive AI is tweaked to behave less passive when distracted by enemy units

Note: Use Suite 5.0.23 or higher, to use new efile folders grouped
Fog of war działa poprawnie.

Pioniere

#317
Version beta 0.90.22.3 ( 13-Feb-2013)

    Undoing movement when unit had abandoned transport to do, was not restoring unit's transport.
    Artillery units could not get a few leaders, like recon movement leader
    "point of no return" marks (small red plane), drawn on map to warn about planes not able to refuel on time, was not working properly with "carrier" type units

Note: Use Suite 5.0.23 or higher, to use new efile folders grouped

derwiszx

#318
Version 0.90.23.1 (1-Mar-2013)
Explosions for minefields damaging units was not shown and neither sound
4th parameter (Allow Bridge) for terrain in Terrain.txt was only read for CUSTOM and IMPASS-RIVER terrain.
Version beta 0.90.23 ( 27-Feb-2013)
if choice scenario define any intro it is played (text, music and/or video)
Reworked how choice scenarios show in screen
Units having ASW special could attack submarines from range > 1
Repairing was taking longer than building, now it takes the same
"ports dont behave as Supply Hexes" option, was not working properly. Now only units with naval movements can deploy
Movement table when unit has leader AlpineTrainign or Mountain special attribute will show real cost to enter FOREST, HILL, MOUNTAIN and ROUGH terrain
Weather was not set as defined in scenario when starting a PBEM game>/li>
Units can only move and disembark if unit has Marine special or transport (naval/air) has recon special

Note: Defining intros for choice scenarios require Suite 5.0.23.3 or higher

Czyli jeśli chodzi o nowinki:
-jeżeli wybrany scenariusz ma zdefiniowane jakies intro to jest ono odtwarzane podczas startu scenariusza (tekst,muzyka,wideo)
-jeżeli jednostka ma lidera Alpine Training lub atrybut specjkalny Mountain (ruch górski) tabela ruchu będzie pokazywała rzeczywisty koszt ruchu na terenie FOREST,HILL,MOUNTAIN i ROUGH.
Gratia gratiam parti

derwiszx

OpenGen Version 0.90.23.2 (7-Mar-2013)

2 more weather zones added (requires Suite 5.0.23.4)
Leader AlpineTraining was avoiding to use rails
Destroyers could not attack subs
Leaders don't borrow their bonus to no-organic transports (naval/air/train/helo) when embarked"
Gratia gratiam parti

Gustlik

OpenGen Version 0.90.23.3 (11-Mar-2013)

    Fog of war was not restored properly for PBEM
    Unit with Mountain/Alpine Training was not moving properly on some terrains
    When using AirMissions, air-tranported units could not disembark after fly>

Najważniejsza jest poprawka druga - jednostka z liderem Mountain/Alpine nie mogła poruszać się po niektórych płaskich terenach.

Jeśli takie coś się komuś zdarzyło, to tu jest rozwiązanie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Pioniere

#321
OpenGen Version 0.90.24.1 (18-Mar-2013)

-Score for prestige modifier 100% was giving extra score instead of zero
-When purchasing units from initial deploy window, DHs was reset after closing that initial purchase window
-Average Summary was not including last 3 Cruiser classes
-Editing scenario options from game was buggy (actually obsolete) hence random options was changed. It is disable at the moment
-Submarines could fire through land hexes even with extended naval rules option enabled
-When showing Dossier from HQ and game map in strategic view was narrow, then dossier's window appeared expanded with a wrong layout

derwiszx

Cytat-Score for prestige modifier 100% was giving extra score instead of zero


Ciekawe od której wersji tak się działo?  To jeszcze jeden powód aby ządać od Luisa wstawki do OG opcji pozwalajacej na wgląd w szczegóły i dane na podstawie których formuła oblicza wynik scenariusza.

Nawiasem mówiąc taki błąd stawia  maleńki znak zapytania nad sensem istnienia rankingu generałów (nie mam tu na myśli części raportowo-opisowej stoczonych kampanii tylko sama tabelkę wyników)
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatNawiasem mówiąc taki błąd stawia  maleńki znak zapytania nad sensem istnienia rankingu generałów

Wiesz, bład był - to fakt, ale dla wszystkich taki sam.... ;)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

Do końca nie wiadomo czy dla wszystkich taki sam, bo nie wiadomo w kórej wersji sie pojawił.  Wiadomo tez, ze ci co będa grali z poprawiona wersja nie będą już mogli skorzystać z tego "bonusu"  więc cięzko bedzie porównywac ich wyniki z wynikami kampanii rozegranych z tym błędem.

Nasuwa się porównanie do  wyników w podnoszeniu cieżarów.  Tam aby przestać odnosić się do starych uzyskanych na koksie wyników i rekordów świata  od nowa dokonano podziału na kategorie wagowe,

Sorry za offtop w tym temacie. Być moze ta mini dyskusja powinna byc przeniesiona do któregoś wątków rankingowych.
Gratia gratiam parti

derwiszx

OpenGen Version 0.90.24.1 (18-Mar-2013)
Recon special abilty was transfered to air/naval transports

OpenGen Version 0.90.24.2 (24-Mar-2013)
Password was not working for PBEM
After a new choice (xsch) scenario, screen always reset full-screen mode
The scenario intro text wasn't accessible during a PBEM game, except for initial turn
weather was not checking to change for PBEM games at the end of a turn
Gratia gratiam parti

derwiszx

OpenGen Version 0.90.24.3 (1-Apr-2013)
Neither Overwatch not Camouflgae Expert leaders was firing after deployment or when unist disembarked
Old scenario.cfg external file defining alternative sides denominations is now deprecated and funtion is integrated in new .cfg file format
Extended campaign/scenario features available by using Campaign(or scenario)FileName.cfg external text file.(sample template is included ) New features that can be defined are:
green replacements enabled
cost percent for green replacements (relative to standar cost)
percent of green replacement taking coming with same experience than unit
If automatic refit use greens (thus reducing experience)
cost percent for elite (normal) units (relative to standar cost)
experience cap for units
factor to decrease experience gained in combat according bars
If Leadfactor to decrease experience gained in combat according bars
If Leaders must be removed if unit loses all bars when using green replacements
Sides denomination can override efile defaults for a given campaign or single-scenario when played standalone
Gratia gratiam parti

Gustlik

OpenGen Version 0.90.25.0 (19-Apr-2013)
- New option to enable "Purchase cap" for players as scenario option and then can set for each player how many units can be purchased. Once scenario enables this option, player can purchase only that number and replace any unit lost.

Nowa opcja "Purchase Cap" - jako opcja scenariusza. Kiedy scenariusz ma tę opcję włączoną, gracz może zakupić TYLKO OKRESLONĄ LICZBĘ JEDNOSTEK - plus odkupić utracone.     

- Ground organic transport can use now 16 different weights

Transport lądowy może używać 16 poziomów wagowych (dotąd 8)

- Airfields/ports terrain can be marked in Suite so game will draw an icon on these hexes. Useful when designer needs  this terrain and background image doesn't show as that.

Lotniska i Porty wyznaczone jako heksy poprzez przeróbkę terenu w Suite, w czasie budowy scenariusza, dostaną ikonę w grze.
   
-  New AD support special attribute, making units (not AD,Flaks or air units) to be able to intercept and give air dedense to adjacent units. (AA can be bracketed)

Nowa opcja obrony przeciwlotniczej, dla jednostek spoza klas AD i Flak. Nawet jeśli wartość AA jest bierna (w nawiasach) 

- Scenario option "BB, BC,CV & Cruisers can fire as Flaks", has changed to "DD, CV and LC can fire as Flaks" and it makes DD, CV and LC as if they had the new "AD Support" special

Opcja: "BB, BC,CV & Cruisers can fire as Flaks" zamieniona na ""DD, CV and LC can fire as Flaks". Czyli z opcji strzelania jak Flak wyłaczono pancerniki i krżowniki liniowe, a włączono niszczyciele.

Wprowadzenie powyższych opcji wymaga posiadania równiez najnowszego Open Suite.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Jeśli kogoś to jeszcze interesuje, to w ostatnim czasie pojawiły sie trzy nowe wersje silnika gry, wprowadzające szereg nowych opcji i tak:

OpenGen Version 0.90.26.2 (16-May-2013) - aktualna.

    Attachments can only be changed from initial HQ
    When playing single scenarios or PBEM, HQ will also display at start to allow using attachments

OpenGen Version 0.90.26.1 (16-May-2013)

    Fixed a glitch making $variables for default attachment not being properly read from cfg files
    Unit cost is shown in selected unit detail panel when looking HQ window>

OpenGen Version 0.90.26.0 (14-May-2013)

    Level bombers show fuel/ammo/suppresion on top banner now
    Now is possible to allow zappers to repair a blown bridge while not allowing to build
    A new EQUIP.cfg can be defined to set global efile options, then campaigns config files can override any of the options
    Dirt terrain was not written in top banner unless option "Always show terrain in top banner" was enabled
    Attachments are available if enabled in .cfg file and their parameters can be customized within config (cfg) files 
    AI tweaked a bit to make "kamikaze" units more aggressive
    PBEM was reading wrongly the player, making impossible to play

Większość z nich to kosmetyka, natomiast poważną nowością są "attachements" dla jednostek. Są to usprawnienia, które można kupić - podobnie jak miało to miejsce w People's General.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

"Attachements" czyli dodatki (specjalne wyposażenie), które można dokupić jednostkom wygląda następująco:

Każdy dodatek zwiększa jakiś parametr ale kosztem innego

    Recon:
    + Increase Spot according first param - zwiększa widzenie o 2
    - Reduce Movement according second param - redukuje ruch o 1
    Air Defense:
    + Increase AA/AD according first param - zwiększa AA i AD
    - Reduce Inititiative according second param - zmniejsza inicjatywę
    Bridging:
    + Gives Bridge special to unit - dodaje umiejętność kładzenia mostów
    - Reduce Movement according second param - zmniejsza mobilność
    AntiTank:
    + Increase HA according first param - zwiększa HA
    - Reduce Movement according second param - zmniejsza mobilność
    Support :
    + Increase MaxAmmo according first param - zwiększa zapas amunicji
    - Reduce Movement according second param -  zmniejsza mobilność
    Forward Observer:
    + Increase SA and HA to adjacent indirect targets according first param - zwiększa HA i SA artylerii na sąsiednich heksach
    - Reduce Inititiative according second param - zmniejsza inicjatywę
    Special Munition:
    + Increase dice used to fire according first param - zwiększa prawdopodobieństwo trafienia
    - Reduce Movement according second param - zmniejsza mobilność
    FastEntrench:
    + Increase TerrainBaseEntrench according first param - zwiększa głębokość okopania
    - Reduce Inititiative according second param - zmniejsza inicjatywę

Domyślny współczynnik bonusowy wynosi 2, a współczynnik "karny" wynosi 1. Może jednak być to przedmiotem zmiany.

Aby używać tych dodatków należy używać najnowszej wersji gry - no i oczywiście muszą one zostać najpierw zaimplementowane do efila. Definiuje je plik Equip.cfg - do pobrania z najnowszą wersją gry.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/