Blitz Jaro&sympatyk

Zaczęty przez sympatyk, Listopad 05, 2015, 06:41:02 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rudel

Para samolot rozpoznawczy - myśliwiec. Samolot rozpoznawczy atakuje po ataku odlatuje o 1 heks(ruch fazowy) po tym ataku jednostkę atakowaną przez samolot rozpoznawczy atakuje myśliwiec. Inna sytuacja eskortujący myśliwiec osłaniający bombowiec o ile jest coś pod nim do zaatakowania to to atakuje. Nie lata tylko dla frajdy >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Jaro

Cytat: sympatyk w Listopad 07, 2015, 11:07:06 PM
No, takich obliczeń , to na pewno nie robię - fakt
Uważałem, że miasta atakuje się piechotą  ... no cóż  .. a rekon ma zapewnić widoczność.
I generalnie masz rację. Mogłem zaatakować czołgiem, potem kawalerią poprawić. Recon ewentualnie dobija. Zagrałem tak, bo prognoza strat dla reconu była mała = 1.
Nie musisz liczyć. Zrób save i kolejno podchodź jednostkami i sprawdzaj spodziewane wyniki.
Pamiętaj, że inicjatywa i doświadczenie rządzą.

CytatMyśliwiec ma jednocześnie osłaniać i atakować w każdej turze - nie wiem czy umiem to pogodzić ...
No to się nie da. Jeśli osłania samolot rozpoznawczy to tak jak mówił Waldzios. Samolot (o ile to możliwe i ma sens, bo rozpoznanie ma priorytet nad atakiem) atakuje i odlatuje na sąsiedni hex. Myśliwiec atakuje hex atakowany przez samolot rozpoznawczy i pozostaje obok samolotu jednocześnie go osłaniając.

Natomiast jeśli myśliwiec osłania własne jednostki lądowe to naturalnie nie atakuje. Dlatego ja używam mobilnych AD a myśliwce osłaniają aktywnie poprzez atak na myśliwce npla. Gusltik nie używa AD - popatrz na jego logi (o ile gra tak i tym razem)
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: sympatyk w Listopad 07, 2015, 11:07:06 PM
Myśliwiec ma jednocześnie osłaniać i atakować w każdej turze - nie wiem czy umiem to pogodzić ...
Wyobraź sobie zestaw: myśliwiec, bombowiec i zwiadowca.

Znajdujesz na mapie dwa sąsiadujące cele (np. działo i piechota).
Pierwszy rusza zwiadowca, odkrywa maksymalnie duży obszar, ostatecznie atakuje piechotę i przesuwa się na sąsiedni heks (to wymaga odrobiny wprawy w planowaniu ruchu fazowego).
Następny leci myśliwiec i atakuje piechotę (korzysta z poprzedniego trafienia więc jego szanse rosną),
Na koniec rusza bombowiec i atakuje działo. Wszystkie trzy kończą razem, bronione przez myśliwiec.

Oczywiście może zdarzyć się sytuacja, ze gdzieś w szczerym polu stoi działo bez żadnych sąsiadów, ale to sporadyczny przypadek.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

#48
Cytat: Waldzios w Listopad 07, 2015, 11:22:43 PM
Cytat: sympatyk w Listopad 07, 2015, 11:07:06 PM
Myśliwiec ma jednocześnie osłaniać i atakować w każdej turze - nie wiem czy umiem to pogodzić ...
Wyobraź sobie zestaw: myśliwiec, bombowiec i zwiadowca.

Znajdujesz na mapie dwa sąsiadujące cele (np. działo i piechota).
Pierwszy rusza zwiadowca, odkrywa maksymalnie duży obszar, ostatecznie atakuje piechotę i przesuwa się na sąsiedni heks (to wymaga odrobiny wprawy w planowaniu ruchu fazowego).
Następny leci myśliwiec i atakuje piechotę (korzysta z poprzedniego trafienia więc jego szanse rosną),
Na koniec rusza bombowiec i atakuje działo. Wszystkie trzy kończą razem, bronione przez myśliwiec.

Oczywiście może zdarzyć się sytuacja, ze gdzieś w szczerym polu stoi działo bez żadnych sąsiadów, ale to sporadyczny przypadek.

Zaraz, zaraz. Najpierw atakujesz piechotę, nie zaś artylerię???

Sympatyk, powiem tobie tak, nie przejmuj się liczbami, graj intuicyjnie:

- jeżeli masz okopaną jednostkę, zawsze przywalasz z artylerii, potem reconami obniżasz okopanie, a najlepiej Pepancem, co wali z dwóch heksów.
- unikaj samotnych rajdów, gra premiuje rozsądna grę, 
- warto mieć 1-2 artylerie, które nie ruszają się w newralgicznych momentach, tylko wspierają mobilną grupę.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

Cytat: Zsamot w Listopad 07, 2015, 11:34:35 PM
Zaraz, zaraz. Najpierw atakujesz piechotę, nie zaś artylerię???
To nie tak.
Plan zakłada ze docelowo artylerie zaatakuje bombowcem, a piechotę myśliwcem.
Najpierw atakuje samolotem zwiadowczym, który z reguły wielkiej szkody nie wyrządzi (chodzi mi o maszynę pokroju Storcha), a 'trwałe tłumienie' ma zwykle wyłączone.
Jedyna korzyść z jego ataku to dodatkowe trafienie, z którego skorzysta tylko myśliwiec. Dlatego większy sens ma gdy Storch zaatakuje cel myśliwca.

Taktyka oczywiście byłaby inna w przypadku radzieckiego "R-Z", czy którejś z łodzi latających...

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

A ja Storchem często wykańczam ew. atakuję artyleria- szybko dostaje doświadczenie, potem dodatek support i kolejne belki lecą prędziutko.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

Cytat: Zsamot w Listopad 08, 2015, 12:05:26 AM
A ja Storchem często wykańczam ew. atakuję artyleria- szybko dostaje doświadczenie, potem dodatek support i kolejne belki lecą prędziutko.
Do wykańczania używam myśliwców, im bardziej przydaje się doświadczenie. Storch służy mi raczej do "napoczynania" celów.
Na przykład poprzedzam nim atak bombowca, ale tylko jeśli w następnej kolejności planuje atak naziemny.
Wtedy bombowiec co prawda nie korzysta, ale licznik trafień celu się nabija i atakująca jednostka naziemna ma już dużo łatwiejsze zadanie...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Czy ja dobrze czytam, że bombowiec nie korzysta ze zwiększonego licznika trafień? Czy artyleria również?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Czy można prosić o przedstawienie algorytmów gry?
http://www.forum.gildiageneralow.pl/akademia-wojskowa-b48/1901/0/
w bardziej przyswajalnej formie? Proszę :help - za pomocą wzorów i tabelek i obrazka jednostki z poszczególnymi wartościami?
Niby wiem, ale jak czytam tą litanię jednym ciągiem, to przestaje rozumieć ...  >:(  :(
Bardzo proszę - Waldzioś można na Ciebie liczyć? - Ty jesteś najlepszy w te klocki :)
Zsamot gra intuicyjnie, ale ja nie mam przed sobą tylu lat, co On to trenuje. >:D


Jaro

Cytat: Jaro w Listopad 07, 2015, 11:22:14 PM
Cytat: sympatyk w Listopad 07, 2015, 11:07:06 PM
Uważałem, że miasta atakuje się piechotą  ... no cóż  .. a rekon ma zapewnić widoczność.
I generalnie masz rację. Mogłem zaatakować czołgiem, potem kawalerią poprawić. Recon ewentualnie dobija. Zagrałem tak, bo prognoza strat dla reconu była mała = 1.
Zastanowiłem się jeszcze raz nad atakiem na Chorzele. Podejście reconem było ok, ale atak powinien rozpocząć czołg a nie recon. Dlaczego? Na wypadek artylerii wspierającej. Czołg zwykle ma grubszy pancerz i mniej ucierpi. OK w tym przypadku, czołg i recon maja podobne pancerze.

Skoro nauka to dla zasady: w sytuacji jak powyżej najpierw atakuje czołg.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

#55
To teraz na wesoło . :laff
Zawsze mówiono, że czołg ostatni --> bo do szarż przeznaczony  ;D  >:D

Obejrzałem jak Gustlik zagrał ten Ciechanów --> Wszak to sam autor gra  ;D --> a ja dostaję reprymendę
Cytat- twoja taktyka użycia 'reconów' jest dość "samobójcza", we wczesnych scenariuszach może się sprawdzać, ale na dłuższą metę  samotne "rajdy" gwarantują szybki zgon 'recon'a';
;D
Waldzioś, Jaro dzięki  :clap ( Wasze uwagi są bardzo konstruktywne) - wiem, że tak powinno być, co do zasady ..  ;D
Dlatego jeszcze raz poproszę o te algorytmy   :help i z góry dziękuje  :bow :bow

Jaro

Cytat: sympatyk w Listopad 08, 2015, 10:58:24 AM
To teraz na wesoło . :laff
Zawsze mówiono, że czołg ostatni --> bo do szarż przeznaczony  ;D  >:D

Bo jest i zobaczysz to, kiedy cała dywizja będzie w komplecie. Po nawale arty i bombardowaniu uderzy piechota, samobieżne ppance. Atak będzie zostawiał osłabione jednostki. Na koniec pojedzie czołg i je dobije. Jak masz 2 wrogie jednostki i 10 swoich to overrun nie jest potrzebny. Zawsze ktoś dobije. Ale jeśli ich jest 10 to po uszkodzeniu 5 czołg je dobije i już 5 jest na apelu poległych. Inaczej udało by się pozbyć może 3... Ale, żeby tak było nasza armia musi być doświadczona i wzmocniona. Od siły idoświadczenia jednostek będzie zależał sposób ich użycia.

Ta gra nie ma jednego schematu, dlatego jest taka ciekawa. Reguły są po to aby je znać i używać kiedy potrzeba  >:D

Najważniejsze abyś dbał o swoją armię. Pokiereszowanym wojskiem wojny nie wygrasz. Po ataku na miasto zespół musi zdobyć kolejne albo odeprzeć kontratak. Jak zdobędziesz to miasto nie ma wielkiego znaczenie, byle straty były najmniejsze.

Ps
Odpowiadam w chwilach przerwy pomiędzy zajęciami. Jak znajdę dłuższą chwilę to obejrzę kolejne Twoje starcie i skomentuję.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rudel

#57
Szarża czołgiem to taka wisienka na torcie. Zrobisz ją raz i załapiesz jakie warunki muszą być by się udała. Pamiętać należy, że amunicja jest tu kluczem sukcesu. Nie ma nic gorszego jak w czasie szarży zostanie taki czołg bez środków do walki. Ale wszystko przed Tobą udanej zabawy ;D

Algorytmy do niczego nie są potrzebne po za określaniem jednostek przy wprowadzaniu ich do efila. Gra jest na tyle losowa że na dwie identyczne sytuacje nie ma takiego samego rozwiązania. Dlatego tyle w nią gramy i ciągle nas zaskakuje.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

#58
Cytat: sympatyk w Listopad 08, 2015, 10:58:24 AM
Obejrzałem jak Gustlik zagrał ten Ciechanów --> Wszak to sam autor gra  ;D --> a ja dostaję reprymendę
Jeśli dobrze znasz mapę, to oczywiście możesz pójść na wiele odstęp od reguł, zwłaszcza w łatwych scenariuszach.
Blitzkrieg to stosunkowo prosta kampania, dobra dla początkujących, bo wiele wybacza. W efekcie wiele zasad które ci wpajamy może wydawać się zbędna.
Rzecz w tym ze dopiero gdy opanujesz zasady, będziesz wiedział jak duże możesz robić od nich odstępstwa :P.

Cytat: sympatyk w Listopad 08, 2015, 10:33:09 AM
Czy można prosić o przedstawienie algorytmów gry?
http://www.forum.gildiageneralow.pl/akademia-wojskowa-b48/1901/0/
w bardziej przyswajalnej formie? Proszę :help - za pomocą wzorów i tabelek i obrazka jednostki z poszczególnymi wartościami?
Niby wiem, ale jak czytam tą litanię jednym ciągiem, to przestaje rozumieć ...  >:(  :(
Bardzo proszę - Waldzioś można na Ciebie liczyć? - Ty jesteś najlepszy w te klocki :)
Teoretycznie można. Ale to ogromna masa roboty i czasu. Samo opisanie wszystkich reguł i wyjątków obliczania inicjatywy to materiał na mały referat (co najmniej kilkadziesiąt zdań). To co znajduje się w wspomnianym wątku, to bardzo uproszczona i skrócona wersja.
Kiedyś pewnie zabiorę się za napisanie poradnika, ale to plan na przyszłość.
Muszę najpierw dokończyć kilka rozgrzebanych projektów.

Puki co, odpowiadanie na konkretne pytania wydaje mi się optymalną metodą.
Napisz której konkretnie części algorytmów nie rozumiesz, a ja postaram się wyjaśnić...

Co do inicjatywy, to w największym uproszczeniu:
- najpierw uwzględniane są wyjątki zmieniające sekwencje ataku (artyleria, flaki, okręty podwodne itp);
- w następnej kolejności uwzględniana jest inicjatywa transportu (wybierana jest większa wartość);
- następnie, przy walce na dystans 1 heksa, wliczane są limity terenowe (wybierany jest najlepszy teren);
- w następnej kolejności do inicjatywy dodawane jest doświadczenie (wedle formuły (exp_bar +1)/2));
- następnie do inicjatywy atakującego dodawane są trafienia celu/obrońcy;
- potem do obu inicjatyw dodawane są wartości losowe z przedziału 1-3;
- w międzyczasie wliczana jest drobnica, czyli kary dla klasy AT(za ruch), kary za brak paliwa/amunicji, leaderzy, dodatki itp;
- ostatecznie, jeśli walczący są tego samego rodzaju (air vs. air, sea vs. sea albo ground vs. ground), a atak zwycięzcy nie jest mniejszy (o więcej niż 4 punkty) od obrony przegranego, to zwycięzca inicjatywy dostaje bonusy;
- bonus do obrony jest stały +4; bonus do ataku zależy od różnicy inicjatyw, ale nie przekracza 4 punktów;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatObejrzałem jak Gustlik zagrał ten Ciechanów --> Wszak to sam autor gra

W tej sytuacji powinienem chyba wydać jakiś statement. Oto i on:

Otóż ja generalnie gram dla zabawy - nie wiem jak inni. Owszem, staram się zachowywać pewne reguły, ale nie
wiem do dziś, czy to TB ma trwałe tłumienie - czy LB. Podobnie jak nie wiem (i nie zastanawiam się nad tym), czy
najpierw działem a potem czołgiem - czy odwrotnie. BO MNIE TO MA BAWIĆ!!

Nigdy nie grałem i nie będę grał z notesem w ręku, żeby obliczać różnicę inicjatyw, ataku, obrony czy tłumienia.
JA NAWET NIE MAM SIATKI HEKSÓW WŁĄCZONEJ! W związku z tym zdarza mi się źle ustawić działo, które niczego
nie broni, zdarza mi się źle ocenić możliwość ruchu, zapomnieć o paliwie, amunicji.... Bo ja się bawię, a nie gram
jakiegoś mundialu.

Patrzę na ten wątek - 15 wpisów i ŻADNEJ NOWEJ bitwy - za to dwa dni dzielenia włosa na czworo...

To było do wszystkich...

A teraz do sympatyka: pamiętaj - jeśli wygrałeś, to znaczy że dobrze grałeś. To wszystko. Reszta przyjdzie z
czasem...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/