System rozgrywania gry.

Zaczęty przez Revolutionary_pilot, Marzec 23, 2007, 10:45:24 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Depet

Cytat: darkonza w Grudzień 09, 2007, 04:42:04 PM
to mogłoby być bardzo ciekawe ale ile scenariuszy się do tego nadaje?

A moim zdaniem właśnie niewiele jest takich scenariuszy i w przypadku PG2 jesteśmy raczej skazani na gry lustrzane. Fakt to trochę uciążliwe i mało realistyczne ale przynajmniej tak jak napisał darkonza - sprawiedliwe.

Cytat: Revolutionary_pilot w Grudzień 08, 2007, 10:27:59 PM
co depet.. czaisz sie juz na swierzaka..  :P
Koles ma racje z duelem, dobrze w koncu widziec kogos kto podziela moje zdanie w tym temacie
Eee...oczywiście ze macie racje z duelem mówiąc że jest mało atrakcyjny i stworzony specjalnie na potrzeby gier ladderowych stąd zaproponowałem opcje gry mirrored - też 2 równoległe gry ale obie gra się do końca - bez względu na to czy ktoś szybciej wygrał którąkolwiek grę. To zawsze jakieś rozwiązanie gdy duela się nie lubi a scen do gry single się nie nadaje...prawda ?  ;D

Roberto_tr

Zmieńcie punktację wiedy będzie można grać duele a wyniki będą liczyć się jak w mirrored no i gra będzie trwać do ostatniego naboju.

Depet

Cytat: Roberto_tr w Grudzień 09, 2007, 06:14:01 PM
Zmieńcie punktację wiedy będzie można grać duele a wyniki będą liczyć się jak w mirrored no i gra będzie trwać do ostatniego naboju.

Hmm...nie rozumiem...przecież w mirrored gra toczy się właśnie do ostatniego naboju...gdyby to wprowadzić również w duelu to przecież duel wyglądałby tak samo jak mirrored ? Z kolei jeśli chodzi o punktacje to jest w przypadku duel identyczna jak w mirrored z tą różnica że w duelu wystarczy wygrać 1 grę i dostaje się maxa a w mirrored trzeba wygrać 2 gry żeby dostać maxa - tu nie ma nad czym debatować :) zasady duela i zwykłej lustrzanki obowiązują w wielu ligach na świecie (nie tylko PG2) i są praktycznie niezmienne...kto nie lubi 1 opcji niech sięgnie po 2..komu 2 nie odpowiada niech gra 1 - proste  ;D

Roberto_tr

Ja nie narzekam przecież :) i gram duele, a mirrored nie lubię grać, bo jak ktoś wcześniej zauważył, scenariusze w których można wygrać obiema stronami należą do mniejszości. I co mi da jedna wygrana skoro w drugim singlu nie mam szans ?

Natomiast z punktacją chodziło mi o system nad którym kiedyś toczyła się debata m.in ze Steelfox'em (punkty nalicza się podobnie jak w grach reprezentacyjnych). No ale wiem, że do tego daleka droga ;)

hubertok

Hmm - ja organizowałem kiedyś ogólnopolski turniej gry w ścieżki chwały (gra planszowa o I wojnie światowej) grany za pomocą cyberboarda.

Jak wiadomo alianci są stroną z większą szansą na zwycięstwo, więc gracze licytowali w punktach zwycięstwa którą stroną chcą grać. Dodatkowo każdy grał tylko single (w terminologii PG2) ale czas do wygranej miał znaczenie, tzn. przy takiej samej punktacji wygrywał gracz który kończył gry automatem WCZESŃIEJ.

Nie wiem na ile to się da tu stosować ale koncepcja z zmiennym prestiżem ma spory sens. Np 300:50 dla Niemców w seelow hights chyba skutecznie uniemozliwi zwycięstwo rosjan :)

Pozdrawiam

darkonza

Cytat: Revolutionary_pilot w Grudzień 09, 2007, 05:47:54 PM
To wszytsko dla tych ktorzy cenia sobie realim. Bo dla szahistow rozgrywajacych miliony gier - dla ktorych panzer to pola i pionki nie bedzie to mialo wiekszego zanczenia.

Pod jaka kategorie podpadasz darkonza tak na marginesie---

dla mnie najważniejsza jest grywalnośc więc wychodzi na "pola i pionki"
z drugiej strony ponieważ z jaką gra wojenną sie nie spotkałem to jednak zawsze tygrys był lepszy od t34 więc realizm sprzetu ma dla mnie duże znaczenie - po prostu nie trzeba sie wszystkiego uczyć od nowa
natomiast jeśli chodzi oto czy w danym miejscu danego dnia powinna sie znajdować 4 czy 6 dywizja to już dla mnie ważne nie jest ponieważ nie znam na tyle historii II WŚ - gdybym znał pewnie by mi to przeszkadzało tak jak przeszkadzałaby (poczatkowo) przewaga t34 nad tygrysem
więc realizm dotyczący sprzetu tak, reszta pełna dowloność - jak dla mnie
jestem przekonany jednak, że w tym temacie kazdy może mić inne zdanie w zalezności od jego wiedzy dotyczącej sprzetu, historii czy określonych nawyków

Janus

#21
przeczytałem to wszystko .
;D
jest faktem iż gra typu duel ma jedną wadę punktacja za 2 wygrane gry gdy wygrywa się tylko jedną.
ja mam taka propozycje ten kto pierwszy wygra dostaje premie punktową np  połowę pkt za wygraną +jeszcze gdy wygra w drugim scenie punkty za wygrana drugiego scena.
-czyli wygrywa szybciej a przegrywa w 2 scenie dostaje pkt za wygranie 1 scena +bonus połowe pkt za wygranie drugiego a
przeciwnik pkt za wygranie 1 scena.
-wygrywa 2 sceny dostaje pkt za wygranie obu scenarjuszy +bonus (2 połowy pkt za wygranie 2 scenarjuszy czyli w sumie punkty za 3 wygrane gry)
przeciwnik ujemne pkty za przegrane gry
-remis liczymy vcheksy zdobyte w obu grach  ten kto ma ich wiecej dostaje bonus pkt w postaci połowy pkt za wygraną lub za wygranie 1 gry.

co to da moim zdaniem
1 - pobniesie atrakcyjność duela oraz poziom gry (innaczej się gra jesili chce sie wygrać i jedną i 2 stroną)
2-obniży zyski pkt w przypadku remisu i uatrakcyjni rywalizacje w tabeli ligowej preferujacej do tej pory gry typu duel
3-będzie to bardziej sprawiedliwe naliczanie pkt
4-idea duela zostanie zachowana czyli lepszy dostaje wiecej .(mozna by zwiększyć bonusy i zamiast połowy pkt przyznawać całość)
bez sensu jest moim zdaniem bawienie sie w naliczanie pkt za takyczne czy tez brylantowe zwycięstwo bo to w przypadku remisu (np obaj gracze wygrywaja na brylantowo lecz jeden robi to szybciej) nie preferuje gracza który zrobił to lepiej.

pozostaje do rozwiązania jeszcze kwestia naliczania pkt za gre
bo zaproponowany system niestety doprowadzić może do tego że gracze lepsi będa szukać graczy słabszych by nabić sobie pkt w tabeli ligowej.
ja rozwiązał bym to w ten sposób by ustalać poziom gry następująco
nowy gra z graczem najsłabszym (poziom 1)wygrywa
gra z graczem o poziom (poziom 2)lepszym przegrywa dostaje poziom gracza słabszego
wygrywa dostaje poziom lepszego
gra dalej z następnym graczem lepszym (poziom 3) przegrywa dostaje poziom 2 wygrywa dostaje poziom 3
i tak dalej a dopiero po ustaleniu poziomu gry zaczyna grać w lidze i liczą mu się pkt.
i naprzykład grając ze słabszym graczem dostajemy pkty za jego poziom
czyli 1 pkt za wygraną z graczem z poziomu 1
2pkt za poziom 2 itd
powoduje to iż grając z silniejszym i wygrywajac dostajemy więcej pkt niż grając ze słabszym
bonus dodatkowy dla gracza słabszego w wypadku wygranej to ze dostanie pkt za wygraną z silniejszym graczem oraz podniesienie poziomu gry -i obnizenie poziomu graczowi silniejszemu po pprzegraniu np 3 gier z graczem słabszym.
czyli gra gracz słabszy poziom 2 z graczem silniejszym poziom 3
wygrywa duela gracz silniejszy dostaje 2 pkty +bonus  1 pkt - 3pkt za przegraną co daje wynik 0pkt (mozna bonus powiększyć by parę pkt doszło jednak lub za przegraną obojetnie z kim ujmować stała  liczbę pkt naprzykład 1pkt)
przeciwnik jesili wygra 2 grę dostaje 3 pkt bo jest słabszy -2 pkt za przegraną daje 1pkt w tabeli.
wygrywa silniejszy obie gry dostaje 4pkt +bonus 2 co daje 6 pkt
wygrywa słabszy obie gry dostaje 6 pkt+bonus 3 pkt  razem 9pkt oraz podnosi mu się automatycznie poziom gry na 3
co nam to daje w miarę sprawiedliwy podział pkt w grze typu duel i nie spowoduje szukania do gry graczy słabszych by nabić sobie pkt w tabeli ligowej.

PROPONUJE BY PRZEGŁOSOWAĆ MOJA PROPOZYCJE NA FORUM.
pozdrawiam GJ.

Depet


Janus

witam ponownie
może faktycznie wprowadzić proponowany prze ze mnie system punktacji jako nowy
czyli połaczenie gry typu mirrored i duel
grający będą mieli wybór większy .

giees

#24
Wg. dziwny problem. Gra sie taki rodzaj rozgrywki na jaki pozwala dany scen. Jezeli komus nie podobaja sie duele to niech gra single na scenach ktore sa zbalansowane. Chyba nie ma problemu ze scenami na ktorych z podobnym prawdopodobienstwem moze wygrac kazda ze stron ?

Cytat: hubertok w Grudzień 10, 2007, 08:09:15 AM
Nie wiem na ile to się da tu stosować ale koncepcja z zmiennym prestiżem ma spory sens. Np 300:50 dla Niemców w seelow hights chyba skutecznie uniemozliwi zwycięstwo rosjan :)

Humm ale jak ustalic prawidlowy prestiz , bo tego nie zrozumialem.
Dla przykladu. Wg Ciebie 300:50 na seelow ma sens , wg mnie 100:100 ma sens.
I jak dochodzimy do porozumienia ?
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Revolutionary_pilot

CytatJezeli komus nie podobaja sie duele to niech gra single na scenach ktore sa zbalansowane

I niech gra na 4 cale zycie?

Depet

Cytat: giees w Grudzień 14, 2007, 08:47:25 PM
Wg. dziwny problem. Gra sie taki rodzaj rozgrywki na jaki pozwala dany scen. Jezeli komus nie podobaja sie duele to niech gra single na scenach ktore sa zbalansowane.

No i mnie właśnie o to chodzi. Bardzo podoba mi się ten punkt widzenia. Po co robić problem tam gdzie go nie ma ? Nie podoba się opcja gry duel to graj mirrored - nie podoba się nic - graj online :). Prostota Panowie, prostota !

hubertok

w sumie to nie ma problemu dueli jak jest mirrored  :)

giees

Cytat: Revolutionary_pilot w Grudzień 15, 2007, 01:58:42 PM
CytatJezeli komus nie podobaja sie duele to niech gra single na scenach ktore sa zbalansowane

I niech gra na 4 cale zycie?
Faktycznie jesli masz dostep do 4 zbalansowanych scenariuszy PG2 , to bedzie to dla Ciebie problem.
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

darkonza

proszę uczestników forum o przykłady scenów "zbalansowanych" a więc takich gdzie obie strony moga wygrać, sam nie znam takich wiele a z checia bym takie obejrzał
chodzi mi jednak o sceny takie w których obie strony mogą wygrać a nie jedną mozna wygrać a drugą zremisować - taki układ jest chyba dość częsty