System rozgrywania gry.

Zaczęty przez Revolutionary_pilot, Marzec 23, 2007, 10:45:24 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Revolutionary_pilot

 No jest kilka takich.. Kwestia kto z kim i na jakich ustawieniach - wiekszosc DA sie dopasowac moim zdaniem. Z doswiadczenia moge wymienic Charkow , Trap them at Demyansk, Bail out Demyansk, a nawet Berlin (przy leciutkim podpicowaniu zasobu niemeickiego) . Wszytsko rozbija sie nie o to na ilu da sie grac, tylko o stworzenei nowego ulepszonego systemu gry, ktory laczyl by w sobie cechy dwuch roznych systemow.
Rozszerzylo by to gre. Teraz wiele osob lapie sie za duel, bo szybciej - bo mozna wykorzystac sprawdzone schematy i przy ich powodzeniu zakonczyc szybko gre, zapominajac o drugiej grze  i blalblabla..(to juz bylo). Odskoczenie na 2,3 tury (dni ofensywy dla patrzacych inaczej niz matryce szachowa :P) przy rutynowcach wyjasnia praktycznie sprawe. 
Punktowanie pojedyncze z mirrored + bonus za wczesniejsze zwyciestwo wyrwany z duela, to moim zdaniem naprawde dobry pomysl, ktory zadowolil by zarowno rutynowcow (bo nie odrzucili by schematow szybkiego zwyciestwa - dawalo by im bonus) jak i tych ludzi, ktorzy graja inaczej. Wybronienie drugiej gry, to nie ma co bardziej wymagajace zadanie niz skupienie sie na szybkim zwyciestwie w jednej.

TAK.. jest w tym systemie (i w dazeniu do niego) cos z propagowania gry obustronnej -mirrored. Nie, ze jest jakis problem z dogadaniem sie na mirrored (ja przynajmniej nie mialem). Patrzymy tu raczej ogolem na lige i dominacje szybkosci nad dokladnoscia. System hybrydoy wzbogacal by przedewszytskim gre mirrored (dodajac bonusa za szybsze zwyciestwo) I lige ogolem, bo stawial by wyzsze wymagania).

Jednak jezeli to wedlug was za duzo pracy.. Spk, To spory projekt i wymaga poswiecenia. Ale w razie ´w´ damy rade funkcjonowac bez tego.

giees

Piszac zbalansowany mialem raczej na mysli taki scen gdzie gra sie bez zadnej manipulacji punktami prestizu a mimo to kazda strona ma podobne szanse na wygranie. Mialem takze na mysli gre singiel , gdzie zasada jest bardzo prosta: jesli atakujacy nie zdobedzie wszystkich vhex'ow to - przegral. Zadnych remisów , zadnego wyscigu , wiesz ile masz czasu na to by zrealizowac swoj plan.
Darknoza: moge podac takich wiele ,ale one sa na standardowy efile (na ktorym grywam , choc musze sie przyznac ze ostatnio po namowie pogralem na rsf :)
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

hubertok

Cytat: darkonza w Grudzień 17, 2007, 12:01:17 PM
chodzi mi jednak o sceny takie w których obie strony mogą wygrać a nie jedną mozna wygrać a drugą zremisować - taki układ jest chyba dość częsty

Zaraz - czy nie przegranie broniącym w singlu to znaczy REMIS? Bo to jakieś dziwne byłoby

darkonza

Revolutionary_pilot dzięki za propozycje.
Giees chętnie posłucham Twoich, nie przeszkadza mi ze to będa SSI, to nawet lepiej bo jak przyjdzie zagrać online to tam tylko singiel i lepiej żeby był zrównoważony - wiem że zaproponujesz "seelow"
Hubertok, no niestety w singlu broniącemu wystarczy do zwycięstwa przetrwać do ostatniej tury.
Ja myśląc o zrównoważonych scenariuszach miałem nadzieje na takie w których obie strony mogą wygrać a nie, że jedna z nich wygrywa utrzymując jakies miasto do ostatniej tury.
Nawet 4 takie sceny to nie byłoby źle biorąc pod uwage że szachiści maja do dyspozycji tylko jeden scen i nie nudzi im się on do końca zycia :)
ja znam chyba tylko jeden taki, który mimo swoich wad spełnia ta zaletę że mozna wygrac obiema stronami - Volokołamsk :)

hubertok

Cytat: darkonza w Grudzień 19, 2007, 01:12:23 PM
, nie przeszkadza mi ze to będa SSI, to nawet lepiej bo jak przyjdzie zagrać online to tam tylko singiel i lepiej żeby był zrównoważony - wiem że zaproponujesz "seelow"
Hubertok, no niestety w singlu broniącemu wystarczy do zwycięstwa przetrwać do ostatniej tury.
Ja myśląc o zrównoważonych scenariuszach miałem nadzieje na takie w których obie strony mogą wygrać a nie, że jedna z nich wygrywa utrzymując jakies miasto do ostatniej tury.

W mysl tej teorii to seelow jest wybitnie niezrównowazony - nie wiem jak tam mozna POKONAĆ rosjan inaczej niż nie dając się zabić do ostatniej tury

Ja mam mentalność broniącego, bardzo lubię zcenariusze w których muszę się bronić. ANi nie uchybia to mojej czci ani godnosci ;). Dlatego za zrównowazony uważam, inaczej niż szanowny oponet, takie scenariusze w którym zarówno atakujący ma szanse zabić obrońcę jak i obrońca nie dać się zabić. Dlatego dla mnie wzorem zrównoważenia jest np. Zitadelle. Niemcy mają szanse pokonać Rosjan ale i Rosjanie mają szanse wlać niemiaszkom, niemniej szansę na zdobyćie niemieckiego brylantowego hexu raczej nie mają zbyt wielkich. No chyba, że w grze duel gdzie wszystko rzyucają na jedną kartę i albo zobedą miasto premiowane alboo przegrają z kretesem po niemieckiej kontrze.

Pozdrawiam

giees

Nie no panowie , zastopujmy. Panzer jest gra w ktorej jasno zostalo okreslone kto w jakiej sytuacji wygrywa. Dla broniacego , zwyciestwem jest obronienie vhex'ow , co chyba jest logiczne. Zbalansowanie scenariuszy ktore wymienie polega na tym ze z podobnym prawdobienstwem atakujacy zdobedzie wszystkie vhexy jak i to ze broniacy je utrzyma.
Wbrew pozorom nie wymienie seelow znam duzo bardziej zbalansowane.
Wez jednak pod uwage  ,ze one robione byly z mysla o orginalnym efilu panzera , a to robi kolosalna wrecz roznice.

UberAles        http://members.aol.com/mm2246220/scenarios/UberAlles_2dT.zip
Stallin              http://members.aol.com/mm2246220/scenarios/Stalin_2a.zip
MissionMetz http://members.aol.com/mm2246220/scenarios/MissionMetz_2PF.zip
Kaos                http://members.aol.com/mm2246220/scenarios/Kaos_2eM.zip
Hellfire            http://members.aol.com/mm2246220/scenarios/hellfire98_2man.zip
Europa            http://members.aol.com/mm2246220/scenarios/Europa_2cT.zip
Leipzig           http://members.aol.com/mm2246220/scenarios/Leipzig_2fT.zip
i wiele innych ktorych tytuly musialbym poszukac.

http://members.aol.com/mm2246220/index.html a tu caly spisik i download. Sceny dla 2 , 3 , 4 graczy.

To sa sceny w ktorych dwoch graczy na tym samym poziomie ma podobne szanse na zwyciestwo bez ingerencji w punkty prestizu. Osobiscie zalecam gre na nocs.exe To specjalny plik panzer2.exe ktory sie podmienia by nie miec leaderow typu Combat Support. W wiekszosci tych scen spotkasz jednostki leader z doswiadczeniem od 400 w gore wiec chyba nie trzeba tlumaczyc czym skutkuje dostanie np takich 2 po jednej ze stron...
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Janus

#36
sens zaproponowanego wprowadzenia nowego typu gry polega na tym by
1-zachować idee duela i mirored i połączyć je w jedno przez wprowadzenie nowego typu punktacji tworząc nowy typ gry.
2- nie chodzi mi o to by zastąpić duela i grę mirored nowym typem gry lecz by do nich dodać kolejny typ gry uzupełniając je
w celu uatrakcyjnienia gry.
zysk jest taki iz w duelu jeszcze nigdy nie dograłem drugiej gry do końca w nowym typie puntacji jest to konieczne.
grajac miroreda jest mało prawdopodobne by wygrać dwa sceny jednocześnie przy takim samym poziomie gry wiec jest dodana premia pkt za wygranie szybsze gry.
ot i cała idea
chasło reklamowe
W RÓŻNORODNOŚCI ATRAKCYJNOŚĆ -JEDEN WOLI BRUNETKI , DRUGI BLĄDYNKI , TRZECI WOLI RUDE.
chodzi o stworzenie większej mozliwości wyboru i tylko tyle.