Test Kampanii: "Jeszcze Polska..."

Zaczęty przez Gustlik, Luty 12, 2008, 11:10:07 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

czata

Nie bardzo rozumiem, czemu Ci przeszkadza, że na heksie typu Rough jest nazwa "Raba"? Tym bardzie, że faktycznie ta rzeka przez ten heks przepływa.

Na tej samej mapie, w okolicach Proszowic, znajdują się dwa teksy typu River o kształcie jeziora. Nazwałem te heksy "Jezioro Proszowickie". Czy mam zmienić nazwę? Jeśli tak, to na jaką? W kampanii "Hubal" w scenariuszu "Poligon" na mapie znajduje się dość duża rzeka. Typ terenu to Ocean. Czy w takim razie nie można dać tej wodzie nazwę "Wisła"? W kampanii "Big Red One" w scenariuszu "Omaha Beach", między oceanem a lądem, znajduje się cieniutki pasek typu "River". Czy nie można tam nadać nazwy oceanu? Jeśli nie ocean, to nazwę której rzeki proponujesz?
Przykłady można mnożyć. 
Typ heksu ma wpływ jedynie na ograniczenia (bądź nie) ruchu i, czasami, na zaopatrzenie. A przecież bardzo często się zdarza, że na jednym heksie znajdują się elementy różnorodnego krajobrazu. Czemu akurat takim polom nie nadawać nazw własnych? Przecież nie wpływa to na grywalność!

Cytat: Gustlik w Kwiecień 01, 2009, 11:43:29 PM
Tak, to rzeczywiście był mój błąd, trzeba jeszcze raz wykonać "Import names to map" w LG Suite i zaimportować nazwy z pliku "Map700.txt".

Przed zaimportowaniem pliku należy "wyczyścić" mapę ze starych nazw. W przeciwnym razie, zostaną te nazwy, które nie zostały nadpisane.

Pozdrawiam, Czata

PS. Staram się usuwać z nazw słowo "Rzeka".

majerek

Cytat: czata w Kwiecień 02, 2009, 04:44:50 PM
Nie bardzo rozumiem, czemu Ci przeszkadza, że na heksie typu Rough jest nazwa "Raba"? Tym bardzie, że faktycznie ta rzeka przez ten heks przepływa.
Nie rozumiem po co komplikować grę, jeśli umieszczasz tam nazwę rzeka i typ terenu ROUGH, to gdzie ta rzeka? Jak to przepływa skoro jej tam nie ma (poza tym że jest na obrazku).

Cytat: czata w Kwiecień 02, 2009, 04:44:50 PM
Na tej samej mapie, w okolicach Proszowic, znajdują się dwa teksy typu River o kształcie jeziora. Nazwałem te heksy "Jezioro Proszowickie". Czy mam zmienić nazwę? Jeśli tak, to na jaką?
Gra chyba nie posiada typu terenu LAKE - więc rzeka jest temu najbliższa.

Cytat: czata w Kwiecień 02, 2009, 04:44:50 PM
Typ heksu ma wpływ jedynie na ograniczenia (bądź nie) ruchu i, czasami, na zaopatrzenie. A przecież bardzo często się zdarza, że na jednym heksie znajdują się elementy różnorodnego krajobrazu. Czemu akurat takim polom nie nadawać nazw własnych? Przecież nie wpływa to na grywalność!
Moim zdaniem to znacząco wpływa na rozgrywkę szczególnie jak ktoś pierwszy raz by w to grał.

Nie bo nie :)

czata

Cytat: majerek w Kwiecień 02, 2009, 07:56:04 PM
Nie rozumiem po co komplikować grę, jeśli umieszczasz tam nazwę rzeka i typ terenu ROUGH, to gdzie ta rzeka? Jak to przepływa skoro jej tam nie ma (poza tym że jest na obrazku).

Skoro rzeka jest na obrazku, to znaczy, że przez niego przepływa. Rzeka może mieć swoją nazwę, a wraz z nią, nazwę będzie miał cały obrazek. Nie rozumiem, w czym to komplikuje grę? Tym bardzie, że tu już Ci to nie przeszkadza:
Cytat: majerek w Kwiecień 02, 2009, 07:56:04 PM
Gra chyba nie posiada typu terenu LAKE - więc rzeka jest temu najbliższa.
A przecież nazwa jeziora jest na terenie typu RIVER! A to nie jedyny przypadek, gdzie nazwa nie jest adekwatna do typu terenu.

Cytat: majerek w Kwiecień 02, 2009, 07:56:04 PM
Moim zdaniem to znacząco wpływa na rozgrywkę szczególnie jak ktoś pierwszy raz by w to grał.

To, jeśli zamiast nazwy "rzeka Raba" (a przypominam, że ja polikwidowałem w nazwach słowo rzeka), dam nazwę "teren Raba", to już będzie w porządku? Sposób rozgrywki się poprawi?

Pozdrawiam, Czata

Greg

Czołem

Kolejne zmiany zakończone do scenariusza Litwa włącznie.
Na pewno będzie trudniej tylko o ile ???
Oto część dokonanych zmian:
1. zmniejszony prestiż za tury teraz w większości scenariuszy za każdą turę jest   po 10.
2. w każdym scenariuszu zmniejszony prestiż za BV o  średnio 15 %
3. w scenariuszach, w których pisaliście że skończyliście nadzwyczaj szybko, zmniejszony jest  o jedną kolejkę  ilość tur do osiągnięcia BV. Np. Gorlice niektórzy robili w 10 tur teraz na BV jest ustawione 14 a było 15.
4. w scenariuszu ?Pomorze? dodane są  dwa okręty dla strony niemieckiej
5. z pozostałych jednostek -  dodane są w większości przypadków zgodnie z waszymi sugestiami, głównie Flak, Plot i zasieki + miny (może być ciężko).
6. zdjętych jest sporo jednostek Aux?owych bo w niektórych scenariuszach było za tłoczno
7. z myślą o dalszych poprawkach w niektórych scenariuszach zostanie zwiększona możliwość desantu lotniczego do 4 samolotów, zwłaszcza że strona Polska rozwija się bogato w tym kierunku. Wszystko będzie opisane w brefingach,pierwszy scenariusz zwiekszony do 4 jednostek desantu to eksperymentalnie Riga.
8. w scenariuszu Pomorze pojawiają się trzy jednostki Czeskie w związku z zapisem w brefingu kończącym scenariusz Ciechanów, interesuje mnie wasze zdanie na ten temat.
9. lotnictwo niemieckie wymienione (nie wszystkie ale spora część)
10 może coś pominąłem  ale w razie czego mam archiwum z poprzednią wersją zawsze mogę podejrzeć.

Czego nie zmieniłem a było w waszych propozycjach:
1.   Ilości flag oraz nie zdejmowałem za nie prestiżu
2.   Nie zabrałem możliwości desantu a wręcz przeciwnie
3.   Pozostawiłem możliwość zakupu uzbrojenia sojuszników

PS.
Teraz czekam z dalszymi poprawkami aż Czata  pododaje nazwy (w scenariuszu Kraków pojawia się Polska taczanka możesz ją nazwać).
Możesz przeliczyć prestiż po nowych poprawkach ? tak w ogóle napisz jak to liczysz ??
Dzisiaj wszystkim wysyłam całość.


Zsamot

Greg- do którego scenu zrobiliście poprawki? Bo rozumiem, że teraz by trzeba by to zagrać znów od pierwszego?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

już zacząłem testować:
1. nazwy jednostek super: ale :) 7 Aufk. Abt. to nie powinni być rowerzyści?
2. co to za nazwa Snow? są takie dwie jednostki polskie, m in. Żywiec
3. wywalić Ju- 52, zastapić, nawet 4/10, ale He-111.
Gra się super, zakupiłem tylko działo 155 mm, mogłem wejść tak 5-7 tur wcześniej, ale... doświadczenie, efekt- liderzy na P-11c, 7TP, Obrona narodowa, działo 75mm, nie liczę belek;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

majerek

Cytat: czata w Kwiecień 02, 2009, 08:25:09 PM
Skoro rzeka jest na obrazku, to znaczy, że przez niego przepływa. Rzeka może mieć swoją nazwę, a wraz z nią, nazwę będzie miał cały obrazek. Nie rozumiem, w czym to komplikuje grę?
W tym że teren w tej grze odgrywa ważną rolę (punkty ruchu, obrona) nie chcesz chyba powiedzieć że to bez znaczenia czy zaatakujesz czołg piechotą w lesie, wodzie lub rough czy na terenie czystym. Poza tym przeprawić się przez teren rzeka jest trudniej.
Tak rzeka jest na obrazku ale jeśli dasz tam inny typ terenu niż rzeka to gra nie uwzględnia w żaden sposób tej rzeki.

Cytat: czata w Kwiecień 02, 2009, 08:25:09 PM
A przecież nazwa jeziora jest na terenie typu RIVER! A to nie jedyny przypadek, gdzie nazwa nie jest adekwatna do typu terenu.
Wymień inne pokrewne temu przypadkowi (nazwa rzeka - typ terenu rough). Bo twoje przykłady odnoszą się wyłącznie do zamiany jednego typu "wody" na inny a i tak nie do końca takie jak ten. Tam jest jednoznacznie określone jaki to typ terenu (river ocean) a tu jest wprowadzenie gracza w błąd (jest napisane river faktycznie jest rough).
Uważam nawet że bardzo fajnie że temu heksowi nadałeś nazwę jeziora. Natomiast plaża omach na którą się powoływałeś to zupełnie inny przypadek, jak mniemam chodziło o to żeby oddziały nie lądowały na terenie clear tylko w wodzie a nie da się chyba tego inaczej ustawić jak wrzucić inny typ terenu pomiędzy ocean a ląd (stąd rzeka bo barki nie mogą się po niej poruszać)

Cytat: czata w Kwiecień 02, 2009, 08:25:09 PM
To, jeśli zamiast nazwy "rzeka Raba" (a przypominam, że ja polikwidowałem w nazwach słowo rzeka), dam nazwę "teren Raba", to już będzie w porządku? Sposób rozgrywki się poprawi?
No nie, jaki "teren" (clear, rough, forest, czy może mountain)? Gra powinna być przejrzysta (jak dla mnie) jest napisane rzeka to typ terenu rzeka jest napisane jezioro to typ terenu rzeka (bo nie ma jeziora a to woda i to woda)

PS Jeśli uważacie że się czepiam i nie ma o co kruszyć kopii to czekam na znak-sygnał  ;)
Pozdrawiam
Nie bo nie :)

czata

Cytat: zsamot w Kwiecień 03, 2009, 03:53:49 AM
co to za nazwa Snow? są takie dwie jednostki polskie, m in. Żywiec

W grze dowodzimy wzmocnionym 2 Pułkiem Piechoty KOP wchodzącym w skład 1 Brygady Górskiej. Dla rozwiania wątpliwości:
http://pl.wikipedia.org/wiki/1_Brygada_Górska

Majerek!
Nazwy wstawiałem na podstawie tego, co było na heksie narysowane. Nie zwracałem uwagi na to, jakiego jest typu.
Zanim się poddam, rzucę jeszcze jeden przykład.
W scenariuszu Modlin jest kilka heksów typu PORT. Jakie nazwy nadasz tym polom:
1. Port Modlin (bo przecież taki jest typ), czy
2. Linia kolejowa Warszawa - Gdańsk (bo, mimo wszystko, narysowane są tam tory)?
Proszę o uzasadnienie odpowiedzi.

Do wszystkich testerów!
W plikach od Grega są też próbki mojej działalności (od Żywca do Modlina). Nie jest to jeszcze efekt końcowy, bo cały czas jeszcze ulepszam. Ale chciałbym usłyszeć waszą opinię, czy takie nazewnictwo na planszach przeszkadza wam w grze?
Jeśli większość powie, że tak, to nie będę już się trudził nazywaniem rzek, jezior, lasów, gór, błot, itp. Będę robił jedynie nazwy jednostek.
Chciałbym też, żebyście mi napisali, czy wyrażacie zgodę na umieszczanie nazw waszych nicków w kampanii.

Pozdrawiam, Czata

majerek

#278
Jestem za nazwą linia kolejowa a to z uwagi na to że zapewne takie jest przeznaczenie tego heksa (żeby mógł poruszać się po nim pociąg - choć pewności nie mam) Tak samo jest zrobiona i nadane nazwy w kampanii Toliy`ego Estonian Campaign gdzie używa się "pociągów" (a konkretniej wagonów) heksy są nazwane np. Talin-Ryga railroad.

Cytat: czata w Kwiecień 03, 2009, 11:15:18 AM
Jeśli większość powie, że tak, to nie będę już się trudził nazywaniem rzek, jezior, lasów, gór, błot, itp. Będę robił jedynie nazwy jednostek.
Chyba się nie zrozumieliśmy. Jestem jak najbardziej za nazywaniem heksów (fajnie że heks leśny nazywa się np. puszcza kampinoska, czy wspomniane przez ciebie "Jezioro Proszowickie") (i naprawdę doceniam twoją pracę), natomiast jestem przeciw nazywania rzeką terenu innego niż woda (clear, forest, rough ....).
I również chętnie przeczytam opinie innych forumowiczów.

Cytat: czata w Kwiecień 03, 2009, 11:15:18 AM
Chciałbym też, żebyście mi napisali, czy wyrażacie zgodę na umieszczanie nazw waszych nicków w kampanii.
Ja tak ale teraz moim nickiem to pewnie nazwiesz bunkier niemiecki, sowiecki (lub żaden)  ;)


PS Ja dalej nie rozumiem co oznacza nazwa Snow jeśli można.
Nie bo nie :)

czata

Cytat: zsamot w Kwiecień 03, 2009, 03:53:49 AM
nazwy jednostek super: ale :) 7 Aufk. Abt. to nie powinni być rowerzyści?

To forpoczta 4 Dywizji Pancernej.

Cytat: majerek w Kwiecień 03, 2009, 12:05:18 PM
Ja tak ale teraz moim nickiem to pewnie nazwiesz bunkier niemiecki, sowiecki (lub żaden)  ;)

W obu Warszawach jest użyty Twój nick jako nazwa polskiego fortu.

Cytat: majerek w Kwiecień 03, 2009, 12:05:18 PM
Ja dalej nie rozumiem co oznacza nazwa Snow jeśli można

Snów.
To nazwa własna batalionów KOP z 1. Pułku. Wywodzi się od miejscowości, w której powstała.

Pozdrawiam , Czata

majerek

No tak brak polskich czcionek a mnie angielski mózg przejadł i zastanawiałem się o co ci chodzi z tym śniegiem  ;D
Nie bo nie :)

Greg

Cytat: czata w Kwiecień 03, 2009, 11:15:18 AM
Do wszystkich testerów!
W plikach od Grega są też próbki mojej działalności (od Żywca do Modlina). Nie jest to jeszcze efekt końcowy, bo cały czas jeszcze ulepszam. Ale chciałbym usłyszeć waszą opinię, czy takie nazewnictwo na planszach przeszkadza wam w grze?
Jeśli większość powie, że tak, to nie będę już się trudził nazywaniem rzek, jezior, lasów, gór, błot, itp. Będę robił jedynie nazwy jednostek.
Chciałbym też, żebyście mi napisali, czy wyrażacie zgodę na umieszczanie nazw waszych nicków w kampanii.
Ja jestem za pełnym nazewnictwem (teren i wojsko)
Wyrażam zgodę na pełne przetwarzanie mojego nicka :)
Właśnie Czata - jeszcze trzeba wprowadzić nazwę dla kolarzy  w pierwszym scenie. Dodałem  ich  bo wiem że nikt sam ich nie kupi a jestem za tym, żeby w  kampaniach  wykorzystywać  całą gamę uzbrojenia.

majerek

Cytat: majerek w Kwiecień 03, 2009, 12:05:18 PM
Chyba się nie zrozumieliśmy. Jestem jak najbardziej za nazywaniem heksów (fajnie że heks leśny nazywa się np. puszcza kampinoska, czy wspomniane przez ciebie "Jezioro Proszowickie") (i naprawdę doceniam twoją pracę), natomiast jestem przeciw nazywania rzeką terenu innego niż woda (clear, forest, rough ....). 
Ja bym chciał żeby koledzy się odnieśli do tego, gdyż też jestem za pełnym nazewnictwem ale zgodnie z typem terenu (pomijam specyficzne wyjątki typu port jest linią kolejową, rzeka jeziorem itp.)
Mam nadzieję że zostałem zrozumiany
Nie bo nie :)

Gustlik

CytatJa bym chciał żeby koledzy się odnieśli do tego, gdyż też jestem za pełnym nazewnictwem ale zgodnie z typem terenu (pomijam specyficzne wyjątki typu port jest linią kolejową, rzeka jeziorem itp.)
Mam nadzieję że zostałem zrozumiany

Wiem coś na ten temat, bo to jest podstawowy problem przy rysowaniu mapy....

Skoro heks ma od 1 do 2 kilometrów (powiedzmy, że 1,5), to na takim terenie, w naturze, często jest i rzeka i las i jakieś wzgórze, ale niestety - typ terenu w grze - dla jednego heksa - może być tylko jeden, choć narysować na nim da się i las i rzekę.

Mam podobny problem kiedy droga biegnie wzdłuż rzeki - jak to oddać na mapie?

Często dzieje się i tak, że po narysowaniu mapy i nałożeniu na nią siatki heksów, okazało się, że las (albo woda) kończy się w połowie heksa, a druga połowa to trawka. I co teraz - ma być bardziej "forest", czy bardziej "clear"? A zdecydować na coś się trzeba....

Tak że gorąco polecam niekoniecznie sugerować się tym co widać, a patrzeć przede wszystkim na typ heksa przy nazywaniu (grania również to dotyczy). W sytuacjach wątpliwych lepiej nie nazywać - nic się nie stanie, jeśli brzegowe heksy jakiegoś lasu nie będą nazwane.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

i cała korespondencja między czatą a majerkiem nie miała sensu  >:D bo problem dotyczy obrazka mapy, sam zetknąłem się z tym problemem w BRO, kiedy na rogu heksa była rzeka, a typ był clear - dlatego nie zawsze się da skorelować nazwy z typem, ale to nie oznacza, że mamy zrezygnować z nazw. może się zdarzyć tak, że przy krętej rzece, część heksów mimo, że ma nazwę rzeka xyz, będzie mieć typ clear - żeby tego uniknąć musielibyśmy rysować "kwadratową" rzekę, która wypełnia cały heks, albo kwadratowy las :)

jestem za pełnym nazewnictwem a i nick nie jest zastrzeżony, chociaż pewnie dziwnie taka jednostka wygląda i "obcy", którzy będą w to grać będą mieć zgryza :)

teraz mam dylemata, czy zaczynać od nowa, czy ciągnąć dalej (jestem na Litwie), ale z poprawkami któe dostałęm dzisiaj od Grega