Gustlik e-file - nowy e-file klanowy ?

Zaczęty przez Gustlik, Czerwiec 22, 2007, 01:51:17 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Czy chcesz aby Gustlik e-file stał się e-filem klanowym w Generals Guild ?

Tak
18 (75%)
Nie
6 (25%)

Głosów w sumie: 13

Głosowanie skończone: Lipiec 23, 2007, 03:46:26 PM

Gustlik

Kwestia "używalności", to jest jeszcze inna sprawa, bo tu wchodzą w grę także i takie czynniki jak cena, mobilnośc, zapas amunicji...

Jeśli chodzi o wyłączenie suport fire, to czasem też bywa to zaletą, bo nierzadko jest tak, że tura przeciwnika wymusi zużycie całej amunicji i w momencie kiedy zamierzam zadac mój genialnie obmyślony cios, okazuje się, że z ciosu kupa, bo nie mam wsparcia. Uzupełniam, tracę kolejkę, potem komputer zaczyna swoje harce i... znów to samo.

Natomiast raczej chodzi o oddanie nieco większego realizmu.

Więc powtarzam pytanie - czy zablokowac support fire także w zależności od zasięgu i jakiego?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Przed wymuszonym zużyciem amunicji można bronić się w ten sposób, żeby przed ruchem komputera zapakować własną artylerię do pojazdu.

Ja bym pozostawił dotychczasowy podział. Opieram się tu głównie na podziale na artylerię organiczną i przydzieloną. Artyleria o kalibrze mniejszym niż 155 mm była przeważnie artylerią organiczną, więc posiadała duże możliwości support fire. W ostateczności, niech będzie kaliber 120 mm jako granica.

Zastanawiam się raczej nad dołożeniem literki S niszczycielom, a przeniesienie F z niszczycieli na krążowniki.

Pozdrawiam, Czata

Zsamot

Cytat: czata w Kwiecień 30, 2009, 03:55:57 PM
Przed wymuszonym zużyciem amunicji można bronić się w ten sposób, żeby przed ruchem komputera zapakować własną artylerię do pojazdu.Ja bym pozostawił dotychczasowy podział. Opieram się tu głównie na podziale na artylerię organiczną i przydzieloną. Artyleria o kalibrze mniejszym niż 155 mm była przeważnie artylerią organiczną, więc posiadała duże możliwości support fire. W ostateczności, niech będzie kaliber 120 mm jako granica.Pozdrawiam, Czata
Też tak czynię, jak chcę zaoszczędzic amunicję, ale szkoda, że wtedy jest o wiele podatniejsza na ataki, poza tym nie mozna tego zrobic z samobieżną... A odjechać, to unikam wsparcia w następnej turze...
120/ 155mm? A ciężkie moździerze? Należy pamiętać, że to radykalna decyzja i trzeba przejrzeć każdy scenariusz, by zamienić, pewnie, by zachować ekwiwalent "mocy" 1 na 2 słabsze działa...ew. działo/ moździerz?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Cytat: czata w Kwiecień 30, 2009, 03:55:57 PM
Zastanawiam się raczej nad dołożeniem literki S niszczycielom, a przeniesienie F z niszczycieli na krążowniki.
Pozdrawiam, Czata
A ja prędzej bym dodał krążownikom s, ew. czasami f.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Greg

Te 120 mm było by optymalne.
Jeżeli chodzi o zasięg to do 5 heksów włącznie - można pozostawić.
Podniesie to atrakcyjność mniejszych kalibrów i starszych dział, często jest tak, że gracze omijają je z daleka :)

Gustlik

CytatZastanawiam się raczej nad dołożeniem literki S niszczycielom, a przeniesienie F z niszczycieli na krążowniki.

Wymiatałyby wtedy samoloty z 6-7 heksów. Trochę bez sensu, nawet jeśli przyjmiemy, że amerykańskie działa okrętowe 155mm i 203mm mogły strzela w powietrze. Chyba jednak zaburzyłoby to równowagę gry. Co do niszczycieli to rozważałem też [R].

Jeśli chodzi o tę artylerię, to wiecie - jest 155mm i 155mm :)

Czym innym jest 155mm "Long Tom", a czym innym 155mm M1, albo haubica.

Chciałem przyjąc taką formułę - uwaga:

"Wsparcia nie dają działa o kalibrze powyżej 155mm, oraz 155, o ile przekraczają zasięg...."

Oczywiście są działa 120 i 105mm, które walą na 20km czyli 6-7heksów i to też należałoby rozważyc analizując doktrynę użycia konkretnych modeli, no ale to jest melodia przyszłości.

CytatNależy pamiętać, że to radykalna decyzja i trzeba przejrzeć każdy scenariusz

Liczyłem to - owszem - zmiana jest radykalna, ale nie dotyczy aż tak wielu scenariuszy. Raptem chodzi mi jedną armatę na kraj - a ponieważ dotyczyłaby każdej ze stron, więc w sumie powinno wyjśc na to samo. Oczywiście, w niektórych, konkretnych scenariuszach granie "na pamięc" byłby niewskazane. No ale to chyba lepiej.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#456
Nieprecyzyjnie się wyraziłem w kwestii tych krążowników, po prostu mi chodziło o okręty przeciwlotnicze...
A co do założeń, które podałeś Gustlik, to wydają się sensowne. Ja jestem za. Tylko mówię- wzmocnić artylerie przeciwnika, asekurować ją najlepiej drugą jednostką.
Lepiej ubezpieczyć podejścia...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Cytatpo prostu mi chodziło o okręty przeciwlotnicze...

A to takich akurat, to kilka jest... Jeszcze nie wszystkie, ale są.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Gra rozróżnia 8 klas jednostek wodnych. Efile wykorzystują 6. Jakie są cechy charakterystyczne dla poszczególnych klas?
Może "Light Cruiser" posiada wsparcie przeciwlotnicze?

Cytat: Gustlik w Kwiecień 29, 2009, 02:11:15 PM
Tylko "Close Defence", albo "RDM" na szczęście. Różnie pokazuje też zasięgi artylerii, ale w tym przypadku tylko dodaje 1 heks, jeśli działo ma lidera. Problem w tym, że nie w każdym widoku.

To może i różnice we współczynnikach obronnych są spowodowane posiadaniem lidera?

Cytat: zsamot w Kwiecień 30, 2009, 04:52:25 PM
Też tak czynię, jak chcę zaoszczędzic amunicję, ale szkoda, że wtedy jest o wiele podatniejsza na ataki,

Ale czasami jest to jedyny sposób na uratowanie ciężkiej artylerii ciągnionej, gdyż po bezpośrednim ataku jednostka w pojeździe ma możliwość wycofania się.

Cytat: zsamot w Kwiecień 30, 2009, 04:55:12 PM
A ja prędzej bym dodał krążownikom s.

Dodanie literki S niszczycielom, a nie krążownikom, byłoby analogią do artylerii lądowej. Krążowniki (w większości) mają już za duży kaliber. Poza tym, zadania niszczycieli bardziej dotyczyły działań wsparcia bezpośredniego, czy to we wsparciu walki na lądzie, czy też w osłonie konwojów.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

CytatGra rozróżnia 8 klas jednostek wodnych. Efile wykorzystują 6. Jakie są cechy charakterystyczne dla poszczególnych klas? Może "Light Cruiser" posiada wsparcie przeciwlotnicze?

Bo "Light Cruiser", de facto, wyświetla się potem w grze razem z 'Cruiser", a "Battle Cruiser" razem z 'Battleship" - podobnie jak Flak wyświetla się razem z AD, a LBomber razem z TBomber, tyle, że nie można upgradeowac jednych do drugich.

Dlatego wsadziłem wszystkie krążowniki do jednej klasy i pancerniki z krążownikami liniowymi też do jednej, żeby można upgradeowac. Natomiast, czy są jakieś cechy szczególne klas "Light Cruiser" i " Battle Cruiser" - nie wiem, choc wątpię, żeby były, bo ktoś już by to wykorzystał. Skoro przez 10 lat nikt na to się nie zdecydował, to raczej nie ma.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Cytat: czata w Maj 01, 2009, 10:35:03 AM
Cytat: Gustlik w Kwiecień 29, 2009, 02:11:15 PM
Tylko "Close Defence", albo "RDM" na szczęście. Różnie pokazuje też zasięgi artylerii, ale w tym przypadku tylko dodaje 1 heks, jeśli działo ma lidera. Problem w tym, że nie w każdym widoku.

To może i różnice we współczynnikach obronnych są spowodowane posiadaniem lidera?

Jednak nie zależy to od posiadania lidera.

Cytat: Gustlik w Maj 01, 2009, 01:15:26 PM
Natomiast, czy są jakieś cechy szczególne klas "Light Cruiser" i " Battle Cruiser" - nie wiem, choc wątpię, żeby były, bo ktoś już by to wykorzystał. Skoro przez 10 lat nikt na to się nie zdecydował, to raczej nie ma.

Waffenkammer, LG Equipment i Pacific Theater Equipment File wykorzystują podział na szczegółowe klasy krążowników.

Pokusiłem się o zrobienie zestawienia cech charakterystycznych poszczególnych klas. Nie ma tego za wiele:
2. tank - overrun;
3. recon - recon skill;
8. artillery - support fire;
9. air defense - CAN Air Atk;
10. fighter -skilled interceptor;
16. battleship - zajmuje 7 pól;
17. carrier - air transptable.
Ktoś spróbuje uzupełnić?

Pozdrawiam, Czata




Zsamot

Onegdaj, na scenariuszach SSI pionierzy wysadzali mosty;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatPokusiłem się o zrobienie zestawienia cech charakterystycznych poszczególnych klas. Nie ma tego za wiele:
2. tank - overrun;
3. recon - recon skill;
8. artillery - support fire;
9. air defense - CAN Air Atk;
10. fighter -skilled interceptor;
16. battleship - zajmuje 7 pól;
17. carrier - air transptable.
Ktoś spróbuje uzupełnić?

Infantry - podwyższona skutecznośc w trudnym terenie (za dużo wariacji, żeby opisac w skrócie)
Anti tank - "Kara inicjatywy" za strzelanie z marszu
Flak - GD z automatycznym AD
Tactical Bomber - "Long Time Suppresion" (tłumienie na całą turę), atakuje okr. podw.
Level Bomber - Wysokie, ale krótkotrwałe tłumienie + utrata amunicji i paliwa u atakowanego.
Submarine - Może uniknąc (uciec) ataku

Co do klasy "fighter", to on normalnie jest "interceptor", a "Skilled interceptor" (osłania więcej niż raz), to dopiero może dostac z liderem.

Zreszta w tej chwili te cechy maja już mniejsze znaczenie, skoro sporo z nich można dodac innym klasom przy pomocy LG Suite.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Cytat: Gustlik w Maj 07, 2009, 06:34:21 PM
Flak - GD z automatycznym AD
Level Bomber - Wysokie, ale krótkotrwałe tłumienie + utrata amunicji i paliwa u atakowanego.

Te cechy Flak i Level Bomber nie są cechami pierwotnymi. Uzyskuje się je poprzez odpowiednie używanie LG Suite. Pierwotnie Flak posiada cechy AT, a Level Bomber - TB.

Można dodać, że cechą niszczycieli jest możliwość atakowania okrętów podwodnych.

Zwracam uwagę, że cechy artylerii ppanc i pancerników są cechami, w pewnym sensie, negatywnymi.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

Cytat
Te cechy Flak i Level Bomber nie są cechami pierwotnymi. Uzyskuje się je poprzez odpowiednie używanie LG Suite. Pierwotnie Flak posiada cechy AT, a Level Bomber - TB.

Niestety - mylisz się. Cechy Level Bombera otrzymuje jednostka lotnicza "z definicji", po umieszczeniu jej w tej klasie. Nie trzeba żadnej ingerencji edytorem. Jedyna zasługa LG Suite to taka, że odblokowuje tę klasę do używania.

Natomiast Flak wymaga ustawienia "Can Air Attack", żeby mógł aktywnie atakowac lotnictwo - bez tego, bedzie tylko bronił z 1 heksa (automatycznie). W odróżnieniu od AT nie ma karnej utraty inicjatywy, więc jednostki z tej klasy nie powinny byc zbyt silne w HA. Generalnie Flak lepiej nadaje się do małych jednostek.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/