Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.

Zaczęty przez Mario, Marzec 16, 2014, 11:39:26 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mario

No nie wiem, ja optowałem raczej za zwiększeniem możliwości OP ;D.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Mario w Marzec 21, 2014, 06:06:45 PM
No nie wiem, ja optowałem raczej za zwiększeniem możliwości OP ;D.
Pamiętaj ze zwiększenie możliwości OP działała w obie strony, AI sobie nie radzi bo OP wymagają odpowiedniej taktyki użycia, w reku gracza OP są wystarczająco potężne (szczególnie z osłoną myśliwska), jeśli je wzmocnimy AI będzie troszkę skuteczniejsze, natomiast gracz dostanie prawdziwego potwora który rozwali cały balans.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Cytat: Waldzios w Marzec 21, 2014, 06:29:45 PM
Cytat: Mario w Marzec 21, 2014, 06:06:45 PM
No nie wiem, ja optowałem raczej za zwiększeniem możliwości OP ;D.
Pamiętaj ze zwiększenie możliwości OP działała w obie strony, AI sobie nie radzi bo OP wymagają odpowiedniej taktyki użycia, w reku gracza OP są wystarczająco potężne (szczególnie z osłoną myśliwska), jeśli je wzmocnimy AI będzie troszkę skuteczniejsze, natomiast gracz dostanie prawdziwego potwora który rozwali cały balans.

Co do AI masz rację -będzie wzmocnione (czy trochę to trudno powiedzieć bez testów), co do używania OP przez gracza:
-używanie z flotą nawodną-trudne za duże różnice w prędkościach,
-samodzielnie/w duetach-(do czego powinny głównie służyć) trudne ze względu na bardzo duże możliwości zniszczenia  przez niszczyciele i lotnictwo przed których atakami nie można uciec (mała prędkość, brak możliwości ukrycia się) to skazanie OP na zniszczenie,
-jedynie trzeci sposób-użycie z osłoną myśliwca daje spore możliwość (choć atak  1-2 niszczycielami i tak jest sporym zagrożeniem)
Tak jak już pisałem wcześniej -jestem zwolennikiem zmniejszenia możliwość wykrycia OP bez zwiększania innych jego parametrów (tylko nie wiem czy jest taka możliwość).
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Rudel

#63
Dobrym rozwiązaniem było by np  dla samolotów utrudnione wykrywanie podobnie jak ma to  miejsce do ukrycia jednostki w lesie, osobnym problemem zaś wykrywanie ich przez niszczyciele ( jakie zasady i jaka odległość wykrycia?). Ale to chyba do Luisa pytanie.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

#64
Cytat: Mario w Marzec 21, 2014, 07:14:58 PM
Co do AI masz rację -będzie wzmocnione (czy trochę to trudno powiedzieć bez testów), co do używania OP przez gracza:
-używanie z flotą nawodną-trudne za duże różnice w prędkościach,
-samodzielnie/w duetach-(do czego powinny głównie służyć) trudne ze względu na bardzo duże możliwości zniszczenia  przez niszczyciele i lotnictwo przed których atakami nie można uciec (mała prędkość, brak możliwości ukrycia się) to skazanie OP na zniszczenie,
-jedynie trzeci sposób-użycie z osłoną myśliwca daje spore możliwość (choć atak  1-2 niszczycielami i tak jest sporym zagrożeniem)
No ale tak właśnie powinno być. Ryzyko zniszczenia jest duże, ale w zamian za to po ominięciu eskorty OP urządza flocie prawdziwą rzeż. Tak trzeba go eskortować, trzeba non stop obserwować zasięg widzenie przeciwnika, trzeba zestrzelić bombowce, trzeba zatopić niszczyciele, etc ale efekt końcowy jest tego wart. Gdy gracz ma silniejsza flotę OP to strata pp, ale gdy przeciwnik ma przewagę w okrętach OP stają się bezcenne. Spróbuj zagrać w trudniejsza kampanie (np. W17) i zatopić 5-belkowy pancernik "Iowa" (AA:17) bez udziału okrętu podwodnego.
Co do prędkości, to przy wyrównanych siłach flot OP jest zwykle najszybszy, pozostałe okręty muszą poruszać się drobnymi kroczkami by nie wejść w zasięg ognia pancernika.
Co do wykrycia, to przeciętny OP w efilu ma 4 punkty ruchy i zasięg strzału 2, to razem daje 6 hexów, czyli więcej niż zasięg wzroku jakiegokolwiek okrętu i większości samolotów.

Tak to wygląda zwykle u mnie:
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

#65
Mam pewien pomysł, skoro powstają nowe mapy morskie, może warto by zmienić nieco zasady ruchu lekkich i ciężkich okrętów.
W klasycznych mapach w zasadzie brakuje podziału na wody przybrzeżne i otwarte morze/ocean, a w efiliu praktycznie nie wykorzystany jest tryb ruchu Coastal.
Być może na nowych mapach warto by część wód przybrzeżnych oznaczyć jako IMPASSABLE RIVER, tak by ciężkie okręty musiały zachować dystans, a lekkim okrętom (niszczyciele, lekkie krążowniki) i transportowcom zmienić typ ruchu na Coastal i pozwolić podpływać do brzegu?
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Dla map jest to do wprowadzenia od ręki. Ale faktycznie brakuje rozróżnienia morza/oceanu na strefy Deep Water/Green Water
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Mario

Bardzo ciekawy pomysł :).
A ile hexów od lądu uważasz, że powinien taki ruch obowiązywać (pewnie zależnie od mapy?).
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Rudel

Myślę, że to zależeć powinno od mapy. Czasem są miejsca gdzie nawet największe okręty podchodziły pod brzeg. 1-2 heksy załatwią sprawę i jeszcze kwestia zatok czasem cieśnin. To uatrakcyjni działania na morzach.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Dodatkowym bonusem była by możliwość kontroli wystawiania ciężkich okrętów, przykładowy deploy hex na wodach przybrzeżnych pozwalał by na wystawienie wyłacznie niszczyciela lub desantu, dało by to kilka ciekawych możliwości taktycznych (niewielkie bitwy morskie bez udziału ciężkich okrętów).
Ewentualnie, gdyby dodać typ ruchu 'Coastal' okrętom podwodnym (tu oczywiście trzeba przemyśleć mozliwe efekty uboczne), można by tworzyć wysunięte deploy hexy, w których gracz nie byłby w stanie wystawić pancernika lub lotniskowca.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

To też ciekawe rozwiązanie- o jakich efektach ubocznych myślisz??
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Rudel

To dobry pomysł ale np na OP mogły by płytkie wody mieć i inny wpływ> tam gdzie wpłynie pancernik nie zawsze może operować OP. Mała głębokość akwenu skutkuje łatwiejszym wykryciem OP. I proponuję wrócić do dyskusji o OP. Na nowych mapach nabiorą znaczenia. Ale to po przetestowaniu map.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Rudel w Maj 10, 2014, 03:43:44 PM
To dobry pomysł ale np na OP mogły by płytkie wody mieć i inny wpływ> tam gdzie wpłynie pancernik nie zawsze może operować OP. Mała głębokość akwenu skutkuje łatwiejszym wykryciem OP. I proponuję wrócić do dyskusji o OP. Na nowych mapach nabiorą znaczenia. Ale to po przetestowaniu map.
Dyskusja wiele tu nie da  ;), OP są jakie są i nic się nie poradzi, trzeba by było zmieniać cały system widzenia w OG (radary, sonary, dzień/noc), a raczej się na to nie zanosi.

Cytat: Mario w Maj 10, 2014, 03:40:33 PM
To też ciekawe rozwiązanie- o jakich efektach ubocznych myślisz??
Na przykład, domyślnie wynurzony OP podpłynie blisko do brzegu, co nie będzie takie złe, ale w momencie ataku nadal będzie miał możliwość zanurzenia awaryjnego, co już będzie mało realistyczne.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatByć może na nowych mapach warto by część wód przybrzeżnych oznaczyć jako IMPASSABLE RIVER, tak by ciężkie okręty musiały zachować dystans, a lekkim okrętom (niszczyciele, lekkie krążowniki) i transportowcom zmienić typ ruchu na Coastal i pozwolić podpływać do brzegu?

Ale to skończy się tym, że okręty będą mogły wpływać na rzeki typu IMPASSABLE i popłynąć sobie nimi gdzieś w głąb lądu.
Krążownik szalejący po rzece, między czołgami, to nie jest moje marzenie.

Poza tym ruch "Coastal" ma działać dokładnie odwrotnie. Nie pozwolić na ODPŁYWANIE od brzegu na pełne morze.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Maj 11, 2014, 01:46:34 PM
Ale to skończy się tym, że okręty będą mogły wpływać na rzeki typu IMPASSABLE i popłynąć sobie nimi gdzieś w głąb lądu.
Krążownik szalejący po rzece, między czołgami, to nie jest moje marzenie.
Wątpię czy istnieje wiele scenariuszy z rzekami typu IMPASSABLE i dostępnymi okrętami. Raczej stosuje się je w mapach typowo lądowych by ograniczyć przeprawy.

Moim zdaniem większy problem istnieje obecnie, aby pozwolić transportom morskim wpływać na rzeki/laguny/płycizny (idealny przykład to mapa Wake) trzeba użyć terenu OCEAN i pozwolić szaleć ciężkim okrętom.

Nie nalegam na dyskusyjne niszczyciele/lekkie krążowniki, ale kutry i transporty mogły by definitywnie skorzystać na takiej zmianie.

Oczywiście  ideałem byłby dodatkowy teren reprezentujący wody przybrzeżne "Green water", a IMPASSABLE RIVER to rozwiązanie mocno improwizowane.

Cytat: Gustlik w Maj 11, 2014, 01:46:34 PM
Poza tym ruch "Coastal" ma działać dokładnie odwrotnie. Nie pozwolić na ODPŁYWANIE od brzegu na pełne morze.
Rozumiem jak w tym momencie działa "Coastal" , ale skoro jest praktycznie nie używany (jedna jednostka w efilu) to można rozważać jego zmianę.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons