Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.

Zaczęty przez Mario, Marzec 16, 2014, 11:39:26 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mario

Zgodzę się z kolegą Waldziosem- można zmienić zasady ruchu "Coastal" (skoro jest on prawie nie wykorzystany w efilu).
Ideałem :) byłby dodatkowe tereny reprezentujące nie tylko wody przybrzeżne "Green water", ale również "Termokline water" (co umożliwiło by postulowaną prze ze mnie możliwość ukrywania/utrudniania wykrywanie OP ;D).
Niestety z tego co kiedyś pisał Gustlik nie jest to na dzień dzisiejszy możliwe :'(
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Rudel

Strona morska działań jest troszkę biedniutka, a nowe mapy  są ogromne. Za Leyte zabrałem się tylko dla tego, że skala mapy pozwoliła na ukazanie dużej przestrzeni do działań na morzu i lądzie (prawie 1/3 realnego obszaru bitwy). A dyskusja o marynarce dopiero moim zdaniem nabierze rumieńców. Powoli pojawi się więcej map morskich. Nowe mapy pozwalają na np pokazanie inaczej walk o Gudalcanal. Propozycje co do Riuku i Okinawy widzieliście. Na mapę wejdzie tez np obszar Luzonu od zatoki Lingayen po Manilę i kawał morza. Nowe mapy pozwalają na rozwinięcie morskiej strony walk nie w oderwaniu od reszty sił, ale to ten dodatkowy smaczek ;)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Mario w Maj 11, 2014, 02:34:26 PM
ale również "Termokline water" (co umożliwiło by postulowaną prze ze mnie możliwość ukrywania/utrudniania wykrywanie OP ;D).
Problem w tym ze termoklina to nie obszar morza, tylko warstwa wody na odpowiedniej głębokości.
W warunkach WWII głównym problemem było osiągnięcie odpowiedniej głębokości, w praktyce mozliwe głównie na Pacyfiku (około 50m w ciepłych wodach, często uzależnione od pory dnia) i samo wykrycie termokliny (o ile dobrze pamiętam batytermografy posiadały dopiero późne amerykańskie OP).
W praktyce była to kwestia szczęścia, okręt zanurzał się na maksymalną głębokość i albo znalazł się pod termokliną albo nie.
Moim zdaniem jedynym realistycznym sposobem odzwierciedlenia efektu termokliny, byłoby uwzględnienie wpływu strefy klimatycznej na szanse awaryjnego zanurzenia.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Mario w Maj 11, 2014, 11:17:56 PM
Tzn. jak to widzisz w praktyce?-możesz rozwinąć?
W tej chwili szansa na zanurzenie awaryjne (unikniecie ataku przez OP) zależy od różnicy doświadczenie (belek) jednostek.
Uwzględnienie termokliny wymagało by dodania bonusu/kary uwzględniających strefę klimatyczna i porę roku.
Oczywiście wymagało by to zmian w kodzie, więc jest bardzo mało prawdopodobne.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Gram obecnie w IMPERIAL JAPANESE NAVY 1937-43 Golothina (efil LXF) i zwróciłem uwagę na organizacje ruchu okrętów.

Rozwiązanie wygląda sensownie:
Ciężkie okręty od niszczyciela w górę posiadają ruch typu Deep Naval (poruszają się po heksach typu Ocean).
Statki transportowe i PT boats mają ruch Naval  (poruszają się po heksach typu Ocean, River, Impassable River).
Kutry i inne okręty przybrzeżne mają ruch Coastal (poruszają się po terenie River, Impassable River, a ruch po hexach Ocean kosztuje podwójnie).

Gdyby użyć zmodyfikowany typ ruchu Naval (obecnie jest identyczny z Depp Naval) dla transportów morskich, a na nowych mapach, na płyciznach wokół wybrzeży, zastosować teren Impassable River, efekty uboczne dla starszych kampanii powinny być minimalne.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Tak w tej kampanii jest parę ciekawych rozwiązań. Okręty mają Support Fire i jak Waldzios napisał ruch zróżnicowany klasą okrętu. Nawet ciekawie się gra. Warto się zastanowić czy te rozwiązania nie zastosować u nas.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

BTW. "Support fire" w okrętach dodaje ciekawy i nieprzewidziany efekt, zużywa się amunicja.
Bez "support fire" standardowe 20 pocisków wystarcza na cała misję, poziom amunicji można ignorować.
Przy włączonym "support fire" amunicja szybko się wyczerpuje i zaczyna się robić ciekawie.  Istotne staje się oszczędzanie amunicji i wykorzystanie portów do jej uzupełniania. Posiłki przeciwnika, nawet złożone z kilku lekkich okrętów, potrafią nieźle namieszać, jeśli magazyny amunicyjne okrętów gracza są puste.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

To nawet fajnie nie będzie tak łatwo. Też tak to zauważyłem, ale nie mam za bardzo czasu by w to grać.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Mario

Cytat: Waldzios w Maj 18, 2014, 02:23:56 PM
BTW. "Support fire" w okrętach dodaje ciekawy i nieprzewidziany efekt, zużywa się amunicja.
Bez "support fire" standardowe 20 pocisków wystarcza na cała misję, poziom amunicji można ignorować.
Przy włączonym "support fire" amunicja szybko się wyczerpuje i zaczyna się robić ciekawie.  Istotne staje się oszczędzanie amunicji i wykorzystanie portów do jej uzupełniania. Posiłki przeciwnika, nawet złożone z kilku lekkich okrętów, potrafią nieźle namieszać, jeśli magazyny amunicyjne okrętów gracza są puste.
Mają tak wszystkie okręty?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Mario w Maj 18, 2014, 03:46:06 PM
Mają tak wszystkie okręty?
Tak, wszystkie okręty mają "fire support", ciężkie krążowniki (CA) i pancerniki mają dodatkowo tłumienie.

Przy czym ciężkie okręty są naprawdę trudno dostępne w kampaniach, przy niewielkich nagrodach ciężkie krążowniki i pancerniki są bardzo trudne do kupienia. Przykładowo kampanię IMPERIAL JAPANESE NAVY 1937-43 zaczynamy z 2 niszczycielami, lotniskowcem i lekkim krążownikiem, a w założeniach (sugerowane zakupy) nie ma zakupu kolejnych okrętów.
Trudno przewidzieć jak by to się sprawdziło w naszych kampaniach (4-6 pancerników gracza w kampanii Greater America).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Ten support to dla każdej walki, naziemnej też??? To jak wtedy zrobić "szarżę"?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

#87
Cytat: Zsamot w Maj 18, 2014, 07:53:29 PM
Ten support to dla każdej walki, naziemnej też???
Tylko dla naziemnej.
Cytat: Zsamot w Maj 18, 2014, 07:53:29 PM
To jak wtedy zrobić "szarżę"?
Ostrożnie  ;).

Tak na poważnie, to nie sugeruje takiego rozwiązani w naszym efilu, nasze kampanie są mniej hardcorowe  ;), skłaniałbym się raczej do wariantu zbliżonego do funkcjonowania artylerii lądowej, czyli podziału na lekkie/średnie działa/okręty wspierające i ciężkie tłumiące.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Panowie Luis chciałby by nasze pomysły i przemyślenia dotyczące marynarki wojennej zebrać w całość i przedstawić na JP's.  Wiec może zróbmy listę zmian wymagających interwencji Luisa i zamieśćmy je na JP's.  Taka nasza Dream Lista ::)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Moja dream lista jest krótka:
1) dodatkowy teren (Shallow Sea/Coastal Water); można go przypisać do typu ruchu Naval i problem wód przybrzeżnych rozwiązany;
2) niszczyciele wspierające sąsiednie okręty, przeciwko samolotom atakującym z odległości większej niż jeden hex (ataki torpedowe) ;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons