Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

#75
No niestety, symbole jednostek są mocno umowne,  skala jednostek i ikon na mapie z założenia nie pasuje do skali mapy, nic na to nie poradzisz.
Nie ważne co będzie na obrazku, jeśli heks ustawisz jako Ocean cieśnina będzie działać.
Tak samo jest z rzekami, rzeki które w rzeczywistości maja szerokości od kilku do kilkudziesięciu metrów w grze zajmują całe hexy.
Potraktuj cieśninę jak rzekę i problem z głowy.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

To jest bolączka ale jakoś to opanujemy wspólnie. Nowe mapy szczególnie morskie to nowe zagadnienie. Pogodzić morską stronę działań z lądową. Czasami to ból głowy wywołuje ;)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Zsamot

Dzielnie kibicujemy, jest ok. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Mario

Tak jak już pisałem wcześniej zawsze można  :)(autor kampanii może  ;D) zrobić dwa scenariusze-jeden bardziej morski ( lądy trochę mniejsze a duże przestrzenie oceanu/morza oraz drugi gdzie lądy będą powiększone (oczywiście powinny być różne warunki zwycięstwa).
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Rudel

#79
Tak teraz wygląda mapa ::)

[img widht=500]http://www10.zippyshare.com/scaled/59724123/file.html[/img]

Macie jakieś propozycje to dawać.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

connor71

Nie wiem czy ten zielony nie jest zbyt zielony. Rozumiem, że to tropiki, ale chyba kolorystyka starych map bardziej mi odpowiada. Może lepszy byłby taki zgniło zielony -> khaki
A jakby ocean wykorzystać mapę "ocean", nr 112?

sympatyk

Kolory starych map ..
Stare mapy ( do PG2) robione były w specjalnej palecie - zawierały kolory indeksowane.
Oznacza to, że każdy kolor miał przypisany numer. Gra po tym numerze rozpoznawała kolory.
Teraz używa się kolorów RGB. Chcąc pracować w programie graficznym i używać kolorów indeksowanych traci się większość możliwości.
Jest jeszcze jedna sprawa - według mnie - obecnie kopiowanie fragmentów starych map(SSI) podpada pod ustawę o prawach autorskich ..
A trzecia rzecz - powiem przewrotnie tak: Jeśli chodzi o sprzęt żądacie realiów - te kolory są jak najbardziej realne, oddają wiernie teren ..

Zapraszam do dyskusji


Rudel

Tak stare kolory i kopiowanie z map SSI to może być problem. A jako że jest okazja odświeżyć zasób map to warto to robić. Staram się nadać realne kolory. Myślę że może są trochę za krzykliwe po latach grania, ale idzie nowe.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

#83
Cytat: Waldzios w Maj 15, 2014, 05:21:18 PM
Cytat: Zsamot w Maj 15, 2014, 02:19:15 PM
Cytathttp://www18.zippyshare.com/v/97270607/file.html
Klimat starych map. ;) Super!
Na początek należało by ustalić czy powinniśmy dążyć do wyglądu starych map, czy do bardziej realistycznego?
...  , ale myślę ze przydały by się jakieś wstępne złożenia by uniknąć nieporozumień.

Masz rację --> dlatego powtórzę - Zapraszam do dyskusji, bo przecież robimy te mapy nie dla siebie.

Jakie morza chcieli byście -> z falkami, czy z podziałem na strefy głębokości?
I jeszcze raz zapytam - jak robiony teren? - zbudowany z wycinków terenu (puzzli) wcześniej przygotowanych dla poszczególnych rodzai terenu?, czy zbliżony do rzeczywistego - zależnego od położenia geograficznego mapy?
Pytanie o miasta -> dużo małych domków, czy mniej - większych, wyraźniejszych - wpisanych w ten sam obszar?

Waldzios

Cytat: sympatyk w Maj 17, 2014, 10:00:46 AM
Jakie morza chcieli byście -> z falkami, czy z podziałem na strefy głębokości?
Zdecydowanie z podziałem na strefy głębokości, szczególnie na Pacyfiku.

Będę nudny. Porównanie atolu Wake na obecnej mapie i w rzeczywistości:



Cytat: sympatyk w Maj 17, 2014, 10:00:46 AM
I jeszcze raz zapytam - jak robiony teren? - zbudowany z wycinków terenu (puzzli) wcześniej przygotowanych dla
poszczególnych rodzai terenu?, czy zbliżony do rzeczywistego - zależnego od położenia geograficznego mapy?
Obecny wygląd map wynika głownie z ograniczeń technicznych pochodzących z lat 90tych.
Dlatego powielanie starych map uważam za błąd.
Moim zdaniem mapa w grze typu OG powinna przypominać zdjęcie satelitarne.
Powinniśmy dążyć do realizmu.
Cytat: sympatyk w Maj 17, 2014, 10:00:46 AM
Pytanie o miasta -> dużo małych domków, czy mniej - większych, wyraźniejszych - wpisanych w ten sam obszar?
Wolałbym wariant z dużą ilością małych domków,
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Zgadzam się z kolegą Waldziosem.
Co do budynków: więcej mniejszych ale jeśli np. miasto będzie zajmować większy obszar (wiele hexów lub dużą część mapy) a nie które budynki są związane z jakimiś charakterystycznymi walkami to można je dać większe.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Rudel

Realny podział wód na strefy Green/Blue/Brown Water z zachowaniem kolorystyki zbliżonej do oryginału. Co do wyglądu jak z satelity ciekawe jak by to wyglądało. Głębia oceanu. Pliki mogą być duże.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

Cytat: Waldzios w Maj 17, 2014, 12:56:30 PM
Zdecydowanie z podziałem na strefy głębokości, szczególnie na Pacyfiku.

Ile stref chcieli byście widzieć?

CytatMoim zdaniem mapa w grze typu OG powinna przypominać zdjęcie satelitarne.
Powinniśmy dążyć do realizmu.

A może coś pomiędzy zdjęciem, a klasyczną mapą? - tu chciałbym się dopytać
Zapraszam wszystkich do wypowiedzi

CytatWolałbym wariant z dużą ilością małych domków,

Ok! -   Rozumiem, że Mario też tak sądzi.
A pozostali?

Waldzios

Cytat: sympatyk w Maj 17, 2014, 02:31:08 PM
Ile stref chcieli byście widzieć?
Puki co w grze nie ma możliwości podziału na strefy, jest tylko jeden teren typu OCEAN, więc nie chodzi tu o konkretny podział na strefy, tylko o ogólne zróżnicowanie pod względem graficznym.
Skoro na lądzie teren tego samego typu (Clear, Forest) może się różnic, to dlaczego heksy morskie muszą być identyczne.
Cytat: sympatyk w Maj 17, 2014, 02:31:08 PM
CytatMoim zdaniem mapa w grze typu OG powinna przypominać zdjęcie satelitarne.
Powinniśmy dążyć do realizmu.
A może coś pomiędzy zdjęciem, a klasyczną mapą? - tu chciałbym się dopytać
Napisałem "przypominać", nie chodzi mi rzeczywiste zdjęcie satelitarne, raczej o teren który wygląda jak sfotografowany  z lotu ptaka (zdjęcie lotnicze/satelitarne).  Klasyczne mapy złożone są z ograniczonej ilości klocków, często narysowanych 20lat temu.
Moim zdaniem trzeba stare klocki zastąpić nowymi  ;).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Jeżeli głębokości nie odpowiadają kolorom, to ja wolę jednorodną powierzchnię.  Budynki? Musiałbym zobaczyć. 
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369