Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

#90
Cytat: Zsamot w Maj 17, 2014, 04:29:29 PM
Jeżeli głębokości nie odpowiadają kolorom, to ja wolę jednorodną powierzchnię. 
Zupełnie nie rozumiem tej tendencji do ujednolicania powierzchni morza.
Wysokości wzgórz i gór tez nie odpowiadają kolorom i jakoś można grać  ;). Góry, wzgórza i równiny tez można zastąpić jednorodną powierzchnią.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Panowie Generałowie
To pytanie o strefy miało kilka wymiarów ..

Bo, tak - była dyskusja nad wykorzystaniem terenu przybrzeżnego odnośnie pływania okrętów - to jeden wymiar.
Niektórzy pisali, że włączają etykiety podczas gry, bo nie wiedzą na jakim terenie są - drugi wymiar.
Ograniczenia, co do wielkości pliku do max 5MB - to trzeci wymiar.
Chcemy by mapy były ładne i miały jak najwięcej szczegółów - to czwarty wymiar.
Strefy można wyrysować w/g głębokości, lub przydatności do gry ..
Można też nanieść fale ..
No i jeszcze - jak słusznie Waldzios zauważył - zasady dla lądu i wody powinny być podobne.

Zapraszam do dalszej dyskusji

Rudel

#92
Mam nadzieję że to ostateczna wersja...



Mapx gotowy tylko nazwy zostały
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Zsamot

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

sympatyk

Po drążę temat  ..

Na tej mapce są dwie strefy głębokości - prawa strona - ocean przechodzący w morze. Jest jeszcze strefa przyboju tuż obok lądów.
Czy taki podział na strefy + strefa wód przybrzeżnych byłby do zaakceptowania?
Czy strefy powinny być bardziej wyraźnie zaznaczone?

Zapraszam do dyskusji

Mario

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Rudel

Myślę, że parę rzeczy można wypracować, ale różne kombinacje z morzem czasem drastycznie zwiększają objętość pliku tu możemy mieć problem nie zaś z wyglądem. Trzeba na falami pomyśleć ale to po zakończeniu tej mapki.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

#97
W przypadku Leyte nie ma jakiś szczególnych płycizn, atoli, czy wielkich raf, więc raczej nie ma potrzeby zaznaczania dodatkowych stref głębokości. Podział na ocean i strefę przybrzeżną powinien być wystarczający.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Tego typu mapki będą bardzo pomocne w ustaleniu jak rozłożyć strefy na morzu. Chodzi mi o zasymulowanie stref gdzie i jakie okręty mogą pływać. Np na tym przedstawionym terenie OP miały by trudne o ile nie niemożliwe warunki operowania. Ale do tego potrzeba dyskusji czy idziemy w tym kierunku i jakie rozwiązania przyjmiemy. Czy też morze to morze i wszystko po nim pływa :huh?
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Chyba nie ma co komplikować, wybór rodzajów terenu jest ograniczony, a Gustlik wypowiedział się ze nie chciałby okrętów na rzekach, jedyny rozsądny podział to taki, w którym wody przybrzeżne dzielą się na ocean (mogą pływać okręty od niszczyciela w górę) i bardzo płytkie wody przybrzeżne (dostępne tylko dla barek transportowych i jednostek przybrzeżnych).
Co do rzeczywistych głębokości, proponowałbym uproszczenie, jeśli niszczyciel może wpłynąć, to każdy inny okręt tez. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale mocno uprości sprawę.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

#100
Takie pytanko mam do Was. Czy nazywać góry i takie tam różności na lądzie bo strona morska i miasta są gotowe już.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

Cytat: Rudel w Maj 20, 2014, 02:48:16 PM
Takie pytanko mam do Was. Czy nazywać góry i takie tam różności na lądzie bo strona morska i miasta są gotowe już.

Im więcej nazw tym lepiej ..

Ponieważ teraz na tapecie tropiki to palmy pewnie na czasie. ..
Umieszczam kilka pędzli z palmami  - trochę odbiegają po zmniejszeniu od tego co na rysunku.
Do wypróbowania ..

[załącznik usunięty przez administratora]

Rudel

Palmy wyglądają dobrze sprawdzałem na Leyte ale nie wymienię mapy. Za to na pewno znajdą się na innych. Powoli coś tam grzebie w Pacyfiku dalej na razie. Ale jak coś to zmienię rejon jak będzie potrzeba taka.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

Składam teren z puzli ale kłopot z górami jest muszę to potrenować jakoś. Całe Salomony to góry i jungla
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

Jeszcze o terenie ?
Jak w praktyce teren zrobić opierając się o Google?
Mapy Google udostępniają  w 2D możliwość obejrzenia terenu ( opcja teren) wraz z pokazaniem wysokości --> to jest najważniejsza informacja.
W 3D można zobaczyć wygląd z satelity --> to jest informacja dodatkowa.
Posłużymy się zrzutami 2D i 3D  oraz warstwą pomocniczą dla zrobienia tła terenu (lądu).
Najpierw czytamy to co tu napisałem:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/jak-w-gimie-mapy-robic/msg30400/#msg30400
A teraz szczegóły ?
Przystępujemy do obróbki obu terenów -oddzielamy wody --> możemy je zapisać do osobnej warstwy( do późniejszego wykorzystania).
Tworzymy nową przeźroczystą warstwę(umieszczamy nad tłem). Dokonujemy zaznaczenia całego terenu 2D(lądu) i wypełniamy go deseniem (deseniami) ? z tematu Fotorealistyczne lasy
Desenie można pobrać w formacie png -->
http://www.cartographersguild.com/attachments/tutorials-how/24348d1272837212-%5Baward-winner%5D-making-photo-realistic-trees-gimp-mini-tut-tree-patterns.zip
i przerobić na pat - co było opisane -->
http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/jak-w-gimie-mapy-robic/msg30417/#msg30417
Następnie umieszczamy naszą warstwę terenu 3D.
Nad nią warstwę terenu 2D i ustawiamy tryb na ? dzielenie.
Duplikujemy warstwę i zmniejszamy krycie na 70%
Najniżej robimy tło w kolorze niebieskim i mamy w zasadzie teren gotowy ? jeszcze tylko przejście z lądu do wody ?  Tak powstał teren Le.


do pobrania
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/Le.xcf

Czy ten schemat jest powtarzalny?
Niestety ? drobne odchyłki w kolorystyce/ nasyceniu/ kryciu warstw ? wymagają dostosowania się.
Drugi podobny przykład (bardzo podobna kolorystyka z Google).
Postępujemy na początku tak samo:
Oddzielamy wody ? możemy je zapisać do osobnej warstwy (do późniejszego wykorzystania).
Tworzymy nową przeźroczystą warstwę. Dokonujemy zaznaczenia całego terenu 2D(tylko ląd) i wypełniamy go deseniem (deseniami) ? z tematu Fotorealistyczne lasy (przygotowałem dwie warstwy)
Następnie umieszczamy naszą warstwę terenu 3D.
Nad nią warstwę terenu 2D i ustawiamy tryb na ? dzielenie.
Efekt nie był szokujący więc -->
Ustawiłem jako pierwszą warstwę Google_3d
Nad nią ? deseń_drzewa
Teraz gogle 2d (dzielenie)
Aby wzmocnić efekt duplikowałem Google 2d --> trzy razy!! (razem jest 4 takie same warstwy)
Wyżej morze zapisane z warstwy 2d --> morze_maska
Najwyżej morze zapisane z warstwy 3d --> morze_goog_3d (tryb miękkie światło)
Tak powstał teren Tulagi


do pobrania
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/Tulagi.xcf

teraz lekka modyfikacja --> warstwom (obu) deseń_drzewa nadajemy krycie po 31%, oraz włączamy widoczność tła i wypełniamy go kolorem - 387938
Mamy efekt



Jeszcze troszeczkę dopracować białe miejsca - na przykład wypełniając je kolorem zielonym o mniejszym kryciu ..

Polecam własne eksperymenty  ..