jak chcesz by wyglądał e-fail -masz pomysł to napisz

Zaczęty przez Janus, Wrzesień 24, 2009, 11:32:31 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Janus

mam propozycję by pisać tu o tym jak my grający
widzimy jednostki i ich możliwości z pkt widzenia grywalności.
jakie mamy pomysły na modernizację wojsk oraz czy jest to możliwe do ralizacji z pkt widzenia osób zajmujących się tworzeniem e-filu?


Gustlik

#1
 "jak chcesz by wyglądał e-file -masz pomysł to napisz" - tylko najpierw upewnij się, czy Twoje postulaty nie zostały już uwzględnione.

Jeszcze może tak dla przypomnienia - za co odpowiada efile i co w nim mozna zmienić a czego nie. Efile odpowiada za:

- wygląd jednostki (ikona)
- dźwięki jakie wydaje jednostka
- jej przynależność państwową
- jej cenę
- sposób poruszania (transportowania)
- szybkośc
- specjalne umiejętności jakie posiada (mostowe, inzynieryjne, górskie i.t.p.)
- no i oczywiście za dane bojowe jednostki HA, SA, GD, AD i.t.p. Ale tylko w
wersji wyjściowej i "czystej" jak spirytus - niezmącone sokiem scenariusza, który może je modyfikowac poprzez okoliczności doświadczenia, pogody, terenu....

Za mechanikę gry, czyli jak to wszystko przekłada się na wyniki walki - odpowiada silnik gry, który przelicza dane z efila.

- dlatego pytanie: czy jednostka komandosów z Górnej Wolty nie powinna mieć umiejętności "spadochroniarz?" - jest pytaniem jak najbardziej do twórc(ów)y efila
- a pytanie: "czy samoloty nie mogłyby robić overrun'ów?" - juz nie.

- pytanie: "czemu ten czołg wygląda jak VW Garbus po wypadku?" - jest pytaniem do twórcy efila
- a pytanie: "czemu w Bitwie pod Bebelnem, mój oddział Grenadierów SS, nie może pokonac partyzantów?" - już nie.

- pytanie: "czemu ten samochód pancerny ma siłę ognia taką jak Tygrys?" - jest pytaniem do twórcy efila
- a pytanie: "czemu mój czołg sześć razy walczył a lidera nie dostał?" - już nie
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

giees

#2
Chcialbym żeby jednostka IS-3 miala wygląd jak w orginale.
Ladnie sie tam wyróżnialy z tlumu.

Z kolei na rsf fajnie wyglądają pantery. Dużo lepiej niż w orginale.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Osobiście bardziej ciekawilby mnie temat "Jak chcialbyś żeby wyglądala motoryka gry"
Ci co tworzą efile to maniacy historii i myślę że przewertowali tyle materialów że +- wiedzą co jak powinno wyglądać pod względem technicznym jak i wizualnym.

Mimo że na jednym efile coś ma GD 6 na innym 4 a na innym 5 to tak na prawde da się grać na każdym.
(pomijam wyjątki które byly poruszane ostatnio np. u Bolesty myśliwce polskie).
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Gustlik

Aha, z tym że autor nie napisał o KTÓRYM efilu ma byc ta dyskusja...

Janus! Wracaj! Do raportu!
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

CytatOsobiście bardziej ciekawilby mnie temat "Jak chcialbyś żeby wyglądala motoryka gry"

Tylko, że to będzie dyskusja czysto akademicka, bo nikt z nas nie rozpruje kodu gry, żeby tam dłubac.  :(

Jeśli już, to można się przyłączyc do projektu OpenPG i tam zgłaszac wnioski, zapoznawszy się najpierw z tym co już zostało zaplanowane i jest robione. Z tym, że po angielsku.

http://www.panzercentral.com/forum/viewforum.php?f=132&sid=b2d5fb9dca76cc1f8a124b66dcb75d90
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Cytat: giees w Wrzesień 24, 2009, 04:04:08 PM
Chcialbym żeby jednostka IS-3 miala wygląd jak w orginale.
Ladnie sie tam wyróżnialy z tlumu.
Z kolei na rsf fajnie wyglądają pantery. Dużo lepiej niż w orginale.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Osobiście bardziej ciekawilby mnie temat "Jak chcialbyś żeby wyglądala motoryka gry"
Ci co tworzą efile to maniacy historii i myślę że przewertowali tyle materialów że +- wiedzą co jak powinno wyglądać pod względem technicznym jak i wizualnym.
Mimo że na jednym efile coś ma GD 6 na innym 4 a na innym 5 to tak na prawde da się grać na każdym.
(pomijam wyjątki które byly poruszane ostatnio np. u Bolesty myśliwce polskie).
1. W takim przypadku wolałbym, gdyby ktoś pokazywał 2 ikonki koło siebie.
2. I tu się mylisz, bo poczytaj ewolucję Gustlika Efile i będziesz miał wizje, czy i dlaczego trzeba nad tym popracować, mnóstwo błędów/ modyfikacji wychodzi w grze, do tego wspomniane innowacje- (support fire- w ppancach i ckm jako flak),
3. No iajak rzekł Gustlik- o którym efilu mówimy;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

giees

Cytat
Tylko, że to będzie dyskusja czysto akademicka, bo nikt z nas nie rozpruje kodu gry, żeby tam dłubac.  :(

Tak ale jednak ktoś to robi , ktoś wiedzial jak dla chlopaków z WZ przygotowac no_cs.exe co znaczy że albo go debugują albo nie wiem.... Zawsze można popytać w swoich środowiskach.
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

giees

#7
Cytat
kolego ty mój :)

W naszych ostatnich rozmowach cytujesz calą tresc wypowiedzi i odpowiadasz w punktach.
Problem jest taki że ja później nie wiem co jest odpowiedzią na co.

pkt.2 rozumiem ale 1 i 3 już nie.

Cytat
2. I tu się mylisz, bo poczytaj ewolucję Gustlika Efile i będziesz miał wizje, czy i dlaczego trzeba nad tym popracować, mnóstwo błędów/ modyfikacji wychodzi w grze, do tego wspomniane innowacje- (support fire- w ppancach i ckm jako flak),
Zgadzam się.
Ale tematów o efile jest chyba od groma... Wystarczy wejść na subfora Gustlika... Po co przewalać to od nowa jak już x ludzi to x razy omawiala.

Ale oczywiście wolna wola. Sam podalem swoje zmiany :D (mega wyuzdane hehe)
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Gustlik

CytatTak ale jednak ktoś to robi , ktoś wiedzial jak dla chlopaków z WZ przygotowac no_cs.exe co znaczy że albo go debugują albo nie wiem.... Zawsze można popytać w swoich środowiskach.

NIe da rady - robiło to dwóch gości, którzy wycofali się dwa lata temu, po wypuszczeniu wersji 2.20, ponieważ doszli już do punktu, w którym bez oryginalnego kodu gry nie byli w stanie, "po partyzancku", rozebrac więcej. Dlatego powstał projekt OpenPG, bo z PG2 doszli już do ściany.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Sir Daban

Hmm, zniknał mój wpis?

Ja bym generalnei zmienił sposób działanai min - tutaj RSF bardzo kuleje, ale jak sie domyslam to nei kwestia e-fila.

Gustlik

Trochę tak, ale trochę da się zmienic na poziomie efila - zależy co chcesz zmienic.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rommel

Ja napiszę na podstawie RSFu.
Minusy:
- wyeliminowałbym jednostki ze specjalnościami "Combat" z małym wyjątkiem, ale o tym w pozytywach
- zmniejszyłbym Ubootom wspólczynik ataku na cele lądowe
- zwięszyłbym ppancom wpółczynik Suport przy wspieraniu obrony
- miny powinne być niszczone przez jednostki typu "E" Inżynierzy
Pozytywy ( to co mi się podoba)
- sztaby są to jednostki mobilne(nie typu recon) o niskiej sile i im właśnie przyznałbym ( tak też jest na RSFie) specjalność "Combat"
- siły wyjściowe jednostek są wyższe od siły nominalnej (Current Strenght), nie tak jak w oryginale jest 10/10
- pociągi pancerne

Janus

SORKI PANIE GUSTLIK FAKTYCZNIE NIE DOPOWIEDZIAŁEM O JAKI E-FIL CHODZI.
OCZYWIŚCIE RSF.
ale jak by kolega chciał  je w swoim zrobić to przecież nic nie stoi na przeszkodzie by to uczynić.

lub stworzył nowy mieszając oba to by było fajnie i być może ciekawie?.

co do wsparcia  jednostek na polu walki dodał bym ppance działające jak jednostki ckm ( czyli prowadzące ogień jak altylerja wspierająca) i zastanowił bym się nad tankami i tą cechą.

Janus

a i jeszcze jedno pytanie.
są sceny w których dostaje się jednostki z gwiazdkami .
czy jest jakś możliwość zablokowania tych specjalności, by nie można było ich wybierać przed grą i dla wszystkich były takie same?

Zsamot

Cytat: Janus w Wrzesień 27, 2009, 09:54:31 AM
SORKI PANIE GUSTLIK FAKTYCZNIE NIE DOPOWIEDZIAŁEM O JAKI E-FIL CHODZI.
OCZYWIŚCIE RSF.
ale jak by kolega chciał  je w swoim zrobić to przecież nic nie stoi na przeszkodzie by to uczynić.lub stworzył nowy mieszając oba to by było fajnie i być może ciekawie?.co do wsparcia  jednostek na polu walki dodał bym ppance działające jak jednostki ckm ( czyli prowadzące ogień jak altylerja wspierająca) i zastanowił bym się nad tankami i tą cechą.
Po co tworzyć kolejny Efile. skoro to wszystko ma już Gustlikowy, włącznie z wsparciem u czołgów- np. Char,Sherman Jumbo?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369