Mija właśnie 10 lat, jak ta kampania ujrzała światło dzienne ...
... i ciągle jest testowa
To ostatnia z tych, co Gustlik miał w planach zmienić/dokończyć
Nie widzę chętnych, więc można popróbować --> najprościej jak możliwe --> wybrać mapę --> przenieść jednostki dotychczasowe --> testować (dodać jednostki pomocnicze dla obu stron - jeśli potrzeba)
Narracja tak jak była (Gustlika)
Mapy do wyboru
Ramka brąz - mapa 50028 - dla kilku scenariuszy
Poszczególne kolory - mapy 1520_1521_1522_1524 do wyboru
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/Fulda_cala.jpg)
Z tego co widzę, to brakuje tekstów do poszczególnych scenariuszy. I chyba jest niedokończona. W ostatnim scenariuszu jest zapowiedź że coś się pojawi w przyszłości. :(
Nie wiem czy koniecznie trzeba przenosić ją na większe mapy. Osobiście wolę mniejsze mapy i operowanie mniejszymi zgrupowaniami.
Cytat: connor71 w Lipiec 30, 2025, 09:02:56 PMZ tego co widzę, to brakuje tekstów do poszczególnych scenariuszy. I chyba jest niedokończona. W ostatnim scenariuszu jest zapowiedź że coś się pojawi w przyszłości. :(
Nie wiem czy koniecznie trzeba przenosić ją na większe mapy. Osobiście wolę mniejsze mapy i operowanie mniejszymi zgrupowaniami.
Nie , nie koniecznie trzeba przenosić ...
jednak taki był zamysł ... https://forum.opengeneral.pl/index.php?msg=51577
Cytat: Gustlik w Luty 09, 2020, 10:16:47 PMCytatWiesz, że Randowe zrobił mapę 1055 Harz? - część centralna Niemiec?
Bardzo dobra, ale nie w tym miejscu. Mogła by być druga w kampanii.
"Fulda" zaczyna się od sekwencji: Giessen, Frankfurt, Fulda, Bad Hersfeld, z których
Każda jest osobną mapą, a tak naprawdę cała sekcja od Harzu do Frankfurtu powinna
być na jednej planszy. Tak żeby kluczem była przełęcz Fulda i tamtejsza autostrada.
CytatCo do map - nie planujesz przesiadki na większe?
No właśnie o tym mówię...
Właściwie, to może wychodzę prze szereg ...
Z tymi poprawkami, co Jarek zrobił --> można uważać kampanię za ogarniętą.
Jak ktoś ponownie zagra, kiedyś w przyszłości, to może zawsze modyfikować/poprawić - jak będzie miał ochotę ...
Jeśli chcielibyśmy uznać kampanię za gotową to warto by przede wszystkim przejrzeć wszystkie scenariusze
- mapy
- jednostki
- prototypy
- uzupełnić opisy
No i zagrać na 100%.
Ja poprawiłem tylko te najbardziej rażące błędy i tylko te które od razu rzuciły mi się w oczy.
Może jest tu ktoś kto ma talent literacki i napisze brakujące teksty?
Kto ma jakiś pomysł ile jeszcze scenariuszy brakuje w tej kampanii? Przejechaliśmy Polskę i co dalej? Wystarczy czy do Moskwy? A może na Śląsk i potem dojazd do granicy z Rosją i koniec pod groźbą użycia atomu?
Można by się pobawić, tylko potrzeba koncepcji bitew.
Ostatnie 5 jest na dużych mapach. Dobrze widzę?
Te ostatnie 5 map - moje pierwsze duże - były już wtedy (2015 rok) gotowe
Odnośnie map kampania nigdy nie była modyfikowana
Należy te mapy sprawdzić pod kątem ostatnich kolumn - rysunki były zmieniane (ucinane ze względu na zmianę liczenia heksów przez Luisa - mapy kafelkowe)
Ja tego nie zagram nawet na 500% - gdybym umiał grać, już dawno bym to zagrał i modyfikował i przedstawił ...
Najpierw trzeba się zająć tym, co jest, a następnie można śnić o dodatkowych scenach
Jeśli po tym całym wstępie, ktoś ma jeszcze chęć ...
Mam poprawki Jarka
1 scen
Brak nazw miejscowości (są dostępne i można je wgrać) - czy było to zamierzone?
Z nazw dowiemy się, że scenariusz rozgrywa się w NRF (cała mapa to zachodnie Niemcy)
Alsfeld to baza sowietów - prosta droga 45 km do Gießen (baza niemiecka, bazy amerykańskie są jeszcze bliżej) - czołgi sowieckie mają od 16 do 26 heksów ... czyli 3, 4 ruchy
A gdzie Fulda? - została daleko po za mapą
Automatycznie wygenerowane drogi - w/g mnie koszmarek (do poprawy)
Jedna flaga miejscowości przesunięta w prawo
Zasięg samolotów pokrywa całą mapę
Co dalej?
Przeniesienie na inną mapę to dodatkowa, całkiem spora praca i czas na testy ... choć aż się prosi --> nie optuje za tym (i tak nie będę grał)
Sugestie mile widziane ....
Dobra. Przejrzę ostatnie duże mapy i poprawię. Daj mapę do pierwszego scena i twoje uwagi. Zobaczę jak mi pójdzie konwersja.
Szukamy literata do opisów.
Mapa do pierwszego scena, jak i następnych 1520 Fulda
zgodnie z
Cytat"Fulda" zaczyna się od sekwencji: Giessen, Frankfurt, Fulda, Bad Hersfeld, z których
Każda jest osobną mapą, a tak naprawdę cała sekcja od Harzu do Frankfurtu powinna
być na jednej planszy. Tak żeby kluczem była przełęcz Fulda i tamtejsza autostrada.
Na samej granicy mapy znajdziesz kawałek terenu NRD - rejon rzeka Wezera(Werra) z miastem Eisenach i lotniskiem dla sowietów
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/NRD_NRF.jpg
Jeśli by było pomocne - koncepcja
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/Scen1_G39.jpg)
W Fuldzie dałbym okopaną piechotę, aby nie wyparowała po pierwszym strzale
Obok radar + plot do obrony
Frankfurt am Main - baza lotnicza + SH dla amerykanów/Niemców
Frankenberg - posiłki - jak w starym scenie
Gelnhausen - grupa amerykańska - była w starym scenie
Alsfeld - bronione przez 3-4 jednostki (opóźnienie natarcia)
Rozpoczął bym scen - gracz 2 sowiety - przecież zaatakowali skrycie
Wstępniak - cytat z Gustlika
CytatPrzełęcz Fulda to legendarne już przejście, a właściwie dwa przejścia w górskim terenie na wschód od Frankfurtu na Menem. Miejsce, które spędzało sen z powiek amerykańskim i sowieckim planistom wojskowym przez cały okres Zimnej Wojny. Drzwi do zachodniej Europy, strategiczny punkt, o znaczeniu znanym już Napoleonowi.
A co gdyby...? Plan "7 dni do Renu" rzeczywiście istniał.
podpis - Gustlik
poniżej
01.05.1979
Nadmorska mgła wzrosła wolno wznosiła się przez Fulda Gap w zachodnich Niemczech. Święto Pracy dopiero się rozpoczęło, ale warkot silników informowały wszystkich, że tym razem urlop został odwołany ...
Aby wygrać scenariusz, musisz utrzymać odpowiednio 4, 3, 2 hexy dla BV, V lub TV.
I to mi się podoba. Ja to historycznie i fabularnie raczej słabo, więc każda pomoc mile widziana.
Pomysł z atakiem przez Sowietów jest przedni :)
Przejrzałem już wszystkie jednostki w kampanii i poprawiłem zgodnie z efilem.
Ostatnia mapa już dostała drobne korekty.
Skończę mapy (duże z obecnej kampanii) i się wezmę za pierwszy scenariusz.
Mapy skończone. Generalnie są ok. Nie widzę problemów z wielkością. Drobniutkie korekty zrobione.
Jeśli widzisz coś, co powinienem poprawić to daj znać.
Do następnych scenariuszy (map) odniosę się - jak coś zobaczę
Scenariusz 2
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/scen2_G39.jpg)
Niebieskie "1"
Flagi niemieckie/amerykańskie bez punktów, dla utrudnienia miny, bunkry, zasieki lub słaba jednostka rozpoznawcza do wyboru
"R" - punkty rozstawienia po 3 hex
Grupa - ta sama , co na oryginalnym scenie
Doliczyłem się tylko 3 VH do utrzymania - w warunkach zwycięstwa jest 4?
Lotniska dla obu stron zaznaczone
Pierwszy scenariusz wstępnie ustawiony. Zerknijcie. Wydaje mi się, że w tym układzie trzeba dorzucić sił aliantów.
Widzę, że siły obu stron dostały dodatkowe jednostki
Moje zdanie jest takie:
Trzeba ustawić i sprawdzić w walce --> wtedy uzyskujesz odpowiedź --> dasz radę, albo faktycznie trzeba osłabić siły przeciwnika, lub wzmocnić swoje
Również wszelkiego rodzaju spowalniacze - zasieki, zburzenie mostu, drogi, terenu
Jeżeli przeciwnik za szybko podchodzi pod kluczowe pozycje, można część jego jednostek przesunąć w głąb mapy
Tylko testy pokażą, jak jest naprawdę
Szkoda, że nie ma chętnych do testowania ...
i jeszcze jedna myśl
Nawet jak Gustlik przesadzał swoje kampanie na inne (większe) mapy - zawsze to był scenariusz, który się zmieniał - wiec wszystkie chwyty dozwolone w ramach przyzwoitości --> można oryginalną kampanię zostawić, jak jest, a modyfikowaną opublikować pod inną nazwą (ile jest odmian Blitza? ...)
Teraz pytanie strategiczne
Wszystkie scenariusze będą na większych mapach?
Pierwsze 4 mieszczą się na tej jednej mapie - jak dalej?
Mapa Bonn jest autorstwa Gustlika - rozmiar 1919x1715
Opublikowana kwiecień 2009 - raczej nie zrobiona pod tą kampanię ? - z braku map zachodnich Niemiec użyta ...
Następna - arnhem3.map(są takie 4 mapy, o nazwie Arnhem)
Następna 719 (Gustlik - sierpień 2008) 1919x1919 - raczej nie zrobiona pod tą kampanię ? - z braku map zachodnich Niemiec użyta ...
Scenariusz musi się zmienić bo inaczej wygląda teren. Do zastanowienia się czy;
A. Sowieci są blisko vh i raczej jesteśmy bez szans na ich obronę
B. Sowieci są cofnieci a my mamy szansę dociągnąć posiłki
W przypadku A trzeba będzie dać obronę do 3 vh na tyłach a siły ruchome będą spowalniać albo atakować flankę.
W przypadku B ustawienie pierwszej tury dla sowietów nie ma sensu bo i tak nic nie zobaczymy.
Ja się sklanian do A a w testach zobaczę jaką obronę dać w głębi.
Może Waldzios podrzuci garść porad taktycznych odnośnie do możliwych scenariuszy obronnych.
Co do wielkości map to o ile będą dostępne to zrobię wszystkie o ile nie polegnę na tej robocie.
Testy sobie zrobię na 100 procent ro będę wiedział jak się gra.
Pewnie że wiecejb testerów by się przydało.
Kampania dostaje AI 3.0 i jednostki dostaną cele ataku. Dodałem też dodatkową amunicję Sowietom do AA aby nie uzyskiwać przewagi przez wystrzelanie ich z amunicji. Rekony dostały dodatek rozpoznawczych.
Generalnie chcę aby AI było lepsze i dawało wyzwania.
Puściłem sobie dwie tury
Początek bardzo mi się podoba
Trudno mi grać - nie rozróżniam jednostek po ikonach
Wyeliminowałem 3 samoloty - mój solidnie oberwał i dostał lidera
Sowieci zajęli 2 VH
CytatKampania dostaje AI 3.0 i jednostki dostaną cele ataku. Dodałem też dodatkową amunicję Sowietom do AA aby nie uzyskiwać przewagi przez wystrzelanie ich z amunicji. Rekony dostały dodatek rozpoznawczych.
Generalnie chcę aby AI było lepsze i dawało wyzwania.
Nie przesadzaj w trudności na początek ...
AL jest inne i to widać po zachowaniu
Test i tylko test odpowie na wszystkie pytania ...
Jak przebrniesz przez pierwsze scenariusze i będzie obiecująco - postaram się zrobić te 3 mapki, albo użyje się jakiejś mapy 3k (w zasadzie mało wyboru)
Ok. Zrobię początek i potestujemy.
Jak będzie git to pogadamy o reszcie map.
Nie chcę robić trudnej ale chcę aby AI się zachowywała. Na razie zaprogramowałem tylko piechotę na północy.
Wschodnie VH są raczej na stracenie. Myślę aby dać graczowi konieczność wyboru:
- atakować z flanki czy
- szybko się wycofać i bronić zachodnich VH i potem kontratak.
Mamy spadochroniarzy więc jakiś rajd na SH jest możliwy.
Jak idą testy?
Dobrą narracją jest również utrzymanie z 5 VH - 4VH na brylant, a może nawet 3 ... wszak sowieci uderzają z zaskoczenia i przełamują obronę --> w następnym scenariuszu bronimy się w głębi kraju
Po godzinie 18 pewnie będę na forum
Cytat: sympatyk w Sierpień 03, 2025, 10:46:53 AMJak idą testy?
Powoli... To trochę potrwa. Jeszcze się klaruje koncepcja scenariusza. Potem programowanie AI i testy i strojenie scenariusza.
Dopiero potem sobie zagram w pełnym teście.
Podsunąłeś mi pomysł, aby zo BV było wymagane utrzymanie 3VH - tych na zachodzie. Zrobię je jako typowane - wymagane do BV
Trzeci scenariusz na mapie 725
Rozmiar mapy to 25km - nawet w przybliżeniu niektórych miejscowości nie ma
Rzek też nie ma (dlatego nie mają nazw)
Mapa ma około 0,6 km/hex
Zaznaczyłem miejscowości z mapy na Google
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/Scen3_org_G39.jpg)
Proponuję to rozegrać nadal na mapie 1520 w/g rysunku
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/scen3_G39.jpg)
R - to miejsca rozstawienia po 3-4 hex na początek
Wziąłem się za zrobienie od nowa mapki Bonn - 3k
Dodam kolej, drogi będą trochę inaczej ..
A, jak testy?
Przerwa techniczna - remont kuchni.
Zrobiłem nową mapę Bonn - 3K w stylu Fuldy
Do przeglądu
https://drive.google.com/file/d/1z_DAB6qu2m6so75CsvV-M9UbzrBtRKiF/view?usp=sharing
Ładnie się prezentuje. Skorzystam.
Nie wstawiałem stacji --. są do Twojej dyspozycji
Następna mapka finiszuje - robocza nazwa Hola(ndia)
Stacje do twojej dyspozycji
Przy robieniu mapx wyszło kilka nieścisłości ...
Jak przejrzysz i uznasz za stosowne to zrobię poprawki rysunku
Tak samo nazwy
Tych heksów z groblami(strumień) jest finalnie mniej ...
https://drive.google.com/file/d/18xJdZ4526L0zRB1akk6ELD1l2LZZ4ZU9/view?usp=sharing
Może Ci się przyda ..
Lotnisko - baza De Peel(z ostatniej mapki) - było lotniskiem zapasowym, ale w przeszłości i teraz stacjonują tam różne "artylerie"
https://en.wikipedia.org/wiki/Lieutenant_General_Best_Barracks
https://www.mil-airfields.de/nl-netherlands/de-peel-venray-air-base.htm
No i stało się. Pierwszy scenariusz na dużej mapie.
Trochę musiałem się nauczyć i napoprawiać własnych błędów. Ale już jest.
Grywalny i nawet da się wybić wroga i zająć wszystkie punktowane flagi.
Trochę to kontrastuje z obroną Frankfurtu w kolejnym scenariuszu. Albo do zmiany (osłabienie obrony lub wzmocnienie ataku) albo wystarczy odpowiedni komentarz w BV:
"Udało się powstrzymać natarcie ale w obliczu kolejnych fal jesteśmy zmuszeni wycofać się na wcześniejsze, przygotowane pozycje obronne. Na pełny kontratak przyjdzie jeszcze czas."
Trochę nie jestem jeszcze zadowolony z AI bo jeden z wrogich zespołów zmienia kierunek ataku i zamiast na grupę amerykańską, czekającą na nich, idzie trochę na północ i dołącza się do ataku na zgrupowanie w środku frontu. Dodatkowo grupa się rozprasza co zdecydowanie ułatwi ich wybicie lotnictwem. Zresztą grupa ta ma słabą osłonę plot. Może dodać im coś?
Śmigłowiec jest mało przydatny, bo brak amunicji zmusza go do długiego przelotu na lotnisko a na dużej mapie to jest ładny kawałek. Może dodać dodatek amunicyjny, FARP w uzupełnieniach albo saperów budowlanych (chyba w uzupełnieniach są saperzy szturmowi, to można by ich zamienić na budowlanych).
Wydaje mi się, że jest łatwo.
Mam również niedosyt walki grupą amerykańską (Core). Powinni zdobyć trochę doświadczenia w boju.
Może dać więcej kasy wrogowi, żeby uzupełniał straty?
Może zdjąć trochę okopania własnym wojskom?
Sugestie mile widziane. Grajcie i piszcie co poprawić.
Załączam całą kampanię w wersji testowej 4.0. W miarę postępów będę wrzucał tylko zmienione pliki.
PS
Na stronach opengeneral.pl nie widzę tej kampanii w ogóle... Jakby była nieskończona i nieopublikowana...
CytatGrywalny i nawet da się wybić wroga i zająć wszystkie punktowane flagi.
Trochę to kontrastuje z obroną Frankfurtu w kolejnym scenariuszu.
A jak było na małej mapie? - to jest odnośnik - choć Fulda nie powinna być możliwa do odbicia --> bo jak zauważyłeś narracja trochę się sypie ...
Zawsze można, co turę nowe jednostki sowietów generować i posyłać w okolice Fuldy ...
Jak zajęcie lub nie - wszystkich dodatkowych flag wpływa na kasę i kupowanie dodatkowych jednostek? - może nie powinno być wszystko punktowane?
Kasa to inny temat. Jak będzie za dużo to zdejmę kasę z niektórych flag.
Sprawdzę oryginalny scenariusz pod kątem ilości kasy.
Na małej mapie obroniłem VH I zająłem całą mapę. Gdyby Fulda miała paść bez możliwości odbicia to trzeba by przesunąć całą obronę na zachód. Do zrobienia.
Czy ktoś będzie to testował?
Koncepcja jaką przedstawiłem do tej pory
1 i 2 scenariusz obronny
3 scenariusz wychodzimy z atakiem i odbijemy Fuldę (miedzy innymi)
4 scenariusz kontynuacja ataku na północ i wschód
5 scenariusz utworzenie "2 frontu" - atak i odzyskanie Bonn
6 scenariusz pozbycie się sowietów i popleczników z Holandii
7 scenariusz atak dalej na wschód(granica Dania/Niemcy
8 scenariusz wracamy na stare tory
A więc Fulda po upadku nie powinna być odzyskana aż do 3 scena
Ja bym posyłał posiłki sowieckie w kierunku Fuldy dajmy od 3 tury, tak aby odbicie było niemożliwe ... albo nieopłacalne(za cenę własnych jednostek)
Może trochę transportem kolejowym, bez transportu zmechanizowanego - trochę z pobliskich miast NRD
Technika należy do Ciebie - czy przesuniesz obronę, czy nie ... --> Mówiłeś, ze Amerykanie zdobywają za mało doświadczenia
Zagraj w pierwszy scenariusz i powiedz jaki to poziom trudności.
A ja pomyślę nad innym wariantem - to będzie duża zmiana, bo trzeba wycofać własne jednostki, osłabić obronę na granicy i zlikwidować płatne flagi aby nie złościć gracza, że nie może dorzucić punktów.
Może zostawię jakąś perełkę na tyłach dla spadochroniarzy...
Ja jako tester? -- nigdy nie grałem współczesnym sprzętem, ja tego nie ogarniam ...
Randowe się zapytał o tę kampanię - ale czy zechce zagrać?
śmiało. kiedyś musi być pierwszy raz.
No to zagrałem - 3 podejście
Postawiłem na obronę - wycofałem się - bardzo chaotycznie
Nie mogłem ogarnąć tych jednostek
Straciłem śmigłowiec i może coś jeszcze?
Jeśli obrona - to posiłki amerykańskie można opóźnić o 1 turę --> śmigłowiec doskonały był by w końcówce (opóźnić 2 tury)
W wiadomości do scenariusza zamiast zapewniać o posiłkach - zasugerować konieczność obrony "drugiej linii"
Pod jaką Suite to robiłeś? - gram pod najnowszym silnikiem -w raporcie są znaki zapytania zamiast tytułów scenariusza dla następnego scena
OpenGen 25.08.21.0 * 21 Ago 2025 * AI version: 3.0 (Dev)
Efile folder: D:\OG_510b\efile_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G39 7 DNI DO RENU v4.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 GIESSEN , #0 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 50 * Average: 50
BV:1 V:0 TV:0 L:0
..
Current scenario: #0 GIESSEN, VH prestige is 240 , All map prestige is: 2320
Army cost: 684 , Current prestige is 196
Prestige available on map yet is 1000 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive Using map: 1520
if BV: +1350, #1 ??? , cap disabled, 12 turns prestige: 380
if V : +600, #1 ??? , cap disabled, 12 turns prestige: 380
if TV: +100, #1 ??? , cap disabled, 12 turns prestige: 380
Ls: Loss , turn prestige: 380
Units killed by player's core units
Class Equipment Name Inf Tnk Rcn AT Flk Frt Aty AD FTR TB LB Sub DD BS AC BCr Cr LCr +Kills +Exp
INF Infantry 1973 . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0(0) +39(104)
INF Infantry 1973 . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0(0) +0(65)
INF Engineers 1973 . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0(0) +2(67)
INF Rangers 1974 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . +2(2) +6(131)
TNK M60A3 . . . . 1 . 1 . . . . . . . . . . . +2(2) +33(93)
TNK M60A3 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . +3(3) +4(54)
RCN M113 ACAV . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0(0) +0(50)
FlK M163 VADS . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0(0) +49(103)
ATY M107 . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0(0) +20(170)
ATY 155mm M198 . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0(0) +4(54)
ATY M109A2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0(0) +13(63)
AD MIM-72C Chaparral . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0(0) +0(50)
FTR F-4G Phantom II . 1 . . . . . . 2 . . . . . . . . . +3(3) +83(137)
----- Totals all units Inf Tnk Rcn AT Flk Frt Aty AD FTR TB LB Sub DD BS AC BCr Cr LCr Kills Exp
For Scenario 5 1 . . 1 . 1 . 2 . . . . . . . . . +10 +253
For Campaign 5 1 . . 1 . 1 . 2 . . . . . . . . . +10 +1141
Total Kills (core + aux) 15 4 4 1 1 . 7 2 6 . . . . . . . . . +40
Total Loses (core + aux) 5 . . 1 1 6 3 . . 1 . . . . . . . . +17
* Averages *
Class . Units . Leaders . Prestige-Average . +Kills CamKills Average . +Exp CamExp Average
INF . 4 . 0 . 2064 516 . +2 2 1 . +47 367 92
TNK . 2 . 0 . 1368 684 . +5 5 3 . +37 147 74
RCN . 1 . 0 . 264 264 . +0 0 0 . +0 50 50
FlK . 1 . 0 . 312 312 . +0 0 0 . +49 103 103
ATY . 3 . 0 . 2280 760 . +0 0 0 . +37 287 96
AD . 1 . 0 . 432 432 . +0 0 0 . +0 50 50
FTR . 1 . 1 . 1188 1188 . +3 3 3 . +83 137 137
* Summary . 13 . 1 . 7908 608 . +10 10 1 . +253 1141 88
..
Core Units for USA:
* -> original core (don't count against cap)
+ -> BV prototype
pp -> prestige points
Piechota
* Infantry 1973 , M113A2 , , 1 bars , 104 exp , USA , 9/10 ,0 kill,104 exp ,U:003 , [+39 exp]
* Infantry 1973 , M113A2 , , 0 bars , 65 exp , USA , 10/10 ,0 kill,65 exp ,U:004 ,
* Engineers 1973 , M54 , , 0 bars , 67 exp , USA , 9/10 ,0 kill,67 exp ,U:005 , [+2 exp]
* Rangers 1974 , M151 MUTT [W] , , 1 bars , 131 exp , USA , 10/10 ,2 kill,131 exp ,U:006 , [+6 exp]
Czołg
* M60A3 , , 0 bars , 93 exp , USA , 8/10 ,2 kill,93 exp ,U:001 , [+33 exp]
M60A3 , , 0 bars , 54 exp , USA , 10/10 ,3 kill,54 exp ,U:010 , [+4 exp]
Rozpoznanie
* M113 ACAV , , 0 bars , 50 exp , USA , 10/10 ,0 kill,50 exp ,U:078 ,
Artyleria uniwersalna
* M163 VADS , , 1 bars , 103 exp , USA , 8/10 ,0 kill,103 exp ,U:058 , [+49 exp]
Artyleria
* M107 , , 1 bars , 170 exp , USA , 10/10 ,0 kill,170 exp ,U:002 , [+20 exp]
* 155mm M198 , M54 , , 0 bars , 54 exp , USA , 10/10 ,0 kill,54 exp ,U:060 , [+4 exp]
* M109A2 , , 0 bars , 63 exp , USA , 10/10 ,0 kill,63 exp ,U:075 , [+13 exp]
Obrona plot.
* MIM-72C Chaparral , , 0 bars , 50 exp , USA , 10/10 ,0 kill,50 exp ,U:098 ,
Myśliwiec
* F-4G Phantom II , , 1 bars , 137 exp , USA , 7/10 , First Strike ,3 kill,137 exp ,U:080 , [+83 exp]
..
Player 1 USA has 53 units total (core+aux):
18 INF
4 TNK
3 RCN
5 AT
2 FlK
1 FRT
8 ATY
5 AD
6 FTR
1 LB
..
Player 2 ZSRR, NRD has 14 units total (core+aux):
7 INF
1 RCN
1 AT
3 FRT
1 AD
1 TB
Nowa ostatnia mapa - do scenariusza 7
https://drive.google.com/file/d/1ClH7qnfoEuRc1BYBdWc9yD1CSQIOn8mB/view?usp=sharing
Posiłki amerykańskie - masz na myśli lotnictwo?
Śmigłowiec - to jest core więc nie ma co opóźniać.
Nazwy scenariuszy - najnowszy Suite też nic nie pomaga... Napisałem do Luisa.
Jak Ci się grało? Łatwo, trudno? BV czyli spoko.. Zatrzymałeś ruskich na podejściach czy wdarli się pod VH?
Balans sił stron ok? Walczyłeś do końca, czy od którejś tury (której) miałeś już ogarniętą bitwę.
CytatJeśli obrona - to posiłki amerykańskie można opóźnić o 1 turę --> śmigłowiec doskonały był by w końcówce (opóźnić 2 tury)
To zdanie jest do usunięcia - nie posiłki lecz jednostki core ...
Wszystko mi się poplątało - nie wiedziałem co z nimi zrobić (założenie obrona, nie atak) Zaraz na początku straciłem śmigłowiec
Tak naprawdę wzięły udział w walkach na samym końcu - jak by przybyły w 3 turze - to by nic to nie zmieniło ( a właściwie zmieniło - miałbym śmigłowiec)
Wszystkie VH były zagrożone - najbardziej północny - ruski czołg niezniszczalny
W końcówce kupiłem czołg i pomógł w utrzymaniu amerykańskiego VH
Zagrożenie było do samego końca--> ale to tylko dzięki moim umiejętnością gry, czyli ich braku i pogubieniu się kompletnie
A, wisienka na torcie - jedna jednostka pomocnicza piechoty zawieruszyła mi się przy wycofywaniu i okopała się na drodze w lesie - wpadały na nią kolejne sowiety i do piachu --> jak bym chciał, to bym tego nie wymyślił
Jeśli Twoja poczta jest aktualna - mogę przesłać zapisy tur
Coś czuję, że wycofałeś nie tylko jednostki z drugiej linii - mobilne ale również okopane jednostki broniące granicy. Te na granicy - mocno okopane - powinieneś zostawić na straty a pozostałe wycofać do obrony VH lub zaatakować.
Ja zaatakowałem i rozjechałem wroga.
Ważne jest lotnictwo. Najpierw wybić wrogie myśliwce korzystając z własnych samolotów z przewagą zasięgu i ewentualnie obrony plot (dopiero potem wycofujemy plot jeśli zdążymy).
Po paru turach Sowieci są trochę rozproszeni i samoloty eliminują ich artylerię i czołgi - o ile się da to w tej kolejności. Tu śmigłowiec będzie potrzebny.
Pomyślę nad przerobieniem tego scenariusza na bardziej obronny - bez możliwości i sensu kontrataku (brak płatnych flag).
Wysłałem Ci zapisy z poszczególnych tur .. (na pocztę outlook)
Jednostki na pierwszej linii broniły się wyśmienicie
Dzięki.
Poprawiony scen 1. Jak dla mnie to bez napięć i stresów. w 11 turze wybiłem ostatnich atakujących.
Ok! - niech tak zostanie
Co Ty robisz siłami core amerykańskimi? -ja wysyłam do obrony pod VH i czekają ...
Dlatego napisałem, że mogą być później ...
Ale niech tak zostanie - Przejdź do 2 scena
tura 12 - ostatnia wersja
OpenGen 25.09.01.0 * 1 Sep 2025 * AI version: 3.0 (Dev)
Efile folder: D:\OG_510b\efile_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G39 7 DNI DO RENU v4.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
--
Campaign score: 0 * Average: 0
BV:0 V:0 TV:0 L:0
..
Current scenario: #0 GIESSEN, VH prestige is 0 , All map prestige is: 0
Army cost: 684 , Current prestige is 756
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive Using map: 1520
if BV: +1350, #1 ??? , cap disabled, 12 turns prestige: 940
if V : +600, #1 ??? , cap disabled, 12 turns prestige: 940
if TV: +100, #1 ??? , cap disabled, 12 turns prestige: 940
Ls: Loss , turn prestige: 940
Units killed by player's core units
Class Equipment Name Inf Tnk Rcn AT Flk Frt Aty AD FTR TB LB Sub DD BS AC BCr Cr LCr +Kills +Exp
INF Infantry 1973 . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0(0) +32(97)
INF Infantry 1973 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . +1(1) +20(85)
INF Engineers 1973 . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0(0) +0(65)
INF Rangers 1974 . . 1 . . . . . . . . . . . . . . . +1(1) +19(144)
TNK M60A3 1 . 1 . . . 4 . . . . . . . . . . . +6(6) +23(83)
TNK M60A3 1 1 . . 1 . . . . . . . . . . . . . +3(3) +43(93)
RCN M113 ACAV . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0(0) +2(52)
FlK M163 VADS . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0(0) +0(54)
ATY M107 1 1 . . . . . . . . . . . . . . . . +2(2) +23(173)
ATY 155mm M198 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . +2(2) +16(66)
ATY M109A2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0(0) +24(74)
AD MIM-72C Chaparral . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0(0) +14(64)
FTR F-4G Phantom II 1 . . . . . . . 1 . . . . . . . . . +2(2) +60(114)
TB AH-1Q Cobra . . . . . . . . . . . . . . . . . . +0(0) +13(63)
----- Totals all units Inf Tnk Rcn AT Flk Frt Aty AD FTR TB LB Sub DD BS AC BCr Cr LCr Kills Exp
For Scenario 7 2 2 . 1 . 4 . 1 . . . . . . . . . +17 +289
For Campaign 7 2 2 . 1 . 4 . 1 . . . . . . . . . +17 +1227
Total Kills (core + aux) 19 4 5 1 1 . 7 2 6 1 . . . . . . . . +46
Total Loses (core + aux) 3 1 1 2 1 6 3 . . . . . . . . . . . +17
* Averages *
Class . Units . Leaders . Prestige-Average . +Kills CamKills Average . +Exp CamExp Average
INF . 4 . 0 . 2064 516 . +2 2 1 . +71 391 98
TNK . 2 . 0 . 1368 684 . +9 9 5 . +66 176 88
RCN . 1 . 0 . 264 264 . +0 0 0 . +2 52 52
FlK . 1 . 0 . 312 312 . +0 0 0 . +0 54 54
ATY . 3 . 0 . 2280 760 . +4 4 1 . +63 313 104
AD . 1 . 0 . 432 432 . +0 0 0 . +14 64 64
FTR . 1 . 0 . 1188 1188 . +2 2 2 . +60 114 114
TB . 1 . 0 . 996 996 . +0 0 0 . +13 63 63
* Summary . 14 . 0 . 8904 636 . +17 17 1 . +289 1227 88
..
Core Units for USA:
* -> original core (don't count against cap)
+ -> BV prototype
pp -> prestige points
Piechota
* Infantry 1973 , M113A2 , , 0 bars , 97 exp , USA , 8/10 ,0 kill,97 exp ,U:003 , [+32 exp]
* Infantry 1973 , M113A2 , , 0 bars , 85 exp , USA , 10/10 ,1 kill,85 exp ,U:004 , [+20 exp]
* Engineers 1973 , M54 , , 0 bars , 65 exp , USA , 10/10 ,0 kill,65 exp ,U:005 ,
* Rangers 1974 , M151 MUTT [W] , , 1 bars , 144 exp , USA , 10/10 ,1 kill,144 exp ,U:006 , [+19 exp]
Czołg
* M60A3 , , 0 bars , 83 exp , USA , 10/10 ,6 kill,83 exp ,U:001 , [+23 exp]
M60A3 , , 0 bars , 93 exp , USA , 9/10 ,3 kill,93 exp ,U:010 , [+43 exp]
Rozpoznanie
* M113 ACAV , , 0 bars , 52 exp , USA , 9/10 ,0 kill,52 exp ,U:078 , [+2 exp]
Artyleria uniwersalna
* M163 VADS , , 0 bars , 54 exp , USA , 10/10 ,0 kill,54 exp ,U:058 ,
Artyleria
* M107 , , 1 bars , 173 exp , USA , 10/10 ,2 kill,173 exp ,U:002 , [+23 exp]
* 155mm M198 , M54 , , 0 bars , 66 exp , USA , 10/10 ,2 kill,66 exp ,U:060 , [+16 exp]
* M109A2 , , 0 bars , 74 exp , USA , 10/10 ,0 kill,74 exp ,U:075 , [+24 exp]
Obrona plot.
* MIM-72C Chaparral , , 0 bars , 64 exp , USA , 3/10 ,0 kill,64 exp ,U:098 , [+14 exp]
Myśliwiec
* F-4G Phantom II , , 1 bars , 114 exp , USA , 8/10 ,2 kill,114 exp ,U:080 , [+60 exp]
Bomb. taktyczny
* AH-1Q Cobra , , 0 bars , 63 exp , USA , 10/10 ,0 kill,63 exp ,U:079 , [+13 exp]
..
Player 1 USA has 53 units total (core+aux):
20 INF
3 TNK
2 RCN
4 AT
2 FlK
1 FRT
8 ATY
5 AD
6 FTR
1 TB
1 LB
Siły amerykańskie wysyłam do obrony południowego vh. Niestety nie mają tam za dużo roboty.
Dlatego chcę zmienić to jeszcze. Myślę o przeniesieniu ich na północ aby odbili lotnisko i zaszli wroga od tyłu.
Muszę pomyśleć nad wrzuceniem core jako posiłki z opóźnieniem, choć gracz będzie bardzo zdziwiony że nie ma własnego wojska tyko same auxy...
Jarku, pamiętaj, że lepsze jest wrogiem dobrego
To, że Amerykanie wchodzą do gry z opóźnieniem - jest jak najbardziej słuszne i najlepiej przy SH(tak to w praniu widzę)
Kwestia zwalczania sowieckich czołgów --> myślałem, że śmigłowiec jest od tego --> lecz w rzeczywistości - wysłałem go na północ i sprawdził się bardzo mizernie - z jednego czołgu zdjął 1 punkt, a z drugiego 2 punkty
T-80 - jest do nie zatrzymania, dokąd ma amunicję --> w obu rozgrywkach, tak było --> zwłaszcza jak dostaje lidera, to Leopard 1A4, czy Jagdpanzer 90mm , nie mają szans --> niech tak zostanie - jest całkiem dobrze
Natomiast po stronie sektora amerykańskiego, czołgi T-55 są problemem - dopóki mają za sobą artylerię
W obu przypadkach dokupiłem M60A3 - i jest to wystarczające, aby poradzić sobie w tym sektorze, bez śmigłowca --> myśliwce są bardziej skuteczne
Myślę, że trzeba też zmienić tytuł scenariusza na Fulda - te jest kanwa całej opowieści ...
Również wiadomość - Wytrzymajcie ... trzeba skasować lub napisać o przejściu do obrony ...
Jeszcze dopiszę - to, że Amerykanie pojawiają się później jest naturalne - przy nagłej napaści sowietów, najpierw w tyłek dostają obrońcy, a alarm podrywa do obrony i zabezpieczenia baz Amerykanów --> raczej nie myślą o przemyślanych manewrach i zajmowaniu tyłów sowieckich --> raczej na tyłach sowietów mnogo ...
Co innego lotnictwo - ono może być poderwane dużo wcześniej
W następnym scenariuszu najpierw obrona, następnie - do kontrataku --> aby w 3 scenie mogła dokonać się tytułowa - zapłata/zemsta --> a w 4 kontynuacja zgodnie z tytułem
Pytanie odnośnie do spadochroniarzy sowieckich. Dać komputerowi wolną rękę czy wysłać je na konkretny VH?
Dać im eskortę myśliwską czy nie?
Nie jestem wiarygodnym graczem - nie wiem
W tej chwili - zawsze zostaną zestrzeleni
Dla Ciebie jest łatwo - wybierz utrudnienie (losowość?)
Masz rację - i tak zginą.
Wrzucam wersję gotową - więcej nie będę zmieniał, chyba, że jakaś korekta.
Zagrałem raz i było ciekawie. Amerykanie powalczyli i szczerze mówiąc jest kilka opcji rozgrywki.
Trudno nie jest - jest sporo tur do czasu aż Sowieci dotrą do VH. Wystarczy czasu, aby ich lotnictwo rozniosło - głównie samoloty. Śmigłowiec za dużo nie walczy bo odległości od lotnisk są duże a amunicji mało. FARP przy siłach amerykańskich albo lotnisko polowe gdzieś pomiędzy dwoma górnymi VH by pomogło...
Ok
No to następny scen
Taka myśl - jak będą posiłki - to może warto dodać/przetestować specjalną ciężarówkę --> 9629 M911 HET - TK USA do transportu jakiejś artylerii, lub czołgu ...
Rozegrałem tą gotową wersję pierwszego scenariusza
Zamiana stronami posiłków - to kompletnie inna gra --> jest ciekawiej
Zbudowałem lotnisko - śmigłowiec raz się załadował - i tak nie zdobył za dużo doświadczenia
Mała prośba --> w 8 -9 turze dodaj ruskim posiłki w Fuldzie - ze dwie piechoty, jakąś artylerię, p-lot i działko p-panc --> wszystko bez transportu i okopane, aby skutecznie broniły , gdyby gracz chciał ją zająć ...
Brawo Ty. Nie pomyślałem żeby zbudować lotnisko. Nawet nie zarejestrowałem że mam kim... A może nie mam a Ty kupiłeś saperów?
Co do dodania ruskich w Fuldzie to jest ryzykowna sprawa. Jak gracz będzie miał fantazje to może tam być wcześniej i posiłki spadną mu na głowę. Nie cierpię tego.
Mam inny pomysł. Wrzucę posiłki z głębi mapy - ze wschodu- z celem do Fuldy i to bez zwalniania celu po jego osiągnięciu plus defensywne nastawienie.
Co do ciężarówki to myślę ją wrzucić jako posiłki z północnego zachodu z czołgiem jako spóźniony transport. Tylko na razie nie wiem jak w Suite wsadzić czołg do kontenera...
Na razie przerwa techniczna bo będę na wyjazdach i może w niedzielę coś dłubnę.
Cytat: Jaro w Wrzesień 08, 2025, 10:58:23 PMNie pomyślałem żeby zbudować lotnisko. Nawet nie zarejestrowałem że mam kim... A może nie mam a Ty kupiłeś saperów?
Stali sobie bezrobotni
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/Moze_budowac1.jpg)
CytatCo do dodania ruskich w Fuldzie to jest ryzykowna sprawa. Jak gracz będzie miał fantazje to może tam być wcześniej i posiłki spadną mu na głowę. Nie cierpię tego.
Mam inny pomysł. Wrzucę posiłki z głębi mapy - ze wschodu- z celem do Fuldy i to bez zwalniania celu po jego osiągnięciu plus defensywne nastawienie.
Zrób, jak uważasz
Chciałem tylko powiedzieć, że cały obszar wschodni mapy powinien być obsadzony garnizonem sowieckim
Jeśli gracz może pokonać wszystkich i wejść nawet na teren NRD --> to cała zabawa się kończy - to koniec kampanii
Jaki to najazd UW, jak w 1 dzień można ich wyrzucić z zajętych terenów i jeszcze wejść na ich teren
No przecież, na skutek tego, że obronimy w pierwszym scenariuszu nasze wyznaczone pozycje - wojna się nie kończy --> napór sowietów spycha nas w głąb --> w drugim scenariuszu nadal się bronimy - już dalej w głębi kraju - we Frankfurcie nad Menem
Przekaz jest jasny - stać nas tylko na obronę!
Ale nic nie zmieniaj, po za uniemożliwieniem zajęcia Fuldy i sowieckiego SH --> tyle i tylko tyle!
I na tym ten scenariusz się kończy (praca nad nim)
--------------------------------------------------------
CytatCo do ciężarówki to myślę ją wrzucić jako posiłki z północnego zachodu z czołgiem jako spóźniony transport
Nie w pierwszym scenariuszu! - on jest doskonały (tylko zabezpieczenie tyłów sowietom)
Pomysł z ciężkim transportem, to luźna myśl dla scena 2 lub 3
CytatTylko na razie nie wiem jak w Suite wsadzić czołg do kontenera...
Ja zrobiłem to tak
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/zapakuj_transp1.jpg)
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/zapakuj_transp2.jpg)
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/zapakuj_transp3.jpg)
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/zapakuj_transp4.jpg)
Czy mogę poprosić pana Admina lub Moderatora?
-- o wyodrębnienie napisanych postów od wpisu #32
https://forum.opengeneral.pl/index.php?msg=61361
i utworzenie nowego tematu
Fulda 2 - budowa --> lub podobnego
Bardzo dziękuję
Pozdrawiam wszystkich, którzy cichcem grają, a nie chcą nić pisać
Pozdrawiam tych, którzy kibicują temu projektowi
Trzymam mocno kciuki :clap .
Niestety jestem obecnie mocno zapracowany :'(
Ponieważ Jaro zarządził przerwę techniczną - wezmę się za to , co lubię --> smack do Fuldy
Smack gotowy
Opisałem dla tych, co nie rozumieją rosyjskiego ...
Filmik jest 1280x960px @30kl/sek długość 37 sek 3312 KB
https://forum.opengeneral.pl/index.php?msg=61544