Kampania testowa dla OGNF

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 16, 2012, 10:03:08 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Opis kampanii

Kampania niemiecka - całkowicie fikcyjna
Lata: 1939-1941
Teatry działań: Polska, Francja, Ukraina, ZSRR.
Przeciwnicy - ZSRR, Belgia, Francja, UK.
Kampania nieliniowa. Ilość scenariuszy 16, najdłuższa ścieżka - 14.

Wymagania techniczne:
- Najnowszy plik OpenIcons - do pobrania z: http://sourceforge.net/projects/opengeneral/files/DailyBuild/OpenIcons.zip/download
- Najnowsza wersja gry: 0.90.1.0 (12-Sep-2012) - do pobrania z: http://sourceforge.net/projects/opengeneral/files/DailyBuild/OpenGenCore.zip/download  
- Efile - specjalny, dołączony.

Zarys fabuły - 17 września 1939, ZSRR atakuje Polskę, ale nie poprzestaje na tym,
uderzając również na pozycje Niemców.
Po początkowych walkach obronnych, Wehrmacht przechodzi do ofensywy. W 1940 do wojny
włącza się Francja.....

=====================================================================================

Kampania służy do zapoznania się z możliwościami jakie daje wprowadzenie
nowych formatów plików i nowych możliwości OG.

Wykorzystane nowości to:
- transport kolejowy
- misje lotnicze
- trigger heksy (heksy kluczowe)
- cecha "Exploit Success"
- specjalne listy prototypów
- nowe formaty briefingów
- nowy format scenariusza wyboru drogi
- wpływ pogody na warunki terenowe
- zmiana kamuflażu ikon
- nowy warunek terenowy - Mud (Błoto-roztopy)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

#1
W związku z przekroczeniem limitu katalogu załączników - usunąłem kampanię z podpiętych.
Zakładam, że wszyscy, co chcieli - to już wzięli, a jeżeli jeszcze ktoś chce, niech pisze do mnie na maila.

[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

I jeszcze obrazki, które nalezy wrzucić do kat. SCENARIO

Przepraszam za zamęt, ale zachciało mi sie upiększać, a poza tym chciałem wypróbować te funkcję.

[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

#3
No i moje wnioski z gry:

transport kolejowy
Przy obecnym rozmiarze map - nie ma sensu, chyba, że robimy kampanię na dywizję piechoty z transportem konnym. Oczywiście - przy większych mapach, albo biedniejszych kampaniach - może być pożyteczny.

misje lotnicze
Sprawdzają się doskonale przy małej liczbie samolotów. Przynajmniej komputer pilnuje żeby wracały się uzupełnić :)
Zmniejszają też nieco wpływ samolotów na pole bitwy. Zatem tam, gdzie samoloty mają być tylkom kwiatkiem do
kożucha - są idealne. Ale tam gdzie samolotów jest - powiedzmy - około 10-ciu powodują nieopisany zamęt.

trigger heksy (heksy kluczowe)
Dobra zabawa - lepsza by była gdyby nagroda była losowa. Dobra rada - trigger heksów poszukujemy przy pomocy:
a) własnej jednostki core - bo po co aux ma dostać lidera albo doświadczenie,
b) jednostki BEZ lidera - bo inaczej, gdyby nagrodą był akurat lider, to go po prostu mnie dostanie

cecha "Exploit Success"
Ceche tę mają na razie chyba tylko Brandenburgi. Polega na tym, że po zabiciu lub zmuszeniu do wycofania przeciwnika, jednostka ma jeszcze ruch by zająć jego heks.

specjalne listy prototypów
W sumie  ważne tylko dla twórcy kampanii

nowe formaty briefingów
Czysta kosmetyka, choc parę mżliwości tu się pojawia.

nowy format scenariusza wyboru drogi
Ładniejszy i prostszy niż poprzedni. Nie trzeba robić sztucznych scenariuszy.

wpływ pogody na warunki terenowe
Jeszcze nie do końca rozpracowałem, ale po długim deszczu warunki "Dry" moga się zmienić w "Mud", a to ma wpływ na ruch

zmiana kamuflażu ikon
Kwestia gustu - do pooglądania.

nowy warunek terenowy - Mud (Błoto-roztopy)
Wymaga opracowania i porównania z innymi warunkami (Dry i Frozen), celem określenia ograniczeń jakie z niego powinny wynikać. Póki co zrobiłem go jako "ruskie piekło", czyli pojazdy grzęzną, strumienie zachowują się jak rzeki, a rzeki stają się nieprzejezdne. Tak że - strzeżcie się! Nigdzie nie jest ustawiony jako początkowy, ale może sie pojawić po deszczu.

No i na koniec - przy systemie misji lotniczych - spadochroniarze to potężna broń - lecą, wyskakują i walczą w tej samej kolejce!
Co prawda lecą tylko tyle ile samolot przeleci w jednym ruchem (jak nie wyskoczą, to wrócą do bazy), ale z dodatkiem na misję, to jest prawie cała mapa - zależy gdzie jest lotnisko.
Jest jeden problem - istnieje możliwość, że nie wylądują na tym heksie, na którym chcemy, tylko na jednym z sąsiednich. To zdarza się niedoświadczonym spadochroniarzom czasem, ale prawdopodobieństwo maleje wraz ze wzrostem doświadczenia.


"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Na koniec jeszcze przeprosiny dla Grega ;), że znów kampania niemiecka, no ale tak sie składa, że Niemcy mają najbardziej dopracowane wojsko w efilu (cechy, fronty i transporty). Z każdym innym krajem byłoby trzy razy tyle roboty. :))
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

No to się zaczyna - pierwszy błąd znaleziony w scenariuszu (i tak dobrze, że dopiero) 12-tym

Poprawka w ząłaczniku.

Mam nadzieję, że jeszcze nikt tam nie doszedł :)

[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

#6
Moje pierwsze spostrzeżenia:
1.   Powrót samolotów na lotnisko po misji nie oznacza ich automatycznego uzupełniania w amunicję.
2.   Dobrze by było, gdyby stacje kolejowe posiadały flagi lub znajdowały się w ich bezpośrednim pobliżu.  Dodatkowo, chociaż jedna stacja na mapie mogłaby mieć dwa heksy do rozstawiania.


EDIT. To nie są uwagi do tej kampanii. Raczej sugestie do przyszłościowego wykorzystania.

czata

Po kupnie samolotu w trakcie scenariusza i próbie ustawienia go na mapie pojawia się dość dziwaczny komunikat:
This hex is AirBase for another plane! you should select another base once deployed.

czata

Misje lotnicze wymagają budowania większej ilości lotnisk polowych. Szczególnie w sytuacji, gdy lotniska na mapie, względnie zasięg ruchu samolotów jest złośliwie ustawiony, tj. nie da się przebazować samolotów z jednego lotniska na drugie w jednym ruchu.

Jedno lotnisko polowe obsługuje jedynie jedną jednostkę lotniczą.

W związku z tym, w scenariuszu Kock samoloty przeciwnika były nieszkodliwe wtedy, gdy on nacierał, a moje nie za dużo sobie polatały, gdy ja byłem w pobliżu wrogich VHeksów.

Generalnie, samoloty komputera nie oddały żadnego strzału (poza obroną przed moimi myśliwcami) i nie wiem nawet, czy wykorzystują opcję zaopatrywania się na lotnisku.

Ja sam nie wykorzystałem jeszcze żadnej opcji lotniczej dodatkowej ustawionej efilem.

Szacun za briefing przed scenariuszem Zima (aczkolwiek, wymaga dopracowania) i za zmianę kamuflażu części jednostek.
Co ciekawe, nie udało mi się otworzyć w OpenSuite tego briefingu.

Gustlik

CytatThis hex is AirBase for another plane! you should select another base once deployed.

W pierwszym wolnym ruchu trzeba je przebazować - opcja 1 - na sąsiednie heksy - o ile jest to lotnisko stałe, które może obsługiwać z sąsiednich heksów.
Dlatego w scenariuszach z misjami lotniczymi trzeba dać trochę więcej (1-2) kolejek graczowi. Sporo czasu traci się na przebazowywanie.

CytatGeneralnie, samoloty komputera nie oddały żadnego strzału (poza obroną przed moimi myśliwcami) i nie wiem nawet, czy wykorzystują opcję zaopatrywania się na lotnisku.

Istnieje poważne podejrzenie, że komputer nie dodaje sobie do ruchu samolotów, dodatkowych heksów zdefiniowanych w scenariuszu, i lata tylko na tyle ile efil pozwala. Jest to w tej chwili badane.

Cytat1.   Powrót samolotów na lotnisko po misji nie oznacza ich automatycznego uzupełniania w amunicję.

Sam powrót nigdy nie oznaczał uzupełnienia. Tak czy tak - samolot musi posiedzieć kolejkę na lotnisku.

CytatCo ciekawe, nie udało mi się otworzyć w OpenSuite tego briefingu

Suite niestety nie otwiera briefingów "obrazkowych", na razie trzeba je robić trochę w ciemno.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

A teraz najlepsze:

Otóż cała kampania została zrobiona na Suite, który miał błąd polegający na tym, że ustawione posiłki pojawiały się od razu na mapie, nie czekając na swoją kolejkę.

Będzie hardkor..... ;D ;D ;D
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Cytat: Gustlik w Wrzesień 17, 2012, 03:16:50 PM
W pierwszym wolnym ruchu trzeba je przebazować - opcja 1 - na sąsiednie heksy - o ile jest to lotnisko stałe, które może obsługiwać z sąsiednich heksów.
Dlatego w scenariuszach z misjami lotniczymi trzeba dać trochę więcej (1-2) kolejek graczowi. Sporo czasu traci się na przebazowywanie.
To trochę bardziej skomplikowane. Gryzą się ze sobą pola rozstawienia dla samolotów, które obejmują jedynie lotnisko z polami "bazy", które są również dookoła lotniska.
Podczas rozstawiania swojego zakupu, ustawiłem bombowca w zajętym już polu "bazy", a komputer automatycznie nadał mu pole "bazy", obok miejsca rozstawienia. Do tego pola wracał mój samolot po wykonaniu misji. Nie musiałem sam go przebazowywać.

Może się zdarzyć sytuacja, gdy wszystkie bazy będą już zajęte. Wtedy przegrupowanie z jednego lotniska na drugie nie jest możliwe. Właśnie taka sytuacja wystąpiła w scenariuszu, w którym wybudowałem tylko jedno lotnisko polowe.

Cytat: Gustlik w Wrzesień 17, 2012, 03:16:50 PM
Sam powrót nigdy nie oznaczał uzupełnienia. Tak czy tak - samolot musi posiedzieć kolejkę na lotnisku.
W wersji bez misji - oznaczał.
Ważne też, czy komputer będzie poświęcał kolejkę na zaopatrzenie.

Odnoszę wrażenie, że misje nie działają przy pogodnie "snow". Samoloty niby latały, ale nie mogłem wykonać nawet przebazowania.

derwiszx

Pytanie, czy algorytmy działania AI uwzględniają specyfikę NF.   O ile wprowadzenie NF nie wydaje się być zbyt dużym problemem to wpojenie nowej wiedzy dla AI  jest sporym wyzwaniem dla programistów. W ogóle sztuczna inteligencja to najtrudniejszy element każdej gry,  stworzenie platformy tylko do gier h2h to małe piwko.
Gratia gratiam parti

mara

Po odtworzeniu gry ze stanu samoloty wróciły do HQ (ponownie je rozstawiałem) i mogłem ich użyć drugi raz w tej samej turze ???

Gustlik

CytatW wersji bez misji - oznaczał.

Nie - policz sobie dobrze:

Bez misji
kolejka 1 - lecisz i bombardujesz
kolejka 2 - wracasz na lotnisko
kolejka 3 - samolot uzupełniony i gotowy do następnej akcji

Z misjami
kolejka 1 - lecisz, bombardujesz i wracasz
kolejka 2 - uzupełniasz
kolejka 3 - samolot uzupełniony i gotowy do następnej akcji

Wniosek: i tu,  i tu samolot jest gotowy i uzupełniony w tej samej kolejce - trzeciej
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/