Kampania testowa dla OGNF

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 16, 2012, 10:03:08 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Greg

Cytat: Gustlik w Wrzesień 16, 2012, 10:48:25 PM
Na koniec jeszcze przeprosiny dla Grega ;), że znów kampania niemiecka, no ale tak sie składa, że Niemcy mają najbardziej dopracowane wojsko w efilu (cechy, fronty i transporty). Z każdym innym krajem byłoby trzy razy tyle roboty. :))
Już się przyzwyczaiłem :)
Jeżeli chodzi o nowe możliwości OG to aż się prosi zastosować to do kraju "Polska"
Zwłaszcza fronty frakcje - jest tutaj cała paleta możliwości.
Można by zrezygnować z osobnych krajów typu LWP, AK itd.
Oczywiście wypróbowanie nowych możliwości związanych z koleją.
Czekam także na osobną klasę śmigłowców - dotyczy to moich współczesnych kampanii.


derwiszx

Cytat: Gustlik w Wrzesień 16, 2012, 10:18:17 PM
I jeszcze obrazki, które nalezy wrzucić do kat. SCENARIO

Przepraszam za zamęt, ale zachciało mi sie upiększać, a poza tym chciałem wypróbować te funkcję.


Ale fajny ten zamęt :P
Oby więcej takiego zamieszania.
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatMożna by zrezygnować z osobnych krajów typu LWP, AK itd.

To jednak daje pewne możliwości - np zwalczanie partyzantki niepodległościowej przez LWP.
Tak że tego raczej nie będę ruszał. Poza tym to zmieniłoby liste krajów i powstałaby konieczność
zmiany flag.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

A można wiedzieć dlaczego zrezygnowałeś z umieszczenia obrazków w poprawionym pakiecie kampanii testowej, który opublikowałeś już po informacji o obrazkach?
Gratia gratiam parti

czata

Cytat: Gustlik w Wrzesień 19, 2012, 03:09:45 PM
Próbowałem usunąć "D", próbowałem usunąć drogi z tego heksa, bo myślałem, że jak jest droga i kolej na tej samej linii, to gra nie wie na jaki transport załadować - nic nie pomogło.
Transport jest dobry, tylko ikonka się nie zgadza.

derwiszx

#50
I jeszcze jedna sprawa.
Zauważyłem, że teren na którym położone są tory (Rail) ma takie same właściwości jak droga.
A drogą to on może być co najwyżej dla pociągów (transport kolejowy) ewentualnie dla transportu pieszego.

Dla innego transportu tory powinny jawić się jako przeszkoda terenowa, zwłaszcza dla transportu kołowego (ciężarówki, rowery) dla którego raczej nie  różną się pod względem właściwości transportowych od wertepów.

Bądź co bądź jazda po podkładach kolejowych nie jest zbyt wygodna nawet dla pojazdów półgąsienicowych.
Gratia gratiam parti

derwiszx

#51
Troszeczkę poeksperymentowałem z transportem kolejowym.

Na chwilę obecną wydaje się, że może on być przydatny jedynie w bardzo trudnym terenie i na bardzo dużych mapach i  musi być jeszcze do tego spełniony warunek, że tory nie będą traktowane jako droga przez inne rodzaje transportu.

Moje spostrzeżenia:

1. Transport kolejowy w przypadku jednostek posiadających ruch fazowy jest troszeczkę korzystniejszy niż transport kolejowy jednostek pozbawionych ruchu fazowego. Jednostki z ruchem fazowym mają zysk podczas załadowania jednostki na pociąg.

Na przykład recon posiadający zasięg ruchu 8 , o ile po dojechaniu na stację posiada jeszcze mozliwość ruchu, może załadować się na pociąg i w tej samej kolejce wykonać jeszcze pełen ruch pociągiem (max 10 heksów) czyli teoretycznie w czasie pierwszej kolejki moze pokonać aż 17 heksów.

Niestety, cały zysk z tej operacji jest tracony, gdyż:
-w podczas transportu kolejowego recon ma takie same właściwości jak jego transport, nie może walczyć ani korzystać ze swoich właściwości
- rozładowanie z transportu kolejowego możliwe jest tylko na heksie na którym jest umiejscowiony budynek stacji kolejowej.
-rozładowanie zabiera cała kolejkę ruchu i dopiero w następnej kolejce recon może być użyty zgodnie ze swoim przeznaczeniem.

Przykłady pokazują różnice  pomiędzy transportem własnym i kolejowym w przypadku jednostki dysponującym ruchem fazowym:  (recon o zasięgu ruchu 8 hex) mający do pokonania odległość 40 heksów koleją plus po jednym heksie na dojazd do stacji załadowania i odjazd od stacji załadowania czyli razem 42 heksy/

a) jadąc ruchem własnym pokona tę odległość w 6 kolejek ( nawet jeżeli po drodze skończy mu się paliwo to korzystając z ruchu fazowego może zatankować nie tracąc kolejki) .  Po dotarciu do celu od razu jest w gotowości bojowej.

b) jadąc ruchem kolejowym: w pierwszej kolejce pokona max 11 heksów, do stacji docelowej dojedzie zużywając w sumie 4 kolejki  11+10+10+9.  Piątą kolejkę straci na rozładunek a w  szóstej kolejce będzie mógł pokonać 1 heks dzielący go od miejsca docelowego i  bedzie gotowy do bitwy.  Reasumując dystans 42 heksów pokona w takim samym czasie jak z uzyciem  własnego transportu i  przez cały czas pozostawania w transporcie kolejowym nie dysponuje właściwościami przypisanymi własnej klasie. Gdzie tu zysk i opłacalność?  Oczywiście im krótsza trasa tym większa różnica na niekorzyść transportu kolejowego. Dodatkowo gdyby stacje oddalone były od siebie nie o 40 ale o 41 pól to pociąg na pokonanie ostatniego heksa straciłby dodatkowa kolejkę natomiast dla recona jadącego ruchem własnym ten dodatkowy heks nie stanowiłby różnicy. Tak więc kalkulatory w ruch i zabieramy się za rachunki.... :D


2. Transport kolejowy jednostek nie posiadających ruchu fazowego różni się tym, że transportowana jednostka traci dodatkową kolejkę ruchu na załadowanie na pociąg.
Jednostka o takim samym zasięgu ruchu jak nasz przykładowy recon pokonałaby dystans 42 heksów odpowiednio:

a) 6 kolejek (7 jeżeli po drodze skończy się  paliwo i  będzie zmuszona zatankować) 
b) 7 kolejek ( dojazd do stacji (1 kolejka) + załadunek i przejazd do stacji docelowej(4 kolejki)+wyładunekna stacji (1 kolejka)+ dojazd od stacji do miejsca docelowego (1 kolejka)

Wiemy więc już, że w obecnych uwarunkowaniach (w których tory są traktowane przez inne rodzaje transportu jak droga albo gdy odległość do celu można pokonać w sprzyjających warunkach terenowych na pewno nie opłaca się korzystać z kolei do transportu jednostek dysponujących stosunkowo dobrym transportem własnym  ok 7-8 pól (Opel Blitz, dobre czołgi i transportery)

A co się dzieje gdy transport własny jest na poziomie 4-6 pól i mamy do przebycia tę sama trasę? Też można policzyć.
Dla zasięgu ruchu transportu własnego 4 heksy


a)  11-12(jeśli po drodze było tankowanie)  kolejek (transport własny)
b)  7- kolejek ( z użyciem tr. kolejowego)

dla zasięgu 6 heksów:
a) 7-8 kolejek (transport własny)
b) 7 kolejek. ( z użyciem tr. kolejowego)

Czyli bez kalkulatora ani rusz :D.


3) Kolejną cechą ograniczająca szersze stosowanie transportu kolejowego jest ograniczenie  możliwości rozładunku i załadunku   tylko do heksa zajmowanego przez stację kolejową (oczywiście wyjątek stanowią jednostki mające atrybut pozwalający na rozładunek w dowolnym miejscu)
Jeżeli nie brać pod uwagę jednostek dysponujących ruchem fazowym, w jednej kolejce na danej stacji możemy załadować  tylko jeden pociąg.  Podobnie ma się sytuacja z rozładunkiem. Tak więc nawet jeżeli do stacji docelowej dotrą równocześnie (w jednej kolejce) dwa pociągi (taka sytuacja jest możliwa na przykład jeżeli do stacji dotrą transporty nadane na różnych stacjach  albo na jednej w przypadku gdy na transport zapakowaliśmy najpierw jednostkę z ruchem fazowym a po niej dzięki zwolnieniu miejsca na stacji inna jednostkę)  to i tak rozładujemy w jednej kolejce tylko jeden transport. Drugi straci dodatkową kolejkę w oczekiwaniu na zwolnienie miejsca na rampie rozładunkowej. A więc transport kolejowy to bardzo wąskie gardło. Przy obecnych rozwiązaniach  stacja umożliwia rozładunek tylko jednego pociągu/kolejkę.

Moim zdaniem funkcjonowanie stacji wymaga zmian.
Stacja powinna działać analogicznie jak lotnisko albo port. Rozładunek i załadunek powinien być możliwy również z heksów sąsiadujących z budynkiem stacji.


Przydatność transportu kolejowego wzrosłaby, gdyby inne rodzaje transportu traktowały tory nie jak drogę ale jak przeszkodę terenową (wertepy)
W przeciwnym wypadku nawet trudny teren (bagna,lasy, wertepy  gdzie żaden inny transport nie powinien być opłacalny) nie będzie przemawiał za użyciem transportu kolejowego, gdyż tory będą wykorzystywane bardziej jako autostrada niż jako droga dla transportu kolejowego.
Gratia gratiam parti

derwiszx

Hmm, wygląda na to, że w nowej NF-owej rzeczywistości nastąpiło przewartościowanie w hierarchii liderów.

Reconnaissance movement będzie aspirował do miana najwartościowszego lidera, w wielu przypadkach okazuje się być cenniejszym nawet od lidera dev.  fire.
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatA można wiedzieć dlaczego zrezygnowałeś z umieszczenia obrazków w poprawionym pakiecie kampanii testowej, który opublikowałeś już po informacji o obrazkach?

No bo obrazki są w osobnej paczce. Ona sie nie zmieniła. Do nadpisania były tylko pliki scenariuszy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

#54
Cytat: derwiszx w Wrzesień 20, 2012, 12:23:07 AM

Moim zdaniem funkcjonowanie stacji wymaga zmian.
Stacja powinna działać analogicznie jak lotnisko albo port. Rozładunek i załadunek powinien być możliwy również z heksów sąsiadujących z budynkiem stacji.



Wyraziłem się nieprecyzyjnie.



1. Zostawiamy obecna zasadę, że tracimy kolejkę na załadowanie i rozładowanie pociągu( podczas tego procesu heks na którym wykonujemy operację jest blokowany przez załadowywaną jednostkę stąd nie ma możliwości załadowania następnej).  Ale dodajemy możliwość załadowania pociągów z heksów sąsiadujących ze stacją i rozładowywania pociągów na heksach sąsiadujących  ze stacją.

2. Pozostawiamy obecną zasadę, że pociąg można załadować  tylko na heksie zajmowanym przez stację, ale projektujemy stacje jak lotniska, tak żeby zajmowały dwa trzy heksy.  I tracimy kolejkę tylko na dostarczenie jednostki na  stację, natomiast opuszczenie stacji przez pociąg  powinno być możliwe   od razu po załadowaniu które następuje w następnej kolejce, analogicznie jak  dzieje się w przypadku transportu lotniczego. A rozładowanie pociągu byłoby możliwe tylko z heksa zajmowanego przez stację  nie tylko na heks zajmowany przez stację ale również na heksy sąsiadujące.
Gratia gratiam parti

Zsamot

CytatPrzydatność transportu kolejowego wzrosłaby, gdyby inne rodzaje transportu traktowały tory nie jak drogę ale jak przeszkodę terenową (wertepy)
Ale jakby nie było często oddziały korzystały właśnie z torów, jako przejezdnego szlaku...

Poza tym bardzo ciekawa wnikliwa analiza transportu kolejowego, zgadzam się co do modyfikacji wyładunku/ rozładunku. Zwłaszcza opuszczenia transportu.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Komputer bardzo poważnie traktuje pola bazy na lotnisku.

Ponownie świadomie rozstawiałem samoloty na jednym heksie i ponownie za każdym razem pojawiała się informacja: This hex is AirBase for another plane! you should select another base once deployed.
Tyle, że tym razem komputer przebazował moje samoloty na inne lotnisko!

derwiszx

#57
Cytat: Zsamot w Wrzesień 20, 2012, 07:48:55 AM
CytatPrzydatność transportu kolejowego wzrosłaby, gdyby inne rodzaje transportu traktowały tory nie jak drogę ale jak przeszkodę terenową (wertepy)
Ale jakby nie było często oddziały korzystały właśnie z torów, jako przejezdnego szlaku...




Zgoda, tory często bywały wygodniejszą drogą niż otaczający je teren. Zwłaszcza dla piechoty poruszającej się ruchem własnym tory raczej nie stanowiły większego utrudnienia, an przykład w porównaniu do otaczających je bagien, wertepów czy  dziewiczych gęstych lasów.

Ale dla ciężarówek czy koni podkłady kolejowe mogły stanowić sporą przeszkodę.
Chodziło mi głównie o to, że traktowanie torów na tej samej zasadzie jak dróg jest nieuprawnione. Na pewno tory nie dają takiej swobody ruchu jak drogi/

A patrząc przez pryzmat gry, kolej może mieć duże znaczenie i zastosowanie jeżeli przebiega w trudnym terenie ew którym brak jest alternatywnych szybkich tras dla innego rodzaju transportu.  Jeżeli obok torów mamy drogę, to kolej będzie raczej tylko kwiatkiem do kożucha (poza przypadkami gdy na przykład będziemy mieli do przetransportowania jakieś ciężkie działa bez transportu własnego.

P.S.
Jeśli chodzi o uwagi i spostrzeżenia odnośnie funkcjonowania transportu kolejowego to mam jeszcze kilka w miarę ciekawych spostrzeżeń, ale z publikacja poczekam, aż potwierdzą je eksperymenty, bo chcę mieć pewność, że nie przeinaczę faktów.
   
Gratia gratiam parti

derwiszx

#58
Ciekawostki z życia kolei cz. 2.  :D

Tak jak obiecałem kolejna garść spostrzeżeń i na koniec niespodzianka mały bug (być może) , na który przy okazji eksperymentowania udało mi się napatoczyć.


1. Kolej a dywersja (zburzone tory)

Jeżeli wysadzimy/zburzymy tory ( przy pomocy artylerii, lotnictwa strategicznego albo po prostu zrobią to saperzy lub inżynierowie) to pociąg dalej nie pojedzie.
Tory mogą naprawić saperzy, ale naprawa potrwa pełne 3 kolejki.
Zburzone  heksy sąsiadujące z torami  nie mają wpływu na ruch kolejowy.

2. Kolej  a jednostki przeciwnika.
Normalna sprawa, jeżeli jednostka przeciwnika ma styczność z torami  (czyli inaczej mówiąc jej strefa kontroli obejmuje tory), albo stoi na torach to pociąg pojedzie dalej dopiero po usunięciu blokującego ruch przeciwnika.

3. Kolej a pole minowe.

Nie udało mi się zmusić AI do zaminowania kolei (nie wiem czy AI ma jakiekolwiek pojęcie o tym, że jego jednostki potrafią minować i rozminowywać :D), więc wysłałem własnych saperów aby zaminowali tory.

Spostrzeżenia:
- pociąg na pokonanie zaminowanego heksa traci aż 3 kolejki ruchu.
Na przykład,  jeżeli mina położona jest  5 heksów przed pociągiem który ma zasięg ruchu 10 heksów to:
1 kolejkę pociąg zużyje na pokonanie 4 heksów (zatrzyma się przed miną)
2 kolejkę poświęci na wjechanie na pole minowe (piaty heks)
3 kolejkę zużyje na zjechanie z pola minowego (zatrzyma się na 6 heksie)
i dopiero w 4 kolejce będzie mógł kontynuować normalną podróż.

Teraz pytanie za 1000 punktów prestiżu :) : Co stanie się jeżeli na naszym polu minowym będzie stała nasza jednostka (na przykład saperzy, którzy przed chwilą położyli minę) i  nasz pociąg będzie chciał przez to pole przejechać? ???

Jeżeli ktoś wie niech zgłosi się do mnie po nagrodę. A dla tych co nie wiedzieli podaję prawidłową odpowiedź.

Na mapie ujrzymy (zdjęcie w załączniku), że część torów po drugiej stronie  pola, na którym mamy minę i naszych saperów jest dostępna dla naszego pociągu. Jeżeli spróbujemy wysłać pociąg w drogę tak aby przejechał przez minę to... 
... wyruszy on w drogę i po dojechaniu do miny cofnie się do punktu wyjścia i stanie tam mając wyczerpany ruch w danej kolejce :D.  Nie ma możliwości cofnięcia takiego ruchu.  Jeżeli punktem wyjścia była stacja kolejowa to tym samym będzie ona zamknięta dla innych jednostek prze kolejną turę.  Czy to  przypadkiem nie zasługuje na miano buga???

Dodam jeszcze, że pociąg bez problemu przejeżdża przez niezaminowany tor , na którym stoi dowolna nasza jednostka. A jeżeli z pola minowego usuniemy nasza jednostkę, to pociąg po prostu zatrzyma się przed polem minowym i ciągle będziemy mieli możliwość cofnięcia ruchu.


Podsumowanie:
powyższa wiedza  nie przyda się nam w walce z AI. Powód jest prosty,  AI raczej nie będzie korzystał z transportu kolejowego (Chociaż kto wie?.  Autorzy kampanii są w stanie "zmusić" AI do jazdy pociągiem, na przykład umieszczając jakąś jego jednostkę w pociągu, pytanie czy AI będzie umiał taką jednostkę wyładować ? :D :D :D ) , gdyż prawdopodobnie nie ma pojęcia o tym, że taki transport istnieje, nie ma również zagrożenia, że AI zburzy nam tory albo postawi na nich minę. Podejrzewam, że AI traktuje miny jak istoty z innego świata i raczej jego algorytmy nie przewidują stawiania ani rozbrajania min.

Natomiast w scenariuszach h2h  otwiera się ciekawa perspektywa. Walki na kolei mogą być istotnym elementem taktyki, zwłaszcza w grach w których warunki terenowe sprawią, ze transport kolejowy będzie miał decydujące znaczenie dla odniesienia zwycięstwa.

W załączniku "mina + nasi na torze" czyli sytuacja tuz przed próbą przejechania pociągiem na pole po drugiej stronie miny,

[załącznik usunięty przez administratora]
Gratia gratiam parti

czata

Czy mógłbyś wprowadzić poprawki do kampanii?
Od scenariusza Francja ustawić nad lotniskiem samoloty komputera będące Deployed.