Scenariusz Open Kursk v1.2...

Zaczęty przez Depet, Styczeń 24, 2008, 08:38:46 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Depet

Cytat: giees w Luty 05, 2008, 06:45:00 PM
Moja opinia ze lepiej Ruskami odnosila sie raczej do 1 wersjii scena...
Zeby nie bylo niedomowien :) Mysle ze po tych paru zmianach da sie wygrac kazda ze stron , aczkolwiek nie kazdy musi miec taka opinie...

Też racja :) - mam jednak nadzieję że scen jest już odpowiednio zbilansowany;  fakt Niemcy mają lepsze jednostki ale pamiętajcie że Rosjanie mają 100 punktów doświadczenia więcej, stan bojowy 12/12 i jeszcze nieco więcej kasy (dotyczy zarówno premii początkowej, w 7 i 13 turze jak i standardowe bonusy w każdej turze Niemcy 150 do 170 ZSRR) - pozostało naprawić tylko te drogi i można zaczynać turniej no chyba że zaraz znów pojawi się jakiś problem dlatego proszę wszelkie spostrzeżenia pisać na forum ! - będę za nie bardzo wdzięczny.

darkonza

#46
w jednej z kwestii:
rosjanie mają jednostki z Combat Support, niemcy niby też maja taką jednostkę ale tylko z jedną belką co oznacza że dopóki nie zdobędzie ona dodatkowego doświadczenia żadnego supportu nie będzie
rosyjscy NKWD dzięki temu, że mają dwie belki przekazują jako support jedną belkę, oni z koleji jeśli jakieś doświadczenie zdobędą i będą już mieli trzy belki to i tak w dalszym ciagu będą wspomagać tylko jedną....
biorąc pod uwagę że obie jednostki są na tyle słabe, że praktycznie nie są w stanie przeżyć starcia to można powiedzieć że rosjanie mogą korzystać z combat support a niemcy nie - to spora przewaga rosjan
kolejne to:
- wyższy stan osobowy jednostek
- tańszy sprzęt
tylko że niemcy maja inny atut i to bardzo poważny - atut lepszego sprzętu
jedna z cech niemieckiego sprzętu urasta w moich oczach do miana "broni ostatecznej"   >:D
jutro sobie zagram sam ze soba i podejrzewam że nie będę miał żadnych szans próbując wygrać rosjanami :)

p.s. Jeszcze żeby być precyzyjnym - chyba zgodnie z naukami w szkole generałów jest tak że:
1 belka doświadczenia - 0 support
2 belki doświadczenia - 1 support
3 belki doświadczenia - 1 support
4 belki doświadczenia - 2 support
5 belek doświadczenia - 2 support
jednak w trakcie gier wychodziło mi że jest troszkę inaczej...że jednostka z jedną belka doświadczenia nie daje żadnego supportu , jeśli jednak z walczącą jednostką sąsiadują dwie jednostki posiadające combat support i mające po jednej belce doświadczenia to walcząca jednostka otrzymuje suppoort w postaci jednej belki doświadczenia (po pół od każdej z jednostek :) )
więc teoretycznie od niemieckich combat support też można otrzymać "wspomaganie" ale trzeba ustawić w sąsiedztwie walczącej jednostki aż dwa oddziały z combat support co ani łatwe, ani zbyt "poręczne" nie jest...

Gustlik

CytatGustlik...odpaliłem dziś LG Suite w celu naprawy tych bugów z drogą ale okazało się że na WSCHODZIE jest zaznaczona droga  Huh - jedynie brakowało tego kawałka przez rzekę...czy mógłbyś sprawdzić u siebie na edytorze bo ja teraz zgłupiałem lekko Wink.

Sprawdziłem - nawet chciałem screena wrzucić, ale Photobucket ma "przerwę konserwacyjną". Drogi nie ma.
Żeby być precyzyjnym - chodzi o brak drogi zaznaczonej krętą kreską, która prowadzi od lotniska do miasta wzdłuż wschodniego brzegu mapy. Potem, od miasta do rzeki już jest.

Być może masz plik Kursk.map z RSF, a tam już ktoś to poprawił. Ja mam od Gilestiela

Dla pewności: data modyfikacji mojego pliku Kursk.map: 2001-05-31 g 18:00

Myślę, ż\e najlepiej zrobisz dołączając plik z dobrą mapą do paczki ze scenariuszem. Na wypadek, gdyby ktoś miał taki jak ja. Nadpisać nie zaszkodzi. A jak będzie miał dobry, to nie zrobi różnicy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Depet

Cytat: Gustlik w Luty 05, 2008, 09:48:41 PMByć może masz plik Kursk.map z RSF, a tam już ktoś to poprawił. Ja mam od Gilestiela

No właśnie bo mój scen obsługuje mapa RSKursk2.map :).

Gustlik

Aaaaa. no widzisz - to jest ważna informacja - czyli jest różnica, którą trzeba podkreślić - dla tych, co ściągali mapy ze Stahlhelm, albo od Gilestiela. Ten scen nie pójdzie na oryginalnym pliku map'owym, bo gra będzie szukać nie: "kursk.map", tylko: "RSKursk2.map"

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Teraz co do tego Combat Support....

Ja bym go nie demonizował bo: po pierwsze - z kasą nie jest aż tak dobrze, żeby sobie takie ozdóbki dokupować, a po drugie te oddziały muszą jeździć w transporterach, żeby dotrzymać kroku armii, a to już podnosi ich koszt do bezsensu. Zwłaszcza w obliczu niewysokich parametrów.

Ciężarówkami nie dowiezie się ich na tym stepie w potrzebne, w danym momencie, miejsce.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

giees


Cytat: darkonza w Luty 05, 2008, 08:43:17 PM
biorąc pod uwagę że obie jednostki są na tyle słabe, że praktycznie nie są w stanie przeżyć starcia to można powiedzieć że rosjanie mogą korzystać z combat support a niemcy nie - to spora przewaga rosjan
W polowie sie zgodze - wg mnie tez cs rosjan jest nie porownywalnie lepszy , po pierwsze bardziej doswiadczony po drugie tanszy.
Ktos powie ze u niemcow sa tygrysy z cs ale nie oklamujmy sie , jesli rosjanie walcza czym chca to ten tygrys jest zlomem.
A jesli ktos chce je kupowac by staly zawsze z tylu no to wybaczcie ale nie ta cena...
Co do przezycia starcia to jednak sie nie zgodze - idea uzywania cs jest stawianie zawsze za najmocniejszymi jednostkami frontowytmi tak zeby dostac sie do niego ktos musial przejsc przez mur i mysle ze spokojnie pare tur mozna powalczyc nawet nkwd-owcami.
Cytat: darkonza w Luty 05, 2008, 08:43:17 PM
p.s. Jeszcze żeby być precyzyjnym - chyba zgodnie z naukami w szkole generałów jest tak że:
1 belka doświadczenia - 0 support
2 belki doświadczenia - 1 support
3 belki doświadczenia - 1 support
4 belki doświadczenia - 2 support
5 belek doświadczenia - 2 support
jednak w trakcie gier wychodziło mi że jest troszkę inaczej...że jednostka z jedną belka doświadczenia nie daje żadnego supportu , jeśli jednak z walczącą jednostką sąsiadują dwie jednostki posiadające combat support i mające po jednej belce doświadczenia to walcząca jednostka otrzymuje suppoort w postaci jednej belki doświadczenia (po pół od każdej z jednostek :) )
więc teoretycznie od niemieckich combat support też można otrzymać "wspomaganie" ale trzeba ustawić w sąsiedztwie walczącej jednostki aż dwa oddziały z combat support co ani łatwe, ani zbyt "poręczne" nie jest...
Tak bo to co rozpisales to jest jest prawda ale w PG2 dochodzi do pewnej wlasciwosci - Łączenie supportow
co sprawia ze
3 belki doswiadczenia - 1 support , ale 2 jednostki z 3 belkami doswiadczenia - 3 suppoortu
Wbrew pozorom to jest wlasnie najwieksza moc leaderow combat support i z tego wlasnie powodu powstal 'no cs' exe by wyeliminowac ta jednostke w scenariuszach gdzie jednostki maja po 500 doswiadczenia.
Jezeli starcie nie jest na wyjatkowo trudnym terenie raczej uwaza sie ze problem pojawia sie przy probach supportu od 3 do wiecej cs-ow.  Przy dobrze rozplanowanym ataku spokojnie mozna sobie pozwolic na support od 2 cs-ow , poprostu wyglada to jak ukladanie klockow ;)

Cytat: Gustlik
Ja bym go nie demonizował bo: po pierwsze - z kasą nie jest aż tak dobrze, żeby sobie takie ozdóbki dokupować, a po drugie te oddziały muszą jeździć w transporterach, żeby dotrzymać kroku armii, a to już podnosi ich koszt do bezsensu.

No nie zgodze sie z tym , nie mozna jednostki z cs traktowac jako ozdobke , dobrze uzyta daje potezne narzedzie w rekach walczacego.
Jezeli w dobrze zaplanowanym ataku 2 jednostki zlaczone razem pozwola mi zaatakowac dwoma jednostkami z doswiadczeniem 2 + 3 od supportu to postawmy sprawe jasno , atakuje jednostka o podobnej klasie tyle ze ja mam 5 belek doswiadczenia a atakowana jednostka 1 , badz 2 jesli po drodze dotykala bunkier. Taka przewaga w starciu jest warta kazdych pieniedzy. Jednym slowem to zbyt duzy atut by nazwac go bezsensowna ozdobka , bo wg mnie to wlasnie ta jednostka rownowazy szanse walki z tym niemieckim sprzetem.
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Gustlik

CytatNo nie zgodze sie z tym , nie mozna jednostki z cs traktowac jako ozdobke , dobrze uzyta daje potezne narzedzie w rekach walczacego.
Jezeli w dobrze zaplanowanym ataku 2 jednostki zlaczone razem pozwola mi zaatakowac dwoma jednostkami z doswiadczeniem 2 + 3

Najlepiej po prostu zagraj sobie ten scenariusz - zobaczysz. Ta mapa jest tak duża, a celów na tyle, że rzadko w którym miejscu będziesz w stanie zgromadzić więcej niż 4-5 jednostek. Jeśli w tym dwie będą wyłącznie do wspomagania, to kiepsko to widzę. A cena - 96 za jednostkę plus 132 za transporter = 228. W wersji podstawowej. Jeśli mają już belki, to jeszcze drożej. To sporo jak za pomoc w walce.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

giees

Cytat: Gustlik w Luty 06, 2008, 08:21:19 PM
Najlepiej po prostu zagraj sobie ten scenariusz - zobaczysz. Ta mapa jest tak duża, a celów na tyle, że rzadko w którym miejscu będziesz w stanie zgromadzić więcej niż 4-5 jednostek. Jeśli w tym dwie będą wyłącznie do wspomagania, to kiepsko to widzę. A cena - 96 za jednostkę plus 132 za transporter = 228. W wersji podstawowej. Jeśli mają już belki, to jeszcze drożej. To sporo jak za pomoc w walce.

Mysle ze nie ma co nad tym debatowac , bo mam kompletnie inna wizje po pierwsze kupna sprzetu a po drugie walki w tym terenie.
Swoje racje wole udowadniac na polu walki a nie forum.
Pozdrawiam
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Depet

Do pobrania > http://ssi.gildiageneralow.pl/download.php?section=gameset&file=file&nr=17 jest już wersja Open Kursk z poprawionym kawałkiem drogi przez rzekę i zwiększonym minimalnie prestiżem początkowym do ZSRR 14000 : 13000 Niemcy. Czekam jeszcze na nową wersję Gustlik E-File jak tylko sie pojawi można zaczynać turniej.

giees

Super.
A masz moze info kiedy turniej startuje , bo nie widze zadnej rospiski.
Pozdrawiam
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Depet

Cytat: giees w Luty 12, 2008, 02:32:12 PM
Super.
A masz moze info kiedy turniej startuje , bo nie widze zadnej rospiski.
Pozdrawiam

Cześć giees, to już dosłownie kwestia kilku dni - Szarik już przygotował wszystkie skrypty tak więc mam nadzieje że Gustlik wstawi dziś swojego efila, ja przygotuje nowy gameset i pojedynczy scen (dla tych którzy maja już gameset lub używają zwykłej wersji PG2) i turniej rusza najpóźniej jutro.

giees

No hej Depet.
Czyli mam rozumiec ze Gustlik zmienia efile na potrzeby tego scena ? (bo teraz przeciez jest juz na jego efilu nie ?)
Ps. Dlaczego nie jestes zapisany , nie bierzesz udzialu ? :)
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Gustlik

Gotowe!! Sprawdź czy działa - powinna być wersja 3.7

Szczegóły w dziale "Gustlik Center"
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

giees

Cytat: Gustlik w Luty 12, 2008, 08:01:27 PM
Gotowe!! Sprawdź czy działa - powinna być wersja 3.7

Szczegóły w dziale "Gustlik Center"

Fajnie.
PS. To ostateczna wersia efila na turniej ?
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.