Nowe mapy i scenariusze PBEM

Zaczęty przez Szarik, Czerwiec 08, 2006, 05:34:51 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Szarik

Myślę, że znajdą się w naszej lidze gracze, którzy chcieliby tworzyć w PG2 coś nowego, ale nie wiedzą jak to robić.
Proponuję aby w tym wątku doświadczeni kreatorzy podzielili się informacjami z nowicjuszami.

Szarik

Depet

Witam,

   Jeśli chodzi o tworzenie map...zapraszam na strone Lamy: http://republika.pl/warsite/ Lama krok po kroku w prostym POLSKIM :) języku wyjaśnij jak zrobic mape każdego miejsca na Ziemi. Zainteresowanym moge tez podać namiar do Gustlika - jedynego Polaka który tworzy nowe mapy do Panzera........kontakt na moje GG
   
   Co do tworzenia scenariuszy - to jest to bardzo proste. Gorzej ze stworzeniem DOBREGO scenariusza. Polecam lekture różnych źródeł bitwy którą będziiemy konstruować, zapoznanie sie z możliwościami e-filu no i oczywiście w zaopatrzenie sie w narzędzia Luisa do scenariuszy (LG- suite który mozna pobrać http://www.telefonica.net/web2/lguzman49/). Jak będe po sesji to napisze po kolei jak zrobić dobry scenariusz :)...za pomoca tego cudownego programu

   Jeśli chodzi o e-file.no to jest zdecydowanie najtrudniejsze i najbardziej czasochłonne. Tutaj należy byc aprawde znawca historii, ówczesnych mozliwosci sprzętu i taktyk dowódczych. Polecam cały czas nasze prace konfrontować z innymi e-filami, dużo patrzeć, zwracać uwage na każdy szczegół........no i oczywiście dokonywać ciągłych testów (najlpeiej zgadać sie z kilkoma osobami z zewnątrz którzy będa testować....). Tym również swego czasu zajmował sie Gustlik...więc kto chętny niech na moje GG pisze....Mówiąc o nowym e-filu niektórzy na pewno by się skusili robić swoje rodzaje ikonek!!! To najciekawsza praca i najtrudnijesza, ale na szczęście istnieją dobre programy do obróbki e-fili i ikonek, a nawet odgłóosów które odpowiadają każdej jednostce - wszystko na stronie Luisa Guzmana http://www.telefonica.net/web2/lguzman49/. O tym może też napisze później pare słów - w lipcu :)

Wszystkie takie operacje można dokonywać za pomocą narzędzi Luisa na Panzer General II i People's General..........warto zajrzeć na strone - polecam każdym konstruktorom

pozdr
Depet

steelfox

Ten wątek ma służyć dyskusji na temat powstawania, adaptacji, scenariuszy do rozgrywania w lidze.
Mam przygotowane 2 adaptacje scenariuszy z kampanii Adlera "Za Waszą Wolność i Naszą"
Bzura Breakout i Narvik, czy są zainteresowani?

steelfox

Witam,
czy ktoś jest w posiadaniu mapy taktycznej działań frontu ukraińskiego na Dolnym Śląsku?W szczególności onteresuje mnie walka o Festung Breslau. Chcę popracowac nad tym scenariuszem

grisha

Steelfox - w Twoja bzure gralem i jest niezła, ten drugi chetnie bym zobaczył ciekawe czym sie rozni od Narvika Ridersów :)
wino, kobiety i PG2

steelfox

ok, podeślę. Jest mocniej zaznaczony udział polaków i tradycyjnie są jednostki do rozlokowania samodzielnego, pozwalające na nieprzewidywalne rozgrywki.

Depet

Steel wrzuć na jakiś serwer i daj linki do tych swoich dzieł....tez chętnie bym zobaczył...

Depet

#7
Mistrzostwa zaczna sie najprawdopodobniej w styczniu - jeda z głównych zmian jakie zaproponowali sami gracze jest żeby cześć scenariuszy była całkowicie NOWA, NIGDY NIE PUBLIKOWANA...ma to stworzyc więsze poczucie sprawiedlwości, uatrakcyjnić rozgrywke itd. Według mojej oceny jesteśmy w stanie przeznaczyć do puli scenariuszy na MP 2007 co najmniej 1/3 scenariuszy nowych-własnych....skąd takie informacje ?

Kilka scenariuszy przygotuje Marder - tym razem mu wierze bo jako że w MP nie wystąpi powienien znaleźć czas żeby sceny przygotować. Jako że Marder jest dokonałym znawcą techniki wojennej i historii II WŚ możemy mieć pewność że scenariusze będą najwyższej klasy.

SteelFox rónież pracuje nad scenariuszem - z tego co mi wiadomo będzie to chyba bitwa Falaise ale ręki sobie uciąć nie dam.

Ostatnio doszły mnie również wieści że rónież Gustlik chce nas czymś pozytywnym zakoczyć....jednak brak mi bliższych informacji

Na szarym końcu kilka słów o MOIM dziele które jest na razie w powijakach ale do startu MP chyba zdąrze. Zamierzam zrobić porządną monografie Bitwy na Łuku Kurskim składającą sie z 3 scenariuszy specjalnie przystosowanych do gry PBEM. Póki co pracuje nad pierwszym scenariuszem obrazującym bitwe w rejonie Orzeł-Briańsk...dlaczego ? Ponieważ jeszcze NIGDY taki scenariusz nie powstał ani PBEM ani kampanijny (chyba)....jest to o tyle dziwne że ta bitwa odbyła się na tyłach Zitadelle i wzięło niej udział całkiem dporo sprzętu pancernego.....zapowiada się więc dobry scenariusz....ale to nie wszystko ....Z braku potrzebnej mapy postanowaiłem zrobić WŁASNĄ (prawie) - tak dokoładnie rysuje ją w paint shopie !!! (tutaj podziękowania dla Gustlika za pomoc) - mapa będzie więc NIKOMU nie znana !!! Nawet Rommlowi.... :) Nowa mapa, nowe rozstawienia wojsk, nowe możliwości...scenariusz będzie przygotwany z myślą o e-filu RSF...ale mysle też o konwersji na e-file Bolesty - jeśli ma to byc nasz przyszłościowy e-file do gry w Lidze... 

Testami zajmie się mam nadzieje Szarik i Marder - bo są to chyba jedyne osoby które w MP udziału wziąć nie zamierzają....

Według planu scenariusz powienien byc ukończony do końca grudnia, wetdy zajme się następnym - prawdopodobnie bitwą Charków-Belogrod bo tutaj tez sie nikt dobrym scenenem nie popisał - w PBEM mamy tylko Charków w marcu 43.....duże pole do popisu więc dla mnie....

Tak więc na start MP oddam ze swojej strony 2 scenariusze PBEM - Rada Ligi zadecyduje czy je w ogóle włączyć do puli...a jeśli tak to czy juz na start czy może specjalnie zostawić je na finały. Oczywiście później będzie mozna grać w nie również w lidze z czego będe niezmiernie szczęśliwy - a być może nawet Szarik pokusi sie o zrobienie porządnej strony DOWNLOAD (cos na wzór Rayydersów) i to będzie początek naszych własnych  scenariuszy PBEM !!  ::)

steelfox

Falaise?,
zobaczymy, a w trakcie jest Festung Breslau (właśnie kończę mapę) natomiast gotowa jest Bzura
pzdr

Depet

Cytat: steelfox w Listopad 28, 2006, 01:58:33 PM
Falaise?,
zobaczymy, a w trakcie jest Festung Breslau (właśnie kończę mapę) natomiast gotowa jest Bzura
pzdr

a nie Falaise ? Cos mi utknęła ta nazwa w głowie.... ;) .... a ta Bzure trzymaj i nikomu jeszcze nie dawaj....w sam raz do Mistrzostw - tylko powiedz czy to jest taka Bzura jaka była w 1 scenariuszu kampanii "For Our Freedom and Yours" u Adlera ? Jeśli tak to zbyt wielkiego rozmachu tam nie ma :)

steelfox

Nie,
to scenariusz w którym trzeba przebić się przez puszczę kampinoską

Depet

Orel's Offensive uważam za ukończony - testy "sam na sam" przeszedł całkiem nieźle...potrzeba teraz sprawdzić jak wygląda w normanelj grze PBEM - szukam więc osoby chętnej do testu - musi byc to osoba któa NIE ZAMIERZA BRAC UDZIAŁU W MP i prezentuje poziom co najmniej 3/6 - gra może być punktowana w lidze jeśli ktos chce....jeśli przez najbliżesz kilka dni taka osoba się nie znajdzie umieszcze scenariusz publicznie i zagram z kimś kto w MP zagra....nie ma innej rady - nie warto ryzykowac tym że w MP znajdzie się scenariusz zupełnie do takiej gry się nie nadający....

Depet

#12
A więc ukończyłem swój scenariusz....piersze testy wykazały drobne błędy więc przedstawiam Wam wersje 1.1. Wciąż czekam na komentarze Saygona i Mardera ale chyba się nie doczekam więc wystawiam  swoje marne dzieło na widok publiczny...tak łatwiej będzie chyba zdobyc jakiejkowiek słowa konstruktywnej krytyki....



Orel's Offensive v1.1
23 lipca 1943 - 16 sierpien 1943 roku
Autor: Mariusz Wysokinski alias "Depet"
Prestiz: 100/100

".....Niech kazdy probuje wyjsc z tej pulapki......"

feldmarszalek Otto Moritz Walther Model - dowodca 9 Armii w odezwie do zolnierzy niemieckich

   Scenariusz jest na wpol - historyczna adaptacja bitwy na kierunku orlowskim znana rowniez pod nazwa "operacji Kutuzow". Mapa przedstawia tkz. przyczolek orlowski - szeroki u podstawy przebiegajacej przez Briansk na 190 -200 kilometrow, a gleboki - wzdluz linii kolejowej Briansk - Orzel - Jelec na 160 - 170 kilometrow. W ciagu dwoch lat przyczolek zostal przeksztalcony w swoisty oboz warowny z silnymi umocnieniami ziemnymi oraz licznymi polami minowymi. Organizacji obrony sprzyja teren - wokol Orla jest on ze wszystkich stron otwarty z duza iloscia rzeczek, strumieni, jarow i parowow.

   Bedac po stronie rosyjskiej obejmujemy dowodztwo nad piecioma armiami Frontu Brianskiego (63 Armia na poludniowy wschod od Orla; 3 Armia i 3 Armia Pancerna Gwardii na wschod od Orla;  61 Armia i 4 Armia Pancerna Gwardii na polnocny wschod od Orla) - wspomagac je beda luzne formacje 11 Armii Pancernej i 4 Armii Pancernej Gwardii. Rownoczesnie gracz po stronie rosyjskiej dowodzi 11 Armia Pancerna Gwardii na polnocy wchodzacej w sklad Frontu Zachodniego. Celem tej przytlaczajacej sily jest wyparcie Niemcow z przyczolka orlowskiego jak rowniez zdobycie Brianska ktory bedzie stanowil baze wypadowa sowieckich sil pancernych......na zachod.

   Obejmujac wojska niemieckie czeka nas dowddztwo nad znacznie mniejszymi formacjami bo liczacymi zaledwie piec korpusow (XXIII zajmujacy tereny wokol Orla na poludniu; XXXV na polnoc od Orla; LIII niedaleko Mcenska; LV i XVI wokol Brianska) wchodzace w sklad 9 i 2 Armi Pancernej. Wspomagac je beda osobne formacje Grupy Armii Centrum - 5 i 8 Dywizja Pancerna. Celem jest jak najdluzsze utrzymanie przyczolka a w stoswnej chwili kontratak w celu odbicia zajetego kilka dni wczesniej Mcenska.

   Warunkiem zwyciestwa dla obu walczacych stron jest utrzymanie wlasnych VH i zdobycie VH przeciwnika. UWAGA: Rosjanie otrzymuja lotnictwo w postaci dwoch Armii dopiero w 2 turze ! Niemcy otrzymuja 1500 punktow prestizu w 16 turze - ma to odwzorowac historie - albo gracz po stronie radzieckiej wygra zgodnie z historia 15 sierpnia albo musi sie liczyc z kontrofensywa Niemcow.

   Scenariusz jest stosunkowo trudny. Od gracza grajacego Rosjanami wymaga sie umiejetnosci walki bronia pancerna na rozleglym terenie, dlugofalowego planowania i stosowania oskrzydlen. General niemiecki musi umiec walczyc w okrazeniu, stosowac manewr taktycznego wycofania a takze umiejetnie wykorzystywac odwody.

Powodzenia !


Specjalne podziekowania kieruje do Gustlika ktory w znacznym stopniu przyczynil sie do powstania tego scenariusza. To głównie dzięki jego pomocy udało mi się wpierw narysowac mape przyczółka orłowskiego a następnie nanieść na niej siły obu stron.

Osobiście zadowolony ze scenariusza nie jestem....wiele z tego co zakładałem nie wyszło; także skala okzała się być źle wyważona...i wiele innych...sami sprawdzicie. Zastosowałem jednak w nim wiele interesujących z punktu widzenia gry PBEM - chwytów. Otóż:

1. Żadna ze stron nie dostaje podczas gry jakichkowiek posiłków (reinforce) - dzięki temu nie będzie akcji w stylu: zaatakowałem jednostki przeciwnika które pojawiły się w turze 5a - mimo iż mój przeciwnik będie miał okazje je rozdysponowac dopiero w turze 5b; nie będzie też historii że nie wiedziałem że coś jeszcze dojdzie; nie będzie histroii że nagle na naszych tyłach pojawia się wróg co ma miejsce np. w Gustav Line.

2. Rosjanie - którzy są tu nastawieni ofensywnie i ZACZYNAJĄ GRE JAKO PIERWSI dostają lotnictwo dopiero w 2a turze - ma to uniemożliwić takei akcje jak atak wrogich jednostek już w pierwszej turze bo przeciwnik znał ich położenie chociać ich nie widział. Gracz grający Niemcami będzie miał okazje zmienić położenie niektórych jednostek i takie akcje w 2 turze stracą na znaczeniu.

3. Victory ustwiłem na 24 tury - gra "zaczyna się" 23 lipca - podręczniki od historii uczą że Rosjanie zwycięzyli (wyparli wojska Niemiecki z przyczółka) 16 sierpnia - stąd 24 dni = 24 tur. UEAGA: w 18 turze Niemcy dostają 1500 punktów prestiżu i pozwala to graczowi skonstuwoac całkiem pokaźny korpus mogący odeprzeć wroga i wyprowadzić kontratak - to najciekawszy element powodujący że gra nabiera sensu po obu stronach - gracz zgrający Rosjanami stara się za wszelką cene wygrać w 16 tur; gracz grający Niemcami stara się za wszelkącene utzrymać wszystkie VH do 16 tury tymbardziej że wszystkie VH Niemców są jednocześnie zdefiniowane jako Supply - kontratak będzie można więc wyprowadzić z każdego dogodnego miejsca.

4. Jednostek jest prawie 100 po każdej stronie - myśle że to znacznie ograniczy oszukiwanie polegające na ponownym wgraniu tury - rozegranie jednej tury zabiera tutaj ponad 20-30 minut :).

Scenariusz można pobrać stąd:

MAPA OREL: download - plik zawiera spakowane pliki mapy. *.MAP i *.TXT należy wgrać do katalogu SCENARIO; *.SHP do katalogu MAP
SCENARIUSZ OREL'S OFFENSIVE: download - plik zawiera pliki scenariusza. Należy je rozpakowac wszystkie do katalogu USERSCEN

Można grać na e-filu RSF 2 lub na nowszym RSF 2.40

EDIT1: poprawiłem stosunek dzień<->tura, prestiż; poprawiłem też błąd z supply hex. Nowa wersja do pobrania.

grisha

#13
kocham Cie Depet... jak młodszego brata :)
ale nie moge zassac mapy...a juz takiego apetytu mi narobiles ta mega bitwa...ech
wino, kobiety i PG2

Depet

Cytat: grisha w Grudzień 28, 2006, 11:59:16 PM
kocham Cie Depet... jak młodszego brata :)

ba...wszyscy mnie kochają :)