Nowe mapy i scenariusze PBEM

Zaczęty przez Szarik, Czerwiec 08, 2006, 05:34:51 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Depet

#45
Cytat: Gustlik w Sierpień 13, 2007, 05:36:56 PM
Nie wiem co się dzieje - sprawdziłem, zrobiłem inny scenariusz, na "firmowej mapie" SSI - też nie działa.
Mało tego - zrobiłem scenariusz na efilu Adlera - też nic.....

Nie mam pojęcia...

Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale zauważyłem w LG Suite że u Ciebie bombowce w klasie Level Bomber NIE MAJĄ zaznaczonej opcji "Special 1 b1"...a np w efilu Adlera ta opcja jest zaznaczona u wszystkich.

EDIT: a teraz dostrzegłem że Ty napisałeś że na efilu Adlera też nie działa...hmm trzeba by się na JP zapytać...

Gustlik

Już mam pewne podejrzenia.... a na JP's też napisałem, z tym, że ich "wiedza", jak się okazuje pozostawia sporo do życzenia. ;)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Revolutionary_pilot

#47
No rzeczywiscie.. tez teraz spawdzilem.. Mysle sobie - blad w LG Suite (bo po wykryciu ostatnich bledow - ustawianie apperence) takie myslenie jest uzasadnione.. Ale czy Lg Suite moze wypaczyc lotniska z map hmm.. plik map musial by sie zmienic..

p.s No to dawaj te poderzenia.. A nie - mam tasmy ,ale nie pokaze :P

Gustlik

Już nieistotne - myślałem, że chodzi o mapy robione przez ludzi. Bo na mapach SSI mi działało, a na user-made nie, ale potem wziąłem jeszcze jedną mapę, robioną przez ludzi i poszło - więc to nie ta zależność.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

LUDZIEEEE !!!

Przecież to lotnisko w High Rise - na południu - nie ma flagi !!! Ono jest niczyje - to jak ma się na nim cokolwiek uzupełniać??

Nikt z nas tego nie zauważył.... :D

W moim testowym scenariuszu - na innej mapie - też jakimś cudem flaga z lotniska zniknęla... Bombowce są w porządku...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Depet

No tak to by faktycznie mogło być to :).

Depet

#51
Jako że skype nie działa napiszę tutaj...Moje sugestie dotyczące scenariusza High Rise 44...Uważałem i nadal tak uważam że jest to jeden z najlepszych scenariuszy jakie miałem okazje zagrać bo zmusza gracza do wielowarstwowego i długofalowego planowania. Prócz tego rzadko występują błędy replaya, nie ma cwaniactwa (w stylu: znam sposób i nie masz szans) a i natychmiastowy atak w 1 turze jest mocno ograniczony. Moja lista poprawek jakie bym wprowadził:

Alianci:

- koniecznie dodać tę nieszczęsną flagę na lotnisku aliantów na południu,
- usunąć aliantom Tempesta którego dostają w 3 turze na zachodzie,
- usunąć lidera jednemu z 2 Hurricane IID,
- jako że w nowym efilu 3.0 zmienia się trochę specjalizacja jednostek, zmienić położenie kanadyjskiej brygady mostowców na wschodzie lub dać im jakiś środek transportu - teraz stoi w otoczeniu wzgórz i zanim się stamtąd wydostanie o własnych nogach reszta sił jest daleko z przodu...
- amerykańskie działko art. 4,5 inch M1 na zachodzie jest również źle ustawione w 1 turze - ciężarówka posiada typ ruchu Whelled i ciężko wydostać działo z tej gęstwiny lasów.

reszta moim zdaniem jest w jak najlepszym porządku.

Niemcy:

Tu jest tego znacznie więcej ale wszystko zmierza do tego aby Niemcom trochę ułatwić zadanie - tzn. żeby w scenariusz dało się grać single na prestiżu 100:100. Oczywiście nie chodzi o to aby graczowi ułatwić sytuację ale o to żeby miał możliwość przy odpowiedniej strategii wcielić plan Blaskovitz-a w życie.

- najważniejsza sprawa: (wiem że to trochę naginanie historii ale...) Pantherze D na hexie 26, 23 dałbym MOŻLIWOŚĆ ulepszenia jej w czasie gry do stanu 10/10 tzn. niech ma na starcie stan 5/10 ale gracz w kolejnych turach zbierając prestiż mógłby ją ulepszyć do 10/10 - reszta Panther niech ma 5/5 lub 6/6 bez możliwości ulepszeń; chodzi generalnie o to żeby gracz miał choć 1 jednostkę dostosowaną do overrunu,
- identycznie sprawa choć z 1 plotką samobieżną np. tą na hexie 27, 22,
- identycznie z 1 działem art. - obojętnie który ale powiedzmy o średniej sile, z niskim stanem i z supportem - proponuję to na hexie 32, 12
- plotki NIE samobieżne o stanie =< 4/4, 5/5 z air attack =< 9 podniósłbym stan o min. 1 punkcik - teraz jest tak ze alianckie lotnictwo może swobodnie bombardować bez strat, plotki muszą się odgryzać choćby 1 punktem...
- PaK 40 zastąpiłbym takimi działkami które MAJĄ możliwość ruchu o 1 hex i strzału...te które są teraz mimo iż diabelnie silne są bezużyteczne bo rzadko kiedy udaje się nimi strzelić,
- FW 190 z liderem podniósłbym stan początkowy ze 6/6 na powiedzmy 7/7 (to dyskusyjna sprawa bo można przedobrzyć a to przecież alianci mają panować w powietrzu),
- niemieckie bombowce niech pojawiają się o 2 tury wcześniej - teraz jest tura 8, niech będzie 6. Z gry z Rev_P widać że scen jest bardzo dynamiczny i właściwie 5-6 tura są decydujące...

I sprawa dotycząca obu stron - dorzuciłbym trochę "małych flag" - na mapie jest wiele niewykorzystanych miasteczek, dajmy trochę prestiżu do pozbierania - za "małe flagi" jest bodajże 40pp.

I tyle...w sumie najważniejsza jest kwestia tej Panthery D i samobieżnej plotki - reszta to kosmetyka ale też by się przydała. Czekam na szybka odpowiedź bo już mam od jednego gracza potwierdzenie chęci gry w ten scen i chciałbym go zagrać na FINALNEJ wersji :) !!! Thx.

Gustlik

Cytat- PaK 40 zastąpiłbym takimi działkami które MAJĄ możliwość ruchu o 1 hex i strzału...te które są teraz mimo iż diabelnie silne są bezużyteczne bo rzadko kiedy udaje się nimi strzelić,

A jakiego kalibru jest ten PaK 40? Bo może on jednak powinien mieć 1 heks?

Poza tym radziłbym spróbować raz jeszcze - teraz kiedy wszystkie AT mają Support Fire
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Depet

Sorry..pomyłka chodziło o 8.8 PaK 43 ale skoro mają supporta to może faktycznie zostawić...

Revolutionary_pilot

#54
Fakt.. Pewne udoskonalenia nasowaja sie juz teraz.. Ale tak jak powiedzial Dolas, dobrze by bylo ugadac zmiany po poedynku graczy o wyzym pozniomie opanowania pg2.(Tu mam na mysli kogos w moje miejsce). Chodzi mi o ostateczna decyzje. Moge oczywiscie wyrazic zgode na modyfikacje (wprowadzenie zmian) na poczet tej potyczki ktora macie zamiar grac.. Tymczasowo, a pozniej sie zobaczy, dogada po.

Co do flag to bylo ich wiecej ,ale ostatecznie jest ich mniej - specjalnie - prestizpo prawej stronie Sommy jest wylaczony po to by zachecic gracza do ataku lewa mania..

Bombowce - zgadzam sie.

Czolgi.. hmm do dyskusji... Ale ak mowilem -po tej waszej grze - lepszych  :P

A o przeciwlotniczych myslalem juz od dawien dawna, bilem sie z myslami przy tworzeniu scenariusza, ostatecznie kosztem ilosci wzmocnilem okopanie , chcialem oddac sytuacje w tamtych czasacch i nie wystarczajaca obrone przeciwlotnicza dla Faszystow.

Ogolnie dochodze do wniosku ze scenariusz w tym okresie powinien opiewac na duel - mimo ze go nie lubie , to sytuaca byla taka a nie inna w tamtym okresie. Nie ma co zabardzo niemca ulatwiac - Ale mowie dyskutujemy. ja tez lubie single - ba wielbie single, ale chyba nie tym razem. Szala musi byc Jankeska a plan Blaskovitza chyba paranoja..


Depet

#55
Cytat: Revolutionary_pilot w Sierpień 17, 2007, 08:20:09 PM
Moge oczywiscie wyrazic zgode na modyfikacje (wprowadzenie zmian) na poczet tej potyczki ktora macie zamiar grac.. Tymczasowo, a pozniej sie zobaczy, dogada po.

OK - więc zróbmy tak ja wprowadzę te pare zmian do scena które moim zdaniem nieco wyrównają szanse (oczywiście nie już na starcie w 1 turze ale dopiero z biegiem czasu) i będę grał w tą ulepszoną wersję a w dziale download zostaje ta pierwotna publiczna wersja - ok ??

Po grze napiszę Ci czy zmiany się sprawdziły - fajnie by było gdyby mój przeciwnik wybrał aliantów...ale cóż on ma pierwszeństwo wyboru :)....

Cytat: Revolutionary_pilot w Sierpień 17, 2007, 08:20:09 PM
Co do flag to bylo ich wiecej ,ale ostatecznie jest ich mniej - specjalnie - prestizpo prawej stronie Sommy jest wylaczony po to by zachecic gracza do ataku lewa mania..
OK - to faktycznie lepiej zostawić tak jak jest.

Jeszcze przyszedł mi do głowy taki pomysł ale zastrzegam że to dość ryzykowne - teraz jest tak że alianci muszą zdobyć VH Niemców, z kolei Niemcy VH aliantów...swoich bronić nie trzeba. O ile w przypadku Niemców to zrozumiałe, o tyle w przypadku aliantów już nie bardzo...czy tak miałeś to zaplanowane czy błąd w sztuce ?

Depet

#56
Fortess Frankfurt - nowy scenariusz PBEM pod e-file RSF 2.60 !!!

Mapa strategiczna:



Warunki zwycięstwa:



Kolejny z serii super-gigantycznych i szczegółowych scenariuszy operacyjnych. Mapa przedstawia rejon Frankurta nad Odrą w kwietniu 1945 roku gdy Niemcy resztkami sił próbowali powstrzymać Sowietów w ich drodze na Berlin. Scenariusz jak i sama mapa jest autorstwa Clu który mieszka....właśnie w Frankfurcie nad Odrą :). Jak zapewnia autor: NIE JEST możliwe wygranie Niemcami ale przy odpowiedniej taktyce można Sowietów zatrzymać - a służyć temu ma bardzo niski próg ilości tur - max. 17 !!!

Od siebie mogę dodać że scenariusz jest doskonale dopracowany - bardzo dokładny i z serii operacyjnych (podobny do Stalingradu, Moskwy, Sevastopola itd.). Moim zdaniem zasługuje na wysoką ocenę.

Pliki można pobrać stąd:

Scenariusz: http://www.rayy.de/raiders/download/FestungFrankfurt_v1.2_RSF2.zip (rozpakować do katalogu USER_RSF; UWAGA: w paczce znajduje się plik fforsf.map - ten proszę skopiować do katalogu SCEN_RSF)

Mapa: http://www.rayy.de/raiders/download/1001_FFO.zip (rozpakować do katalogu MAP)

Zapraszam do gry !

Revolutionary_pilot

#57
Ja ustanowilem kilka poprawek w High Rise ktore maja rzutowac na jkosc gry..


Powietrze:

-Tempesty przydzielane na front w 3 kolejce dla Aliantow zostaly usuniete.
-Obrona przeciwlotnicza Niemcow zostala ulepszona-  (w dwuch najbardziej wysunietych miastach za zachodnim brzegiem Sommy kosztem "okopania" tych dzial. )
To nasowalo sie juz od poczatku i sprawi ze bombardowanie alianckie bedzie musialo byc troche bardziej przemyslane i ostrozne.. W koncu - duza wage (nie wyrabiajac z samolotami) Rzesza przywiazywali do produkcji dzial prtzeciwlotniczych w tym okresie.
-Dodatkowe sily bombardujace w postaci Ju 88A-4 i Ju 87G Stuka bedace na wyposarzeniu Blaskovitza od 9 tury w orginale - teraz sa juz w 8 , co dodatkowo zameci niebo nad Perrone..

Ziemia:

-Obnizenie sily broni pancernej Aliantow (M10,M36/Amerykanskie na dole/, lekkie M24 i Easy Eighty na wschodzie(drugi screen) i Brytyjskie Cromwelle i Valentiny) bez zmian pozostaly Achillesy i MA41 76 /w armii Amerykanskiej(drugi screen)/ a takze M10 i Shermany M4A3 Kanadyjczykow (pierwszy), i brytyjskie Fireflyie)
(na niebiesko bez zmian, na bordowo obnizone)


Ma pomuc odwzorowac to co mialo byc osiagniete w zalozeniu scenariusza tego teatru ,czyli wieksze problemy Aliantow w walce z obrona Niemiecka.

-Jednostki Niemieckie, niektore - SS dostaly wiekszy "Basic strenght" i mozliwosc uzupelnienia ich wedle zyczenia i mozliwosci - co ma odwzorowywac jednak nie pelny stan jedostek w tym okresie. Ale nie bedzie to tak "hop siup" , bo prestizu nie mamy tyle zeby uzupelnic wszytskie i to co bedziemy tracili. Trzeba bedzie decydowac i ustalac pryiorytety.

-Bardzo nieznaczy - zwiekszony stan -o 1  Gebrigsjeagerow(inz. most) na zachodzie ,ale kosztem obnizenia o 1 w srodku mapy-co ma spowodowac zbilansowanie stanu takich jednostek w silach niemeickich(po 5 w sile beda mialy)..
-Dziala Aliancie w glownym miescie - ktorych wartosc obnizona z 8 do 5.

-I ta nieszczesna flaga na lotnisku - juz jest.

-Rowniez nieznaczne -estetyczne - inne rozstawienie jednostek w srodku mapy


Revolutionary_pilot

#58
No i jeszcze apel:

Jezeli ktos bylby zainteresowany zrobieniem ziomowej mapy Stalingradu .(Na podstawie letniej Stalingradowskiej) albo calkiem nowej - lepszej - glebszej (w mniejszej skali) To gotow jestem za nia zaplacic. 

Depet

Co do zmian to fajnie - właśnie o to chodziło...ale chyba nadal żaden z niemieckich czołgów nie ma możliwości uzupełnienia ?? - bez tego ciężko jest zatrzymać aliantów.

Co do mapy - wiem ze z Polaków tylko Gustlik, SteelFox i chyba STR zajmowali się "produkcją map"...może lepiej napisz tę prośbę na ogólnoświatowym największym forum PG 2 - JP's Panzers >> http://www.panzercentral.com/forum/index.php?c=5&sid=0f4d226962cfcdd20b619f9e0f018794 i Praetorians Oasis >> http://www.panzercentral.com/forum/index.php?c=5&sid=0f4d226962cfcdd20b619f9e0f018794

Wtedy jest duża szansa że ktoś się tego podejmie (za darmo :) ).