Amunicja dla jednostek - PILNE

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 20, 2013, 10:37:21 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

Gustlik- masz te skany Militariów? Tam są te informacje.
Stan amunicji bym zostawił. Niestety dla strony niemieckiej, ale mniejsze możliwości przekładają się na gorszą logistykę.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Nie tych akurat Militariów nie mam...

A na ile Hummeli przypadał jeden pojazd amunicyjny?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Luty 07, 2014, 10:29:28 AM
A na ile Hummeli przypadał jeden pojazd amunicyjny?
W teorii jeden wóz na 3 działa (podstawowa jednostka organizacyjna liczyła 6 dział i dwa wozy amunicyjne), zbudowano ~700 haubice i ~150 wozów amunicyjnych, więc w praktyce mniej.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Hansen

#34
Rozegrałem bitwę obronną (trzeba było utrzymać VH) nie istotne jest dla dalszej dyskusji jaki to był scen.
Nie poruszam też wątku o uzupełnianiu po ''szarżach''.
Każda z dywizji broniła się sama a czołgi wykorzystywałem do kontrataków naruszonych już jednostek wroga.....i UWAGA moje PzIII mają 22 pociski a PzIV 16 (kiedyś miały mniej),moim skromnym zdaniem to nieporozumienie bo moje pułki pancerne ani razu nie musiały uzupełniać amunicji przez całą bitwę przez co były dyspozycyjne i mobilne w każdej chwili.
Ja jestem wręcz za odebraniem amunicji,szczególnie czołgom wtedy inne rodzaje wojsk zyskają na znaczeniu....tak jak było w rzeczywistości...to nie czołgi wygrały wojnę tylko ludzie ;)
np.Pantera wcześniej miała 11 pocisków i była ''niezniszczalna'' a teraz ma ich 17...gdzie tu sens?
Myślę że limit amunicji powinno się potraktować na zasadzie umownej a nie przelicznika....teoria a praktyka to dwie różne rzeczy.....szczególnie podczas działań bojowych....bo teraz grając,pomimo że przeciwnik ma też więcej jest po prostu ŁATWIEJ.
Kiedyś Pantera miała 11 ja bym wolał (a walczę tylko niemcami,więc dla mnie gorzej) żeby miała maksymalnie 8.

Co generałowie na to?



Zsamot

Mi obecny przelicznik odpowiada. A ilość amunicji- znaczny- wreszcie kończy "walkę" pt. ataki,  by wystrzelał się" [przeciwnik. Poza tym wrzucenie skrzynki amunicji to kwadrans. ;) "Ukarane" są IS-y i dobrze, bo miały jej skandalicznie mało.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

sachiel24

Jak dla mnie to przelicznik amunicji/5 jest raczej mało wiarygodny.
Po pierwsze, bardzo wątpię, aby wystrzelenie tak nikłej ilości amunicji mogło spowodować większe straty u wroga, natomaist w grze jedna "salwa" to często kilka punktów siły, a bywa że zniszczenie.
Po drugie, nie bierzecie pod uwagę siły niszczącej danej amunicji. Pięć pocisków Is - 2 waży o wiele więcej niż 5 pocisków z jakiejś 37mm. Do tego dochodzi czas, w którym można było wystrzelić te 5 pocisków (szybkostrzelność). Jak dla mnie powinna istnieć zależność pomiędzy kalibrem a jednostką ognia (np. 1 JO Isa to 5 pocisków, ale dla Pzkw III to 15 pocisków itp. )

Po trzecie, podręczny przydział amunicji jest tylko jednym z czynników wpływających na zapas amunicji danej jednostki. Liczą się przede wszystkim kolumny z zaopatrzeniem/zapasy/ pojazdy amunicyjne a nie to czy pod ręką masz 50 czy sto pocisków. To bowiem wpływa raczej na intensywność z jaką możesz prowadzić ogień. Mniej amunicji sprawia, że załoga będzie oszczędzała pociski na jakiś godnejszy cel oraz prowadziął ogień tylko przy sporej szansie na trafienie.

To, że pojazdy w grze posiadają po 10 - 20 pocisków jest dla mnie śmieszne. Zagrajcie w jakąś symulację czołgu/ samolotu i sami sprawdzcie, jak szybko można było się całego zapasu pozbyć.

Waldzios

To nie jest symulacja pojedynczego czołgu i pojedynczej załogi, to jest symulacja batalionu czołgów, z całym jego systemem zaopatrzenia, a to podstawowa różnica.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

#38
Tak jak symulacja pojedyńczego czołgu to tank online polecam ( takich symulatorów jest pełno CoD, IL2 Szturmovik itp). Tu troszeczkę w innej skali myślimy i czasem może się to wydawać dziwne. Jest takie powiedzenie, że jeden żołnierz da radę zabić 40 innych ale 1 dywizja nie pokona 40 wrogich dywizji na raz.  >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Cytatnie bierzecie pod uwagę siły niszczącej danej amunicji.

Ależ biorę, biorę.... Może nawet zauważyłeś, że IS ma 20 punktów w ataku, a Pz III tylko 7

CytatPięć pocisków Is - 2 waży o wiele więcej niż 5 pocisków z jakiejś 37mm.

Oczywiście - wiem również, że pięć arbuzów waży więcej niż pięć gruszek, i - choć może Cie to zdziwi - wiem także, że z Gdańska jest dalej do Krakowa niż do Warszawy.... Tylko co to ma do rzeczy?

CytatZagrajcie w jakąś symulację czołgu/ samolotu i sami sprawdzcie, jak szybko można było się całego zapasu pozbyć.

Dziękujemy, ale tytuł tego działu brzmi: "Open General > Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne" - a nie: "World Of Tanks > Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne". Wiem, że dzisiaj "WoT" jest głównym żródłem wiedzy fachowej n/t uzbrojenia, ale ja używam takich starych zbiorów zadrukowanych kartek, które nazywają się książki.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sachiel24

Gustlik, skoro to wszystko wiesz, to czemu nadal przeliczasz wg stanu amunicji podręcznej? Bo nie chcesz chyba powiedzieć że w realnej bitwie wystrzelenie 5 pocisków z czołgu oznacza likwidację np. połowy wrogiego pułku?
Piszecie o symulacji batalionu/pułku, a sugerujecie się amunicją podręczną w pojedyńczym pojeździe.

Cytat: Gustlik w Kwiecień 11, 2014, 08:11:43 PM
Cytatnie bierzecie pod uwagę siły niszczącej danej amunicji.

Ależ biorę, biorę.... Może nawet zauważyłeś, że IS ma 20 punktów w ataku, a Pz III tylko 7
Zauważyłem, ale może Ty zauważyłeś, że oba rozjeżdzając inną jednostkę traca po 1 sztuce ammo? I to jest wg Ciebie normalne, że ciężki czołg zużywa na taką samą akcję 1/4 amunicji, a lekki 1/14 ( czy coś w tym stylu, nie pamiętam) ?

Cytat: Gustlik w Kwiecień 11, 2014, 08:11:43 PM

CytatPięć pocisków Is - 2 waży o wiele więcej niż 5 pocisków z jakiejś 37mm.

Oczywiście - wiem również, że pięć arbuzów waży więcej niż pięć gruszek, i - choć może Cie to zdziwi - wiem także, że z Gdańska jest dalej do Krakowa niż do Warszawy.... Tylko co to ma do rzeczy?
To, że ciężka amunicja, jako niewspółmiernie silniejsza od lekkiej nie powinna być rozliczana/kalkulowana wg tej samej zasady co lekka.  Jeden pocisk ze 122mm rozwali dużo więcej niż 10 ze 37mm. Niestety w grze ammo w Isie skończy się po kilku overrunach, a taki Pzkw III będzie śmigał aż mu się ruch skończy.

Cytat: Gustlik w Kwiecień 11, 2014, 08:11:43 PM

Dziękujemy, ale tytuł tego działu brzmi: "Open General > Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne" - a nie: "World Of Tanks > Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne". Wiem, że dzisiaj "WoT" jest głównym żródłem wiedzy fachowej n/t uzbrojenia, ale ja używam takich starych zbiorów zadrukowanych kartek, które nazywają się książki.
Chyba nie chciałeś mnie obrazić, co? ;) Za czasów mojej młodości grało się w Panzera , a nie w Wota, i dlatego uważam, że piszę w dobrym dziale.
No i skoro odpowiadasz, to mógłbyś się też odnieść się  do pozostałej części mojej wypowiedzi.
Pozdr

Gustlik

#41
CytatBo nie chcesz chyba powiedzieć że w realnej bitwie wystrzelenie 5 pocisków z czołgu oznacza likwidację np. połowy wrogiego pułku?

A gdzie ja tak powiedziałem? Mogę prosić o stosowny cytat?

CytatPiszecie o symulacji batalionu/pułku, a sugerujecie się amunicją podręczną w pojedyńczym pojeździe.

Zmartwię Cię, ale kaliber działa, ilość paliwa, opancerzenie - też wyznaczone zostały na podstawie danych pojedynczego pojazdu, a nie całego batalionu.

CytatZauważyłem, ale może Ty zauważyłeś, że oba rozjeżdzając inną jednostkę traca po 1 sztuce ammo?

Niestety nie ma możliwości, żeby jeden overrun zużywał 1 sztukę - a inny 3 sztuki amunicji.

Cytatciężki czołg zużywa na taką samą akcję 1/4 amunicji, a lekki 1/14

Nie wiem, nie próbowałem "takiej samej akcji" przy pomocy IS i PzIII. One raczej miały trochę różne cele.
Ale spróbuję - tak z ciekawości - jednym i drugim zaatakować Panterę... Jestem ciekaw, jak ten PzIII zrobi
overruna zużywając jedną sztukę amunicji.

CytatJeden pocisk ze 122mm rozwali dużo więcej niż 10 ze 37mm.

Dlatego - powtarzam - armata 122 mm ma 20 punktów ataku, a 37mm - 7.
Natomiast określenie "dużo więcej" jest naprawdę baaardzo konkretne i niezwykle pomocne, przy tworzeniu danych.

CytatNiestety w grze ammo w Isie skończy się po kilku overrunach, a taki Pzkw III będzie śmigał aż mu się ruch skończy. 

Jak to mawiał Franz Maurer - "do samego końca - mojego lub jej"...
A przy atakowaniu tego samego celu co IS, koniec PzIII - jako czołgu - nastąpi raczej szybciej niż koniec jego amunicji.

CytatChyba nie chciałeś mnie obrazić, co?
I vice wersa....

CytatNo i skoro odpowiadasz, to mógłbyś się też odnieść się  do pozostałej części mojej wypowiedzi.
Odniosłem się do tych części wypowiedzi, do których miałem uwagi, i które zawierały konkrety a nie pobożne życzenia.

CytatTo, że pojazdy w grze posiadają po 10 - 20 pocisków jest dla mnie śmieszne.
No i fajnie - przynajmniej Cię rozweseliłem.
Ale nie rób sobie nadziei, zwykle nie kontynuuję rozmowy z ludźmi, którzy zarzucają mi śmieszność lub używają tego
jako argumentu w dyskusji. Są granice...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sachiel24

Gustlik, odniosłem wrażenie , że wziołeś moją wypowiedź zbyt personalnie. W żadnym razie nie było moim zamiarem ubliżanie Ci oraz Twojemu dorobkowi. Odwalasz kawał dobrej roboty i dumny jestem że mamy Polaka tak bardzo zaangażowanego w ulepszanie PG i OG. No dobra, koniec wazeliny ;)

Cytat: Gustlik w Kwiecień 12, 2014, 12:19:23 AM
CytatBo nie chcesz chyba powiedzieć że w realnej bitwie wystrzelenie 5 pocisków z czołgu oznacza likwidację np. połowy wrogiego pułku?

A gdzie ja tak powiedziałem? Mogę prosić o stosowny cytat?

Cytatu oczywiście nie bedzie, ale właśnie takie sytuacje nagminnie wystepują w grze. Nie zgodzisz się?

Cytat: Gustlik w Kwiecień 12, 2014, 12:19:23 AM

CytatPiszecie o symulacji batalionu/pułku, a sugerujecie się amunicją podręczną w pojedyńczym pojeździe.

Zmartwię Cię, ale kaliber działa, ilość paliwa, opancerzenie - też wyznaczone zostały na podstawie danych pojedynczego pojazdu, a nie całego batalionu.
Nie martwisz mnie wcale, a wręcz przeciwnie :) Ta wypowiedź była akurat do kolegi Waldziosa i  Rudla, którzy to zasugerowali, że nie patrzę na całą formację ,tylko pojedyńczą jednostkę, a jednocześnie nie dostrzegli, że akceptując aktualną liczbę amunicji sami skupiają się na pojedyńczym pojeździe.

Cytat: Gustlik w Kwiecień 12, 2014, 12:19:23 AM

Nie wiem, nie próbowałem "takiej samej akcji" przy pomocy IS i PzIII. One raczej miały trochę różne cele.
Ale spróbuję - tak z ciekawości - jednym i drugim zaatakować Panterę... Jestem ciekaw, jak ten PzIII zrobi
overruna zużywając jedną sztukę amunicji.

Pomijając sarkazm, to jak najbardziej jest to możliwe (kwestia suppression), ale równie dobrze ja moge w przykładzie podać dziadków z volksturmu, którzy i tak "skonsumują'" jedną sztukę amunicji obu czołgów. Ale tak, wiem, że tego nie możesz zmienić. Wskazuję tylko, że restrykcyjne podchodzenie do podziału amunicji/5 jest  naciągane.

Cytat: Gustlik w Kwiecień 12, 2014, 12:19:23 AM

CytatNiestety w grze ammo w Isie skończy się po kilku overrunach, a taki Pzkw III będzie śmigał aż mu się ruch skończy. 

Jak to mawiał Franz Maurer - "do samego końca - mojego lub jej"...
A przy atakowaniu tego samego celu co IS, koniec PzIII - jako czołgu - nastąpi raczej szybciej niż koniec jego amunicji.

A kto powiedział, ze mają atakować takie same cele (i to koniecznie z najwyższej półki)?


CytatChyba nie chciałeś mnie obrazić, co?
I vice wersa....

CytatNo i skoro odpowiadasz, to mógłbyś się też odnieść się  do pozostałej części mojej wypowiedzi.
Odniosłem się do tych części wypowiedzi, do których miałem uwagi, i które zawierały konkrety a nie pobożne życzenia.

CytatTo, że pojazdy w grze posiadają po 10 - 20 pocisków jest dla mnie śmieszne.
No i fajnie - przynajmniej Cię rozweseliłem.
Ale nie rób sobie nadziei, zwykle nie kontynuuję rozmowy z ludźmi, którzy zarzucają mi śmieszność lub używają tego
jako argumentu w dyskusji. Są granice...
[/quote]

To już chyba wyjaśniłem. Bez obrazy, w końcu po coś piszesz na forum. Możesz w końcu mnie ( i ew. innych) zignorować i dać Isowi 100 sztuk amunicji... Kto zabroni? Ale skoro zakładasz wątek do dyskusji, to musisz być gotowy na krytykę.

Gustlik

#43
Teraz naprawdę odpowiadam po raz ostatni graczowi sachiel24:

CytatAle skoro zakładasz wątek do dyskusji, to musisz być gotowy na krytykę

Bardzo słusznie i dlatego kiedy ktoś pisze:
"Nie podoba mi się ilość amunicji w jednostkach z powodów A, B i C - dlatego proponuję zmienić ją na "D", według algorytmu "X" - dla czołgów, "Y" dla dział i "Z" dla piechoty." - to jest krytyka, propozycja zmian i podstawa do dyskusji.

Natomiast:
"To, że ciężka amunicja, jako niewspółmiernie silniejsza od lekkiej nie powinna być rozliczana/kalkulowana wg tej samej zasady co lekka.  Jeden pocisk ze 122mm rozwali dużo więcej niż 10 ze 37mm." - to są pobożne życzenia ewentualnie tylko wstęp, po którym powinno następować jak wyżej..

A to:
"To, że pojazdy w grze posiadają po 10 - 20 pocisków jest dla mnie śmieszne" - to jest zwyczajnie obraźliwe.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sachiel24

Cytat: Gustlik w Kwiecień 12, 2014, 09:55:47 AM
Teraz naprawdę odpowiadam po raz ostatni graczowi sachiel24:

CytatAle skoro zakładasz wątek do dyskusji, to musisz być gotowy na krytykę

Bardzo słusznie i dlatego kiedy ktoś pisze:
"Nie podoba mi się ilość amunicji w jednostkach z powodów A, B i C - dlatego proponuję zmienić ją na "D", według algorytmu "X" - dla czołgów, "Y" dla dział i "Z" dla piechoty." - to jest krytyka, propozycja zmian i podstawa do dyskusji.

Natomiast:
"To, że ciężka amunicja, jako niewspółmiernie silniejsza od lekkiej nie powinna być rozliczana/kalkulowana wg tej samej zasady co lekka.  Jeden pocisk ze 122mm rozwali dużo więcej niż 10 ze 37mm." - to są pobożne życzenia ewentualnie tylko wstęp, po którym powinno następować jak wyżej..
Z moich doświadczeń (tak, kiedyś - jak pół tego forum - też robiłem swojego e-file) wynika, że najlepiej stosować podział amunicji z uwzględnieniem kalibru (co napisałem wcześniej, a co zignorowałeś).  Wartości te to :

czołgi/tankietki uzbrojone tylko w km-y : około 250 - 400 pocisków na jednostkę ognia (różnice wynikają z różnej szybkostrzelności)

działka automatyczne 20mm - około 30 poc/JO
działka 37mm - około 15 poc/jo
działa 50 - 75mm - około 10 poc/JO
działa 88mm - 100mm - około 7-8 poc/Jo
działa 122 - 150mm - okolo 5-6 poc/JO

Do tego bonusy/minusy za nadspodziewanie dużo/mało amunicji do km-ów.

Do tego pojazdy z małą liczbą amunicji (jak ISy) powinny mieć małe minusy do inicjatywy ponieważ nie stać ich na strzelanie na chybił - trafił, tylko muszą dłużej przycelowywać, skracać dystans itp.

Dzięki takiemu systemowi różnice w ilości amunicji poszczególnych wozów nie są tak dramatyczne i nawet wczesne czołgi muszą ja co jakiś czas uzupełniać, a nie latać całą wojnę z jednym" magazynkiem".

Cytat: Gustlik w Kwiecień 12, 2014, 09:55:47 AM

A to:
"To, że pojazdy w grze posiadają po 10 - 20 pocisków jest dla mnie śmieszne" - to jest zwyczajnie obraźliwe.

Przesadzasz, tym bardziej, że nie odniosłem się personalnie do Twojego e-file (a chyba wszystkie pozostałe też powielają ten błąd). Sam jednak przyznasz, że nie ma to odniesienia do rzeczywistości.