Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.

Zaczęty przez Mario, Marzec 16, 2014, 11:39:26 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

Moment- ale zasięg "jeży" nie był tak duży, tak samo 40mm działek plot. Powstaną absurdy...
Okręt musiał namierzyć OP, potem śledzić, a nie walić z dala...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

Cytat: Zsamot w Marzec 19, 2014, 12:39:54 AM
Moment- ale zasięg "jeży" nie był tak duży, tak samo 40mm działek plot. Powstaną absurdy...
Okręt musiał namierzyć OP, potem śledzić, a nie walić z dala...
Co do OP to się zgodzę, wspomniałem o tym tylko dlatego ze DD posiadają funkcje która w praktyce nie działa.

Co do obrony plot nie jest konieczne zwiększenie zasięgu, wystarczy by niszczyciel zamiast działać jako flak, przechwytywał samoloty wokół bronionego okrętu, rozwiązałoby to problem ataków torpedowych/rakietowych.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Jeżeli:
[/quote]
niszczyciel zamiast działać jako flak, przechwytywał samoloty wokół bronionego okrętu, rozwiązałoby to problem ataków torpedowych/rakietowych.
[/quote] to będzie strzelał do samolotów na 4 heksy!!!
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

#48
Cytat: Zsamot w Marzec 19, 2014, 09:57:17 AM
Jeżeli:
Cytat
niszczyciel zamiast działać jako flak, przechwytywał samoloty wokół bronionego okrętu, rozwiązałoby to problem ataków torpedowych/rakietowych.
to będzie strzelał do samolotów na 4 heksy!!!
DD już teraz w ataku strzela do samolotów na 4 heksy (zakładam ze korzysta z dział DP).
Zresztą nie chodzi mi o zwiększenie zasięgu przechwytywania, tylko o przechwytywanie wokół bronionego okrętu (1 heks). Mechanizm analogiczny do mysliwca przechwytującego maszyny atakujące broniony bombowiec.
Skoro DD przechwytują atakujące OP, to dało by się zapewne zrobić tak by przechwytywały atakujące samoloty.
Oczywiście nie da się tego zrobić bez udziału Louisa.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Popieram niszczyciele zapewniały wsparcie plot. Uważam za sensowną taką modyfikację o ile da się to zrobić. Podobny zabieg można dać krążownikom plot.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

@Waldzios

Dzięki, ale mnie chodziło o ATAK NA NISZCZYCIEL.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#51
Cytat: Gustlik w Marzec 19, 2014, 03:00:56 PM
@Waldzios

Dzięki, ale mnie chodziło o ATAK NA NISZCZYCIEL.
Dystans: 2
CytatWeather is: Pogodnie  *  Ground condition: Sucho  *  Distance:2
Attacker: U:13  (no name)  (Eqp:Kaichu) [SUB - Japan]  Hex(9,24) OCEAN
Defender: U:16  (no name)  (Eqp:Bagley) [sDD - China]  Hex(9,22) OCEAN

U:13  <Str=5  Rng:2  Ini:8  Bar:0  Trench:0   SA:0   HA:0   AA:1   NA:11  GD:8  AD:4  CD:1  RDM:8
U:16  <Str=10 Rng:4  Ini:9  Bar:0  Trench:0   SA:9   HA:6   AA:6   NA:10  GD:8  AD:6  CD:1  RDM:1
Forecast:  Attacker:0  Defender:4  Seed:100530671
=========
.. Odds firing U:13:
.. U:13  EffAtk=11  EffDef=8 | U:16 EffAtk=0  EffDef=1
.. Combat is:  Range Attack   * Sequence:1 (Attacker First)


.. Loses on  U:16  EffDef:1  by  U:13  EffStr:5  EffAtk:15
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:+8  5 Dices(1,20)
   Dice   , +1, +4, +15, +11, +9
   Result , +1, +12, +23, +19, +17  | Destroy:3  Supress:2
   * Total: Destroy:3  Supress:2

   Experience:  | U:13=+3  U:16=+6

.. U:16 : cannot fire .. no losses U:13
Result Attacker: U:13   *  Destroyed 0   Suppressed 0   
Result Defender: U:16   *  Destroyed 3   Suppressed 2      
Dystans: 1
Cytat
Weather is: Pogodnie  *  Ground condition: Sucho  *  Distance:1
Attacker: U:13  (no name)  (Eqp:Kaichu) [SUB - Japan]  Hex(9,23) OCEAN
Defender: U:16  (no name)  (Eqp:Bagley) [sDD - China]  Hex(9,22) OCEAN

U:13  <Str=5  Rng:2  Ini:8  Bar:0  Trench:0   SA:0   HA:0   AA:1   NA:11  GD:8  AD:4  CD:1  RDM:8
U:16  <Str=10 Rng:4  Ini:9  Bar:0  Trench:0   SA:9   HA:6   AA:6   NA:10  GD:8  AD:6  CD:1  RDM:1
Forecast:  Attacker:0  Defender:4  Seed:100596875
=========
.. Odds firing U:13:
.. U:13  EffAtk=11  EffDef=8 | U:16 EffAtk=10  EffDef=1
.. Combat is:  Attack   * Sequence:1 (Attacker First)


.. Loses on  U:16  EffDef:1  by  U:13  EffStr:5  EffAtk:15
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:+8  5 Dices(1,20)
   Dice   , +12, +7, +4, +1, +16
   Result , +20, +15, +12, +1, +24  | Destroy:3  Supress:2
   * Total: Destroy:3  Supress:2

   Experience:  | U:13=+15  U:16=+6

.. Loses on  U:13  EffDef:12  by  U:16  EffStr:5  EffAtk:10
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-2  5 Dices(1,20)
   Dice   , +3, +12, +1, +5, +18
   Result , +1, +10, +1, +3, +16  | Destroy:1  Supress:0
   * Total: Destroy:1  Supress:0

   Experience:  | U:16=+15  U:13=+2

Result Attacker: U:13   *  Destroyed 1   Suppressed 0   
Result Defender: U:16   *  Destroyed 3   Suppressed 2   

Obniżyłem siłę OP do 5 by niszczyciel miał szanse odpowiedzieć ogniem.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

No więc właśnie dlatego wymyśliłem sobie atak OP z dwóch heksów, żeby niszczyciel nie odpowiadał ogniem natychmiast, bo nie po to atakuje się spod wody, żeby ofiara odpowiadała ogniem w tym samym momencie. Najpierw przecież zajmuje się ucieczką przed torpedami a dopiero potem - jeśli ma szczęście - może zająć sie poszukiwaniem przeciwnika. Raczej nie chciałbym tego zmieniać.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Nie proponuje żadnych zmian w tej kwestii, mam problem z lotnictwem torpedowym, okręty podwodne są według mnie zupełnie w porządku.

Ale dla uściślenia. Atak OP z dwóch heksów, choć ważny z taktycznego punktu widzenia, niewiele zmienia dla możliwości odpowiedzenia ogniem przez niszczyciel.

Przeciętny atak z 1 heksa daje niszczycielowi nikłe szanse na odpowiedz:
CytatWeather is: Pogodnie  *  Ground condition: Sucho  *  Distance:1
Attacker: U:13  (no name)  (Eqp:Kaichu) [SUB - Japan]  Hex(9,23) OCEAN
Defender: U:16  (no name)  (Eqp:Gearing class) [sDD - China]  Hex(9,22) OCEAN

U:13  <Str=10 Rng:2  Ini:8  Bar:0  Trench:0   SA:0   HA:0   AA:1   NA:11  GD:8  AD:4  CD:1  RDM:8
U:16  <Str=10 Rng:4  Ini:13 Bar:0  Trench:0   SA:10  HA:6   AA:10  NA:12  GD:10 AD:12 CD:1  RDM:1
Forecast:  Attacker:0  Defender:7  Seed:455812961
=========
.. Odds firing U:13:
.. U:13  EffAtk=11  EffDef=8 | U:16 EffAtk=12  EffDef=1
.. Combat is:  Attack   * Sequence:1 (Attacker First)


.. Loses on  U:16  EffDef:1  by  U:13  EffStr:10  EffAtk:15
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:+8  10 Dices(1,20)
   Dice   , +12, +4, +14, +20, +6, +15, +20, +7, +16, +6
   Result , +20, +12, +22, +20, +14, +23, +20, +15, +24, +14  | Destroy:7  Supress:6
   * Total: Destroy:7  Supress:3

   Experience:  | U:13=+49  U:16=+14

.. U:16 : cannot fire .. no losses U:13
Result Attacker: U:13   *  Destroyed 0   Suppressed 0   
Result Defender: U:16   *  Destroyed 7   Suppressed 3   

Co ciekawe straty niszczyciela wydaja sir być sztucznie ograniczone, gdyż  wartość Diff wydaje się się nie przekraczać  Diff:+8.
Przykład dla nowszego OP:
CytatWeather is: Pogodnie  *  Ground condition: Sucho  *  Distance:1
Attacker: U:2  (no name)  (Eqp:Sen Toku) [SUB - Japan]  Hex(9,23) OCEAN
Defender: U:16  (no name)  (Eqp:Gearing class) [sDD - China]  Hex(9,22) OCEAN

U:2   <Str=10 Rng:2  Ini:8  Bar:0  Trench:0   SA:0   HA:0   AA:3   NA:13  GD:9  AD:5  CD:2  RDM:8
U:16  <Str=10 Rng:4  Ini:13 Bar:0  Trench:0   SA:10  HA:6   AA:10  NA:12  GD:10 AD:12 CD:1  RDM:1
Forecast:  Attacker:0  Defender:7  Seed:-511182671
=========
.. Odds firing U:2:
.. U:2  EffAtk=13  EffDef=9 | U:16 EffAtk=12  EffDef=1
.. Combat is:  Attack   * Sequence:1 (Attacker First)


.. Loses on  U:16  EffDef:1  by  U:2  EffStr:10  EffAtk:17
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:+8  10 Dices(1,20)
   Dice   , +17, +17, +9, +3, +18, +8, +2, +13, +19, +14
   Result , +25, +25, +17, +11, +26, +16, +10, +21, +27, +22  | Destroy:8  Supress:5
   * Total: Destroy:8  Supress:2

   Experience:  | U:2=+48  U:16=+16

.. U:16 : cannot fire .. no losses U:2
Result Attacker: U:2    *  Destroyed 0   Suppressed 0   
Result Defender: U:16   *  Destroyed 8   Suppressed 2   
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Wiem o co chodzi - otóż w walce z okrętami podwodnymi niszczyciel (a chyba i inne okręty też) używa CD jako współczynnika obrony, a nie zwykłego GD. Trzeba koniecznie podnieść ten współczynnik - i to znacznie.... W podanym przykładzie ma 1 i stąd te nikłe szanse.

Mógłbyś dać niszczycielowi - powiedzmy - 5, i zrobic ten test jeszcze raz?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#55
Masz racje co do CD jako współczynnika obrony:

Sen Toku vs Gearing zasięg=2
CytatWeather is: Pogodnie  *  Ground condition: Sucho  *  Distance:2
Attacker: U:2  (no name)  (Eqp:Sen Toku) [SUB - Japan]  Hex(8,24) OCEAN
Defender: U:16  (no name)  (Eqp:Gearing class) [sDD - China]  Hex(9,22) OCEAN

U:2   <Str=10 Rng:2  Ini:8  Bar:0  Trench:0   SA:0   HA:0   AA:3   NA:13  GD:9  AD:5  CD:2  RDM:8
U:16  <Str=10 Rng:4  Ini:13 Bar:0  Trench:0   SA:10  HA:6   AA:10  NA:12  GD:10 AD:12 CD:5  RDM:1
Forecast:  Attacker:0  Defender:7  Seed:571231297
=========
.. Odds firing U:2:
.. U:2  EffAtk=13  EffDef=9 | U:16 EffAtk=0  EffDef=5
.. Combat is:  Range Attack   * Sequence:1 (Attacker First)


.. Loses on  U:16  EffDef:5  by  U:2  EffStr:10  EffAtk:17
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:+7  10 Dices(1,20)
   Dice   , +18, +9, +5, +17, +7, +6, +14, +12, +13, +5
   Result , +25, +16, +12, +24, +14, +13, +21, +19, +20, +12  | Destroy:6  Supress:7
   * Total: Destroy:6  Supress:4

   Experience:  | U:2=+6  U:16=+12

.. U:16 : cannot fire .. no losses U:2
Result Attacker: U:2    *  Destroyed 0   Suppressed 0   
Result Defender: U:16   *  Destroyed 6   Suppressed 4   

Sen Toku vs Gearing zasięg=1
CytatWeather is: Pogodnie  *  Ground condition: Sucho  *  Distance:1
Attacker: U:2  (no name)  (Eqp:Sen Toku) [SUB - Japan]  Hex(9,23) OCEAN
Defender: U:16  (no name)  (Eqp:Gearing class) [sDD - China]  Hex(9,22) OCEAN

U:2   <Str=10 Rng:2  Ini:8  Bar:0  Trench:0   SA:0   HA:0   AA:3   NA:13  GD:9  AD:5  CD:2  RDM:8
U:16  <Str=10 Rng:4  Ini:13 Bar:0  Trench:0   SA:10  HA:6   AA:10  NA:12  GD:10 AD:12 CD:5  RDM:1
Forecast:  Attacker:0  Defender:7  Seed:3843125
=========
.. Odds firing U:2:
.. U:2  EffAtk=13  EffDef=9 | U:16 EffAtk=12  EffDef=5
.. Combat is:  Attack   * Sequence:1 (Attacker First)


.. Loses on  U:16  EffDef:5  by  U:2  EffStr:10  EffAtk:17
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:+7  10 Dices(1,20)
   Dice   , +19, +11, +3, +10, +9, +16, +20, +19, +7, +16
   Result , +26, +18, +10, +17, +16, +23, +20, +26, +14, +23  | Destroy:8  Supress:5
   * Total: Destroy:8  Supress:2

   Experience:  | U:2=+48  U:16=+16

.. U:16 : cannot fire .. no losses U:2
Result Attacker: U:2    *  Destroyed 0   Suppressed 0   
Result Defender: U:16   *  Destroyed 8   Suppressed 2   

Kaichu vs Gearing zasięg=1
CytatWeather is: Pogodnie  *  Ground condition: Sucho  *  Distance:1
Attacker: U:13  (no name)  (Eqp:Kaichu) [SUB - Japan]  Hex(9,23) OCEAN
Defender: U:16  (no name)  (Eqp:Gearing class) [sDD - China]  Hex(9,22) OCEAN

U:13  <Str=10 Rng:2  Ini:8  Bar:0  Trench:0   SA:0   HA:0   AA:1   NA:11  GD:8  AD:4  CD:1  RDM:8
U:16  <Str=10 Rng:4  Ini:13 Bar:0  Trench:0   SA:10  HA:6   AA:10  NA:12  GD:10 AD:12 CD:5  RDM:1
Forecast:  Attacker:0  Defender:6  Seed:3928984
=========
.. Odds firing U:13:
.. U:13  EffAtk=11  EffDef=8 | U:16 EffAtk=12  EffDef=5
.. Combat is:  Attack   * Sequence:1 (Attacker First)


.. Loses on  U:16  EffDef:5  by  U:13  EffStr:10  EffAtk:15
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:+6  10 Dices(1,20)
   Dice   , +16, +9, +10, +8, +15, +15, +16, +15, +16, +4
   Result , +22, +15, +16, +14, +21, +21, +22, +21, +22, +10  | Destroy:8  Supress:5
   * Total: Destroy:8  Supress:2

   Experience:  | U:13=+56  U:16=+16

.. U:16 : cannot fire .. no losses U:13
Result Attacker: U:13   *  Destroyed 0   Suppressed 0   
Result Defender: U:16   *  Destroyed 8   Suppressed 2   

BTW. Przy okazji przetestowałem opcje "AD Support", niestety sprawia (wbrew nazwie) ze okręty działają jako flak i wspierają sąsiednie hexy (bez wpływu na samoloty torpedowe).  Opcja może być użyteczna co najwyżej dla krążowników przeciwlotniczych,
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Dobra, dzięki za test - wiemy już w którym kierunku iść. Trzeba jeszcze sprawdzić RDM w takiej sytuacji...

Natomiast co do tej obrony plot, to tu nastąpiła pewna przesada w opcjach, mamy bowiem:

w efilu:
- opcję "Can Air Attack"
- opcję "AD Support"
a w scenariuszu do tego:
- opcję "DD, CV can fire as flak"

Szczerze mówiąc mam mały mętlik od kombinacji tych trzech opcji.

W całej kampanii morskiej funkcjonuje tylko pierwsza opcja efilowa, włączona dla niszczycieli i krążowników plot.
Jak budowałem swoje niszczyciele, to tej drugiej w ogóle nie było, a scenariuszowej tradycyjnie - nie włączałem.
I tak zostało.

Jak widać samo "Can Air Attack" wystarczy, aby jednostka efektywnie przechwytywała - jako działo plot.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Czyżby zmiana CD  ::) dała nam bez ingerencji w kod gry rozwiązanie naszych bolączek :bow :bow :toast ;D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Rudel w Marzec 21, 2014, 02:23:02 PM
Czyżby zmiana CD  ::) dała nam bez ingerencji w kod gry rozwiązanie naszych bolączek
Bez przesady, zwiększenie CD może zwiększyć szanse niszczyciela w konfrontacji z OP (w porównaniu z domyślnym atakiem 7:0), ale raczej nie nazwał bym tego rozwiązaniem wszystkich bolączek :P.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Wiem że nie wszystkie, ale będzie możliwość zróżnicowania większego typów niszczycieli ;D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni